Creative Zen Aurvana
O tych słuchawkach już pisaliśmy na łamach PCLab.pl. Model Zen Aurvana jest pierwszym w ofercie firmy Creative, który został oparty na pojedynczym zbalansowanym przetworniku. Od wprowadzenia tych słuchawek minęło już kilka lat, ale ciągle są w sprzedaży. Postanowiliśmy po raz kolejny przekonać się, czy poradzą sobie z konkurencją, której zdecydowanie przybyło. Budowa modelu Zen Aurvana jest całkiem solidna, z wyjątkiem – a jakże! – nadzwyczaj cienkiego kabelka na odcinku słuchawka-rozgałęzienie. Poza tym nie mieliśmy zastrzeżeń. Waga słuchawek to ich zaleta, ponieważ szybko się o nich zapomina po umieszczeniu wewnątrz uszu. Słuchawki białego koloru zazwyczaj średnio się nam podobają, ale Aurvana są wykonane elegancko i przykuwają wzrok. Ten model jest dość ergonomiczny. Zadowalająca jest też jakość silikonowych wkładek dołączonych do zestawu i plastikowego etui.
Jeżeli nie pamiętacie tego pudełka, możecie zajrzeć tutaj
Dodatki w zupełności wystarczają, aby bez przeszkód cieszyć się produktem
Creative przyzwyczaił nas do porządnie wykonanych etui
Słuchawki stare, ale jare – nie mogło ich zabraknąć
Pierwszy model firmy Creative, który został wyposażony w zbalansowany przetwornik, wciąż wygląda dobrze
Rozmiary szyjki jasno dają do zrozumienia, że mamy do czynienia ze słuchawkami typu IEM
Rozgałęzienie, ściągacz oraz przewód sygnałowy są w porządku
Wtyk 3,5 mm niczym nie zaskakuje
Creative Zen Aurvana | |
---|---|
czułość | 115 dB |
impedancja | 42 omy |
pasmo przenoszenia | 20 Hz – 20 000 Hz |
długość przewodu | 1,2 m |
masa | 13 g |
wtyk | pozłacany, prosty |
przewód sygnałowy | symetryczny |
typ przetwornika | pojedynczy zbalansowany przetwornik |
typ słuchawek | zamknięte |
Testy – odsłuch muzyczny
- Tony niskie. Brzmiały dość dynamicznie, odrobinę dudniąco i krótko; wydały się nam słabo kontrolowane.
- Tony średnie. Wokale brzmiały dość neutralnie i nie syczały, ale gitary brzmiały bardzo agresywnie, przeraźliwie jasno i bez wyrazu.
- Tony wysokie. Zostały nieprawidłowo rozlokowane. Najwyższe rejestry były za bardzo oddalone od słuchacza.
- Efekty przestrzenne. Okazały się zadowalające.
- Separacja instrumentów. Wystarczająca, ale nic poza tym.
- Tony niskie. Brzmienie basu było powolne, niezbyt głębokie, ale też miękkie i nie przysłaniał on pozostałych fragmentów pasma.
- Tony średnie. Brzmienie wokali było matowe i mało realistyczne. Dźwięk gitar wydał się nam skrzekliwy i agresywny.
- Tony wysokie. Ich słyszalność była kiepska, a ich brzmienie wydało się nam wyjątkowo płaskie i bez wyrazu.
- Efekty przestrzenne. Scena dookoła słuchacza była wąska i mieliśmy poczucie, że znajdujemy się z zespołem w kartonowym pudełku.
- Separacja instrumentów. Czasami niezła, ale chaos był częstym gościem podczas odsłuchu żwawych utworów.
- Tony niskie. Były dość zwarte, ale też zbyt oddalone od słuchacza i płytkie.
- Tony średnie. Wokale brzmiały dość neutralnie, ale były odrobinę za bardzo odsunięte od słuchacza. Dźwięk gitar był taki, jak gdyby gitarzysta znajdował się za woalem. Średnie tony były najbardziej słyszalne z całej skali.
- Tony wysokie. Były za słabo słyszalne i matowe.
- Efekty przestrzenne. Szerokość sceny muzycznej nie była zbyt pokaźna, a ona sama – niezbyt dokładna.
- Separacja instrumentów. Przeciętna.
Naszym zdaniem
Nie możemy napisać wiele dobrego o dźwięku pierwszych Aurvan. Nie spodobały się nam, ponieważ w miarę przyzwoicie zagrały dopiero z neutralnym źródłem. Słuchawki nie mają zbyt wiele basu. Średnie tony, a zwłaszcza brzmienie gitar, praktycznie zawsze były bardzo agresywne, wręcz drażniące. Cena produktu jest zadowalająca, ale nie jesteśmy przekonani, czy te słuchawki są jej warte. Najbardziej zabrakło im barwy. Przeważnie dźwięk był bardzo płaski, a przez to mało „muzykalny”. Słuchawki najlepiej sprawdzają się w muzyce elektronicznej, w której nie ma gitar, i podobnych gatunkach.

- Cena
- Liczba dodatków
- Poręczne etui
- Wygodne i lekkie
- Cofnięte najwyższe tony i – odrobinę – basy
- Wyeksponowane i agresywne średnie tony

- Wstępu słów kilka
- Rodzaje słuchawek
- Rys historyczny
- Urządzenia testowe
- Metodyka testów
- AKG K340
- Altec Lansing UHP301
- Altec Lansing UHP307E
- Altec Lansing UHP336E
- Apple In-Ear
- Audio-Technica ATH-CK9
- Bose TriPort IE
- Creative Aurvana Air
- Creative Aurvana In-Ear 2
- Creative EP-3NC
- Creative HS-930i
- Creative Zen Aurvana
- Cresyn C230E
- Cresyn C750E
- Denon AH-C452
- Denon AH-C710
- Etymotic ER-6i
- Fischer Audio Eterna
- Fischer Audio Silver Bullet
- H2O Surge PRO
- H2O Surge Sportwrap
- iriver AE1
- JAYS a-JAYS Three
- JAYS d-JAYS
- JAYS j-JAYS
- JAYS q-JAYS
- Klipsch Image X10
- Monster Beats by Dr.Dre Tour
- Monster Heartbeats by Lady GaGa
- Monster Turbine
- Nu Force NE-7M
- Panasonic RP-HC55
- Phonak Audeo PFE 012
- Phonak Audeo PFE 112
- Sennheiser CX 400-II Precision
- Sennheiser CX 550 Style
- Sennheiser CX 680 Sports
- Sennheiser IE 6
- Shure SE115
- Shure SE210
- Sleek Audio SA1
- Sleek Audio SA6
- Sleek Audio W1 Kleer
- Sony MDR-NC33
- SoundMAGIC EH10
- SoundMAGIC PL50
- Ultimate Ears SuperFi 5
- V-Moda Vibe Duo
- Westone 1
- Westone 3
- Westone UM-1
- Podsumowanie