Creative HS-930i
Już opakowanie sugeruje, z jakim sprzętem należy łączyć model HS-930i. Jeżeli producent umieścił w widocznym miejscu zdjęcie telefonu komórkowego firmy Apple, wnioski nasuwają się same. Słuchawki zostały wyposażone w mikrofon, co umożliwia bezproblemowe prowadzenie rozmów telefonicznych i nie wpływa na jakość dźwięku. Pod względem budowy wyróżniają się na tle konkurencji: to najmniejszy model w naszym teście. Średnica jego dynamicznego przetwornika wynosi zaledwie 6 mm, co przełożyło się na rozmiar obudowy i niewielką wagę zestawu. Słuchawki naszym zdaniem są ładne i solidnie wykonane, ponieważ ich obudowa w większości jest ze stali. Standardowo nasze obawy wzbudził przewód sygnałowy, który mógłby być grubszy. Zadowalający okazał się kształt silikonowych wkładek, który zapewnił nam dobrą izolację od otoczenia. Pod względem budowy i użytkowania nie mamy nic do zarzucenia, może z wyjątkiem właśnie niepokojąco małej średnicy kabla.
Opakowanie modelu HS-930i wygląda znajomo, prawda?
Dodatki są wyjątkowo skromne
Zdjęcie powyżej ukazuje najmniejsze słuchawki w całym teście
Prosty, pozłocony wtyk 3,5 mm
Rozgałęzienie jest nieduże
Model HS-930i umożliwia odbieranie połączeń... oczywiście za pomocą telefonu firmy Apple. Na pilocie zabrakło regulacji głośności
Niektórym spodobają się niewielkie gabaryty słuchawek
Przetwornik neodymowy w modelu HS-930i ma średnicę zaledwie 6 mm!
Creative HS-930i | |
---|---|
czułość | 105 dB |
impedancja | 16 omów |
pasmo przenoszenia | 20 Hz – 20 000 Hz |
długość przewodu | 1,2 m |
masa | 12 g |
wtyk | pozłacany, prosty |
przewód sygnałowy | symetryczny |
typ przetwornika | dynamiczny, neodymowy |
typ słuchawek | zamknięte |
Testy – odsłuch muzyczny
- Tony niskie. Szybkie, głębokie i odrobinę zbyt napastliwe. Były dobrze kontrolowane, nie dudniły (przynajmniej przez większość czasu), ale potrafiły zejść naprawdę nisko.
- Tony średnie. Wokale były odsunięte od słuchacza, ale to przydało im realizmu, zwłaszcza podczas odsłuchu nagrań koncertowych. Brzmienie gitar było mocne, dynamiczne, ale odrobinę płaskie.
- Tony wysokie. Najsłabszym ogniwem okazały się skrzekliwe, dość wyraźne i płasko brzmiące wysokie rejestry. Nic specjalnego.
- Efekty przestrzenne. Całkiem niezłe – podczas koncertów było całkiem dobrze.
- Separacja instrumentów. Zadowalająca.
- Tony niskie. Zwarte, dość punktowe i głębokie. Nie atakowały słuchacza zewsząd i nie były przesadzone, ale współgrały z pozostałymi fragmentami pasma.
- Tony średnie. Gitary były odrobinę przejaskrawione, ale wokale brzmiały naturalnie i przez większość czasu nie syczały.
- Tony wysokie. Ich brzmienie często było skrzeczące i matowe, ale były odpowiednio słyszalne.
- Efekty przestrzenne. Scena muzyczna była dość rozbudowana i całkiem nieźle uporządkowana.
- Separacja instrumentów. Zadowalająca. Można było się skupić na wybranym instrumencie.
- Tony niskie. Ich brzmienie nie było zbyt głębokie, ale dość zwarte, krótkie i nieźle kontrolowane. Bas nie dudnił.
- Tony średnie. Wokale brzmiały odpowiednio wyraźnie i naturalnie.
- Tony wysokie. Były dobrze słyszalne, a ich wybrzmiewanie – odpowiednio długie. Czasem dało się odczuć, że „góra” jest przejaskrawiona, ale przeważnie było w porządku.
- Efekty przestrzenne. Szerokość sceny muzycznej była zadowalająca, chociaż okazjonalnie wydawało się nam, że lewitujemy parę metrów nad ziemią.
- Separacja instrumentów. Zadowalająca, ale nie wybitna.
Naszym zdaniem
Zdziwiliśmy się, że te słuchawki nie zabrzmiały bardzo dobrze. Naszym zdaniem model HS-930i zagrał dynamicznie, dość szczegółowo i „szeroko”, a te trzy zalety nie spotykają się zbyt często. Niskie tony potrafiły wymknąć się spod kontroli, ale przez większość czasu były zwarte, odpowiednio głębokie, nie rozlewały się i nie przysłaniały pozostałych fragmentów pasma. Najsłabszym ogniwem jest matowość i skrzekliwość wysokich tonów. Słuchawki Creative'a najlepiej zagrały z iModem (naprawdę duża porcja adrenaliny!), ale w parze z E2 też było ciekawie. Niestety, w tym przedziale cenowym jest kilka modeli, które zapewniają jeszcze lepszy dźwięk.

- Nieduże
- Wygodne i lekkie
- Umożliwiają odbieranie połączeń telefonicznych
- Sporo dynamiki
- Szerokość sceny muzycznej
- Cienki fragment przewodu sygnałowego
- Zabrakło regulacji głośności na pilocie
- Cena

- Wstępu słów kilka
- Rodzaje słuchawek
- Rys historyczny
- Urządzenia testowe
- Metodyka testów
- AKG K340
- Altec Lansing UHP301
- Altec Lansing UHP307E
- Altec Lansing UHP336E
- Apple In-Ear
- Audio-Technica ATH-CK9
- Bose TriPort IE
- Creative Aurvana Air
- Creative Aurvana In-Ear 2
- Creative EP-3NC
- Creative HS-930i
- Creative Zen Aurvana
- Cresyn C230E
- Cresyn C750E
- Denon AH-C452
- Denon AH-C710
- Etymotic ER-6i
- Fischer Audio Eterna
- Fischer Audio Silver Bullet
- H2O Surge PRO
- H2O Surge Sportwrap
- iriver AE1
- JAYS a-JAYS Three
- JAYS d-JAYS
- JAYS j-JAYS
- JAYS q-JAYS
- Klipsch Image X10
- Monster Beats by Dr.Dre Tour
- Monster Heartbeats by Lady GaGa
- Monster Turbine
- Nu Force NE-7M
- Panasonic RP-HC55
- Phonak Audeo PFE 012
- Phonak Audeo PFE 112
- Sennheiser CX 400-II Precision
- Sennheiser CX 550 Style
- Sennheiser CX 680 Sports
- Sennheiser IE 6
- Shure SE115
- Shure SE210
- Sleek Audio SA1
- Sleek Audio SA6
- Sleek Audio W1 Kleer
- Sony MDR-NC33
- SoundMAGIC EH10
- SoundMAGIC PL50
- Ultimate Ears SuperFi 5
- V-Moda Vibe Duo
- Westone 1
- Westone 3
- Westone UM-1
- Podsumowanie