Creative EP-3NC
Model EP-3NC jest jednym z nielicznych, które mają możliwość aktywnego redukowania odgłosów otoczenia za pomocą własnego pilota umieszczonego na przewodzie sygnałowym. Słuchawki są wykonane w całości z plastiku, ale sprawiają wrażenie solidnych. Przewód sygnałowy na odcinku słuchawka-rozgałęzienie jest grubszy niż ten, który jest zazwyczaj montowany w produktach firmy Creative. Wagę pilota służącego do redukowania odgłosów otoczenia wyraźnie się czuje, ale umieszczono przy nim klips, który znacznie ułatwia korzystanie ze słuchawek. Na pilocie znalazł się specjalny przycisk, dzięki któremu można przerwać działanie słuchawek bez konieczności wyłączania odtwarzacza. System aktywnej redukcji dźwięków otoczenia zastosowany w pilocie sprawdza się, ale naszym zdaniem różnica pomiędzy nim a dobrze dopasowanymi wkładkami jest niewielka. Mało tego, podczas słuchania muzyki słychać wyraźny szum generowany przez to rozwiązanie. Urządzenie wymaga jednej baterii typu AAA, którą producent dołączył do zestawu wraz z kompletem wkładek, etui oraz przejściówką przystosowaną do samolotowych foteli. Słuchawki są lekkie i dobrze trzymają się w uszach, ale widać je wyraźnie, bo nie należą do najmniejszych. Do budowy tego modelu nie mamy zastrzeżeń, ale warto się upewnić, że aktywny system redukcji szumów naprawdę jest potrzebny, tym bardziej że produkt nie jest tani, w czym funkcje pilota mają swój udział.




Przewód sygnałowy oraz rozgałęzienie niczym się nie wyróżniają na tle innych produktów firmy Creative
Słuchawki są niewiele większe niż model Aurvana In-Ear 2
Szyjka modelu EP-3NC jest zauważalnie większa niż w modelu Aurvana In-Ear 2
Creative EP-3NC | |
---|---|
czułość | 104 dB |
impedancja | 33 omy |
pasmo przenoszenia | 6 Hz – 23 000 Hz |
długość przewodu | 1,3 m |
masa | 27 g |
wtyk | pozłacany, prosty |
przewód sygnałowy | symetryczny |
typ przetwornika | dynamiczny, neodymowy |
typ słuchawek | zamknięte |
Testy – odsłuch muzyczny
- Tony niskie. Wydały się testerowi dość dynamiczne, ale odrobinę zbyt agresywne. Były dobrze kontrolowane i dość zwarte, ale czasem również dudniły.
- Tony średnie. Średnie tony brzmiały dobrze: były odpowiednio naturalne, wyraźne i w dobrej odległości od słuchacza.
- Tony wysokie. Były za mało słyszalne, nie najczystsze, chociaż barwa była dobra.
- Efekty przestrzenne. Dość skromne, ale zadowalające. Odsłuch nie był nazbyt „intymny”, co przydało mu realizmu.
- Separacja instrumentów. Do zaakceptowania, ale nic więcej.
- Tony niskie. Były dość miękkie, powolne, niezbyt głębokie. Ich brzmienie było odrobinę matowe i niekiedy brakowało należytego wypełnienia.
- Tony średnie. Ich brzmienie było dobre. Zarówno partie wokalne, jak i gitarowe pod względem barwy zostały dobrze odtworzone.
- Tony wysokie. Zbyt matowe, i to zdecydowanie. Liczba szczegółów nie zachwycała. Pomimo dość długiego wybrzmiewania „góra” nie była naturalna.
- Efekty przestrzenne. Rozpiętość sceny muzycznej nie była wyjątkowo duża, ale okazała się wystarczająca.
- Separacja instrumentów. Przeciętna.
- Tony niskie. Bas brzmiał miękko, był rozwleczony i wpłynął na słyszalność innych tonów. Ale nie dudnił.
- Tony średnie. Były odpowiednio słyszalne, ale zabrakło im dynamiki. Wokale były odpowiednio odsunięte od słuchacza, a ich brzmienie było dobre.
- Tony wysokie. Ich brzmienie było dość matowe, chociaż talerze perkusyjne potrafiły wybrzmiewać dość długo.
- Efekty
przestrzenne. Przestrzeń dookoła słuchacza była odpowiednio duża i dość dokładna.
- Separacja instrumentów. Była przeciętna.
Naszym zdaniem
Kolejne słuchawki firmy Creative, w których głównym atutem miał być bas. Niskie tony nie były słabe, ale też nie wyróżniały się niczym na tle jakże licznej konkurencji. Słuchawki zagrały przeciętnie i na żadnym polu nie oczarowały. Cena modelu EP-3NC jest wysoka i nieadekwatna do możliwości słuchawek.

- Solidne wykonanie
- Przyzwoita scena muzyczna
- Wygodne
- Lekkie
- Cena
- Słychać szum, gdy pilot jest aktywny
- Kiepska separacja instrumentów

- Wstępu słów kilka
- Rodzaje słuchawek
- Rys historyczny
- Urządzenia testowe
- Metodyka testów
- AKG K340
- Altec Lansing UHP301
- Altec Lansing UHP307E
- Altec Lansing UHP336E
- Apple In-Ear
- Audio-Technica ATH-CK9
- Bose TriPort IE
- Creative Aurvana Air
- Creative Aurvana In-Ear 2
- Creative EP-3NC
- Creative HS-930i
- Creative Zen Aurvana
- Cresyn C230E
- Cresyn C750E
- Denon AH-C452
- Denon AH-C710
- Etymotic ER-6i
- Fischer Audio Eterna
- Fischer Audio Silver Bullet
- H2O Surge PRO
- H2O Surge Sportwrap
- iriver AE1
- JAYS a-JAYS Three
- JAYS d-JAYS
- JAYS j-JAYS
- JAYS q-JAYS
- Klipsch Image X10
- Monster Beats by Dr.Dre Tour
- Monster Heartbeats by Lady GaGa
- Monster Turbine
- Nu Force NE-7M
- Panasonic RP-HC55
- Phonak Audeo PFE 012
- Phonak Audeo PFE 112
- Sennheiser CX 400-II Precision
- Sennheiser CX 550 Style
- Sennheiser CX 680 Sports
- Sennheiser IE 6
- Shure SE115
- Shure SE210
- Sleek Audio SA1
- Sleek Audio SA6
- Sleek Audio W1 Kleer
- Sony MDR-NC33
- SoundMAGIC EH10
- SoundMAGIC PL50
- Ultimate Ears SuperFi 5
- V-Moda Vibe Duo
- Westone 1
- Westone 3
- Westone UM-1
- Podsumowanie