artykuły

PhysX by NVIDIA – analiza techniki i testy praktyczne

Physikoterapia

183
10 września 2010, 14:20 Mieszko Krzykowski

Dark Void

Specjalne efekty PhysX w tej grze kręcą się wokół APEX Turbulence, czyli wszelkiego rodzaju dymów/obłoków/oparów (niepotrzebne skreślić), budowanych z dziesiątek tysięcy cząsteczek. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi NVIDI-i twórcom gry udało się zastosować takie efekty, jak:

  • Symulacja zachowania spalin plecaka odrzutowego. Po włączeniu efektów PhysX plecak wydziela spaliny, które poruszają się zgodnie z wiatrem i wchodzą w interakcję z otoczeniem.
  • Podrasowany dezintegrator. Ten dezintegrator naprawdę dezintegruje. Przeciwnicy trafieni z tej broni widowiskowo rozpadają się na dziesiątki tysięcy cząsteczek, które odbijają się od ścian i podłoża.
  • Podrasowane inne bronie. Pozostałe bronie też zostały lekko poprawione i ich użyciu towarzyszą iskry, latające odłamki skał i inne efekty, jednak już nie tak widowiskowe jak w przypadku dezintegratora.

Widzimy, że efektów nie ma zbyt dużo, i w praktyce nie wpływają one zbyt mocno na odczucia gracza. Jedynie widowiskowość dezintegratora jest czymś, czego brakuje po wyłączeniu dodatkowych efektów PhysX, ale da się bez tego żyć.


PhysX wył. CPU PhysX
GPU PhysX
Obciążenie procesora 56%
33%
28%

Ze względu na charakter występujących w grze efektów oraz brak możliwości normalnego zapisywania stanu gry zrezygnowaliśmy z testów wydajności.

5