artykuły

Wielki test słuchawek dla graczy

Requies non aeterna - wszystkie odgłosy śmierci

217
14 grudnia 2009, 06:00 Dawid Grzyb

Sennheiser HD 555

Nie darowalibyśmy sobie, gdyby zabrakło tych słuchawek w naszym teście. Model HD 555 nadaje nowe znaczenie słowu: uniwersalny. Te słuchawki nie są po prostu uniwersalne. One są UNIWERSALNE. Nie ma znaczenia, czy służą do oglądania filmów, słuchania muzyki czy grania w gry – one nie zawodzą. Czego potrzebują słuchawki, aby zasłużyć sobie na miano dobrych? Muszą być wygodne, a model HD 555 taki właśnie jest. Muszą zapewniać dobry dźwięk, a na tym polu HD 555 bardzo skutecznie radzą sobie z konkurencją ze swojego przedziału cenowego. Muszą być wytrzymałe oraz wykonane z dbałością o szczegóły, a naszym zdaniem HD 555 pod względem konstrukcyjnym nie mają wad. No i oczywiście kluczowy czynnik: cena. Niecałe 300 zł za HD 555 to bardzo kusząca oferta i z czystym sumieniem stwierdzamy, że każda złotówka przeznaczona na HD 555 zostanie wydana bardzo, ale to bardzo dobrze. Gdyby te słuchawki miały wady, napisalibyśmy o tym, choć oczywiście niektórym może się nie spodobać otwarta budowa albo wygląd. Za wadę nie uważamy braku regulacji głośności, ponieważ HD 555 nie są kierowane do graczy.  

Pudełko jest ciekawie skonstruowane

 

Mimo że przewód sygnałowy jest zakończony dużym wtykiem, producent dołączył stosowną przejściówkę. Brawo!

Słuchawki są bardzo, ale to bardzo wygodne

 

Pałąk nie uciska głowy ani odrobinę. Model HD 555 jest naprawdę bardzo wygodny

System regulacji jest plastikowy, ale wygląda solidnie


Testy – gry. Karta dźwiękowa zintegrowana ASUS Supreme FX2
  • Call of Duty 4. Bardzo przyjemny, neutralny dźwięk. Pozycjonowanie było dobre, ale wszelkie odgłosy zostały umieszczone w bardzo bliskiej odległości od gracza. Słuchawki miały tendencję do delikatnego charczenia.
  • Left 4 Dead. Idealne połączenie precyzyjnego pozycjonowania z dynamicznym basem, neutralnością brzmienia, dynamiką oraz przestrzennością.
  • Unreal Tournament 3. Dźwięk był spokojny i nieirytujący, ale wyraźnie dało się usłyszeć jego płaskość. Poczucie przestrzeni dookoła nas było całkiem niezłe. Niestety, w ostatecznym rozrachunku słuchawki wypadły bardzo przeciętnie.
  • Quake 4.  Słuchawki zagrały spokojnie, szczegółowo i naturalnie. Pozycjonowanie dźwięku było bardzo dobre. Odgłosy dookoła gracza były odrobinę za blisko, ale to jedyne, co nam się nie podobało.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky. Dźwięk wydał się nam odrobinę płaski i bez wyrazu. Wszystkie odgłosy były wyraźne, efekty przestrzenne – dobre, pozycjonowanie – poprawne, ale... Ewidentnie HD 555 nie „lubią” się z tą grą.
  • Counter-Strike 1.6. Dźwięk nam się podobał – był świetny pod względem pozycjonowania, neutralności i dynamiki.
  • Counter-Strike: Source. Bardzo neutralne, łatwo wpadające w ucho i niemęczące brzmienie, choć czuliśmy się uwięzieni wewnątrz plastikowego pudła. Pozycjonowanie również się nam podobało.
Testy – gry. Karta dźwiękowa Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty Pro Gamer
  • Call of Duty 4. Dźwięk był bardzo bogaty w szczegóły, ale jednocześnie odrobinę płaski. Nie usłyszeliśmy nadzwyczajnych ilości basu, ale akurat pod tym względem było jak najbardziej w porządku. Dobre było również pozycjonowanie.
  • Left 4 Dead. Ciekawy, wyraźny dźwięk. Naprawdę nie mamy się do czego przyczepić. Pozycjonowanie oraz poczucie przestrzeni były świetne. Może niektórym nieco analityczne brzmienie nie przypadnie do gustu, ale nam się podobało.
  • Unreal Tournament 3. W miarę neutralny i bogaty w szczegóły dźwięk przyniósł nam dużo frajdy. Wysokie tony potrafiły „zachrupać”, ale tylko utwierdziliśmy się w przekonaniu, że sample w tej grze są po prostu kiepskie. Pozycjonowanie było bardzo dobre.
  • Quake 4. Dźwięk był wyraźny, odrobinę agresywny i szczegółowy. Świetnie słyszalne były takie odgłosy jak buczenie railguna w rękach przeciwnika. Podczas wymiany ognia czasem robiło się nieco chaotycznie, ale ogólnie nam się podobało.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky. Przyznajemy, że 555 w tej grze to jeden z naszych faworytów. Dźwięk był bardzo neutralny i spokojny. Pozycjonowanie, efekty przestrzenne oraz cała reszta były bardzo dobre. Grając, mieliśmy masę frajdy. 
  • Counter-Strike 1.6. Świetny dźwięk pod względem neutralności, przestrzeni, szczegółowości oraz pozycjonowania. Polecamy!
  • Counter-Strike: Source. Znakomity dźwięk. Brzmienie było bardzo ofensywne, ale granie sprawiło nam dużo frajdy. Świetny bas – krótki i dynamiczny. Tylko chwilami podczas walki było mało naturalnie i chaotycznie.
Testy – gry. Karta dźwiękowa ASUS Xonar Essence ST
  • Call of Duty 4. Brzmienie było bardzo neutralne. Bas był bardzo dobry, podobnie jak pozycjonowanie. Można powiedzieć, że model HD 555 w połączeniu z Xonarem Essence ST zagrał bardzo synergicznie. Podobało nam się.
  • Left 4 Dead. Te słuchawki nie zawiodły. Dźwięk był wyraźny, naturalny i dobrze wypozycjonowany. Nie mieliśmy się do czego przyczepić.
  • Unreal Tournament 3. Brzmieniu nie możemy niczego zarzucić, może oprócz odrobinę wąskiej przestrzeni dookoła gracza. Grało się całkiem przyjemnie.
  • Quake 4. Było bardzo wiarygodnie, neutralnie, dynamicznie i przestrzennie. Podobało się nam.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky. Nie było się do czego przyczepić. HD 555 zagrały łagodnie, szczegółowo i naturalnie. Pozycjonowanie było bardzo dokładne.
  • Counter-Strike 1.6. Dźwięk bardzo nam się spodobał. Słuchawki zagrały czysto, dynamicznie i naturalnie, przy okazji roztaczając dookoła gracza rozległą przestrzeń. Pozycjonowanie było bardzo poprawne.
  • Counter-Strike: Source. Dźwięki wydobywające się ze słuchawek były ciut bardziej neutralne niż w przypadku pozostałych kart. Odrobina neutralności, którą Xonar Essence ST tchnął w model HD 555, sprawiła, że bardzo się nam podobało.
Testy – odsłuch muzyczny. Karta zintegrowana Supreme FX2
Słuchawki zagrały dosyć naturalnie. Bas był dosyć krótki i dynamiczny. Niskie tony potrafiły zejść naprawdę nisko. Wokale były wyjątkowo blisko nas, ale akurat to nam się podobało, zwłaszcza że w większości przetestowanych słuchawek były cofnięte. Separacja oraz efekty przestrzenne były w porządku. 

Testy – odsłuch muzyczny. Karta dźwiękowa Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty Pro Gamer 
Było naturalnie, spokojnie, ale nie ślamazarnie. Separacja była dobra. Wokale były wyjątkowo wyraźne i dobrze umiejscowione. Bas był głęboki, a przy tym krótki i zdyscyplinowany. Poczucie przestrzeni również nam odpowiadało.

Testy – odsłuch muzyczny. Karta dźwiękowa ASUS Xonar Essence ST
Pod każdym względem dobre brzmienie. Dźwięk był dynamiczny, ale bardzo wyraźny i niemęczący. Niskie tony zostały odtworzone dokładnie, dynamicznie i z głębią, a wokalista brzmiał bardzo naturalnie. Nie mieliśmy się do czego przyczepić.

Sennheiser HD 555
Słuchawki
rodzaj stereofoniczne, otwarte
pasmo przenoszenia 15 Hz – 28 000 Hz
oporność 50 omów
czułość 112 dB
Mikrofon
pasmo przenoszenia -
czułość -
Informacje dodatkowe
kabel 3,2 m, gumowy
interfejs wtyk 3,5 mm
Sennheiser HD 555
Zalety
  • Cena
  • Jakość wykonania
  • Uniwersalność
  • Świetny dźwięk, nie tylko w grach
  • Wygoda
  • Dołączona przejściówka z dużego wtyku na mały
Wady
  • Nie stwierdzono
Do testów dostarczył:Konsbud Hi-Fi
Cena w dniu publikacji (z VAT):od 285 zł
Zobacz bieżące oferty:
Neo24
2149 zł
Komputronik.pl
2199 zł
* cena przybliżona, według aktualnego kursu euro
31