artykuły

ASRock ION 330 – minikomputer do filmów HD!

Kolejny malec z silnikiem jonowym

70
24 października 2009, 15:15 Tomasz Niechaj
Wydajność – gry 3D
W teście nie mogło zabraknąć próby zbadania wydajności układu GeForce 9400M zawartego w chipsecie NVIDIA ION w grach 3D. Rzecz jasna, to bardziej ciekawostka, nikt bowiem nie ma złudzeń, że do w miarę nowych gier komputery z Atomem na pokładzie nie nadają się. Testy wykonaliśmy w rozdzielczości 1024×768 przy najniższych możliwych (min.), niskich (low) lub średnich (med.) ustawieniach szczegółowości obrazu.


Choć obserwujemy ogromną przepaść pomiędzy chipsetami NVIDI-i oraz Intela, to nie ma się co łudzić, że w Dooma da się pograć. No chyba że zupełnie wyłączy się cienie, ale w tej grze jest to bez sensu.



Pierwszy Far Cry pochodzi z 2004 roku, a wersja, którą testujemy, zawiera poprawki wprowadzone w późniejszych latach. Jak widać, wydajność jest w pełni zadowalająca przy niskich ustawieniach szczegółowości obrazu.



Dość stara już część gry Need for Speed działa znośnie na układzie NVIDI-i przy niskich ustawieniach szczegółowości obrazu. Nie można tego jednak powiedzieć o referencyjnej konstrukcji Intela – tam już w menu (przy najniższych dostępnych ustawieniach) trudno jest się poruszać, a w grze obserwujemy około 4 kl./s nawet w rozdzielczości 640×480!



Jedna z najbardziej popularnych gier wyścigowych ostatnich miesięcy. Opcje graficzne ustawiliśmy na minimum i spróbowaliśmy zagrać... z miernym skutkiem: średnia 20 kl./s nie pozwala na to...

5