Creative SBS A100
SBS to marka tanich zestawów głośnikowych Creative'a, obecna na naszym rynku już od wielu lat. Producent postanowił zaskarbić sobie sympatię mniej zamożnych melomanów, wprowadzając model 2.1 z najniższej półki cenowej – SBS A100.
Creative SBS A100 - wymiary | ||
---|---|---|
Subwoofer | Satelity | |
Wysokość | 19,4 cm | 18,3 cm |
Szerokość | 14 cm | 8,3 cm |
Głębokość | 17,4 cm | 7 cm |
Średnica przetwornika | 10 cm | 6,8 cm |
Creative SBS A100 - przewody | |||
---|---|---|---|
Głośnikowy | Sygnałowy | Zasilający | |
Długość | 166 cm | 171 cm | 141 cm |
Informacje dodatkowe | 1 x minijack stereo | 1 x minijack stereo |
Zestaw nie wygląda zbyt ekstrawagancko, surowe wzornictwo raczej nie przykuwa wzroku – brak tu wielkich błyszczących plastików i mrugających światełek. Oczywiście, ma to swoje dobre strony, na przykład matowe powierzchnie znacznie łatwiej utrzymać w czystości. Odciski palców mogą pojawić się jedynie na wlocie otworu bass reflex, który będzie raczej jednym z mniej dotykanych elementów subwoofera.
Satelity
Głośniki satelitarne zamknięto w obudowach w kształcie litery „L”. Jakość i dopasowanie plastików i tekstylnego materiału użytego w maskownicach nie budzi zastrzeżeń.
Zastosowano tu przetworniki dynamiczne o prawie największej w całej stawce średnicy, wynoszącej 6,8 cm. Według bardzo uproszczonej teorii może to oznaczać dwie rzeczy: głośnik będzie sobie lepiej radził z odtwarzaniem środkowej części pasma albo średnica będzie dominować nad wyższymi częstotliwościami. Nie spieszmy się jednak z osądem. Należy pamiętać, że sam przetwornik kolumn nie czyni, a dodatkowe znaczenie mają tu choćby takie czynniki, jak: pojemność obudowy, jej konstrukcja, materiały, z których jest wykonana.
Subwoofer
Obudowę subwoofera wykonano z drewnianej sklejki, pokrytej matową okleiną. Kolumna jest dość ciężka i sprawia solidne wrażenie. Producent zdecydował się na konstrukcję typu down-firing, ze skierowanym ku dołowi, 10-centymetrowym przetwornikiem umieszczonym na spodzie kolumny i z otworem bass reflex na przodzie. Subwoofer umieszczono na czterech 3-centymetrowych stopkach, co w konstrukcjach tego typu jest koniecznością – głośnik musi mieć zapewniony dostęp do odpowiedniej ilości powietrza, które jest poruszane zarówno przez przednią, jak i tylną część membrany.
Na tyle subwoofera znajdziecie pokrętło potencjometru głośności zestawu, przycisk On/Off, zieloną diodę Power On, 3,5-milimetrowy wtyk jack stereo, służący do podpięcia satelitów, oraz kable doprowadzające zasilanie i dźwięk ze źródła. Niestety, wszystkie przewody zastosowane w zestawie są z kolumnami połączone na stałe; w razie uszkodzenia nie da się ich wymienić bez otwarcia kolumn, a w rezultacie – utraty gwarancji. Nieco dziwi brak wyjścia słuchawkowego czy chociażby prostego, przewodowego pilota z regulacją głośności.
Parametry i brzmienie
Creative SBS A100 - parametry | |
---|---|
Całkowita moc RMS | 8 W |
Moc RMS subwoofera | 4 W |
Moc RMS satelitów | 2 x 2 W |
Pasmo przenoszenia | 50 Hz - 20 kHz |
Odstęp sygnału od szumu | 70 dB |
Brzmienie A100 jest całkiem poprawne, biorąc pod uwagę klasę cenową zestawu. Wysnuta wcześniej teoria nie znalazła pokrycia w rzeczywistości – tony średnie ani nie górują nad wysokimi, ani nie są zauważalnie lepsze od standardu, do którego przyzwyczaiły nas zestawy za niecałe 80 zł. Bas nie schodzi zbyt nisko, a jego klarowność pozostawia nieco do życzenia, jednak subwoofer niemal w ogóle nie charczy, nawet gdy pokrętło głośności jest ustawione na maksimum. Scena stereo, choć dość wąska, nie budzi większych zastrzeżeń.
Zestaw SBS A100 śmiało można nazwać dość uniwersalnym, który sprawdzi się zarówno w grach i filmach, jak i w muzyce. Jednak ciarki na plecach prędzej spowoduje wciągająca akcja i poruszające teksty niż ujmujące głębią basu brzmienie.
Genius SW-Flat2.1 700
Genius wyszedł z założenia, że w zalewie bardzo do siebie podobnych zestawów głośnikowych przyda się jakaś odmiana. A trzeba przyznać, że model SW-Flat2.1 700 jest wyjątkowy pod wieloma względami...
Unikatową cechą zestawu jest zastosowanie płaskich głośników panelowych w technice Slab/NXT. Umożliwiło to stworzenie kolumienek o niezwykle cienkich obudowach: satelity mają zaledwie 1,5 cm grubości, a subwoofer – 5 cm.
Genius SW-Flat2.1 700 - wymiary | ||
---|---|---|
Subwoofer | Satelity | |
Wysokość | 18 cm | 19,5 cm |
Szerokość | 15 cm | 5,8 cm |
Głębokość | 10 cm | 5,8 cm |
Średnica przetwornika | 11 cm | 4,5 cm x 11 cm |
Genius SW-Flat2.1 700 - przewody | |||
---|---|---|---|
Głośnikowy | Sygnałowy | Zasilający | |
Długość | 2 x 147 cm | 145 cm | 185 cm |
Informacje dodatkowe | 2 x minijack mono | 2 x minijack stereo | Zasilacz zewnętrzny |
Satelity
Masa kolumienek satelitarnych jest tak niewielka, że w ich podstawkach zastosowano dodatkowe obciążenie w postaci kawałka blaszki. Zamontowane na stałe przewody łączące satelity z subwooferem są jednak na tyle sztywne, że ich poruszenie będzie skutkować zmianą położenia samych głośniczków.
Subwoofer
Wygląd subwoofera Geniusów jest równie oryginalny co satelitów. Dodatkowo jest to konstrukcja całkowicie otwarta, oparta na 11-centymetrowym głośniku Slab/NXT z płaską, celulozową membraną. Przetwornik jest okrągły, w przeciwieństwie do głośników o zbliżonym do prostokąta kształcie zastosowanych w satelitach.
Na przednim panelu subwoofera znajdziecie stereofoniczny wtyk minijack do podłączenia dodatkowego źródła dźwięku (np. przenośnego odtwarzacza MP3), wejście słuchawkowe, przycisk Power, pokrętło głośności oraz niebieską diodę LED, świecącą drażniąco jaskrawym światłem (co ciekawe, opakowanie jasno sugeruje, że produkt wyposażono w diodę zieloną).
Na tylnej części obudowy subwoofera umieszczono stereofoniczny wtyk jack 3,5 mm do podłączenia sygnału z głównego źródła dźwięku, dwa monofoniczne minijacki służące po podpięcia kolumienek satelitarnych oraz wtyk AC IN, służący do podłączenia zewnętrznego, 13,5-woltowego zasilacza.
Parametry i brzmienie
Creative SBS A100 - parametry | |
---|---|
Całkowita moc RMS | 15 W |
Moc RMS subwoofera | 9 W |
Moc RMS satelitów | 2 x 3 W |
Pasmo przenoszenia | 100 Hz - 18 kHz |
Odstęp sygnału od szumu | 75 dB |
Wbrew zapewnieniom na stronie internetowej producenta, że „dwa głośniki satelitarne z płaskimi panelami Slab/NXT dają lepsze wrażenia optyczne i czystszy dźwięk niż w przypadku zwyczajnych głośników, a wykonany w tej samej technologii co głośniki satelitarne subwoofer z płaskim panelem Slat/NXT (...) daje moc 9 watów i zapewnia doskonałe brzmienia basów”, dźwięk płynący z Geniusów SW Flat2.1 okazał się wyjątkowo przykrą niespodzianką. Przebarwienia słychać dosłownie w całym odtwarzanym paśmie, które i tak jest bardzo wąskie z prostej przyczyny: poza nazwą subwoofer w zestawie nie ma z niskimi tonami absolutnie nic wspólnego. Jakby tego było mało, kolumienka odtwarza niższy zakres średniego pasma, którego dźwięki rozchodzą się kierunkowo (w przeciwieństwie do basów), co skutkuje całkowicie zniekształconą stereofonią: scena dźwiękowa „ucieka” w tę stronę, z której postawimy subwoofer. Jest to cecha, która w naszych oczach (czy raczej uszach) w zasadzie dyskwalifikuje zestaw w takich zastosowaniach, jak gry, filmy czy muzyka. Jakość dźwięku Geniusów można by porównać do brzmienia tradycyjnych głośników dynamicznych, w których ktoś zablokował ręką drgającą membranę, pojawiło się więc podejrzenie wady fabrycznej dostarczonego nam egzemplarza. Sprawdziliśmy zatem drugi, identyczny zestaw głośnikowy. Z przykrością stwierdziliśmy, że efekt jest ten sam.
Niestety już po testach dowiedzieliśmy się, że zestaw ten został wycofany z produkcji i sprzedaży, a w jego miejsce wprowadzono bardziej tradycyjny Genius SW-2.1 355. Jest duża szansa, że porzucenie unikalnego wyglądu wpłynie pozytywnie na jakość dźwięku :)
Logitech LS21
W zestawieniu nie mogło zabraknąć Logitecha, który obok firmy Creative jest największym graczem na rynku komputerowych głośników multimedialnych. Logitech LS21 to niemal bliźniaczy model zestawu stereo LS11, wzbogacony między innymi o subwoofer.
Logitech LS21 - wymiary | ||
---|---|---|
Subwoofer | Satelity | |
Wysokość | 19,4 cm | 14,5 cm |
Szerokość | 14 cm | 8,3 cm |
Głębokość | 17 cm | 8 cm |
Średnica przetwornika | 10 cm | 4,5 cm |
Logitech LS21 - przewody | |||
---|---|---|---|
Głośnikowy | Sygnałowy | Zasilający | |
Długość | 154 cm | 180 cm od subwoofera do pilota 170 cm od pilota do źródła | 156 cm |
Informacje dodatkowe | 1 x minijack stereo | 1 x minijack stereo |
LS21 cieszą oko modną (choć kontrowersyjną) stylistyką, opartą na błyszczących, czarno-srebrnych plastikach. Pod względem wyglądu zestaw przypadł nam do gustu dużo bardziej od czarnych i nieco ponurych głośników Logitecha z serii S, mieszczących się w tej samej grupie cenowej.
Satelity
W kolumienkach satelitarnych wykorzystano 4,5-centymetrowe przetworniki z metalową, wypolerowaną na błysk membraną o dużym wychyleniu. Dla nałogowych czyściochów mamy złą wiadomość: choć obudowy satelitów mogą się podobać, widać na nich każdy, nawet najmniejszy odcisk palca.
Na tyle każdej z kolumienek znajdziecie element służący do zwijania kabli, pozwalający uporać się z nadmiarową długością przewodów łączących satelity z subwooferem. Nie polecamy jednak tego rozwiązania: należy pamiętać, że choć zwinięte przewody poprawiają estetykę zestawu stojącego na biurku, to w obwodzie prądu zmiennego działają jak cewka, co w pewnych warunkach może niekorzystnie wpływać na brzmienie.
Subwoofer
Subwoofer LS21 wywołał u nas głośnikowe déjà vu. Od momentu wyjęcia z pudełka nie mogliśmy oprzeć się wrażeniu, że już gdzieś taką kolumnę widzieliśmy. Daleko szukać nie trzeba było – ze zdumieniem stwierdziliśmy, że subwoofer Logitechów to brat bliźniak kolumny niskotonowej z zestawu... Creative SBS A100.
Obudowy obydwu kolumn są niemal identyczne. Różnią się jedynie wysokością stopek, długością tunelu bass reflex (krótszy w A100, dłuższy w LS21) oraz logo producenta na przodzie.
W tylnej części subwoofera Logitechów pojawiło się pokrętło regulacji poziomu basów, zabrakło za to przycisku On/Off, diody Power On i pokrętła głośności zestawu, które znalazły się na przewodowym pilocie.
Kierowani wrodzoną podejrzliwością i zapewnieniami Logitecha o zastosowaniu w konstrukcji opatentowanego głośnika Max-X o dużym wychyleniu membrany, nie mogliśmy nie zajrzeć do wnętrza subwooferów. Wprawdzie przetworniki już na pierwszy rzut oka różniły się od siebie, chcieliśmy mieć pewność, że nie mamy do czynienia z dwoma takimi samymi kolumnami.
Choć brak dokładnych oznaczeń na przetwornikach uniemożliwił nam ich dalszą identyfikację, to mogliśmy z całą pewnością stwierdzić, że są to dwie całkiem inne konstrukcje. W A100 zastosowano 10-watowy głośnik o impedancji 6 Ω, a w LS21 – 5-watowy o impedancji 8 Ω. Stwierdziliśmy ponadto, że zarówno transformatory, jak i (najprawdopodobniej) płytki drukowane z elementami wzmacniaczy, choć różnią się między sobą, pochodzą z tych samych chińskich fabryk. Wszystko wskazuje więc na to, że – paradoksalnie – modele dwóch głównych rywali na rynku komputerowych zestawów głośnikowych to tak naprawdę produkty OEM pochodzące od tego samego lub tych samych wytwórców kontraktowych. Proceder firmowania produktów OEM własnym logo jest wprawdzie powszechnie znany, jednak do tej pory był kojarzony raczej z mniej renomowanymi markami.
Parametry i brzmienie
Logitech LS21 - parametry | |
---|---|
Całkowita moc RMS | 7 W |
Moc RMS subwoofera | 4 W |
Moc RMS satelitów | 2 x 1,5 W |
Pasmo przenoszenia | b.d. |
Odstęp sygnału od szumu | b.d. |
Brzmienie Logitechów LS21 na szczęście różni się od tego, które zapewnia Creative. Znajdziecie tu więcej nisko schodzącego basu, choć nadal niezbyt precyzyjnego. Tony średnie i wysokie są poprawne i jakościowo bardzo zbliżone do brzmienia satelitów w A100, ale cechują się nieco lepszą stereofonią. Zestaw gra, niestety, zauważalnie ciszej, a przy dużej głośności subwoofer wyraźnie charczy.
Tracer Trivento 2.1
Tracer znany jest w naszym kraju przede wszystkim z produkcji taniego sprzętu komputerowego, więc obecność w zestawieniu modelu Trivento 2.1 nikogo nie powinna dziwić.
Tracer Trivento 2.1 - wymiary | ||
---|---|---|
Subwoofer | Satelity | |
Wysokość | 18,9 cm | 14 cm |
Szerokość | 19,4 cm | 9 cm |
Głębokość | 22 cm | 9,4 cm |
Średnica przetwornika | 10 cm | 7 cm |
Tracer Trivento 2.1 - przewody | |||
---|---|---|---|
Głośnikowy | Sygnałowy | Zasilający | |
Długość | 119 cm | 144 cm | 141 cm |
Informacje dodatkowe | 1 x minijack stereo | 2 x minijack stereo |
Kolumienki satelitarne zestawu Trivento nieco odbiegają wyglądem od subwoofera – kształt mają pękaty, a ich czarny kolor, naszym zdaniem nieco zbyt „mroczny”, kontrastuje ze srebrnymi, błyszczącymi akcentami na kolumnie basowej.
Satelity
Satelity są wprawdzie dość lekkie, jednak jakość materiałów użytych do ich wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń. Użyte w nich przetworniki mają średnicę 7 cm, co czyni je (obok Modecoma) największymi w testowanej grupie. I tym razem sprawdzimy, czy potwierdzi się teoria mówiąca o wyższości głośników większych nad mniejszymi.
Subwoofer
Subwoofer Tracerów to wykonana ze sklejki konstrukcja typu sideways-firing: 10-centymetrowy przetwornik dynamiczny jest umieszczony po lewej stronie obudowy, a otwór bass reflex – z przodu. Użycie stopek pod kolumną nie było więc konieczne, jak w przypadku subwooferów typu down-firing.
Po prawej stronie obudowy umieszczono panel z pokrętłami głośności i poziomu basów, zieloną diodą Power On i 3,5-milimetrowymi wtykami jack stereo, służącymi do podpięcia źródła dźwięku oraz kolumienek satelitarnych. Włącznik zestawu zintegrowano z pokrętłem głośności.
Parametry i brzmienie
Tracer Trivento 2.1 - parametry | |
---|---|
Całkowita moc RMS | 12 W |
Moc RMS subwoofera | 8 W |
Moc RMS satelitów | 2 x 2 W |
Pasmo przenoszenia | 40 Hz - 150 Hz 150 Hz - 18 kHz |
Odstęp sygnału od szumu | b.d. |
Brzmienie Trivento 2.1 śmiało można określić jako całkiem niezłe. Scena stereo jest dość szeroka, a tony średnie mogą pochwalić się wzorową w tej klasie sprzętu przejrzystością. Bas nie schodzi zbyt nisko i przy maksymalnym ustawieniu pokrętła głośności nieznacznie charczy.
Labtec pulse-386
Labtec to amerykańska firma produkująca komputerowe urządzenia peryferyjne, która od ośmiu lat należy do szwajcarskiego koncernu Logitech. Producent nie jest na rynku rozpowszechniony w takim stopniu jak jego właściciel, jednak niezłej jakości sprzęt za rozsądne pieniądze znalazł mu w naszym kraju rzeszę wiernych zwolenników. Sprawdzimy, czy zestaw głośnikowy Labtec pulse-386 również da się zaliczyć do urządzeń „dobrych i tanich”.
Labtec pulse-386 - wymiary | ||
---|---|---|
Subwoofer | Satelity | |
Wysokość | 13,4 cm | 18,6 cm |
Szerokość | 18,3 cm | 7 cm |
Głębokość | 14,4 cm | 6,5 cm |
Średnica przetwornika | 10 cm | 4,5 cm |
Labtec pulse-386 - przewody | |||
---|---|---|---|
Głośnikowy | Sygnałowy | Zasilający | |
Długość | 153 cm | 165 cm od subwoofera do pilota 166 cm od pilota do źródła | 146 cm |
Informacje dodatkowe | 1 x minijack stereo | 1 x minijack stereo |
Wygląd zestawu nie odbiega stylistyką od poprzednich produktów Labteca. Obowiązkowe czerń i srebro subwoofera i satelitów ładnie ze sobą współgrają, choć obudowy tych drugich mogłyby być matowe. Biorąc pod uwagę niezbyt solidne wrażenie, jakie sprawiają plastiki użyte do budowy satelitów, wygląd kolumienek w obecnej formie uważamy za przerost formy nad treścią.
Satelity
W konstrukcji satelitów wykorzystano 4,5-centymetrowe głośniki z wklęsłą, metalową membraną. Związek z Logitechem wydaje się w tym przypadku aż nadto oczywisty: wygląd przetworników jest w zasadzie identyczny jak w zestawie LS21. Niestety, elementy obudowy satelitów Logitecha są ze sobą połączone na stałe i nie ma możliwości zajrzenia do środka bez ich uszkodzenia. Nie możemy więc ze stuprocentową pewnością stwierdzić, że w obu zestawach wykorzystano te same głośniki.
Subwoofer
Przewodowy pilot z włącznikiem zestawu, głównym pokrętłem głośności, zieloną diodą Power On oraz wyjściem słuchawkowym (z boku)
Z subwooferem było już inaczej: Labtec wyraźnie informuje, że w jego konstrukcji wykorzystano 10-centymetrowy przetwornik Max-X. Ciekawość wzięła jednak górę i postanowiliśmy zajrzeć do wnętrza kolumny.
Głośniki różnią się dość zasadniczo. W przetworniku z zestawu Labteca zastosowano większy i silniejszy magnes, przymocowany do głębszego, polakierowanego na czarno kosza; zdecydowano się też na większy odstęp pomiędzy resorem dolnym a górnym, czego rezultatem jest zwiększona powierzchnia robocza membrany. Spodziewaliśmy się więc mocniejszego i niżej schodzącego basu.
Parametry i brzmienie
Labtec pulse-386 - parametry | |
---|---|
Całkowita moc RMS | 17 W |
Moc RMS subwoofera | 9 W |
Moc RMS satelitów | 2 x 4 W |
Pasmo przenoszenia | 55 Hz - 15 kHz |
Odstęp sygnału od szumu | 70 dB |
Dobry nastrój jednak szybko nas opuścił. Bas wydobywający się z subwoofera był głuchy, dudniący i przesterowany, nawet przy średnim ustawieniu pokrętła głośności. Niezbyt wyraźne tony średnie i bardzo zaciemniona góra bynajmniej nie poprawiały wrażeń z odsłuchu. Całości dopełniła „dziura” w dole przetwarzanego pasma, dotkliwie dająca o sobie znać niedoborem wyższych tonów niskich. Wygląda na to, że producent zastosował tu wzmacniacz ze zbyt nisko umieszczonym punktem podziału pasma – subwoofer nie radzi sobie z przetwarzaniem sygnału o zbyt niskiej częstotliwości, a przetworniki satelitów odwdzięczają się kiepskim odtwarzaniem tonów średnich i wysokich. Wielka szkoda, bo zapowiadało się ciekawie.
Modecom MC-S1
Wśród testowanych modeli znalazł się również polski akcent. Modecom to firma obecna na naszych półkach już od ponad dekady. Producent jest znany przede wszystkim z produkcji niedrogich urządzeń: obudów, zasilaczy oraz peryferyjnych. Zestaw głośnikowy MC-S1 również nie poraża ceną.
Modecom MC-S1 - wymiary | ||
---|---|---|
Subwoofer | Satelity | |
Wysokość | 19 cm | 14,5 cm |
Szerokość | 13 cm | 9 cm |
Głębokość | 17 cm | 8 cm |
Średnica przetwornika | 10 cm | 7 cm |
Modecom MC-S1 - przewody | |||
---|---|---|---|
Głośnikowy | Sygnałowy | Zasilający | |
Długość | 138 cm | 150 cm od subwoofera do pilota 140 cm od pilota do źródła | 117 cm |
Informacje dodatkowe | 1 x minijack stereo | 1 x minijack stereo |
Wygląd zestawu, choć dość surowy, jest bardzo spójny – oszczędne wzornictwo subwoofera i satelitów sprawia, że pasują do siebie. Efekt nieco psuje przewodowy pilot, zamknięty w obudowie w całości wykonanej z matowego plastiku (bez żadnych błyszczących elementów), jednak w tym wypadku należy przyjąć, że jest to ergonomia kosztem wyglądu – nie zapominajmy, że najprawdopodobniej pilot będzie najczęściej dotykanym elementem zestawu.
Satelity
W satelitach wykorzystano przetworniki dynamiczne o średnicy 7 cm (jak w Tracerach). Jakość i dopasowanie materiałów nie budzi tu żadnych zastrzeżeń. Z tyłu obudowy znajduje się otwór służący do zawieszenia kolumienek na ścianie oraz przewód łączący satelity z subwooferem (niestety, wbudowany na stałe).
Subwoofer
Na spodzie wykonanej ze sklejki obudowy niskotonowej typu down-firing znajdziecie 10-centymetrowy przetwornik odtwarzający basy. Konstrukcję wyposażono w stopki o 2,5-centymetrowej wysokości. Na przedniej ścianie subwoofera umieszczono otwór tunelu bass reflex.
Z tyłu kolumny niskotonowej znajdziecie gniazdo minijack, służące do podpięcia satelitów, zieloną diodę Power On, przycisk zasilania oraz przewody sygnałowy i zasilający.
Parametry i brzmienie
Modecom MC-S1 - parametry | |
---|---|
Całkowita moc RMS | 10 W |
Moc RMS subwoofera | 5 W |
Moc RMS satelitów | 2 x 2,5 W |
Pasmo przenoszenia | 30 Hz - 180 Hz 180 Hz - 20 kHz |
Odstęp sygnału od szumu | 60 dB |
Musimy przyznać, że niewiele obiecywaliśmy sobie po tym najtańszym zestawie spośród testowanych. Tym większe było nasze zaskoczenie, gdy okazało się, że najlepszą jakość dźwięku z nich wszystkich zapewniają właśnie MC-S1.
Subwoofer Modecomów cieszy ucho wyjątkowo dużym zakresem basu, o dość dużej dynamice. Tony niskie są podbite, ale nie na tyle, by drażnić. Brzmienie dźwięków średniego pasma jest równie dobre jak w zestawie Tracera. Wprawdzie soprany są delikatnie wycofane, jednak nie psują dobrych wrażeń z całości odsłuchu. Dźwięk płynący z MC-S1 bardzo ciężko przesterować – kolumienki nie charczą i grają wystarczająco poprawnie nawet przy maksymalnym ustawieniu pokrętła głośności. Scena stereo jest dość szeroka, jak na zestaw tej klasy.
Podsumowanie
Jakość najtańszych zestawów 2.1 różnych producentów jest bardzo różna. Ktoś, kto chciałby minimalnym kosztem uzyskać jakość dźwięku umożliwiającą czerpanie przyjemności ze słuchania muzyki, oglądania filmów i grania na komputerze, w pierwszej kolejności powinien zainteresować się zestawem Modecom MC-S1, który gra lepiej niż pozostałych pięć, a do tego jest od nich wyraźnie tańszy.
Niezłym wyborem będzie również Tracer Trivento 2.1, jednak basu jest w nim mniej, a ponadto występuje efekt przesterowania, gdy głośność jest maksymalna.
Choć udowodniliśmy, że Creative i Logitech „w jednym stali domu”, to oferowane przez te firmy zestawy różnią się dość mocno. Mimo że Logitech LS21 zapewnia większą wygodę użytkowania (pilot z pokrętłem głośności, przyciskiem On/Off, diodą Power On oraz wejściem słuchawkowym), to jednak całość wrażeń odsłuchowych sprawia, że postawilibyśmy raczej na Creative SBS A100.
Zestaw Labtec pulse-386 zamiast czarnym koniem okazał się męczącym się na próżno mułem roboczym. Jesteśmy jednak dobrej myśli – mamy nadzieję, że jeśli producent zdecyduje się na zmiany w elektronice zawiadującej pracą przetworników w kolumnach, zestaw zyska znacznie lepsze brzmienie.
Najbardziej nietypowy pod względem konstrukcyjnym Genius SW-Flat2.1 700 zagrał najbardziej nietypowo. Niestety, znaczące wady zestawu, z jakością dźwięku na czele, nie pozwalają nam polecić go do żadnego z komputerowych zastosowań.
Do testów dostarczył: Creative
Cena w dniu publikacji (z VAT): od 79 zł
Do testów dostarczył: Morele.net
Cena w dniu publikacji (z VAT): od 82 zł
Do testów dostarczył: Logitech
Cena w dniu publikacji (z VAT): od 87 zł
Do testów dostarczył: Tracer
Cena w dniu publikacji (z VAT): od 67 zł
Do testów dostarczył: Morele.net
Cena w dniu publikacji (z VAT): od 87 zł
Do testów dostarczył: Modecom
Cena w dniu publikacji (z VAT): od 54 zł