Technologie i wydarzenia
Artykuł
Paweł Pilarczyk, Niedziela, 21 września 2008, 16:36

Dla programistów

NVISION to konferencja kierowana także do programistów – twórców gier, ale także aplikacji wykorzystujących komputerowe obrazowanie, zarówno w dwóch, jak i trzech wymiarach. Ponieważ sesje dla programistów odbywały się równolegle z innymi wydarzeniami, nie byliśmy w stanie zaliczyć wszystkich. Wzięliśmy udział w wykładzie Kevina Gee z Microsoftu na temat architektury i nowości w DirectX 11. To, czego się dowiedzieliśmy, opisaliśmy w niedawno opublikowanym artykule.

Uczestniczyliśmy także w spotkaniu z programistami Epic Megagames, w tym Timem Sweeneyem, który demonstrował możliwości silnika Unreal Engine 3.0. Pokazał także fragment nadchodzącej gry Gears of War 2.

Oddzielną sesję poświęcono komputerowym pięknościom. Nie trzeba być spostrzegawczym, że komputerowe dziewczęta robią szybciej karierę niż ich cyfrowi koledzy. Niech przykładem będzie tu Lara Croft, która dzięki swoim wdziękom zawróciła w głowach milionom graczy. Programiści i artyści prześcigają się więc w pomysłach, co i jak zrobić, żeby tworzone przez nich piękności jeszcze bardziej przypominały żyjące kobiety. Obłe kształty to nie problem. Największy kłopot artystom sprawia teraz stworzenie realistycznie wyglądającej skóry, a najwięcej zasobów poświęca się teraz włosom.

Ocena artykułu:
Ocen: 16
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
O autorze
Paweł Pilarczyk
Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od 15 lat pracuje jako dziennikarz.
Ostatnie publikacje:
Facebook
Ostatnio komentowane