Karty graficzne
Artykuł
Sebastian Stolarczyk, Czwartek, 28 czerwca 2007, 06:00

Oblivion: Shivering Isles

Po F.E.A.R. nadszedł czas na kolejny wymagający graficznie tytuł, The Elder Scrolls IV: Oblivion (u nas z dodatkiem Shivering Isles). W grze wybraliśmy najwyższe ustawienia grafiki i tryb HDR. Wygładzanie krawędzi w przypadku kart obu producentów wymuszaliśmy z ich sterowników.

W 1280x1024 Radeon HD 2600 XT wychodzi obronną ręką z pojedynku z GeForce 8600 GT. Jego wynik, niemal 30 fps, bliski jest rezultatowi GeForce 8600 GTS. Radeon HD 2400 XT także radzi sobie całkiem dobrze (chociaż jego wydajność zdecydowanie nie pozwala na grę przy maksymalnej szczegółowości grafiki).

Po włączeniu wygładzania krawędzi 4X sytuacja nie ulega zmianie. Radeon HD 2600 XT nadal uzyskuje wyższy wynik od swojego konkurenta, podobnie zresztą jak tańszy model 2400 XT. Z wykresu widać, że GeForce 8600 GT zmniejszył jednak dystans do 2600 XT.

Podbijamy rozdzielczość i... spotyka nas niemałe zaskoczenie: Radeon HD 2600 XT wyprzedził GeForce 8600 GTS aż o 60%.

S.T.A.L.K.E.R.

Najbardziej wyrównaną walkę testowane karty stoczyły w Stalkerze. W trybie 1280x1024 GeForce 8600 GT dosłownie o włos wyprzedził Radeona HD 2600 XT (różnica ta mieści się w graniach błędu pomiarowego). Radeon HD 2400 XT bez trudu rozprawił się natomiast z 8400 GS NVIDII - wypadł o 70% lepiej.

Także podwyższenie rozdzielczości nie przyniosło rozstrzygnięcia. Tym razem o granicę błędu pomiarowego zwyciężył model ATI Radeon HD 2600 XT. Można zatem powiedzieć, że w tym tytule oba akceleratory dysponują identyczną wydajnością. Z kolei tańszy z Radeonów jeszcze powiększył swoją przewagę nad konkurentem.

Ocena artykułu:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane