Karty graficzne
Artykuł
Sebastian Stolarczyk, Czwartek, 28 czerwca 2007, 06:00

Far Cry

Testy w aplikacjach rzeczywistych rozpoczniemy od dwóch starszych tytułów - Far Cry i Counter-Strike: Source. W obu przypadkach nasze komentarze ograniczymy jednak do minimum, gdyż sytuacja w tych tytułach wygląda prawie identycznie: równorzędna walka lub zwycięstwo Radeona HD 2600 XT w trybach bez wygładzania krawędzi, oraz kompletna porażka akceleratora natychmiast po włączeniu wygładzania krawędzi. Inaczej wygląda natomiast potyczka Radeona HD 2400 XT z GeForce 8400 GS - to Radeon zwykle jest górą. Spójrzmy:

W "czystym" trybie 1280x1024 nowy produkt AMD/ATI pewnie wyprzedza rywala o 25%. Wolniejsza odmiana 2400 XT okazuje się być nawet o połowę szybsza od 8400 GS.

Jednak po włączeniu anty-aliasingu 4X Radeon HD 2600 XT traci jakby całą "parę" i bliżej mu tym razem do taniego GeForce 8500 GT. Przewaga karty GeForce 8600 GT jest ogromna, wynosi aż 54%.

W wyższej rozdzielczości obserwujemy dokładnie to samo, przy czym Radeon HD 2600 XT jest tutaj już "tylko" o 38% wolniejszy od 8600 GT NVIDII.

Counter-Strike: Source

Jak wspomnieliśmy, Counter-Strike: Source również doprowadza nas do identycznych wniosków. Pytanie, czy tak będzie też w nowszych grach, takich jak F.E.A.R., Oblivion czy S.T.A.L.K.E.R.? Wróćmy jednak jeszcze na moment do popularnego CS-a. Oto, jak prezentują się w nim zawodnicy:

We wszystkich trybach definitywnie zwycięża produkt NVIDII, a jego przewaga dochodzi nawet do 42%... Na szczęście dla AMD, Radeon HD 2400 XT radzi sobie bez zarzutu, bez problemów dając łupnia GeForce 8400 GS.

Ocena artykułu:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane