Karty graficzne
Artykuł
Sebastian Stolarczyk, Czwartek, 28 czerwca 2007, 06:00

Przedsmak DirectX 10

By zamknąć kwestię testów wydajności, na koniec postanowiliśmy podzielić się z Wami wrażeniami z benchmarków w demie gry Lost Planet, jednego z pierwszych tytułów DirectX 10. Grę uruchomiliśmy pod systemem Windows Vista, a do przeprowadzenia testu wykorzystaliśmy sekwencję wbudowaną w grę. Odtwarzane są dwie różne sceny; pierwsza z nich odbywa się na otwartej przestrzeni (Snow), druga zaś w jaskiniach (Cave). Gra na koniec wyświetla średnią liczbę ramek na sekundę.

Pierwsze testy w Lost Planet wykazywały, że karty ATI Radeon nie dość, że wypadają w nich dość przeciętnie, to jeszcze sam obraz nie jest najlepszej jakości - szczególnie po włączeniu efektów Motion Blur. Firma AMD popracowała jednak trochę nad sterownikami i w wersji, której używaliśmy w testach, nie zauważyliśmy żadnych widocznych błędów renderingu (nasz tekst postaramy się uzupełnić o kilka screenshotów, więc będziecie mogli sami porównać jakość obrazu).

W ustawieniach gry wszystkie opcje graficzne ustawiliśmy na wartości maksymalne, jak zwykliśmy to czynić we wszystkich naszych aplikacjach testowych. Jedynie jakość cieni zmniejszyliśmy do średniej wartości, ponieważ po wybraniu ich wysokiej jakości gra na kolana powala nawet karty klasy GeForce 8800 GTS 640 MB. Przedstawimy wyniki tylko z jednej rozdzielczości:

W obu sceneriach kolejność kart jest identyczna; wyższe wyniki wszystkie modele uzyskały - jak można się domyślić - w zamkniętej jaskini. Na pierwszym miejscu w obu przypadkach znalazła się karta Radeon HD 2600 XT, której udało się pokonać nawet dużo droższego GeForce 8600 GTS. Mimo tego, nie możemy powiedzieć, aby wydajność kart z tej półki cenowej nas zachwyciła. Dla przykładu podamy wyniki, jakie uzyskaliśmy na szybszych (choć naturalnie dużo droższych) kartach z układami GeForce 8800 GTS 640 MB i GeForce 8800 GTX. Pierwszy z nich uzyskał odpowiednio 41 i 54 fps, zaś drugi - 57 i 58 fps. Wynika z tego, że GeForce 8800 GTX jest pięciokrotnie (!) szybszy od GeForce 8600 GTS (scena Snow). Mamy jednak nadzieję, że by zagrać w gry DirectX 10 nie będzie trzeba kupować karty za co najmniej 1000 złotych, albo drastycznie redukować poziom detali na tańszych modelach (650-700 złotych za 8600 GTS to przecież niemało!).

Ocena artykułu:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane