Technologie i wydarzenia
Artykuł
Marcin Bieńkowski, Środa, 20 czerwca 2007, 09:30

Trochę porównań

Przy okazji każdej premiery nowych bibliotek graficznych i zgodnych z nimi kart pokazywane są różnego rodzaju dema pokazujące, że na nowym sprzęcie i nowych bibliotekach wszystko będzie dużo ładniejsze i bardziej rzeczywiste. Nie inaczej było tym razem. Pod spodem kilka zrzutów z programów przygotowanych przez polską firmę Techland.

Oraz słynne już zrzuty ekranowe z gry Microsoft Flight Simulator X.

DirectX 9



DirectX10

Wszystkie te porównania są pewnego rodzaju nadużyciem. Równie dobre efekty wizualne można uzyskać na kartach graficznych korzystających z DirectX 9. Programy takie będą działały też z podobną wydajnością na tym samym typie karty zgodnej z DX10. Z punktu widzenia użytkownika nie ma więc różnicy, jakie zostały użyte przez programistę biblioteki. Natomiast duże różnice są właśnie od strony programowej. Po prostu żeby uzyskać ten sam efekt w DX10, programista musi się znacznie mniej namęczyć niż w wypadku DirectX 9. Program powstanie też szybciej. Reszta tak naprawdę jest już czystym marketingiem. Wyjątek stanowią tutaj tylko efekty fizyczne realizowane przez Geometry Shadery. Dużej liczby realistycznych interakcji między obiektami nie osiągnie się w rozsądnym czasie korzystając z mocy obliczeniowej procesora i bibliotek DirectX 9.

Ocena artykułu:
Ocen: 2
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane