Tagi
v-sync
144 hz (1)   3d (1)   3d vision (2)   3d vision surround (1)   650ti boost (1)   660 (1)   670 (1)   680 (1)   760 (1)   770 (1)   780 (1)   adaptive sync (2)   adaptive v-sync (1)   altera (1)   amd (2)   amd catalyst (1)   apu (1)   asus (1)   asus vg248qe (1)   blokada (1)   błąd (1)   catalyst (2)   ces 2015 (1)   clevo (1)   crossfire (1)   czas reakcji matrycy (1)   delta e (1)   display port 1.2 (1)   displayport (2)   displayport 1.2a (1)   dp (1)   dual-link-dvi (1)   dvi (1)   dvi-d (1)   edp (1)   ekran (1)   freesync (3)   fsaa (1)   full hd (1)   fxaa (1)   g-sync (5)   gears of war: ultimate edition (1)   geforce (2)   geforce 600 (1)   ghosting (1)   gk104 (1)   gk110 (1)   gow (1)   gpu (5)   gra (2)   gry (2)   gtx (1)   gtx 670 (1)   gtx 680 (2)   hdmi (2)   hyperbook (1)   input lag (2)   karta graficzna (4)   karty graficzne (1)   kepler (2)   laptop (1)   licznik (1)   Microsoft (1)   microstuttering (1)   mikroprzycięcia (1)   moduł (1)   monitor (3)   monitor bluetooth (1)   monitor gamingowy opinie (1)   monitor gamingowy recenzja (1)   monitor ultra hd (1)   monitory (1)   monitory 2017 (1)   monitory dla gracza (1)   monitory do gier (1)   msaa (1)   notebook (2)   nvidia (7)   nvidia 3d vision (1)   nvidia g-sync (1)   obraz (2)   odświeżanie (1)   oprogramowanie (1)   poprawka (1)   poprawki (1)   porównanie monitorów 27 cali (1)   premiera (1)   problem (1)   przycięcia (1)   radeon (2)   sli (1)   sterowniki (3)   stuttering (3)   synchronizacja (1)   synchronizacja obrazu (1)   synchronizacja pionowa (1)   tearing (5)   technologia (1)   test monitorów (1)   test monitorów e-sportowe (1)   test monitorów gamingowych (1)   titan (1)   tn (1)   txaa (1)   uwp (1)   vesa (1)   vg248qe (1)   vga (1)   windows (2)   windows 10 (1)   windows 7 (1)   windows 8 (1)   windows 8.1 (1)   windows store (1)   xnote (1)   zmiany (1)  
Publikacji na stronę
1
Piotr Kwiatkowski | 20.01.2017 | 184475 odsłon | 93 komentarze

Dobry monitor musi wyświetlać ostry obraz o naturalnych i wiernych kolorach. W wypadku urządzenia przeznaczonego dla gracza do tych standardowych wymagań dochodzi jeszcze kilka innych cech, których zadaniem jest poprawa komfortu i skuteczności rozgrywki. Oto porównanie 10 gamingowych monitorów z ekranem o przekątnej 27 cali i 28 cali.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.05.2016 | 3670 odsłon | 12 komentarzy

The Coalition udostępniło nową aktualizację do gry Gears of War: Ultimate Edition, która wprowadza możliwość wyłączenia synchronizacji pionowej. Jest to więc pierwsza gra na platformie UWP, która udostępnia taką opcję. Pojawiło się też kilka innych funkcji i poprawek błędów. Inna sprawa, że zainteresowanie tytułem błyskawicznie spadło, więc udostępniona aktualizacja pojawiła się nieco za późno.

więcej »
Adrian Kotowski | 29.02.2016 | 5105 odsłon | 15 komentarzy

Mike Ybarra z Microsoftu zapewnił na Twitterze, że jego zespół pracuje nad wyeliminowaniem problemów występujących w przypadku pecetowych gier dostępnych w Windows Store. Od pojawienia się takich wersji użytkownicy skarżą się na różnego rodzaju ograniczenia, które nie występują w standardowych edycjach. 

więcej »
Mateusz Skrycki | 02.07.2015 | 44005 odsłon | 32 komentarze

Nvidia G-Sync jako remedium na problemy graczy, takie jak rozrywanie ekranu (tearing) i zacięcia (stuttering), a także sposób na zmniejszenie do minimum opóźnienia sygnału (input lag) pojawiła się blisko rok temu i do tej pory z zalet tej techniki mogli korzystać wyłącznie posiadacze nowych desktopowych kart graficznych Nvidia GeForce oraz wybranych modeli monitorów. Nvidia nie zapomina jednak o użytkownikach komputerów przenośnych. Trafił do nas laptop Hyperbook X17-G wyposażony w obsługę G-Sync oraz potężne podzespoły. Czy rozwiązanie sprawdzające się w stacjonarnych pecetach zda egzamin w laptopie?

więcej »
Bartosz Woldański | 22.03.2015 | 8267 odsłon | 25 komentarzy

Firma AMD opublikowała AMD Catalyst 15.3 Beta 1 z obsługą FreeSync. Sterowniki pojawiły się z okazji premiery wspomnianej techniki oraz wprowadzenia do sprzedaży pierwszych monitorów z konkurencyjnym dla Nvidia G-Sync rozwiązaniem problemu z synchronizacją obrazu. FreeSync ma być remedium na efekt „rozrywania obrazu” (ang. tearing) i „zacinki” (ang. stuttering), a także zmniejszyć – względem V-Synca – input lag

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2015 | 7282 odsłony | 25 komentarzy

Firma AMD poinformowała o tym, że 19 marca udostępni sterowniki Catalyst z obsługą techniki FreeSync. Dla przypomnienia FreeSync to rozwiązanie mające zapewniać obsługę zmiennych częstotliwości odświeżania w monitorach, z wykorzystaniem rynkowego standardu i przy współpracy z producentami sprzętu. Technika AMD FreeSync jest obsługiwana w interfejsie DisplayPort 1.2a poprzez standard Adaptive Sync.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.01.2015 | 14818 odsłon | 83 komentarze

Na stronie Gamenab pojawiła się informacja, która sugeruje, że możliwe jest skorzystanie z technologii G-Sync bez wykorzystania modułu Nvidii. Jedyne czego mamy potrzebować to monitor z gniazdem DisplayPort 1.2, oczywiście karta zielonych oraz specjalnie przygotowana paczka sterowników odblokowująca opcje. Według Gamenab technologia Nvidii bazuje na standardzie Adaptive-Sync zatwierdzonym przez VESA.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 07.01.2015 | 5358 odsłon | 21 komentarzy

Na targach CES 2015 ujawniono, że technika G-Sync ze stacjonarnych monitorów przejdzie także do komputerów przenośnych. Obecnie G-Sync wymaga specjalnego modułu, zarówno na karcie graficznej, jak i w monitorze. Teraz nadchodzą zmiany. Na CES 2015 można zobaczyć pierwszego na świecie laptopa, w którym zastosowano G-Sync.

więcej »
Bartosz Woldański | 21.10.2013 | 20951 odsłon | 13 komentarzy

Firma Asus ogłosiła, że poszerzyła swoją ofertę monitorów o nowy model z symbolem VG248QE, w którym zostanie wykorzystana technologia Nvidia G-Sync omówiona na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej w Montrealu.

więcej »
Marek Stenzel | 20.10.2013 | 13214 odsłon | 63 komentarze

Któż z nas nie miał tego potwornego dylematu przy uruchamianiu gry - włączyć synchronizację pionową (V-Sync) i przełknąć gorzką pigułkę w postaci opóźnień w wyświetlaniu obrazu, czy też nie synchronizować częstotliwości odświeżania monitora z obrazem generowanym przez kartę graficzną i być skazanym na zjawisko tzw. tearingu, czyli poszarpanego obrazu. Niezależnie od dokonanego wyboru, mieliśmy prawo być niezadowoleni. Czy zgniły kompromis w postaci V-Sync jest jedynym, na jaki jesteśmy skazani? Na szczęście okazuje się, że nie.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.05.2012 | 10072 odsłony | 43 komentarze

Od ładnych paru tygodni, posiadacze kart graficznych z procesorami Nvidia GeForce serii 600, a więc opartych na architekturze Kepler, donoszą o problemach z działaniem funkcji V-Sync, która wywołuje tzw. mikroprzycięcia w grach.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 19.03.2012 | 20531 odsłon | 60 komentarzy

Kepler - worek z nowościami. Wiadomo już, że wspominana parę dni temu nowa technika wygładzania krawędzi, w wykonaniu Nvidii, to TXAA. Nowy algorytm ma zapewniać, jak twierdzą jego twórcy, jakość porównywalną z MSAA x16, ale obciążenie GPU ma być na poziomie tym, który wiąże się z używaniem MSAA x2 lub MSAA x4. W niektórych przypadkach obciążenie może być nawet mniejsze.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Ogromna moc nowej architektury. 44
Der8auer rozkłada chip na części pierwsze. 68
Dobra wiadomość dla posiadaczy sprzętu od Apple. 27
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Funkcja jest obecnie w fazie testów, ale da się ją włączyć. 17
Zmiana nastąpi jeszcze w tym roku. 36
Bieda, panie, bieda. Pojawiło się pierwsze zdjęcie Białego Kruka, tzn. 8
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Horror wojny coraz bliżej. 16
Grunt to gonić króliczka. 58
Producenci mają puste półki. 27
27 cali i rozdzielczość 1080p. 6
Ogromna moc nowej architektury. 44
Zmiana nastąpi jeszcze w tym roku. 36
Facebook
Ostatnio komentowane