Tagi
unreal engine
3d (3)   3d vision (1)   4.1 (1)   adr1ft (3)   agencja (1)   amd (4)   android (2)   api (2)   apu (1)   arnswalde (1)   artysta (1)   asm.js (1)   benoît dereau (1)   biblioteka (1)   bioshock (1)   bioshock infinite (1)   boks (1)   bydgoszcz (1)   core i7 (1)   cpu (1)   cryengine (1)   crytek (1)   dangerous golf (1)   debiut (1)   demo (6)   demo technologiczne (1)   directx 11 (1)   directx 12 (2)   dishonored (1)   disney (1)   disney interactive (1)   dx11 (1)   dx12 (1)   ea (1)   edytor (1)   efekty cząsteczkowe (1)   efekty graficzne (1)   efekty specjalne (1)   electronics arts (1)   elemental (2)   elemental demo (1)   emscripten (1)   engine (3)   epic (11)   epic citadel (1)   epic games (13)   epic games poland (1)   eve: valkyrie (1)   fbi (1)   firefox (1)   firefox 22 (1)   first person experience (2)   flappy birds (1)   fortnite (1)   fpp (2)   fpx (2)   galaxy s7 (1)   game developer conference (1)   gameworks (1)   gdc (1)   geforce gtx 680 (2)   gogle (1)   gpu (1)   gra (11)   gra komputerowa (1)   grafika (6)   gry (11)   gtx 680 (2)   half-life 2 (1)   historia (1)   hl2 (1)   htc vive (1)   humble unreal engine bundle (1)   id (1)   id tech (1)   infiltrator (3)   infinite (1)   intel (1)   ios (1)   karta graficzna (1)   kompilacja (1)   Linux (1)   logithx (1)   lumberyard (1)   mantle (2)   miasto (1)   Microsoft (3)   mobile world congress (1)   modele postaci (1)   mozilla (1)   możliwości (2)   mwc 2016 (1)   nacl (1)   native client (1)   night dive studios (1)   nowy (1)   nvidia (6)   obciążenie (1)   oculus rift (2)   oculus vr (1)   offworld industries (1)   oprogramowanie (1)   optymalizacja (1)   paczka (1)   pakiet (1)   pascal (1)   pc (4)   pc vs ps4 (1)   people can fly (1)   playstation (1)   playstation 4 (7)   playstation vr (1)   polska (1)   porównanie (2)   port (1)   prezentacja (1)   programowanie (1)   projekt (1)   ps 4 (3)   ps4 (2)   ps4 vs pc (1)   real boxing (1)   reboot (1)   rozgrywka (2)   rząd (1)   samsung (1)   shooter (1)   silnik (11)   silnik 3d (1)   source (1)   squad (1)   steam (1)   steambox (1)   steamos (3)   strzelanka (1)   system shock remastered (1)   tappy chicken (1)   tegra (1)   test kart graficznych (1)   test kart graficznych w grze (1)   test procesorów (1)   test procesorów w grach (1)   tim sweeney (1)   tree one zero (2)   uc 3 (1)   ue 4 (3)   ue3 (1)   ue4 (4)   uengine (2)   unigine (1)   unity (2)   unreal (4)   unreal engine 3 (2)   unreal engine 4 (4)   unreal engine 4.1 (1)   unreal paris (1)   unreal tournament: judgment (1)   usa (1)   valve (2)   vivid games (1)   vr (3)   vrworks (1)   windows (1)   windows 10 (1)   windows rt (1)   wirtualna rzeczywistość (3)   wizualizacja (1)   wydajność (1)   wykres (1)   xbox one (3)   xone (2)   zaginięcie ethana cartera (1)   zestaw (1)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 14.07.2017 | 7019 odsłon | 6 komentarzy

Techniki zielonych trafiają do nowych silników. Nvidia ujawniła kilka nowości związanych z bibliotekami VRWorks. Osoby posiadające gogle wirtualnej rzeczywistości powinny ucieszyć się z dodania nowego trybu Ultra do gry EVE: Valkyrie, który ma znacząco poprawić jakość oprawy wizualnej. Dodatkowo, VRWorks jest dostępny dla większej liczby twórców, dzięki dodaniu jego obsługi w dwóch popularnych silnikach.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.03.2017 | 5546 odsłon | 13 komentarzy

Unreal Engine zamiast Unity. Night Dive Studios ujawniło podczas swojej prezentacji na GDC 2017, że odświeżona wersja gry System Shock została przepisana na nowy silnik. Deweloperzy postanowili postawić na Unreal Engine 4, który ma być dużo bardziej elastyczny i lepiej przystosowany do ograniczonych możliwości konsol. Zaznaczono przy tym, że powinniśmy spodziewać się lepszej jakości grafiki niż na Unity.

więcej »
Adrian Kotowski | 09.11.2016 | 10015 odsłon | 4 komentarze

Ciekawa paczka gier za niewielkie pieniądze. Humble Bundle zaprezentowało nowy pakiet interesujących produkcji, które łączy to, że zostały przygotowane przy użyciu silnika Unreal Engine. Tym razem mamy siedem tytułów, pogrupowanych w trzech progach cenowych. Na liście znajdziemy choćby świetnie wyglądające ADR1FT, czy Zaginięcie Ethana Cartera stworzone przez polskie studio The Astronauts.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 22.02.2016 | 13351 odsłon | 41 komentarzy

Na Mobile World Congress firma Epic Games przy współpracy z Samsungiem zaprezentowała działanie najnowszego dema technologicznego, ProtoStar, wykorzystującego interfejs programowania aplikacji (API) Vulkan. Demo uruchomiono na najnowszym Galaxy S7 i zapewne chciano tym samym przedstawić moc obliczeniową CPU i GPU tego urządzenia.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.02.2016 | 8346 odsłon | 21 komentarzy

Epic Games zaprezentowało nową funkcję, która ma trafić do edytora popularnego silnika Unreal Engine. Twórcy gier będą mogli projektować poziomy przy pomocy technologii wirtualnej rzeczywistości. Taką możliwość daje wykorzystanie gogli HTC Vive z dołączonymi kontrolerami, za pomocą których można w prosty sposób dodawać, usuwać lub przemieszczać wybrane elementy.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 18.12.2015 | 9403 odsłony | 20 komentarzy

Squad jest pierwszą, dużą grą opartą na silniku Unreal Engine 4 firmy Epic Games. To właśnie ten tytuł ujawnił poważny problem w silniku, a więc słabą wydajność na komputerach wyposażonych w procesory marki AMD. Obecnie wskazywane źródło problemu to podsystem dźwiękowy. Niską wydajność raportowało wielu graczy jeszcze przed rynkowym debiutem finalnej wersji gry, a głosy te tylko nasiliły się po pojawieniu się gry Squad na platformie Steam.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.09.2015 | 5810 odsłon | 12 komentarzy

Premiera ADR1FT została przesunięta na pierwszy kwartał przyszłego roku. Gra, która według twórców należy do gatunku „first-person experience” początkowo miało pojawić się jeszcze w tym roku, ale rynkowy debiut przesunięto ze względu na premierę gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift. ADR1FT będzie tzw. tytułem startowym dla konstrukcji firmy Oculus VR.

więcej »
Adam Szymański | 25.06.2015 | 6707 odsłon | 3 komentarze

People Can Fly to warszawskie studio, które zostało założone w 2002 roku przez Michała Kosieradzkiego, Adriana Chmielarza i Andrzeja Poznańskiego. Pierwszym głośnym tytułem tego dewelopera stał się Painkiller wydany w 2004 roku, a potem pecetowa wersja Gears of War. Współpraca z twórcami tej serii poskutkowała przejęciem zespołu i zmianą jego nazwy na Epic Games Poland, ale wczoraj poinformowano, że wrócono do poprzedniej marki.

więcej »
Adrian Kotowski | 10.03.2015 | 7841 odsłon | 9 komentarzy

ADR1FT, gra studia Tree One Zero, zmierzająca na PC, PlayStation 4 i Xbox One pojawiła się na nowym, 9-minutowym fragmencie rozgrywki. Produkcja działająca na silniku Unreal Engine 4 prezentuje się naprawdę bardzo dobrze, a w planach jest także dodanie obsługi gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, by jeszcze pogłębić wrażenia płynące z gry. 

więcej »
Piotr Gontarczyk | 09.03.2015 | 12030 odsłon | 7 komentarzy

Grupa ośmiu Polaków z ekipy Odyssey dokonała rekonstrukcji przedwojennego, całkowicie zniszczonego podczas II wojny światowej Choszczna (dawniej Arnswalde), woj. zachodniopomorskim. Wykorzystując technikę VR, przy użyciu gogli Oculus Rift i silnika Unreal Engine 4, udało się odtworzyć 99% zniszczonej zabudowy, z zachowaniem detali architektonicznych i historycznych. To pierwsza na świecie tego typu rekonstrukcja. Jedyna prezentacja prototypu odbędzie się 14 marca w Choszcznie.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.01.2015 | 12120 odsłon | 31 komentarzy

Unreal Engine 4 dopiero zdobywa popularność, ale niektórzy twórcy już teraz pokazują, że w silniku drzemie ogromny potencjał. W sieci pojawiło się nowe demo technologiczne Unreal Paris stworzone przez Benoît Dereau, odpowiedzialnego w przeszłości m.in. za przygotowanie poziomów w grze Dishonored. Trzeba przyznać, że projekt prezentuje się fenomenalnie.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.12.2014 | 44480 odsłon | 48 komentarzy

W sieci pojawiły się wykresy, na których widzimy model obciążenia wątków w API DirectX 12 oraz porównanie do wykorzystywanego obecnie DirectX 11. Jak się okazuje, różnice mogą być naprawdę całkiem duże, choć oczywiście nie powinniśmy spodziewać się wyraźnego wzrostu wydajności w każdej sytuacji. Nowe biblioteki zadebiutować mają wraz z systemem Windows 10.

więcej »
Adam Szymański | 23.05.2014 | 7783 odsłony | 3 komentarze

Epic Games do tej pory ma w swoim dorobku serię Gears of War, a od niedawna pracuje również nad nową częścią Unreal Tournament. Mimo to, studio znalazło czas na nieco mniej ambitne projekty i stworzyło Tappy Chicken - mobilną gierkę będącą klonem Flappy Birds.

więcej »
Adam Szymański | 26.04.2014 | 12358 odsłon | 44 komentarze

Epic games wydało pierwszą dużą aktualizację swojego silnika graficznego - Unreal Engine 4. Nie jest to zwykły pakiet poprawek, bo wraz z nową wersją deweloperzy będą mogli wykorzystać ją do tworzenia gier na PlayStation 4, Xboksa One i Linuksa, co oznacza również wsparcie dla SteamOS.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.04.2014 | 20673 odsłony | 38 komentarzy

Na Half-Life 3 pewnie jeszcze trochę poczekamy, bo jak wszystkim dobrze wiadomo, "Valve nie umie liczyć do 3". W oczekiwaniu na nadejście nowych przygód Gordona Freemana możemy wrócić do poprzedniej części gry. Tym bardziej, że powstaje jej ulepszona wersja.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.04.2014 | 8954 odsłony | 42 komentarze

Tim Sweeney z Epic Games postanowił się podzielić swoimi obawami o przyszłość firmy Microsoft. Choć gigant z Redmond w ostatnim czasie "nawrócił" się w wielu kwestiach na dobrą drogę, to nadal pozostają obszary bardzo drażliwe, szczególnie dla developerów.

więcej »
Bartosz Woldański | 04.12.2013 | 10222 odsłony | 17 komentarzy

Opublikowano kolejny oficjalny materiał wideo prezentujący od kuchni silnik Unreal Engine 4. Po omówieniu procesu tworzenia modeli postaci przyszedł czas na przedstawienie efektów graficznych, jakie deweloperzy mogą uzyskać przy użyciu nowego engine'u.

więcej »
Bartosz Woldański | 26.09.2013 | 9313 odsłon | 16 komentarzy

Firma Epic Games zademonstrowała kolejny raz możliwości silnika Unreal Engine 4.0. Tym razem mamy do czynienia z pokazem procesu tworzenia modeli postaci. Wrażenia co najmniej tak samo dobre, jak po obejrzeniu poprzednich materiałów wideo, co jest logiczne, gdyż podstawą do realizacja nowego filmu było demo Infiltrator.

więcej »
Eryk Napierała | 02.04.2013 | 60139 odsłon | 292 komentarze

Złośliwi mówią, że konsole nowej generacji będą sprzętem przestarzałym już w momencie pojawienia się na rynku. Nawet patrząc na sprawę obiektywnie, nie da się ukryć, że PlayStation 4 nie powala na ziemię specyfikacją. Deklarowana moc APU napędzającego tę konsolę jest około 2,5 raza mniejsza od tej, którą zapewnia najszybsza na rynku jednordzeniowa karta graficzna... I to już w tym momencie, ponad pół roku przed rynkowym debiutem sprzętu Sony. Nie nastraja to pozytywnie, jednak stosunkowo mała moc obliczeniowa wcale nie musi przełożyć się na kiepską grafikę w grach. Deweloperzy już niejednokrotnie zadziwili graczy umiejętnością wyciskania z niemłodych już procesorów Xboksa 360 i PlayStation 3 ostatnich soków i umieszczania w grach olśniewających efektów. Może będzie tak i tym razem? Dzięki Epic Games możemy odrzucić gdybanie i skupić się na faktach. To studio zajmujące się tworzeniem silnika Unreal Engine 4 udostępniło kilka dni temu demo Elementes w wersji dla nowej konsoli Sony. Niemal taką samą scenę pokazywano w zeszłym roku uruchamianą na PC-ie z wysokiej półki. Tym samym pojawiła się możliwość dokładnego porównania jakości obrazu na współczesnych komputerach i przyszłych konsolach do gier. Różnice jak najbardziej występują i to wcale nie na korzyść sprzętu następnej generacji.

więcej »
Eryk Napierała | 02.04.2013 | 13405 odsłon | 25 komentarzy

Next-genowa grafika generowana w czasie rzeczywistym na zwykłym PC-cie.

Zdaje się, że minęły już czasy, w których to benchmarki wyznaczały przyszłe standardy w grafice komputerowej generowanej w czasie rzeczywistym. Ostatni 3DMark był pod tym względem dużym zawodem, a Unigine Valley mimo swojego rozmachu ma kilka elementów, które wyglądają zwyczajnie kiepsko. Ostatnio większe ożywienie w temacie wykazują twórcy gier, na przykład Dice, tworzące całkiem efektownego Battlefielda 4, czy Activision, pracujące nad jak najdokładniejszym odwzorowaniem ludzkiej twarzy. Efekty swojej pracy postanowiło przedstawić także Epic Games, studio zajmujące się między innymi rozwojem silnika Unreal Engine. Zaprezentowane na tegorocznej konferencji GDC nowe demo pokazuje możliwości czwartej wersji tego bardzo popularnego w branży narzędzia.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Prototypowy egzemplarz ujawniony. 3
Rynek monitorów przeznaczonych dla graczy rośnie jak na drożdżach. 8
Dużo aluminium i trochę szkła. 4
Nowe karty graficzne na horyzoncie. 9
Płatne treści w Instant Articles coraz bliżej. 10
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 24
Sprzętu na pewno nie znajdziemy pod choinką. 5
System można za darmo testować przez 90 dni. 20
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 4
Szef Valve ma się czym pochwalić. 18
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 68
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 24
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 40
Xbox odkryje, że jest pecetem. 31
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Facebook
Ostatnio komentowane