Tagi
Publikacji na stronę
1
Ł. Marek, R. Stanisławski, M. Brzostek | 24.02.2016 | 182938 odsłon | 232 komentarze

Ashes of the Singularity to najgłośniejsza pod względem technologicznym z nadchodzących gier. Zastosowano w niej dwie metody wyświetlania obrazu, z których jedna wykorzystuje DirectX 12, a druga – DirectX 11. Gra studia Oxide Games jest jeszcze w fazie beta i dostępna wyłącznie dla tych, którzy dołożyli się do kampanii finansowania na Kickstarterze. Tymczasem udostępniono nam benchmark, który podobno wiernie reprezentuje prawdziwą rozgrywkę. Sprawdziliśmy, jak różni się wydajność w trybach DirectX 11 i DirectX 12.

więcej »
Arkadiusz Piasek | 17.02.2015 | 137522 odsłony | 66 komentarzy

Ekrany o rozdzielczości 4K coraz częściej goszczą w laptopach. O ile w przypadku wyświetlaczy o przekątnej powyżej 15 cali może się to wydawać uzasadnione, to już te o rozdzielczości ponad 1920 × 1080 w 13-calowych ultrabookach nieustannie budzą nasze zdziwienie i wywołują pytanie: po co oni to robią? Odpowiedź, jaka zwykle nam się nasuwa, brzmi: bo mogą. Sprawdziliśmy, czy taki zabieg ma jakieś uzasadnienie w praktyce.

więcej »
Adrian Kotowski | 24.09.2014 | 58388 odsłon | 38 komentarzy

Windows 9 najprawdopodobniej będzie oferował lepsze skalowanie w wysokich rozdzielczościach. Co więcej, bez problemu będziemy w stanie wykorzystać ekrany 8K UHD, interfejs systemu nadal będzie przejrzysty, a my nie będziemy mieli problemów ze zbyt małymi ikonami czy innymi elementami.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 31.10.2013 | 16647 odsłon | 123 komentarze

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Ghosts, w wersji dla platformy PC (Windows). Okazało się, że gra wymaga co najmniej 6 GB pamięci RAM, aczkolwiek pozostałe podzespoły, takie jak procesor czy karta graficzna są trochę mniej przesadzone (przynajmniej względem oczekiwań).

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.10.2013 | 11328 odsłon | 18 komentarzy

Najmocniejsi przedstawiciele nowej serii kart graficznych AMD Radeon wciąż przed nami, ale na szczęście dla przeciętnego internauty, nikt nie jest skazany na całkowitą niewiedzę w ich kwestii. Czeski serwis PC Tuning opublikował sporo wyników testów mających pojawić się niebawem kart Radeon R9 290X.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 18.07.2013 | 12046 odsłon | 16 komentarzy

Jako że rozdzielczości ekranów w komputerach, zarówno notebookach i tabletach, jak i w monitorach komputerów stacjonarnych zaczęły wreszcie rosnąć i coraz częściej można spotkać wartości wyższe niż 1366 x 768 pikseli, to trzeba oczywiście powoli przygotowywać oprogramowanie tak, aby odpowiednio skalować tekst oraz elementy interfejsów użytkownika. Microsoft poinformował o tym, że w systemie operacyjnym Windows 8.1 wprowadzi pewne ulepszenia w kwesti skalowania DPI.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 07.05.2013 | 20989 odsłon | 14 komentarzy

W trakcie sesji z ekipą Microsoft Surface, którą zorganizowano w lutym, w ramach Reddit AMA, jedna z osób zapytała o obsługę wysokiej rozdzielczości w tablecie, przy której interfejs pulpitu musi być przeskalowany tak, aby można było z niego w miarę komfortowo korzystać. Zwrócono wtedy uwagę na to, że dobrze byłoby gdyby istniała możliwość zachowania określonej wartości skalowania na ekranie tabletu, ale jednocześnie ustalić inną (lub wyłączyć skalowanie) w przypadku, gdy do urządzenia podłączony jest inny, większy wyświetlacz.

więcej »
Tomasz Jadczak | 27.08.2008 | 222211 odsłon | 52 komentarze

Od postępu nie ma odwrotu. Jak po pamięciach standardu SDR SDRAM pojawiły się DDR, a po nich DDR2, tak teraz nadszedł czas na DDR3. Najmłodsze chipsety obsługują już wyłącznie najnowszą technikę. Od czasu wprowadzenia DDR3 minęło już sporo czasu, a ceny spadły do poziomu akceptowalnego dla przeciętnego użytkownika. Co zapewniają obecnie dostępne moduły pamięci DDR3 – postanowiliśmy sprawdzić w swoim laboratorium. W celu porównania modułów RAM zgromadziliśmy sześć zestawów. Przy okazji sprawdziliśmy, czy w grach liczba klatek na sekundę rośnie wraz ze wzrostem przepustowości i pojemności pamięci.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 16
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 8
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 56
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Mały komputer z Kaby Lake-U. 6
Wskazuje na to zarezerwowany przez firmę znak towarowy. 4
System można już testować w ramach dystrybucji Release Preview. 9
Kolejny monitor dla graczy. 9
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 56
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Bardziej kolorowy Windows. 15
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Xbox odkryje, że jest pecetem. 29
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 16
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 56
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Facebook
Ostatnio komentowane