Tagi
silnik
30 fps (1)   3d (1)   4a engine (1)   4a games (1)   4k (1)   5 mln (1)   aac (1)   action rpg (1)   adr1ft (2)   adrian chmielarz (2)   agencja (1)   agh (1)   ai (1)   akademia górniczo-hutnicza (1)   aktualizacja (6)   alfa (1)   alliance for open media (1)   amazon (3)   amd (13)   amd developer summit (1)   amd developer summit 2013 (1)   amd mantle (6)   amd trueaudio (2)   android (3)   animacja (1)   anvil (1)   anvil next (3)   anvilnext (2)   apex (2)   api (6)   aplikacja (2)   apple (1)   arkane studios (1)   arm (1)   artysta (1)   ashes of the singularity (2)   assassin’s creed iv: black flag (1)   assassin’s creed: unity (1)   assassin's creed (4)   assassin's creed iv: black flag (2)   assassin's creed unity (1)   assassin's creed: unity (1)   asura (3)   asura engine (3)   audio (1)   aws (1)   battlefield (1)   battlefield 4 (5)   benchmark (2)   benoît dereau (1)   beta (1)   biblioteki (1)   big world (1)   bilbioteki (1)   bitwy (1)   black flag (3)   blackberry (1)   blink (1)   błędy (2)   capcom (1)   cd projekt (1)   cd projekt red (2)   cdp (2)   ceo (1)   ces (1)   ces 2014 (1)   chiny (1)   chris roberts (1)   chrome (1)   chrome 31 (1)   chromium (2)   cloud imperium games (1)   crackdown 3 (1)   crowdfunding (1)   crpg (6)   cry engine (3)   cryengine (11)   cryengine 3 (6)   cryengine v (1)   crysis (1)   crytek (3)   cuda (1)   cyfrowa dystrybucja (2)   daala (1)   data premiery (6)   deep silver (1)   demo (2)   demo technologczne (1)   demo technologiczne (2)   deweloper (1)   dice (1)   directx (3)   directx 11 (1)   directx 11.1 (1)   directx 11.2 (1)   directx 12 (4)   dishonored (1)   dishonored 2 (1)   disrupt (2)   division (3)   dodatki (1)   dopracowana (1)   dota 2 (1)   dotacja (1)   dual gpu (1)   dx12 (1)   dziki gon (2)   dźwięk (2)   e3 (4)   e3 2014 (2)   ea (4)   ea dice (3)   ea polska (1)   edge (2)   edgehtml 13 (1)   efekty cząsteczkowe (1)   efekty graficzne (3)   efekty specjalne (1)   electron (1)   electronic arts (4)   elektroniczna dystrybucja (2)   ema (1)   engine (15)   enlighten (1)   epic (5)   epic games (10)   eve: valkyrie (1)   evolve (2)   far cry 4 (1)   fbi (1)   fifa (1)   fifa 17 (1)   filmik (6)   finansowanie (1)   firefox (1)   first person experience (2)   fizyka (2)   fork (1)   format (1)   fotogrametria (1)   fotorealizm (2)   fpp (6)   fps (4)   fpx (2)   fragmenty rozgrywki (4)   frostbite (3)   frostbite 3 (1)   frostibte 3 (1)   funkcje (1)   fur tech (1)   gabe newell (1)   gamelift (1)   gameplay (10)   gameworks (1)   gcn (3)   gdc 2015 (2)   gdc 2016 (2)   gecko (1)   geforce (3)   geralt (1)   google (3)   gpu (6)   gra (47)   gra komputerowa (14)   gra sieciowa (2)   grafika (28)   greenlight (1)   gry (49)   gry komputerowe (1)   h'n's (1)   haalee (1)   hack and slash (1)   half-life 2 (1)   hammer editor (1)   havok (1)   hdr 3d (1)   hl2 (1)   horror (2)   htc vive (2)   html5 (1)   humble cryengine bundle (1)   ice (1)   id software (1)   id tech (2)   id tech 7 (1)   id@xbox (1)   ie (1)   ignite (1)   infiltrator (2)   intel (3)   internet (1)   internet explorer (1)   ios (2)   javascript (1)   jednostki (1)   john riccitello (1)   kadzait24 (1)   karta graficzna (3)   karty graficzne (3)   kickstarter (3)   kingdom come (3)   kingdom come: deliverance (3)   kod (1)   konami (1)   konferencja (1)   konsola (1)   konsole (1)   kontener (1)   kooperacja (2)   kosmiczny symulator (1)   kotaku (1)   kulisy (1)   kulisy produkcji (1)   las (1)   last light (1)   left 4 dead (2)   lg (1)   licencja (1)   lichdom (1)   Linux (4)   lista (1)   logithx (1)   lovecraft (2)   ludzie (1)   lumberyard (3)   mac (2)   mantle (6)   massive entertainment (3)   materiał (1)   metro (1)   Microsoft (5)   minimalne (1)   mirror's edge catalyst (1)   mmo (4)   mod (1)   modele postaci (1)   modyfikacja (1)   mozilla (2)   mozilla tofino (1)   możliwości (3)   mp4 (1)   multi gpu (1)   multiplayer (2)   narzędzia deweloperskie (1)   narzędzie (1)   nfs (1)   niemcy (1)   night dive studios (1)   nitrous (1)   nitrous engine (1)   nowa generacja (1)   nowe funkcje (1)   nowy silnik (1)   nvidia (9)   nvidia apex (1)   nvidia fur (1)   nvidia physx (1)   nvidia physx 3.3 (1)   obsługa (1)   obsuwa (3)   oceny (2)   oculus rift (2)   ogłoszenie (1)   ogromne bitwy (1)   open-source (1)   opera (1)   opera ice (1)   opera software (1)   opóźnienie (3)   oprawa wizualna (3)   oprogramowanie (3)   optymalizacja (3)   os x (1)   otwarty świat (1)   oxide games (2)   pascal (1)   patch (2)   pc (26)   physx (5)   physx 3.0 (1)   pieniądze (1)   piłka nożna (1)   playstation (4)   playstation 4 (17)   playstation vr (2)   pokaz na żywo (1)   polska gra (2)   poprawka (2)   porównanie (2)   porównanie grafiki (2)   port (1)   premiera (12)   prey (1)   prezentacja (3)   pro evolution soccer 2015 (1)   produkcja (1)   programowanie (3)   projekt (2)   przeglądarka (3)   przeglądarka internetowa (1)   przejęcie (1)   przygodowe (2)   ps 4 (2)   ps3 (4)   ps4 (10)   radeon (2)   radeon hd 7000 (1)   raya (1)   rebellion (2)   reboot (1)   recenzje (2)   red engine (2)   red engine 3 (2)   renderowanie (1)   resident evil 2 (1)   resident evil 7 (1)   rewolucja francuska (1)   rozdzielczość (2)   rozgrywka (2)   rts (1)   rust (1)   ryzen (1)   rząd (1)   samsung (1)   sandbox (6)   science-fiction (2)   screeny (8)   servo (1)   shooter (1)   sieciowe (2)   silnik 3d (1)   silnik fizyczny (1)   silnik graficzny (1)   silnik przeglądarki (1)   silnik renderowania (1)   sniper elite (3)   sniper elite 3 (3)   sniper elite iii (1)   sniper elite iii: afrika (1)   snowdrop (4)   snowdrop engine (3)   source 2 (2)   source engine (1)   spartan (1)   speedtree (1)   sprzedaż (2)   sprzęt (1)   squadron 42 (1)   standard (1)   star citizen (1)   stardock (1)   steam (3)   steambox (1)   steamos (2)   steamvr (1)   strategia (1)   strzelanina (4)   strzelanka (1)   studio (1)   symulator (1)   system shock remastered (1)   system walki (1)   szczegóły (3)   sztuczna inteligencja (1)   średniowiecze (3)   świat gry (1)   techland (1)   techniczna strona (1)   technikalia (1)   technologia (6)   technologie (9)   tensorflow (1)   teselacja (1)   test (3)   testowanie (1)   testy (2)   the astronauts (2)   the division (4)   the vanishing of ethan carter (2)   the witcher (1)   the witcher 3 (1)   theworse (1)   thief (1)   thor (1)   tim sweeney (1)   tom clancy's the division (4)   tpp (3)   transakcja (1)   transmisja (1)   tree one zero (2)   trinigy (1)   trueaudio (2)   tryb wieloosobowy (1)   turtle rock (2)   turtle rock studios (2)   twitch (1)   tworzenie (1)   twórca (1)   twórcy (1)   tytuły (1)   ubisoft (11)   ubisoft massive (3)   ubisoft montreal (3)   ue 4 (2)   ue4 (5)   umbra (1)   umowa (1)   unigine 2 (1)   unigine superposition (1)   unity (7)   unity 5 (3)   unity 5.6 beta (1)   unity technologies (1)   unreal (1)   unreal engine (11)   unreal engine 3 (2)   unreal engine 4 (8)   unreal paris (1)   urządzenie mobilne (1)   usa (1)   ustawienia (2)   valve (2)   vega (1)   vgx (1)   vgx 2013 (1)   vision summit 2016 (1)   vp9 (1)   vr (5)   vrworks (2)   vulkan (2)   walka (1)   warface (1)   warhorse (3)   warhorse studios (3)   watch dogs (2)   webgl (2)   webkit (2)   weird fiction (1)   wersja pc (1)   widok izometryczny (1)   wiedźmin (1)   wiedźmin 3 (6)   wiedźmin 3: dziki gon (3)   wielordzeniowość (1)   wielordzeniowy (1)   wielowątkowość (1)   wii u (1)   windows (3)   windows 10 (1)   windows phone (1)   windows rt (1)   wing commander (1)   wirtualna rzeczywistość (3)   wsparcie (1)   www (1)   wydajność (10)   wymagania (2)   wymagania sprzętowe (4)   wymagania systemowe (1)   wyniki (1)   x360 (4)   xbox (1)   xbox one (16)   xo (3)   xone (10)   zakaz (1)   zalecane (1)   zapewniania (1)   zapis rozgrywki (4)   zapłać ile chcesz (1)   zapowiedź (4)   zbiórka (1)   zestaw (1)   zlecenie (1)   zmiany (2)   zwiastun (9)   źródła (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3 4
Adrian Kotowski | 14.07.2017 | 7303 odsłony | 6 komentarzy

Techniki zielonych trafiają do nowych silników. Nvidia ujawniła kilka nowości związanych z bibliotekami VRWorks. Osoby posiadające gogle wirtualnej rzeczywistości powinny ucieszyć się z dodania nowego trybu Ultra do gry EVE: Valkyrie, który ma znacząco poprawić jakość oprawy wizualnej. Dodatkowo, VRWorks jest dostępny dla większej liczby twórców, dzięki dodaniu jego obsługi w dwóch popularnych silnikach.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.04.2017 | 11941 odsłon | 25 komentarzy

Pełna optymalizacja pod procesory Ryzen. Na kanale AMD w serwisie YouTube pojawił się nowy film, w którym Robert Duffy, dyrektor techniczny id Software, dzieli się swoimi przemyśleniami m.in. na temat nowych chipów firmy z Sunnyvale oraz planów jego przedsiębiorstwa na przyszłość. Dzięki temu poznaliśmy pierwsze informacje na temat nowego silnika, który ma być właśnie przygotowywany.

więcej »
Adrian Kotowski | 07.04.2017 | 6738 odsłon | 11 komentarzy

Oprogramowanie trafi na rynek już za kilka dni. Unigine oficjalnie potwierdziło datę wprowadzenia swojego nowego benchmarka Superposition. Ma być to rozbudowane narzędzie do testowania sprzętu, charakteryzujące się naprawdę bardzo wysoką jakością oprawy graficznej. Podobnie jak w Unigine Valley, otrzymamy kilka trybów pracy, a także szereg ustawień, które będziemy mogli konfigurować.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.03.2017 | 5684 odsłony | 13 komentarzy

Unreal Engine zamiast Unity. Night Dive Studios ujawniło podczas swojej prezentacji na GDC 2017, że odświeżona wersja gry System Shock została przepisana na nowy silnik. Deweloperzy postanowili postawić na Unreal Engine 4, który ma być dużo bardziej elastyczny i lepiej przystosowany do ograniczonych możliwości konsol. Zaznaczono przy tym, że powinniśmy spodziewać się lepszej jakości grafiki niż na Unity.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.01.2017 | 3638 odsłon | 12 komentarzy

Sytuacja, jaka miała miejsce z Dishonored 2 ma się nie powtórzyć. Przedstawiciel studia Arkane w rozmowie z GameInformerem zapowiedział, że pecetowa wersja gry Prey ma być bardzo dopracowana w dniu wprowadzenia jej do sprzedaży. Deweloperzy chcą przyłożyć się do odpowiedniego przygotowania tytułu, wyciągając wnioski ze swoich błędów popełnionych przy tworzeniu Dishonored 2.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.12.2016 | 13130 odsłon | 48 komentarzy

Deweloperzy mogą już testować nową funkcję. Jakiś czas temu Unity poinformowało, że zamierza w przyszłości zaoferować pełną obsługę Vulkana w swoim silniku graficznym. Wraz z udostępnioną kilka dni temu wersją beta Unity 5.6 API w końcu jest dostępne dla twórców. Firma zapewnia, że wykorzystanie Vulkana w swoich produkcjach może zapewnić wyraźny wzrost wydajności.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.11.2016 | 4976 odsłon | 5 komentarzy

Nvidia i Unity Technologies chcą ściśle współpracować z twórcami gier. Obie firmy zamierzają wspierać deweloperów, którzy planują przygotować produkcje korzystające z techniki wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VRWorks praca nad grą ma być prostsza, a stosowanie bibliotek powinno skrócić proces jej tworzenia. Zieloni ogłosili przy okazji, że zamierzają też ułatwić integrację innych technik wchodzących w skład GameWorks w grach z silnikiem Unity.

więcej »
Adrian Kotowski | 27.06.2016 | 5445 odsłon | 5 komentarzy

Wśród wymienionych tytułów znajdziemy sporo hitów. Epic Games udostępniło na swoim blogu wpis dotyczący zaprezentowanych na E3 gier, które korzystając z silnika Unreal Engine. Część z nich miała już premierę, inne zostały dopiero zapowiedziane. Można zauważyć, że silnik jest bardzo chętnie wykorzystywany w przypadku produkcji dla gogli VR.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.06.2016 | 18066 odsłon | 26 komentarzy

Według informacji ujawnionych przez serwis GameInformer, w grze Fifa 17 zostanie po raz pierwszy w serii zastosowany silnik Frostbite. Docelowo, wszystkie tytuły sportowe EA miałyby na nim działać, ale w przypadku innych marek to rozwiązanie zostanie zaadaptowane nieco później. Sama informacja nie dziwi, bo Electronic Arts już wcześniej informowało, że zamierza przenieść wszystkie swoje produkcje właśnie na wspomniany wyżej silnik.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.04.2016 | 6177 odsłon | 4 komentarze

Mozilla pracuje nad nową przeglądarką internetową o kodowej nazwie Tofino. Programiści chcą stworzyć program, który będzie jak najlepiej odpowiadał rosnącym i ciągle zmieniającym się wymaganiom użytkowników. Projekt powstaje obok Firefoksa i właściwie w niczym go nie przypomina. Mozilla zapewnia, że Tofino jest na tę chwilę tylko eksperymentem, ale może się on przeistoczyć w finalny produkt.

więcej »
Adam Szymański | 11.04.2016 | 4190 odsłon | 8 komentarzy

Wersja beta silnika Amazon Lumberyard została udostępniona jeszcze w lutym i od tamtej pory wszyscy chętni deweloperzy mogą z niej bezpłatnie korzystać. Żeby ich jeszcze dodatkowo do tego zachęcić, niedawno twórcy udostępnili demo technologiczne pokazujące możliwości swojego rozwiązania. Dzięki temu zainteresowani mogą po raz pierwszy przekonać się, jakie możliwości oferuje silnik, gdyż na pierwsze gry powstałe z jego użyciem będzie trzeba jeszcze poczekać.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.03.2016 | 5988 odsłon | 4 komentarze

Podczas GDC 2016 zaprezentowano kilka nowych materiałów dotyczących najpopularniejszych na rynku silników graficznych. Swoimi technikami pochwalili się m.in. twórcy z firm Unity Technologies i Epic Games. Oczywiście wszystko to z myślą o tym, by przyciągnąć jak najwięcej deweloperów, którzy mogliby zainteresować się oferowanymi rozwiązaniami.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.03.2016 | 7469 odsłon | 22 komentarze

Studio Crytek zaprezentowało podczas targów GDC 2016 silniki CryEngine V. Producent przygotował wiele nowości i wyraźnie stawia na technikę wirtualnej rzeczywistości. Co ciekawe, przedstawiony został nowy model sprzedaży w systemie „zapłać ile chcesz”, a także sklep z wybranymi elementami udostępnianymi przez firmę. 

więcej »
Adrian Kotowski | 11.02.2016 | 4668 odsłon | 7 komentarzy

Podczas konferencji na Vision Submit 2016, przedstawiciele Unity ogłosili, że ich silnik będzie w pełni kompatybilny ze SteamVR, a więc także z goglami wirtualnej rzeczywistości HTC Vive. Unity i Valve ogłosiły ścisłą współpracę, dzięki której tworzenie materiałów VR ma być prostsze, ale też i tańsze dla deweloperów. 

więcej »
Adrian Kotowski | 09.02.2016 | 6998 odsłon | 9 komentarzy

Amazon udostępnił w pełni darmowy silnik Lumberyard, dzięki którym twórcy gier będą mogli tworzyć swoje produkcje na najważniejsze platformy sprzętowe. Rozwiązanie bazuje na innym, bardzo popularnym silniku CryEngine, ale zawiera wiele usprawnień i nowych funkcji. Co istotne, produkt firmy jest w pełni kompatybilny z pakietem usług Amazon Web Services (AWS) i właśnie na ich sprzedaży zarabiać ma przedsiębiorstwo Bezosa.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.11.2015 | 4824 odsłony | 12 komentarzy

Microsoft udostępnił na swoim blogu informacje o nowościach wprowadzonych w przeglądarce Edge, które pojawiły się wraz z aktualizacją Threshold 2. Oprogramowanie ma działać zauważalnie szybciej, zwiększono też kompatybilność aplikacji ze standardem HTML5. Pojawiły się też nowe opcje, jak podgląd otwartych kart.

więcej »
Adam Szymański | 13.11.2015 | 8624 odsłony | 8 komentarzy

TensorFlow to silnik służący do maszynowego uczenia się, który został stworzony przez Google. Dotychczas autorzy tego rozwiązania wykorzystali je m.in. do rozpoznawania obrazów w usłudze Photos czy analizowania mowy. TensorFlow wniósł dużo do rozwoju sztucznej inteligencji, jednakże twórcy doskonale sobie zdają sprawę z tego, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Żeby choć trochę przyspieszyć prace, zdecydowali się oni udostępnić kod swojego silnika.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.10.2015 | 10793 odsłony | 41 komentarzy

Na początku bieżącego roku pisaliśmy o jednym z bardziej interesujących rozwiązań interfejsu programowania DirectX 12, a więc możliwości łączenia mocy obliczeniowych zupełnie różnych procesorów grafiki, niezależnie od ich marki. Obecnie stosowane konfiguracje SLI i CrossFire ograniczają użytkowników do korzystania z dwóch kart graficznych z GPU tej samej marki i generacji. DirectX 12 ma wyeliminować to ograniczenie, a efekty współpracy kart Radeon i GeForce przetestowano już w grze strategicznej Ashes of The Singularity, która właśnie z owego API korzysta.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.10.2015 | 5080 odsłon | 6 komentarzy

Resident Evil 7 może być produkcją tworzoną z myślą o wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości. Capcom ogłosił, że zespół odpowiedzialny za słynną serię gier będzie przygotowywał tytuły właśnie z myślą o rynku VR. Twórcy zajmują się w tej chwili nowym silnikiem, który miałby napędzać przyszłe gry studia. 

więcej »
Adrian Kotowski | 05.10.2015 | 5391 odsłon | 31 komentarzy

Microsoft przejął od Intela firmę Havok, zajmującą się rozwijaniem popularnego silnika fizycznego. Kwota transakcji nie została ujawniona. W wydanym przez firmę z Redmond komunikacie czytamy, że przedsiębiorstwo nadal zamierza licencjonować przejętą technologię innym, zainteresowanym nią firmom.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3 4
Aktualności
Dużo tu rowów i dziurek. 6
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 5
Walec go przejechał. Zotac przedstawił swój najnowszy komputer dla gracza - MEK1. 0
Rekordowa gra wchodzi w fazę wydania. 4
Moc w najczystszej postaci. 43
Usprawnienie jest wdrażane dla aplikacji Instant Games. 7
Wszystko przez małe zainteresowanie tym rozwiązaniem. 4
Największy plebiscyt technologiczny zakończony. 27
Marka nie umarła. Fani serii Soulcalibur czekali pięć długich lat na zapowiedź nowej części. 18
Nie skorzystacie z „cudownego” mostka za 600 dolarów. 21
Zelda zostawia konkurencję daleko w tyle. 14
Facebook