Tagi
sdk
1080p (1)   30 fps (1)   30 kl./s (1)   akceleracja (1)   aktualzacja (1)   amd (4)   amd liquidvr (1)   amd mantle (2)   amd radeon (2)   amd tressfx (1)   amd tressfx 2.0 (1)   analiza (2)   android (1)   android auto (1)   apex (1)   api (4)   aplikacja (2)   aplikacje (2)   apple (3)   apu (1)   ar (1)   aster 2502 (1)   beta (2)   biznes (1)   blue (1)   cena (2)   copy and paste (1)   crystal dynamic (1)   cuda (3)   czujnik ruchu (1)   ddr3 (1)   deweloperzy (1)   directx (1)   directx 12 (1)   dying light (1)   efekty graficzne (1)   ekran start (1)   esram (2)   filmik (1)   finalna (1)   fur (1)   futro (1)   gartner (1)   gcn (2)   gdc 2015 (1)   geforce (1)   gogle (1)   gogle vr (1)   google (1)   google now (1)   goole (1)   gpgpu (3)   gpu (8)   gra (5)   gra v (1)   grafika (1)   grafika 3d (1)   gry (6)   historia (1)   intel (1)   interfejs (3)   internet (2)   internet of things (1)   internet rzeczy (1)   iot (1)   iphone (2)   ipod (1)   język (1)   karta graficzna (3)   karty graficzne (3)   kinect (3)   kinect 2.0 (1)   kinect dla windows (1)   kinect for windows (1)   kinect for windows v2 (1)   komputer (1)   konsola (2)   konsole (1)   konsument (1)   korporacja (1)   lara croft (1)   mac os x (1)   mantle (2)   mantle sdk (1)   mediatek linkit one (1)   metro (1)   Microsoft (6)   mobilne (1)   moc (1)   mountain lion (1)   możliwości (1)   narzędzia (2)   narzędzia programistyczne (1)   nazwa kodowa (1)   notebook (1)   nvidia (7)   obliczenia (2)   oculus rift cv1 (1)   oculus vr (1)   onedrive (1)   open automotive alliance (1)   open source (1)   oprogramowanie (8)   pakiet programistyczny (1)   pc (2)   pdc (1)   pdxlan (1)   phone 7 (1)   physx (1)   pix (1)   plany (2)   platforma (1)   playstation 4 (1)   podczerwień (1)   podsystem pamięci (1)   portal (1)   premiera (2)   procesor (1)   program (1)   programowanie (6)   przeglądarka (1)   przyszłość (1)   ptc (1)   python (1)   qualcomm (1)   radeon (3)   radeon sdk (1)   rdzeń (1)   render (1)   renderowanie (1)   roślinność (1)   rozszerzona rzeczywistość (1)   rozwiązanie (1)   rynek (1)   samochód (1)   sensor (1)   service pack (1)   silverlight (1)   silverlight 5 beta (1)   sklep (1)   skydrive (1)   smartfon (2)   sprzedaż (1)   sprzęt (2)   start (1)   start screen (1)   surface (1)   system (2)   system operacyjny (2)   system pokładowy (1)   tablet (1)   taktowanie (1)   technika (2)   technologia (2)   technologie (3)   thief (1)   tomb raider (1)   tomb raider: definitive edition (1)   touch (1)   tressfx (1)   tressfx 2.0 (1)   ui (1)   urządzenie (1)   vr (3)   vrworks (1)   vrworks 360 video (1)   vrworks audio (1)   vuforia (1)   win32 (1)   windows (4)   windows 2000 (1)   windows 7 (1)   windows 8 (2)   windows 9 (1)   windows 95 (1)   windows blue (1)   windows embedded 7 (1)   windows me (1)   windows nt (1)   windows phone (1)   windows phone 8.1 (1)   windows store (1)   windows xp (1)   winrt (1)   wirtualna rzeczywistostość (1)   wirtualna rzeczywistość (3)   włosy (1)   wtyczka (1)   wydajność (3)   xbox one (4)   xone (1)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 08.05.2017 | 6448 odsłon | 9 komentarzy

Nowe rozwiązania dla twórców treści VR. Podczas prezentacji na GTC 2017 Nvidia zapowiedziała udostępnienie VRWorks Audio i VRWorks 360 Video, które można będzie wykorzystać w grach i materiałach bazujących na technice wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentowane oprogramowanie ma ułatwić deweloperom pracę i pogłębić wrażenia płynące z używania gogli VR.

więcej »
Adrian Kotowski | 22.12.2015 | 6352 odsłony | 20 komentarzy

Oculus VR rozpoczął wysyłkę finalnej wersji gogli Oculus Rift CV1 do deweloperów, którzy przygotowują treści na tę platformę. Udostępniono im także SDK w wersji 1.0. Wszystko po to, by w dniu premiery, przewidzianej na pierwszy kwartał 2016 roku, oprogramowanie dostępne na gogle wirtualnej rzeczywistości było jak najbardziej dopracowane.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.10.2015 | 3006 odsłon | 1 komentarz

Qualcomm sprzedał swój dział rozszerzonej rzeczywistości. Vuforia została zakupiona przez firmę PTC, która chce wykorzystać przejętą technologię do rozwijania swoich rozwiązań dla Internetu rzeczy i oprogramowania do projektowania 2D i 3D. Sprzedaż jest o tyle ciekawa, że Qualcomm inwestował w swoją technologię sporo pieniędzy, a co więcej, jest ona dość popularna.

więcej »
Adam Szymański | 30.05.2015 | 9914 odsłon | 3 komentarze

Według wielu osób Internet Rzeczy (IoT) jest przyszłością elektroniki użytkowej i wydaje się, że zdanie to podzielają największe firmy z branży informatycznej, ponieważ kolejni producenci zaczynają oferować swoje własne platformy wykorzystujące tę technologię. Wcześniej autorskie rozwiązania pokazał Microsoft, IBM, Intel, Samsung czy Qualcomm, a teraz do tego grona dołączył MediaTek, który zaprezentował platformę LinkIt One.

więcej »
Adam Szymański | 04.03.2015 | 3503 odsłony | 13 komentarzy

Pod koniec zeszłego miesiące media obiegła plotka mówiąca, że AMD interesuje się wirtualną rzeczywistością. Obecnie bardzo wiele firm opracowuje gogle wykorzystujące tę technologię, więc pierwszym skojarzeniem obserwatorów było to, że Amerykanie również chcą spróbować swoich sił na polu VR i wprowadzą do sprzedaży własne urządzenie. Okazało się jednak, że plany firmy wyglądają nieco inaczej, o czym poinformowano na GDC 2015 w San Francisco.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.01.2015 | 19953 odsłony | 150 komentarzy

Dzięki wyciekowi narzędzi programistycznych dla Xbox One dowiedzieliśmy się, że od listopada deweloperzy mają dostęp do siódmego rdzenia procesora konsoli. Udostępnienie tej mocy związane jest jednak z pewnymi ograniczeniami – wspomniany rdzeń odpowiadał wcześniej za niektóre funkcje systemowe takie jak choćby obsługa głosem. Aby wykorzystać jak najwięcej mocy, deweloperzy będą musieli porzucić tworzenie własnych poleceń głosowych.

więcej »
Adrian Kotowski | 30.12.2014 | 10725 odsłon | 33 komentarze

Microsoft pracuje nad zwiększeniem wydajności konsoli Xbox One aktualizując zestaw narzędzi deweloperskich, dzięki czemu programiści mają mieć lepszy dostęp do pamięci ESRAM. Informacje o widocznej poprawie przekazał Maciej Binkowski z firmy Techland, która już niedługo wprowadzi na rynek grę Dying Light. Narzędzia mają być dalej rozwijane, by w przyszłości nie było większych różnic pomiędzy wersjami gier na PS4 i konsolę firmy z Redmond.

więcej »
Bartosz Woldański | 14.11.2014 | 9100 odsłon | 37 komentarzy

Richard Huddy z firmy AMD potwierdził podczas prezentacji na PDXLAN, że najprawdopodobniej Mantle SDK wyjdzie z fazy beta jeszcze przed końcem tego roku. Narzędzia, które są dostępne na razie tylko dla określonej grupy deweloperów, staną otworem przed wszystkimi zainteresowanymi rozwijającą się technologią „Czerwonych” bez żadnych opłat licencyjnych czy jakichkolwiek ograniczeń. 

więcej »
Adrian Kotowski | 07.07.2014 | 12128 odsłon | 31 komentarzy

Sensor Kinect większości z nas kojarzy się jedynie z konsolami Xbox 360 i Xbox One. Na rynku jest jednak dostępna też wersja dla komputerów osobistych, którą już niedługo zastąpi edycja 2.0. Dzięki oficjalnej stronie Microsoftu poznaliśmy datę premiery i cenę Kinect for Windows v2.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.06.2014 | 5792 odsłony | 6 komentarzy

Google jest już wszędzie i nie jest to żadne nadużycie. Niedługo ich system będzie nam towarzyszył także w podróży samochodem. Google oficjalnie zaprezentowało projekt Android Auto stworzony z myślą o pokładowych systemach aut.

więcej »
Bartosz Woldański | 01.05.2014 | 6429 odsłon | 46 komentarzy

Choć technologia Mantle została na razie zastosowana w dwóch wydanych grach (Battlefield 4 i Thief), to firma AMD stopniowo pozyskuje kolejnych partnerów chętnych do zaimplementowania nowego API w swoich produkcjach. Dziś „Czerwoni” poinformowali o kolejnym kroku mającym przyczynić się w większym stopniu do rozwoju AMD Mantle, a jest nim udostępnienie odpowiednich narzędzi programistom (SDK) oraz uruchomienie specjalnego portalu dla zainteresowanych technologią deweloperów.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 11.02.2014 | 53854 odsłony | 64 komentarze

Z nowych, nieoficjalnych doniesień wynika, że firma Microsoft rozpoczęła udostępnianie SDK systemu operacyjnego Windows Phone 8.1 wybranym twórcom oprogramowania. Za zaskakujące nie można uznać tego, że do sieci wypływają kolejne zrzuty ekranowe oraz informacje na temat nowego wydania mobilnego systemu z Redmond.

więcej »
Bartosz Woldański | 09.01.2014 | 11368 odsłon | 31 komentarzy

AMD TressFX 2.0 to już nie tylko włosy, ale też roślinność i futro zwierząt (wzorem Nvidia Fur). O technologii AMD TressFX 2.0 pisaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, ale do tematu powracamy. We wspomnianym miesiącu została udostępniona próbka w zestawie narzędzi (Radeon SDK), a obecnie możemy przyjrzeć się działaniu tego rozwiązania i poznać więcej szczegółów na temat poczynionych zmian.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 18.11.2013 | 7528 odsłon | 18 komentarzy

Firma Nvidia zapowiedziała nową wersję popularnej platformy programistycznej do obliczeń równoległych. Platforma CUDA 6 według Nvidii ma zapewnić łatwiejsze tworzenie programów wykorzystujących obliczenia równoległe, poprzez zmniejszenie nakładu czasu i pracy niezbędnego do przyspieszenia aplikacji naukowych, technicznych lub firmowych za pomocą procesorów graficznych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 19.03.2013 | 6811 odsłon | 14 komentarzy

Nvidia poinformowała o tym, że programiści piszący w języku Python mogą już korzystać z funkcji akceleracji przez akceleratory graficzne, opartych na modelu programowania równoległego CUDAMa to zapewnić przyśpieszenie przygotowywanych aplikacji do obliczeń wielkoskalowych, a także przeznaczonych do analizowania dużych ilości danych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 30.11.2012 | 14310 odsłon | 36 komentarzy

Mimo że Windows 8 ma dopiero niewiele ponad miesiąc, a już uwaga coraz większej grupy ludzi skupia się na tym, co firma Microsoft planuje na przyszłość. Aktualnie wydanie systemu operacyjnego zaliczyło nienajgorszy start.

więcej »
Eryk Napierała | 01.02.2012 | 23056 odsłon | 16 komentarzy

Microsoft wydał finalną wersję oprogramowania do tworzenia aplikacji dla systemu Windows wykorzystujących "ruchowy" kontroler Kinect oraz oficjalnie rozpoczął sprzedaż urządzenia w kilkunastu krajach. Jak można się było tego spodziewać, PC-towcy będą musieli zapłacić więcej niż użytkownicy konsol. O wiele więcej.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 13.04.2011 | 7060 odsłon | 31 komentarzy
Microsoft udostępnił dziś publiczne wydanie beta wtyczki Silverlight dla przeglądarek internetowych. Według twórców, nowa wersja wprowadza "ogromne ulepszenia w kwestii jakości wideo oraz wydajności działania". więcej »
Piotr Gontarczyk | 02.03.2011 | 5163 odsłony | 6 komentarzy

NVIDIA przedstawiła nową wersję zestawu narzędziowego CUDA Toolkit, przeznaczonego do tworzenia aplikacji wykorzystujących obliczenia równoległe na procesorach graficznych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.02.2011 | 6400 odsłon | 23 komentarze
Poprzez TechForum firma Microsoft potwierdziła dziś istnienie planów wprowadzenie oficjalnej obsługi Kinecta w komputerach opartych na systemach operacyjnych Windows. Szef działu rozrywki interaktywnej, Don Mattrick, obiecał, że Kinect otrzyma specjalne SDK, dzięki któremu będzie wprowadzać jego obsługę w aplikacjach i grach przeznaczonych dla platformy Windows. więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Wieśka dycha to duża okazja. 0
Serwery Destiny 2 na PC wystartują już 24 października o 19:00. 0
Intel próbuje zachęcić do kupna flagowych chipów Skylake i Kaby Lake. 13
Przykład na to, że małe gry też mogą się świetnie sprzedawać. 15
Dobra prezentacja i duże możliwości. 10
Sprzedaż dodatków idzie w najlepsze. 18
Konstrukcja z mobilnym układem Vega. 14
Słabiutkie te OC, słabiutkie. 22
Duże zmiany w BIOS-ach. 122
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Analitycy prognozują przełom na rynku pamięci masowej. 17
Microsoft reanimuje trupa. Firma wprowadziła właśnie swoją najnowszą przeglądarkę Edge do sklepu Play. 35
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Snapdragon 835 pod pokładem. 19
Ktoś chyba się właśnie obudził. 35
Było źle i wciąż jest źle. 31
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Facebook nie jest jedyną platformą rozpowszechniającą fałszywe informacje. 15
Nowa paczka z nowościami. 14
Współtwórcą przeglądarki Opera i współzałożycielem firmy Opera Software. 17
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Duże zmiany w BIOS-ach. 122
Bardziej kolorowy Windows. 14
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Rekordowa kara zasądzona przez tajwańskiego regulatora rynku. 19
Przykład na to, że małe gry też mogą się świetnie sprzedawać. 15
Facebook