Tagi
renderowanie
1080p (1)   3d (3)   720p (1)   900p (1)   amd (4)   amd developer summit (1)   amd developer summit 2013 (1)   amd radeon (1)   amd tressfx (2)   amd tressfx 2.0 (3)   analiza (1)   antyaliasing (1)   api (1)   architektura (1)   battlefield 4 (1)   blender (1)   call of duty (1)   call of duty: ghosts (2)   cg (1)   cpu (1)   cryengine v (1)   crystal dynamic (3)   cuda (1)   demo (1)   demonstracja (1)   digital ira (1)   direct3d (1)   directcompute (3)   directx (1)   directx 11 (1)   directx 12 (1)   dx12 (1)   efekty graficzne (3)   fermi (1)   filmik (1)   fsaa (1)   fur (4)   futro (4)   gaming evolved (1)   gcn (1)   gdc (2)   geforce (4)   ghosts (1)   gpgpu (1)   gpu (12)   gr6500 (1)   gra (8)   grafika (10)   grafika 3d (5)   gry (8)   gtx (1)   hairworks (2)   humble cryengine bundle (1)   imagination technologies (1)   infinity ward (1)   intel (1)   iray (1)   iris pro (1)   karta graficzna (4)   karty graficzne (3)   komputer (1)   konsola (2)   konsole (2)   lara croft (3)   lightwave (1)   mapowanie (1)   maya (1)   Microsoft (2)   mlaa (1)   możliwości (2)   nauka (1)   nowe technologie (1)   nvidia (6)   nvidia fur (3)   nvidia geforce (1)   nvidia hairworks (2)   obraz (1)   opencl (1)   opengl (1)   openrl (1)   optix (1)   pc (1)   playstation (1)   playstation 4 (2)   poradniki (1)   pov-ray (1)   powervr (1)   powervr series 6 (1)   prezentacja (1)   programowanie (1)   quadro (2)   radeon (6)   radeon sdk (1)   rasteryzacja (1)   ray tracing (1)   raytracing (1)   render (5)   rogue (1)   roślinność (4)   rozdzielczość (1)   scenix (1)   sdk (1)   silnik (1)   skalowanie (1)   sony (1)   sprzedaż (1)   sraa (1)   technika (4)   technologia (1)   technologie (3)   teksturowanie (1)   tesla (1)   thief (1)   tomb raider (3)   tomb raider: definitive edition (1)   tressfx (6)   tressfx 2.0 (2)   vr (1)   wiedźmin 3 (2)   wiedźmin 3: dziki gon (1)   windows (1)   windows 10 (1)   wizard (1)   włosy (5)   wydajność (3)   wygładzanie krawędzi (1)   xbox (1)   xbox one (2)   zapłać ile chcesz (1)  
Publikacji na stronę
1
Maciej Zabłocki | 09.09.2017 | 15723 odsłony | 16 komentarzy

Wiele jest pojęć, którymi posługujemy się w artykułach, a które są trudne do zrozumienia. Jednym z nich jest rasteryzacja, która występuje w kontekście gier w połączeniu z teksturowaniem albo renderowaniem. Postaram się wyjaśnić kilka takich zagadnień, żeby nasi Czytelnicy mogli łatwiej zrozumieć treści, które pojawiają się nie tylko u nas, ale też w innych witrynach. Szczególnie ci, który interesują się grami.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.03.2016 | 7391 odsłon | 22 komentarze

Studio Crytek zaprezentowało podczas targów GDC 2016 silniki CryEngine V. Producent przygotował wiele nowości i wyraźnie stawia na technikę wirtualnej rzeczywistości. Co ciekawe, przedstawiony został nowy model sprzedaży w systemie „zapłać ile chcesz”, a także sklep z wybranymi elementami udostępnianymi przez firmę. 

więcej »
Piotr Gontarczyk | 09.03.2015 | 92691 odsłon | 60 komentarzy

Programiści z firmy Microsoft zapewniają, że mający pojawić się niebawem interfejs programowania aplikacji (API) DirectX 12 ma pozwolić na uzyskiwanie nawet 20-procentowego wzrostu liczby klatek na sekundach w grach, przy jednoczesnym spadku obciążenia CPU. Jeżeli te zapowiedzi potwierdzą się w praktyce, to można spodziewać się, że gracze raczej chętnie będą przesiadać się na nową platformę programową Microsoftu, a więc system operacyjny Windows 10.

więcej »
Bartosz Woldański | 23.06.2014 | 7027 odsłon | 12 komentarzy

Firma Nvidia przedstawiła na oficjalnym materiale wideo technologię HairWorks, którą można było zobaczyć w Call of Duty: Ghosts. Podobnie jak konkurencyjny TressFX, tak i to rozwiązanie jest obecne wyłącznie w jednej produkcji (odświeżonego Tomb Raidera nie liczymy). Zarówno „Zieloni”, jak i „Czerwoni” na razie zachęcają deweloperów do wykorzystania narzędzi służących do realistycznej symulacji i wyrenderowania zarówno sierści zwierząt, jak i włosów postaci (jednak kosztem liczby klatek). Jak dobrze wiemy, kolejną grą w kolejce do obsługi Nvidia HairWorks jest polski Wiedźmin 3: Dziki Gon.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.03.2014 | 5919 odsłon | 11 komentarzy

PowerVR GR6500 łączy wielokąty ze śledzeniem promieni – unikatowa architektura procesora grafiki. Technika renderowania grafiki poprzez tzw. ray tracing (z ang. śledzenie promieni) znana jest od dawna, ale do dziś pozostaje w niszy, głównie jako narzędzie profesjonalistów. Ray tracing długo wykorzystywany był przede wszystkim przez wytwórnie filmowe, firmy specjalizujące się w grafice komputerowej, na potrzeby modelowania 3D, kinematografii czy chociażby reklamy. Wiele lat musiało upłynąć, aby komputery osobiste były w stanie zapewnić moc obliczeniową, która pozwalałaby sensownie korzystać z możliwości, jakie daje ray tracing. Obecnie istnieje już całkiem sporo programów, które dają możliwość generowania grafiki 3D poprzez ray tracing. Przykłady to Blender, 3ds Max, Maya, POV-ray czy Lightwave 3D.

więcej »
Bartosz Woldański | 16.01.2014 | 11344 odsłony | 27 komentarzy

Realistyczne włosy (i nie tylko) w wydaniu firmy Nvidia! „Zieloni” przygotowują się do ofensywy i technologia prezentowana (wstępnie) w Wiedźminie 3 i pod koniec listopada ubiegłego roku również w Call of Duty: Ghosts zmienia nazwę na Nvidia HairWorks.

więcej »
Bartosz Woldański | 09.01.2014 | 11355 odsłon | 31 komentarzy

AMD TressFX 2.0 to już nie tylko włosy, ale też roślinność i futro zwierząt (wzorem Nvidia Fur). O technologii AMD TressFX 2.0 pisaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, ale do tematu powracamy. We wspomnianym miesiącu została udostępniona próbka w zestawie narzędzi (Radeon SDK), a obecnie możemy przyjrzeć się działaniu tego rozwiązania i poznać więcej szczegółów na temat poczynionych zmian.

więcej »
Bartosz Woldański | 13.11.2013 | 11426 odsłon | 26 komentarzy

Szykuje się odpowiedź na technologię Nvidia Fur wykorzystaną w Wiedźminie 3. Tak przynajmniej wynika z informacji udostępnionych na oficjalnej stronie internetowej AMD. Technika znana jako TressFX przejdzie ewolucję i nie ograniczy się wyłącznie do renderowania bardziej realistycznych zachowania się i wyglądu fryzury postaci komputerowej.  

więcej »
Piotr Gontarczyk | 31.10.2013 | 16621 odsłon | 123 komentarze

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Ghosts, w wersji dla platformy PC (Windows). Okazało się, że gra wymaga co najmniej 6 GB pamięci RAM, aczkolwiek pozostałe podzespoły, takie jak procesor czy karta graficzna są trochę mniej przesadzone (przynajmniej względem oczekiwań).

więcej »
Piotr Gontarczyk | 14.05.2013 | 7764 odsłony | 17 komentarzy

Nvidia udostępniła program demonstracyjny, który był jednym z ważniejszych elementów prezentacji, która odbyła się w trakcie marcowej konferencji GDC 2013. Demo to wykorzystuje technikę Digital Ira, która ma zapewniać znacznie lepsze rezultaty w przechwytywaniu i renderowaniu mimiki ludzkiej twarzy - w czasie rzeczywistym.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.02.2013 | 42598 odsłon | 118 komentarzy

Firma AMD przedstawiła nową technikę, tressFX, o zapowiedzi której pisaliśmy wczoraj. Zgodnie z przewidywaniami, TressFX ma na celu umożliwienie renderowania bardziej realistycznych włosów postaci w grach komputerowych, a także bardziej wiarygodnie oddawać działania fizyki.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 25.02.2013 | 13003 odsłony | 85 komentarzy

Twoje włosy są ciężke, nie układają się i przez cały dzień pozostają matowe, bez życia, bez blasku? Nasi eksperci opracowali zupełnie nową formułę życiodajnych składów, które sprawią, że Twoje włosy będą lśnić, a Ty poczujesz cudowne odświeżenie i lekkość. Koniec z rozdwajającymi się końcówkami. Koniec z łupieżem. Twoje włosy, gdyby mogły, wybrałyby ten szampon! Chwila... to nie ta reklama!

więcej »
Piotr Gontarczyk | 31.01.2011 | 7288 odsłon | 33 komentarze
Wraz z najnowszą generacją kart graficznych AMD - Radeonów HD 6000 - pojawiła się nowa technologia wygładzania krawędzi. NVIDIA najwyraźniej już od jakiegoś czasu pracowała nad własnym rozwiązaniem, ale (na razie na papierze) idącym dalej niż technologia konkurenta. AMD MLAA obejmuje wygładzanie krawędzi z dokładnością do jednego piksela. Technologia NVIDIA SRAA (oni to mają szczęście do nazw, zwłaszcza w kontekście Polski ;-) natomiast działa z dokładnością do pojedynczego subpiksela. więcej »
Piotr Gontarczyk | 29.07.2010 | 4530 odsłon | 22 komentarze
Rewolucja w paleontologii, podręczniki biologii do poprawki; kilka tygodni temu dzięki użyciu technologii NVIDIA okazało się, że niepozorne jednocentymetrowe struktury odnalezione w skale na bezdrożach Gabonu, to skamieliny skomplikowanych wielokomórkowych form życia liczących sobie – bagatela – 2 miliardy sto milionów lat. więcej »
Piotr Gontarczyk | 27.07.2010 | 4667 odsłon | 12 komentarzy
NVIDIA zaprezentowała dziś nowe wersje silników akceleracji aplikacji (AXE - Application Acceleration Engines), zoptymalizowanych pod kątem obsługi najnowszych procesorów graficznych Quadro, opartych na nowej architekturze Fermi. więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Ogromna moc nowej architektury. 44
Dobra wiadomość dla posiadaczy sprzętu od Apple. 27
Zmiana nastąpi jeszcze w tym roku. 37
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Funkcja jest obecnie w fazie testów, ale da się ją włączyć. 17
Właściciele GeForce’ów gotowi na nadchodzące premiery. 5
Facebook
Ostatnio komentowane