Tagi
programowanie
.net (3)   3d (4)   3d vision (1)   4k (1)   a10 (1)   acceleglove (1)   acm (3)   acm-icpc 2015 (1)   adobe (3)   adsense (1)   afds 2012 (1)   afr (1)   aktualizacja (2)   aktualizacje (1)   amd (22)   amd fusion developer summit (1)   amd mantle (3)   amd radeon (1)   analiza (2)   android (3)   anthronix (1)   aol (1)   aosp (1)   apex (1)   api (29)   aplikacja (13)   aplikacje (13)   aplikacje webowe (1)   app (1)   app academy (1)   apple (7)   appx (1)   apu (4)   architektura (1)   arduino (1)   arm (2)   armed (1)   ashes of the singularity (1)   async (1)   ati (5)   atom (1)   azure (1)   badania (1)   bazy danych (1)   benchmark (1)   beta (3)   bezpieczeństwo (3)   biblioteki (3)   big world (1)   biznes (1)   blackberry (1)   blog (1)   blogi (1)   blu-ray (1)   bolt (1)   brad wardell (1)   bsd (1)   build 2013 (1)   build 2014 (1)   bulldozer (1)   c (2)   c++ (1)   c++ amp (1)   chiny (1)   chrome (1)   cloud (2)   code jam (1)   codegear (1)   compiler (1)   cortex (1)   cpu (10)   creoqode 2048 (1)   crosfirex (1)   css3 (1)   cuda (15)   czerwoni (1)   debugger (1)   delphi (1)   dennis ritchie (1)   dev kit (1)   device fusion (1)   deweloper (3)   deweloperzy (2)   diectx 12 (1)   dioda (1)   direct x12 (1)   direct3d (1)   directcompute (1)   directx (14)   directx 10 (1)   directx 11 (2)   directx 11.1 (1)   directx 11.2 (1)   directx 12 (8)   directx 9 (1)   dirt 2 (1)   dmm (1)   dodatki (1)   doom (1)   dreamspark (1)   dual gpu (2)   dx 12 (1)   dx11 (1)   dx12 (1)   dźwięk (1)   e3 (1)   edukacja (1)   egipt (1)   ema (1)   epic (1)   excel (1)   extend firefox (1)   extension (1)   fermi (1)   finał (1)   finały (2)   firefox (2)   firepro (1)   firma (1)   fizyka (4)   flash (2)   framework (1)   ftp (1)   full hd (1)   funkcje (1)   fusion (3)   gadu-gadu (1)   game day (1)   game developer conference (2)   gartner (1)   gcn (1)   gdc (2)   gdc 2014 (2)   gdc 2015 (2)   geekclub (1)   geforce (7)   gimnazjum (1)   glnext (2)   głosowanie (1)   go (1)   google (6)   google play store (1)   gpgpu (12)   gpu (37)   gra (25)   grafika (7)   grafika 3d (2)   gry (29)   gry deweloper (1)   hackerrank (1)   handheld (1)   havok (1)   hd graphics (1)   heterogeniczne (1)   hip (1)   hpc (1)   hsa (3)   html (2)   html5 (2)   http (1)   icpc (2)   id software (1)   im (1)   imagination (1)   imagination technnologies (1)   imagination technologies (2)   imagine cup (4)   imaginecup (1)   informatyka (2)   instalator (1)   intel (6)   interfejs (8)   internet (10)   ios (2)   ipad (2)   iphone (1)   iris pro (1)   it (2)   java (1)   jen-hsun huang (1)   język (1)   język c (1)   język programowania (1)   karta graficzna (23)   karty graficzne (3)   khronos (3)   khronos group (2)   kickstarter (1)   kod (1)   kod źródłowy (1)   kodowanie (1)   komórki (1)   kompilator (1)   komunikacja (1)   komunikator (1)   konferencja (4)   konkurs (12)   konsola (4)   kontroler (1)   kurs (2)   larrabee (1)   leak (1)   led (1)   liceum (1)   linkedin (1)   Linux (5)   lumia (1)   lumia 800 (1)   mac os x (1)   mac pro (1)   macbook (1)   mali (1)   mantle (5)   marketing (1)   maroko (2)   matematyka (1)   mediatek (2)   metro (2)   metro ui (1)   Microsoft (34)   microsoft technology summit (1)   mistrzostwa (3)   mobilne (1)   modelowanie (1)   modern ui (1)   mono (1)   mozilla (3)   mts (1)   multi gpu (1)   multimedia (2)   nagroda (1)   narzędzia (4)   nauka (4)   netbook (1)   nexus (1)   niskopoziomowe (1)   nokia (3)   nokia store (1)   nokia x (1)   novatech (1)   novell (1)   nvidia (33)   obliczenia (3)   obliczenia asynchroniczne (1)   oepncl (1)   office (2)   okazja (1)   omap (1)   open physics (1)   open source (5)   opencl (6)   opencv (1)   opengl (7)   opengl es (1)   operacyjny (1)   oprogramowanie (30)   os x (2)   pajączek (1)   pakiet biurowy (1)   panele tematyczne (2)   pc (3)   physx (5)   pi-bot (1)   plany (1)   platforma (1)   playbook (1)   playstation (1)   playstation 4 (2)   podręcznik (1)   politechnika warszawska (2)   politechnika wrocławska (1)   polska (3)   portal (1)   powervr (1)   praca (2)   prezentacja (3)   procesor (2)   prognoza (1)   prognozowanie (1)   program (2)   programista (6)   programiści (2)   projekt (1)   próbka (1)   przeglądarka (3)   przyszłość (1)   publikacja (1)   quadro (1)   qualcomm (1)   radeon (4)   ranking (1)   raspberry pi (1)   raytracing (1)   realityserver (1)   reklama (1)   rendering (1)   renderowanie (1)   retro (1)   rękawica (1)   robotyka (1)   rogue (1)   rosja (1)   roy taylor (1)   rozszerzenie (1)   rtm (1)   rynek (2)   samsung (1)   sdk (6)   server 2008 (1)   sesje tematyczne (2)   sfr (1)   shader intrinsic functions (1)   sieć (2)   silnik (3)   sklep (2)   sli (1)   smartfon (4)   soc (1)   software (4)   sony (1)   specjalna cena (1)   społeczności (1)   sql (2)   stardock (1)   statystyka (3)   sterowanie (1)   sterowniki (1)   stream (2)   strona internetowa (2)   student (5)   superhero challenge (1)   symbian (1)   symulacja (1)   syncfilesystem api (1)   system (2)   system operacyjny (2)   szkolenia (1)   szkolenie (1)   szkoła (1)   tablet (3)   tbdr (1)   technika (1)   technologia (2)   technologie (4)   telewizor (1)   teselacja (1)   tesla (1)   test (1)   testy (1)   texas instruments (1)   tiled resources (1)   tim cook (1)   tlf (1)   trinigy (1)   trustzone (1)   turniej (5)   tworzenie aplikacji (1)   ubisoft (1)   udemy (1)   ultra hd (1)   universal windows apps (1)   uniwersytet (2)   uniwersytet jagielloński (2)   uniwersytet warszawski (3)   unix (1)   unreal engine (1)   usc (1)   użytkownik (1)   virus.win32.induc.a (1)   visual studio (5)   visual studio 2012 (1)   visual studio 2013 (1)   vivante (1)   vulka (1)   vulkan (2)   warszawa (1)   warsztaty (1)   webgl (1)   wi-fi (1)   wideoprezentacja (1)   win32 (1)   windows (10)   windows 10 (2)   windows 7 (3)   windows 8 (6)   windows 8.1 (1)   windows 9 (1)   windows phone (3)   windows phone 7 (2)   windows phone 8 (3)   windows rt (1)   windows server 2012 (1)   windows store (1)   windows vista (1)   windows xp (1)   winrt (1)   wirus (2)   wrocław (1)   wtyczka (1)   www (7)   wyciek (1)   wydajność (1)   wydarzenie (7)   x (1)   xbox (2)   xbox one (2)   zapowiedź (2)   zmiany (2)   zrzuty ekranów (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3 4 5 6
Bartosz Czechowicz | 15.10.2017 | 17393 odsłony | 27 komentarzy

Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. Tim Cook, aktualny dyrektor generalny giganta z Cupertino, udzielił niedawno ciekawego wywiadu francuskiemu serwisowi Konbini. W trakcie rozmowy CEO zdradził, że jego zdaniem nauka programowania jest dużo ważniejsza niż nauka języka angielskiego.

więcej »
Redakcja we współpracy z firmą Udemy | 29.09.2017 | 55593 odsłony | 102 komentarze

Udemy to platforma e-learningowa, która szturmem zdobyła Stany Zjednoczone, a teraz coraz śmielej wychodzi ze swoją ofertą do polskich użytkowników. Dostępne są tu tysiące kursów dotyczących wielu tematów, ale na razie tylko niektóre w naszym ojczystym języku. Dlatego przejrzeliśmy katalog i znaleźliśmy kurs, który może wam się spodobać. Jest po polsku, a do tego dostępny z bardzo dużym rabatem.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.03.2017 | 18397 odsłon | 79 komentarzy

Uzyskanie jeszcze wyższego poziomu wymaga ogromnego nakładu pracy. Tiago Rodrigues z Ubisoft Montreal podzielił się ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi słynnych bibliotek Microsoftu. Według niego DirectX 12 nie zawsze będzie dobrym wyborem, jeśli deweloper myśli jedynie o czystej wydajności. Z drugiej jednak strony, API to ma sporo zalet, które można i powinno się wykorzystywać.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 02.09.2016 | 34968 odsłon | 77 komentarzy

Przed nami tylko Chiny i Rosja. Igrzyska Olimpijskie w Rio są już za nami, a liderem klasyfikacji medalowej zostały Stany Zjednoczone Ameryki, których przedstawiciele zdobyli 127 złotych, srebrnych i brązowych krążków. Polska uplasowała się na 33. pozycji. A gdyby tak jedną z dyscyplin olimpijskich było programowanie? Wtedy z jednej strony USA wypadłyby wyjątkowo słabo, a z drugiej Polska znalazłaby się w pierwszej, światowej trójce. Tak przynajmniej wskazują analizy HackerRank.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.07.2016 | 10066 odsłon | 70 komentarzy

Deweloperzy będą coraz chętniej korzystać z asynchronicznych obliczeń. Takiego zdania są przedstawiciele studia id Software, którzy podzielili się kilkoma przemyśleniami na temat tego rozwiązania. Technika miałaby stać się jednym z głównych elementów nowych silników i będzie używana na wszystkich platformach. Przedstawiciele id Software uważają też, że inni twórcy gier powinni zainteresować się API Vulkan najszybciej jak to tylko możliwe.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.06.2016 | 3568 odsłon | 12 komentarzy

Konsola przenośna stworzona z myślą o graniu i tworzeniu gier w stylu retro. Na Kickstarterze ruszyła kampania właśnie tego typu konstrukcji o nazwie Creoqode 2048. Trzeba jednak zaznaczyć, że sam projekt jest bardzo specyficzny, głównie ze względu na nietypowy wyświetlacz oraz możliwości urządzenia. Zdecydowanie nie jest to konstrukcja dla każdego.

więcej »
Adrian Kotowski | 31.05.2016 | 6675 odsłon | 36 komentarzy

AMD poinformowało o rozszerzeniu swojego pakietu rozwiązań GPUOpen o zestaw Shader Intrinsic Functions, dzięki któremu poziom dostępu do sprzętu na PC ma być zbliżony do tego, jaki jest na konsolach. Twórcy gier będą mogli lepiej zoptymalizować swoje produkcje, a sam czas tworzenia tytułu na kilka różnych platform miałby zostać skrócony. 

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.12.2015 | 11403 odsłony | 46 komentarzy

Grupa Khronos poinformowała o tym, że nowy interfejs programowania Vulkan 1.0 pojawi się już niebawem. Z przedstawionej informacji wynika, że co prawda wciąż nie można podać dokładnego terminu debiutu nowego API, ale obecnie czynione są ostatnie przygotowania i wszystko jest już na ostatniej prostej.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 17.11.2015 | 4480 odsłon | 9 komentarzy

Firma AMD zapowiedziała Boltzmann Initiative, a więc plan mający na celu zmianę podejścia do sektora rynku HPC (High Performance Computing), m.in. poprzez dokonanie popraw w zakresie wydajności obliczeń, a także programowej kompatybilności. Jednym z najważniejszych zamierzeń AMD jest zmniejszenie dystansu do głównego konkurenta, a więc Nvidii, czego przejawem ma być przeprojektowanie własnego ekosystemu HPC, tak aby był bardziej konkurencyjny, ale przede wszystkim kompatybilny z CUDA.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.10.2015 | 10699 odsłon | 41 komentarzy

Na początku bieżącego roku pisaliśmy o jednym z bardziej interesujących rozwiązań interfejsu programowania DirectX 12, a więc możliwości łączenia mocy obliczeniowych zupełnie różnych procesorów grafiki, niezależnie od ich marki. Obecnie stosowane konfiguracje SLI i CrossFire ograniczają użytkowników do korzystania z dwóch kart graficznych z GPU tej samej marki i generacji. DirectX 12 ma wyeliminować to ograniczenie, a efekty współpracy kart Radeon i GeForce przetestowano już w grze strategicznej Ashes of The Singularity, która właśnie z owego API korzysta.

więcej »
Adam Szymański | 21.05.2015 | 5549 odsłon | 6 komentarzy

Wczoraj informowaliśmy o rozpoczęciu rundy finałowej Akademickich Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym, która odbyła się w Marrakeszu (Maroko). Polskę na tych zawodach reprezentowały trzy zespoły, z którymi wiązaliśmy duże nadzieje. Dzisiaj możemy już z dumą poinformować, że się nie zawiedliśmy, ponieważ jednej z ekip udało się wywalczyć brązowy medal, a dwie pozostałe zajęły wysokie miejsca w rankingu.

więcej »
Paweł Pilarczyk | 20.05.2015 | 8347 odsłon | 9 komentarzy

Już dosłownie godziny dzielą nas od rundy finałowej Akademickich Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym, których tegoroczna edycja odbywa się w Marrakeszu (Maroko). W tym roku Polskę reprezentować będą aż trzy zespoły, z Uniwersytetów Jagiellońskiego, Warszawskiego oraz Wrocławskiego. Czy Polakom uda się ponownie sięgnąć po mistrzowski tytuł, który już raz zdobyli w 2007 roku?

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.05.2015 | 9688 odsłon | 9 komentarzy

Na rynku procesorów i układów SoC (System-on-a-Chip) dla smartfonów i tabletów wyróżniają się trzy najważniejsze podmioty, Apple, Qualcomm oraz Samsung, ale nie są to oczywiście jedyni gracze bo swoje kawałki tortu zgarniają też inni, a więc np. Intel oraz MediaTek. Zwłaszcza ta ostatnia firma w zaledwie parę lat z niszowego producenta najtańszych, najsłabszych układów powoli staje zagrożeniem dla pozostałych. Podczas gdy Samsung umacnia swoją pozycję chociażby 14-nanometrowymi procesorami Exynos 7420 Octa, a Qualcomm próbuje ostatnio gonić z kolejnymi Snapdragonami, MediaTek gdzieś na tyłach spokojnie i konsekwentnie rozbudowuje swoje imperium.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 27.03.2015 | 14600 odsłon | 38 komentarzy

Microsoft co prawda stara się studzić emocje i nie napędzać zbyt mocno oczekiwań wobec interfejsu programowania DirectX dla konsoli Xbox One, ale niektórzy z twórców gier oczekiwania mają naprawdę spore. Brad Wardell z firmy Stardock Studios uważa, że DirectX 12 oraz konkretne optymalizacje po stronie programistów gier mogą znacząco ulepszyć wydajność we wszystkich grach tak, aby mogły one na konsoli Microsoftu działać natywnie w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 09.03.2015 | 92885 odsłon | 60 komentarzy

Programiści z firmy Microsoft zapewniają, że mający pojawić się niebawem interfejs programowania aplikacji (API) DirectX 12 ma pozwolić na uzyskiwanie nawet 20-procentowego wzrostu liczby klatek na sekundach w grach, przy jednoczesnym spadku obciążenia CPU. Jeżeli te zapowiedzi potwierdzą się w praktyce, to można spodziewać się, że gracze raczej chętnie będą przesiadać się na nową platformę programową Microsoftu, a więc system operacyjny Windows 10.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2015 | 10343 odsłony | 30 komentarzy

Uwolnienie kodów źródłowych silników graficznych Epic Unreal Engine 4 oraz wydanie darmowego Unity 5, zachęciło firmę Nvidia do wykonania własnego ruchu, w kierunku twórców gier, którego efektem jest całkowite uwolnienie kodu źródłowego PhysX 3.3.3.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.03.2015 | 7114 odsłon | 24 komentarze

Na oficjalnym blogu AMD pojawił się wpis dotyczący przyszłości Mantle. Wynika z niego, że co prawda czerwoni nie porzucają całkowicie swojego API i będą go dalej rozwijać, ale chcą skupić się przede wszystkim na wspieraniu DirectX 12 i GLnext. Raja Koduri ujawnił także, że już 5 marca tego roku na targach GDC 2015 powinniśmy dowiedzieć się, kiedy Mantle zostanie udostępnione publicznie.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 02.03.2015 | 11159 odsłon | 21 komentarzy

Grupa Khronos najprawdopodobniej ujawniła nazwę nowego interfejsu programowania aplikacji (API), którego konkurentem ma być DirectX 12 firmy Microsoft. Oba rozwiązania oficjalnie mają zostać zaprezentowane już w tym tygodniu, w trakcie konferencji GDC 2015 (Game Developers Conference).

więcej »
Piotr Gontarczyk | 25.02.2015 | 28841 odsłon | 89 komentarzy

Windows 10 w wersji finalnej firma Microsoft powinna osiągnąć za kilka miesięcy, a wraz z nim pojawi się nowy, długo zapowiadany interfejs programowania aplikacji (API) DirectX 12. Nowy interfejs ma być przede wszystkim niskopoziomy, co w efekcie ma zmniejszyć negatywny wpływ CPU na działanie procesora grafiki (GPU), a także wyeliminować inne "hamulce". Z najnowszych doniesień wynika, że pod kopułą tajemnic Microsoftu może kryć się co znacznie bardziej interesującego.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.01.2015 | 92947 odsłon | 39 komentarzy

Zapowiadany od dłuższego czasu interfejs programowania aplikacji (API) DirectX 12 firmy Microsoft wreszcie się pojawił. Nowe wydanie od poprzednich odróżniać ma się przede wszystkim niskopoziomowym dostępem do sprzętu, co w efekcie ma umożliwić lepsze wykorzystanie mocy obliczeniowych procesorów grafiki. DirectX 12 co prawda nie został oficjalnie przedstawiony, ale okazuje się, że Microsoft umieścił to wydanie w najnowszej kompilacji rozwojowej, Consumer Preview, systemu operacyjnego Windows 10.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3 4 5 6
Aktualności
Płatne treści w Instant Articles coraz bliżej. 8
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 18
Sprzętu na pewno nie znajdziemy pod choinką. 4
System można za darmo testować przez 90 dni. 19
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 4
Szef Valve ma się czym pochwalić. 18
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 68
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 12
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
Facebook
Ostatnio komentowane