Tagi
multi gpu
1000 w (1)   80 plus platinum (1)   amd (5)   amd radeon software crimson relive edition 17.5.1 (1)   api (2)   ashes of the singularity (1)   asrock x399 taichi (1)   assassin (1)   asus (1)   async (1)   batman: arkham knight (1)   benchmark (1)   black edition (1)   brad wardell (1)   certyfikat (1)   cf (3)   computex 2017 (1)   crossfire (7)   crossfirex (1)   cryengine 5.3 (1)   crytek (1)   ddr4 (1)   directx (1)   directx 12 (5)   drivery (1)   dual gpu (1)   dx12 (2)   ema (1)   explicit multi gpu (1)   eyefinity (1)   g1 (1)   gamersnexus (1)   gaming (1)   gdc 2017 (1)   gears of war 4 (1)   gigabyte (1)   gpu (2)   gra (5)   gry (7)   gulftown (1)   halo wars 2 (1)   intel (2)   karta graficzna (4)   killer e2100 (1)   konfiguracja (2)   lda (1)   lga1366 (1)   Linux (1)   listopad (1)   mobo (1)   mocna pojedyncza linia (1)   motherboard (1)   nixxes (1)   nvidia (3)   obliczenia asynchroniczne (1)   obsługa (1)   oc (2)   oprogramowanie (1)   pascal (1)   pc (1)   płyta główna (1)   podkręcanie (2)   premiera (1)   prey (2)   programowanie (1)   pure black (1)   radeon (3)   raja koduri (1)   rampage (1)   rebellion (1)   rise of the tomb raider (1)   rocksteady (1)   rozszerzenia (1)   rx vega (2)   ryzen threadripper (1)   sapphire (1)   silnik (1)   sli (6)   sniper elite 4 (1)   specyfikacja (3)   stardock (1)   sterowniki (1)   strategia (1)   technika (1)   test (1)   the coalition (1)   thunderbolt (1)   tr4 (1)   vr (1)   vulkan (3)   warner bros (1)   wddm (1)   widescreen (1)   windows 10 (2)   wirtualna rzeczywistość (1)   wydajność (1)   wydajny (1)   wymagania sprzętowe (1)   x58 (1)   zalman zm1000-arx (1)   zasilacz (1)  
Publikacji na stronę
1
Adrian Kotowski | 01.08.2017 | 11085 odsłon | 77 komentarzy

Możemy spodziewać się coraz mniejszego wsparcia dla tej techniki. GamersNexus podzielił się bardzo ciekawą wiadomością dotyczącą systemu multi GPU dla kart AMD. Wygląda na to, że wraz z premierą Radeonów RX Vega, firma z Sunnyvale będzie coraz mniej stawiała na CrossFire. Wynikać ma to po prostu z niewielkiej bazy klientów, którzy są zainteresowani tworzeniem tego typu konfiguracji. 

więcej »
Adrian Kotowski | 28.07.2017 | 4233 odsłony | 10 komentarzy

Płyta dla wymagających użytkowników. ASRock udostępnił informacje na temat swojej nowej płyty głównej o nazwie X399 Taichi. Jest to produkt przygotowany z myślą o obsłudze procesorów Ryzen Threadripper, oferujący sporo różnego rodzaju złączy i zapewniający bardzo dobre możliwości podkręcania komponentów. Użytkownik nie będzie miał też problemów ze stworzeniem konfiguracji multi-GPU.

więcej »
Adrian Kotowski | 29.06.2017 | 5776 odsłon | 7 komentarzy

Chyba trochę za późno. Studia Creative Assemlby i 343 Industries udostępniły nową łatkę dla pecetowej wersji gry strategicznej Halo Wars 2. Patch wprowadza wyczekiwaną przez wiele osób obsługę konfiguracji multi GPU, dzięki czemu posiadacze najwydajniejszych zestawów komputerowych w końcu będą mogli w pełni wykorzystać swój sprzęt. 

więcej »
Adrian Kotowski | 01.06.2017 | 9585 odsłon | 32 komentarze

Tego typu prezentacja chyba nie była najlepszym pomysłem. Konferencja AMD na targach Computex 2017 wywołała spore poruszenie społeczności użytkowników komputerów. Z jednej strony otrzymaliśmy ciekawe informacje dotyczące procesorów, a z drugiej zabrakło danych na temat kart RX Vega. Pokaz tych ostatnich jest mocno krytykowany w sieci, przez co Raja Koduri zmuszony był do wytłumaczenia, o co tak naprawdę tutaj chodziło. 

więcej »
Adrian Kotowski | 04.05.2017 | 7427 odsłon | 13 komentarzy

AMD też ma drivery dla Prey. Czerwoni nie kazali zbyt długo czekać swoim użytkownikom i kilka godzin po Nvidii wydali własny pakiet sterowników Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.5.1. Podobnie jak w przypadku paczki zielonych najważniejszą nowością są optymalizacje przygotowane z myślą o debiutującej jutro produkcji studia Arkane. 

więcej »
Adrian Kotowski | 02.05.2017 | 6588 odsłon | 11 komentarzy

Nowość znajdzie się w majowej łatce. Studio The Coalition ogłosiło, że wydana pod koniec października ubiegłego roku gra Gears of War 4 w końcu otrzyma obsługę trybu multi GPU. Właściciele wydajnych zestawów komputerowych w końcu będą mogli w pełni wykorzystać swój sprzęt. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że łatka zostaje wydana nieco za późno, bo zainteresowanie tytułem jest obecnie bardzo małe. 

więcej »
Adrian Kotowski | 22.03.2017 | 8511 odsłon | 28 komentarzy

Użytkownicy Windows 7 i Linuksa nie muszą się martwić. Podczas GDC 2017 przedstawiciele Khronos Group ujawnili informacje o nowościach zmierzających do API Vulkan. Jedną z nich będzie obsługa multi GPU, która ma przydać się przede wszystkim w tytułach VR. Niestety przygotowana prezentacja nie była precyzyjna, przez co pojawiły się pewne nieścisłości, które organizacja postanowiła właśnie wyjaśnić. 

więcej »
Adrian Kotowski | 10.03.2017 | 6846 odsłon | 15 komentarzy

Przygotowano też specjalne rozszerzenia dla techniki VR. Podczas minionego już GDC 2017 przedstawiciele grupy Khronos przedstawili zmiany, jakie trafiły do nowej wersji API Vulkan. Edycja oznaczona numerem 1.0.42 jest o tyle interesująca, że wprowadza natywną obsługę konfiguracji złożonych z kilku kart graficznych. W przyszłości użytkownicy SLI i CrossFire będą mogli bez większych problemów odpalać nowe tytuły na swoich zestawach.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.02.2017 | 21365 odsłon | 20 komentarzy

Gra chroniona będzie systemem Denuvo. Rebellion ujawniło oficjalne wymagania sprzętowe gry Sniper Elite 4. Do odpalenia produkcji ma bez problemu wystarczyć czterowątkowy procesor i karta pokroju Radeona HD 7870. Deweloperzy zapewniają, że ich produkcja będzie w stanie wykorzystać moc najwydajniejszych komponentów dostępnych na rynku. Tytuł ma zdecydowanie lepiej współpracować z wielordzeniowymi procesorami niż wcześniejsze gry z serii.

więcej »
Adrian Kotowski | 09.02.2017 | 3533 odsłony | 14 komentarzy

Zasilacz dla wymagających użytkowników. Zalman poinformował o wprowadzeniu do swojej oferty modelu ZM1000-ARX. Jest to zasilacz oferujący okablowanie modułowe, który charakteryzuje się wysoką sprawnością energetyczną i dobrą jakością wykonania. Producent zapewnia, że konstrukcja bez problemu poradzi sobie nawet z bardzo wymagającymi konfiguracjami multi GPU.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.09.2016 | 6393 odsłony | 18 komentarzy

Nadciągają naprawdę ważne nowości. Crytek ujawnił, że już w listopadzie udostępniony ma zostać silnik CryEngine w wersji 5.3. Najważniejszą zmianą, jaka zostanie w nim wprowadzona jest dodanie obsługi API Vulkan. Trzeba mieć tylko nadzieję, że znajdą się producenci, którzy będą chcieli w ogóle skorzystać z silnika, bo w ostatnim czasie ten jest praktycznie nieobecny w dużych tytułach.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.07.2016 | 9896 odsłon | 46 komentarzy

Nixxes nadal usprawnia pecetową wersję Rise of the Tomb Raider. Firma właśnie udostępniła na Steam nowy patch dla tej produkcji, który wprowadza wiele usprawnień i eliminuje znalezione błędy. Z łatki powinni ucieszyć się szczególnie posiadacze konfiguracji złożonych z kilku kart, którzy zamierzają uruchomić grę w API DirectX 12.

więcej »
Adrian Kotowski | 20.11.2015 | 6929 odsłon | 25 komentarzy

Batman: Arkham Knight nie otrzyma oficjalnej obsługi konfiguracji multi GPU. Informację taką potwierdził na forum Steam jeden z pracowników Warner Bros. Tym samym użytkownicy posiadający zestawy kilku kart graficznych będą musieli obejść się smakiem. Co ciekawe, dotyczy to wszystkich producentów, a więc także Nvidii, która współpracowała z Rocksteady przy tworzeniu produkcji. 

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.10.2015 | 10693 odsłony | 41 komentarzy

Na początku bieżącego roku pisaliśmy o jednym z bardziej interesujących rozwiązań interfejsu programowania DirectX 12, a więc możliwości łączenia mocy obliczeniowych zupełnie różnych procesorów grafiki, niezależnie od ich marki. Obecnie stosowane konfiguracje SLI i CrossFire ograniczają użytkowników do korzystania z dwóch kart graficznych z GPU tej samej marki i generacji. DirectX 12 ma wyeliminować to ograniczenie, a efekty współpracy kart Radeon i GeForce przetestowano już w grze strategicznej Ashes of The Singularity, która właśnie z owego API korzysta.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.09.2015 | 7226 odsłon | 35 komentarzy

Brad Wardell, CEO Stardock ujawnił na Twitterze, że jego studio jest bliskie wprowadzenie obsługi dla konfiguracji multi-GPU w nieujawnionej produkcji korzystającej z DirectX 12. Według niego cały proces jest obecnie bardzo wymagający, a nie pomaga też to, że Stardock jest pierwszą firmą, która podjęła się tego zadania.

więcej »
Tomasz Jadczak | 08.04.2011 | 240835 odsłon | 102 komentarze
2 × 12 + 2 × 3 = większa przyjemność z grania? To tajemnicze równanie oznacza 12-wątkowy procesor, 12 GB pamięci, trzy karty graficzne i trzy monitory. Producenci płyt głównych próbują nas przekonać, że do grania świetnie nadaje się platforma LGA1366. Nie jest tania (wręcz przeciwnie), ale tylko ona umożliwia wykorzystanie aż 12-wątkowego CPU i kilku kart graficznych bez ekwilibrystyki z dodatkowymi układami wspomagającymi chipset. Ostatnio pojawiło się na rynku kilka nowych konstrukcji z chipsetem Intel X58. Trzy z nich przetestowaliśmy w nietuzinkowej konfiguracji. więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
NEC zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu monitora MultiSync EA295WMi, przeznaczonego do zastosowań profesjonalnych. 4
Xbox odkryje, że jest pecetem. 22
Nowy zestaw z certyfikatem Hi-Res Audio. 8
Coś dla prawdziwych wyjadaczy. 9
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 26
Ostatni proces przed wprowadzeniem EUV. 6
Nowa wersja popularnego pakietu biurowego coraz bliżej. 26
Oprogramowanie zadebiutuje z przydomkiem Oreo. 12
Pierwsza stacja robocza będąca urządzeniem 2 w 1. 5
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Analitycy prognozują przełom na rynku pamięci masowej. 17
Microsoft reanimuje trupa. Firma wprowadziła właśnie swoją najnowszą przeglądarkę Edge do sklepu Play. 35
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Snapdragon 835 pod pokładem. 19
Ktoś chyba się właśnie obudził. 35
Bardziej kolorowy Windows. 15
Było źle i wciąż jest źle. 31
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Nowa paczka z nowościami. 14
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 26
Nowa wersja popularnego pakietu biurowego coraz bliżej. 26
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Facebook
Ostatnio komentowane