Tagi
gpgpu
10 nm (1)   14 nm (3)   16 nm (3)   20 nm (2)   22 nm (2)   28 nm (1)   3d (2)   3d memory (1)   540 gtx (1)   ace (1)   acm (1)   aida64 (1)   akceleracja (3)   akcelerator (1)   amd (9)   antropologia (1)   apex (1)   api (5)   aplikacja (2)   aplikacje (2)   apu (2)   apu 14 (1)   architektura (8)   arcsoft (1)   arm (2)   ati (4)   augmented reality (1)   avx (1)   badania (1)   benchmark (1)   bezpieczeństwo (1)   blender (1)   cad (1)   carrizo (1)   ce4100 (1)   cheetah (1)   chłodzenie (1)   chłodzenie cieczą (1)   chrome (2)   chromotion (1)   ciecz (1)   cpu (8)   cuda (24)   cyberlink (3)   darpa (1)   ddr4 (1)   dekoder (1)   dell (2)   direct3d (1)   directcompute (1)   directx (3)   doe (1)   edycja (1)   efekty specjalne (1)   ekran dotykowy (1)   eksploracja (1)   europa (1)   eurotech (1)   excavator (1)   fermi (1)   film (2)   filmy (1)   finfet (3)   firepro (2)   fizyka (3)   fp16 (1)   fp32 (1)   fp64 (1)   fujitsu (1)   game stream (1)   gcn (1)   gcn 2.0 (1)   geforce (9)   geforce experience (1)   google lunar x-prize (1)   gp100 (2)   gpu (52)   gpudirect (1)   gr6500 (1)   gra (5)   grafika (6)   gry (5)   gtc (2)   gtc 2010 (1)   gtc 2014 (1)   gtx 750 (1)   gtx 750 ti (1)   gtx 780i (1)   h.265 (1)   hawaii (1)   hbm (1)   hd (1)   hevc (1)   hmc (1)   hpc (2)   hsa (2)   hsa+ (1)   ibm (2)   idataplex (1)   idf (1)   idf 2010 (1)   ieee (1)   igpu (1)   imagination technologies (1)   intel (5)   intel development forum (1)   intel media ce4100 (1)   jen-hsun huang (1)   język (1)   k12 (1)   k20 (1)   k80 (1)   karta graficzna (25)   kaveri (1)   kepler (2)   khronos (2)   kinghts ferry (1)   klimat (1)   knights corner (2)   knights hill (1)   knights landing (2)   kod źródłowy (1)   kodek (1)   koder (1)   kodowanie (1)   komputer (7)   konferencja (5)   konkurs (2)   konsola (2)   konwersja (1)   koprocesor (2)   kosmos (1)   księżyc (1)   larabee (1)   larrabee (1)   lightwave (1)   llnl (1)   maximus (1)   maxwell (2)   maya (1)   mediashow espresso (1)   meteorologia (1)   micron (1)   Microsoft (1)   moc obliczeniowa (1)   model (1)   modelowanie (1)   moduł (2)   move it (1)   multimedia (1)   muzyka (1)   nagroda (1)   nauka (4)   nero (1)   nnsu (1)   noaa (1)   notebook (1)   nvidia (48)   nvlink (4)   oasis (1)   obliczenia (13)   odtwarzacz (1)   odtwarzanie (1)   open source (1)   opencl (7)   opengl (2)   openrl (1)   oprogramowanie (4)   ornl (1)   pakiet programistyczny (1)   pamięć (1)   pamięć 3d (1)   pascal (6)   pc (1)   photoshop (1)   physx (3)   platforma (1)   playstation 4 (1)   pogoda (1)   pov-ray (1)   power (1)   powerdvd (1)   powervr (1)   powervr series 6 (1)   prezentacja (3)   procesor (6)   produkcja (1)   programowanie (12)   przechwytywanie (1)   przewidywanie (1)   pureaudio (1)   python (1)   quadro (9)   quadro virtual graphics (1)   r800 (1)   rack (1)   radeon (5)   ram (1)   ray tracing (1)   ray-tracing (1)   raytracing (2)   renderowanie (1)   robocza (1)   rogue (1)   rosja (1)   s10000 (1)   s3 (3)   s3 graphics (1)   s3fotopro (1)   sandra (1)   sdk (3)   seria r (1)   serwer (9)   shadowplay (1)   shield (1)   soc (1)   sony (1)   stacja (1)   stacja robocza (5)   steamroller (1)   sterowniki (1)   stream (3)   streaming (2)   student (1)   super computing (1)   superhero challenge (1)   superkomputer (4)   tablet (1)   tahiti (1)   technika (3)   technologia (6)   tegra (1)   tegra note (1)   telewizor (1)   teselacja (1)   tesla (15)   testy (1)   tsmc (2)   tv (1)   unified memory (1)   uniwersytet (1)   usa (2)   vdi (1)   video (1)   visual studio (1)   vliw4 (1)   volcanic islands (1)   volta (4)   vp9 (1)   vreveal (1)   wideo (3)   wirtualizacja (1)   wirus (1)   wizard (1)   woda (1)   wojsko (1)   wydajność (1)   wydarzenie (3)   x86 (2)   xeon (1)   xeon phi (2)  
Publikacji na stronę
1 2 3 4
Piotr Gontarczyk | 25.11.2015 | 22568 odsłon | 57 komentarzy

W trakcie konferencji Super Computing 15 przedstawiciele firmy Nvidia ujawnili parę nowych informacji na temat następnej generacji procesorów grafiki o nazwie kodowej Pascal. Wśród przedstawionych szczegółów są m.in. te dotyczące procesu procesu produkcyjnego czy szczytowej mocy obliczeniowej. Przy okazji poznaliśmy parę drobnych elementów związanych z kolejną generacją GPU Nvidii, opartych na architekturze Volta, które planowane są na lata 2017 i 2018 (zależnie od rynku). Nowe informacje zdają się potwierdzać niedawne plotki o tym, że pierwsze procesory oparte na architekturze Pascal mogą pojawić się już na początku przyszłego roku.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 18.11.2015 | 6761 odsłon | 16 komentarzy

Amerykańska agencja NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) zamierza stworzyć nowy system komputerowy, w którym zastosuje 760 procesorów grafiki firmy Nvidia, opartych na architekturze Pascal. Na razie nie ma konkretnych informacji o tym kiedy projekt ten zostanie uruchomiony, ale wiemy natomiast, że Nvidia pierwsze produkty oparte na Pascalu zaprezentuje w przyszłym roku.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 22.07.2015 | 14121 odsłon | 68 komentarzy

Następny duży procesor grafiki Nvidii, GP100, oparty na architekturze Pascal, wykorzystywać będzie interfejs pamięci RAM o szerokości 4096 bitów oraz cztery stosy pamięci typu HBM2 (każdy do 8-Hi). Nowy procesor Nvidii produkowany będzie w 16-nanometrowym procesie FinFET, w fabrykach TSMC (Taiwan Semiconductor Manufaturing Company), a produkcja ma ruszyć jeszcze w tym roku. Z najnowszych doniesień wynika, że Nvidia przygotowuje dwie wersje tego samego układu, wykorzystujące różne typy stosów HBM2, choć 4096-bitowy interfejs zostanie zastosowany w obu.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 15.04.2015 | 6525 odsłon | 9 komentarzy

Firma CyberLink poinformowała o udostępnieniu pierwszego na świecie odtwarzacza multimedialnego dla platformy Windows, który wykorzystuje sprzętową akcelerację GPU do odtwarzania wideo w rozdzielczości 4K, z wykorzystaniem dekoderów zastosowanych w mikroprocesorach oraz procesorach grafiki Intela oraz Nvidii.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 19.03.2015 | 20474 odsłony | 28 komentarzy

Nvidia oficjalnie do swojego harmonogramu wprowadziła zmiany związane z następnymi architekturami procesorów grafiki - Pascal oraz Volta. Od poznania szczegółów związanych z architekturą Volta dzieli nas jeszcze sporo czasu, ale szef Nvidii, Jen-Hsun Huang potwierdził trzy konkretne cechy Pascala, które mają sprawiać, że będzie to architektura dziesięciokrotnie bardziej wydajna od obecnej, a więc Maxwella.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2015 | 10343 odsłony | 30 komentarzy

Uwolnienie kodów źródłowych silników graficznych Epic Unreal Engine 4 oraz wydanie darmowego Unity 5, zachęciło firmę Nvidia do wykonania własnego ruchu, w kierunku twórców gier, którego efektem jest całkowite uwolnienie kodu źródłowego PhysX 3.3.3.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.11.2014 | 10348 odsłon | 25 komentarzy

Intel coraz śmielej mówi o 10-nanometrowej litografii, a także o kolejnej generacji Xeon Phi, a więc sprzętowych rozwiązań dla rynku HPC (High Performance Computing), na którym poważną konkurencję stanowi chociażby paleta produktów GPGPU firmy Nvidia, które uzyskują spore udziały. Specjalne koprocesory Intela (Xeon Phi) zapewniają te same możliwości co profesjonalne GPU, ale mają jedną, bardzo ważną przewagę - nie wymagają CPU.

więcej »
Mateusz Brzostek | 17.11.2014 | 14501 odsłon | 24 komentarze

Nvidia ujawniła na konferencji Supercomputing 14 część swoich planów związanych ze sprzętem do obliczeń wielkoskalowych. Gama kart obliczeniowych Nvidii zostaje poszerzona o model Tesla K80. Litera K w nazwie oznacza architekturę Kepler; model K80 ma dwa procesory i 24 GB pamięci. Procesory to nowa wersja największego Keplera, nazwana roboczo GK210. Wygląda na to, że jądro krzemowe nie różni się jednak od GK110, czyli Titana i GTX 780; jest jedynie inaczej przycięte i ma 2496 jednostek obliczeniowych (tyle samo, co Tesla K20). W sumie K80 ma 4992 jednostki obliczeniowe i po 12 GB pamięci dla obu GPU. K80 ma zapewniać wydajność do 2,9 teraflops w typowych warunkach. Ze względu na ograniczenia termiczne wydajność i taktowanie karty (którego nie ujawniono) mocno zależą od działania techniki GPU Boost.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.05.2014 | 8552 odsłony | 32 komentarze

Nowatorskie połączenie trzech architektur - x86, ARM i GCN 2.0 w jednym procesorze. Kilkanaście dni temu firma AMD zapowiedziała swoją nową mapę drogową, w ramach której realizowana ma być architektura procesorowa K12, a także projekt Skybridge, dzięki czemu w efekcie ma się udać połączenie rdzeni CPU opartych na architekturze ARM i x86. Nowa architektura projektowana jest z myślą o zastosowaniach w segmencie serwerowym, ale okazuje się, że podobne rozwiązanie firma AMD szykuje także dla produktów konsumenckich, a konkretnie mobilnych i stacjonarnych mikroprocesorów typu APU (Accelerated Processing Unit).

więcej »
Piotr Gontarczyk | 30.03.2014 | 9072 odsłony | 11 komentarzy

Testy pierwszych AMD "Kaveri" zaczęły pojawiać się na początku bieżącego roku. O układach opartych na rdzeniach "Steamroller" dowiedzieliśmy się już wiele, aczkolwiek wyobraźnia ludzka jest prawdopodobnie nieskończona i trudno było spodziewać się, że nikt nie zajmie się testami, które wcześniej były pomijane lub nie dało się ich przeprowadzić. Chiński serwis Inpai postanowił sprawdzić, jak w testach GPGPU poradzi sobie AMD "Kaveri" w zestawieniu z dedykowaną kartą graficzną - konkretnie z GPU opartym na architekturze NVIDIA Maxwell.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 27.03.2014 | 11483 odsłony | 64 komentarze

NVIDIA w trakcie konferencji GTC przedstawiła i zapowiedziała kilka kolejnych nowości, które skupiły na sobie całkiem sporo uwagi. "Zieloni" ogłosili, że planują w przyszłych procesorach grafiki integrować nowy super-szybki interfejs, o nazwie NVIDIA NVLink. Interfejs w porównaniu do dziś stosowanych rozwiązań zapewniać nawet dwunastokrotnie szybszą wymianę danych pomiędzy CPU, a GPU. Ma to wyeliminować występujące od wielu lat wąskie gardło na linii tych dwóch ważnych elementów komputera osobistego i przy okazji otworzyć drzwi dla nowej generacji wielkoskalowych superkomputerów o wydajności od 50x do 100x większej niż najmocniejsze jednostki używane dziś.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.03.2014 | 5942 odsłony | 11 komentarzy

PowerVR GR6500 łączy wielokąty ze śledzeniem promieni – unikatowa architektura procesora grafiki. Technika renderowania grafiki poprzez tzw. ray tracing (z ang. śledzenie promieni) znana jest od dawna, ale do dziś pozostaje w niszy, głównie jako narzędzie profesjonalistów. Ray tracing długo wykorzystywany był przede wszystkim przez wytwórnie filmowe, firmy specjalizujące się w grafice komputerowej, na potrzeby modelowania 3D, kinematografii czy chociażby reklamy. Wiele lat musiało upłynąć, aby komputery osobiste były w stanie zapewnić moc obliczeniową, która pozwalałaby sensownie korzystać z możliwości, jakie daje ray tracing. Obecnie istnieje już całkiem sporo programów, które dają możliwość generowania grafiki 3D poprzez ray tracing. Przykłady to Blender, 3ds Max, Maya, POV-ray czy Lightwave 3D.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 17.03.2014 | 3942 odsłony | 8 komentarzy

Pojawiła się informacja o nowym ruchu Intela na froncie HPC (High-Performance Computing). Koprocesory Xeon Phi firmy Intel stosowane są w całkiem przyzwoitej części superkomputerów na całym świecie i występują nawet na liście 500 najszybszych konstrukcji. Właśnie okazało się, że Intel przygotowuje nowy produkt obecnej generacji, Knights Corner, zidentyfikowany jako Intel Xeon Pho 7120A/7120P/7120D.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2014 | 11986 odsłon | 19 komentarzy

NVIDIA udostępniła CUDA 6, najnowszą wersję platformy programistycznej do obliczeń równoległych. Platforma CUDA 6 ma sprawiać, że tworzenie programów jest łatwiejsze, zmniejszając nakład czasu i pracy niezbędny do przyspieszenia aplikacji naukowych i technicznych, wykorzystujących procesory graficzne.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 25.11.2013 | 4647 odsłon | 10 komentarzy

W ubiegłym tygodniu, we Wrocławiu firma Nvidia zorganizowała specjalną konferencję, w trakcie której przedstawiła ważne produkty oraz rozwiązania programowe i sprzętowe. Prowadzącymi poszczególne części spotkania byli Luciano Alibrandi (kierownik działu korporacyjnego marketingu dla regionu EMEA), Benjamin Berraondo (menedżer działu PR dla regionu EMEA) oraz Igor Stanek (menedżer działu PR zajmującego się produktami dla notebooków oraz seriąTegra dla - regionu EMEA).

więcej »
Piotr Gontarczyk | 18.11.2013 | 7531 odsłon | 18 komentarzy

Firma Nvidia zapowiedziała nową wersję popularnej platformy programistycznej do obliczeń równoległych. Platforma CUDA 6 według Nvidii ma zapewnić łatwiejsze tworzenie programów wykorzystujących obliczenia równoległe, poprzez zmniejszenie nakładu czasu i pracy niezbędnego do przyspieszenia aplikacji naukowych, technicznych lub firmowych za pomocą procesorów graficznych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 09.05.2013 | 7791 odsłon | 47 komentarzy

Karty graficzne AMD, znane jako "Volcanic Islands" od czasu pojawienia się informacji o tym, że planowane są na ostatni kwartał bieżącego roku, są coraz częstszym tematem różnych dyskusji. Teraz pojawiły się nowe doniesienia, których źródłem jest chiński ChipHell, a opisujące architekturę jednego z przygotowywanych procesorów grafiki - "Hawaii".

więcej »
Piotr Gontarczyk | 01.05.2013 | 13438 odsłon | 77 komentarzy

Pod koniec lutego bieżącego roku, firma AMD pochwaliła się techniką tressFX, która po raz pierwszy została wykorzystana w najnowszej grze serii Tomb Raider. W tym przypadku chodzi o generowanie bardziej realistycznych włosów głównej postaci - Lary Croft. Obliczenia związane z fizyką nie są prostą sprawą i od lat twórcy sprzętu i programowania próbują je udoskonalić, a przede wszystkim przenieść do komputerów osobistych, których wydajność z pewnością nie jest tak wysoka, jak stacje robocze i serwery, którymi dysponują firmy, realizujące animacje komputerowe chociażby dla branży filmowej, czy dla celów naukowych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 19.03.2013 | 6812 odsłon | 14 komentarzy

Nvidia poinformowała o tym, że programiści piszący w języku Python mogą już korzystać z funkcji akceleracji przez akceleratory graficzne, opartych na modelu programowania równoległego CUDAMa to zapewnić przyśpieszenie przygotowywanych aplikacji do obliczeń wielkoskalowych, a także przeznaczonych do analizowania dużych ilości danych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 07.03.2013 | 28574 odsłony | 58 komentarzy

Nvidia poinformowała dziś o zapewnieniu wsparcia konsoli Sony PlayStation 4, za pośrednictwem popularnych rozwiązań, pakietów programistycznych (SDK), takich jak Nvidia PhysX oraz Nvidia APEX.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3 4
Aktualności
Prototypowy egzemplarz ujawniony. 1
Rynek monitorów przeznaczonych dla graczy rośnie jak na drożdżach. 0
Dużo aluminium i trochę szkła. 0
Nowe karty graficzne na horyzoncie. 0
Płatne treści w Instant Articles coraz bliżej. 9
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 19
Sprzętu na pewno nie znajdziemy pod choinką. 4
System można za darmo testować przez 90 dni. 19
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 4
Szef Valve ma się czym pochwalić. 18
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 12
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
Facebook
Ostatnio komentowane