Tagi
gdc
3dmark (1)   akcesoria dla graczy (1)   amd (4)   amd gaming evolved (1)   amd mantle (2)   amd radeon (2)   amd tressfx 2.0 (1)   analiza (1)   ankieta (1)   api (3)   asm.js (1)   batman (1)   batman: arkham (1)   batman: arkham knight (1)   batmobil (1)   biblioteki (2)   call of duty: ghosts (2)   cd projekt (1)   cd projekt red (1)   cena (1)   chmura (1)   cloud (1)   cpu (2)   crpg (1)   cryengine 3 (1)   crysis 3 (1)   dane (1)   data premiery (1)   dawn engine (2)   demo (1)   demo technologiczne (1)   demonstracja (1)   deus ex (1)   deus ex universe (2)   deus ex: human revolution (1)   deweloper (3)   deweloperzy (4)   directcompute (2)   directx (3)   directx 12 (3)   disney (1)   disney interactive (1)   dx12 (1)   ea (1)   efekty graficzne (3)   eidos montreal (1)   electronics arts (1)   elemental (1)   emscripten (1)   epic citadel (1)   epic games (2)   fermi (1)   filmik (1)   firefox (1)   firefox 22 (1)   fornite (1)   fur (3)   futro (3)   gala (4)   game developer conference (4)   game developers choice awards (4)   game developers conference (5)   gamepad (1)   gaming evolved (1)   gcn (1)   gdc 2013 (1)   gdc 2014 (6)   gdc 2015 (5)   gdc 2016 (2)   gears of war (1)   geforce (4)   gpu (6)   gra (14)   grafika (3)   gry (15)   gry akcji (1)   hairworks (3)   htc vive (2)   intel haswell (1)   intel iris (1)   interfejs (2)   jay hosfelt (1)   jon peddie research (1)   karty graficzne (6)   kepler (1)   khronos group (2)   kompilacja (1)   komunikacja (1)   koncept (1)   konferencja (1)   konferencje (1)   konsole (2)   kontroler (1)   mantle (3)   maxwell (1)   metal gear solid 5 (1)   Microsoft (4)   mizuchi engine (1)   mmo (1)   mozilla (1)   możliwości (1)   nacl (1)   nagrody (4)   najlepsze gry (4)   najlepszy gry 2014 roku (2)   najlepszy gry 2015 roku (2)   narzędzia (3)   native client (1)   nominacje (4)   nowe technologie (1)   nvidia (5)   nvidia fur (3)   nvidia geforce (2)   nvidia hairworks (3)   oculus rift (4)   oculus vr (1)   oczekiwania (1)   opengl (3)   opengl ng (1)   oprogramowanie (3)   optymalizacja (1)   pad (1)   panele tematyczne (2)   pc (7)   phil harrison (1)   pierwsze wrażenia (1)   plany (1)   platformy (1)   playstation 4 (1)   playstation home (1)   playstation vr (1)   plebiscyt (4)   popularność (1)   poradniki (1)   premiera (3)   prezentacja (7)   produkcja (1)   programowanie (2)   project morpheus (1)   ps vr (1)   ps4 (4)   qualcomm (1)   radeon (5)   raport (1)   render (2)   renderowanie (2)   rocksteady (1)   rocksteady studios (1)   roślinność (2)   rynek (1)   samarytanin (1)   sandbox (1)   screeny (1)   sesje tematyczne (2)   sieć (1)   sky (1)   smartfony (1)   sony (2)   społeczność (1)   stan branży gier wideo (1)   steam (1)   steam controller (2)   steam machines (1)   studio (1)   switch (1)   szczegóły (1)   tablety (1)   technologia haptyczna (1)   technologie (7)   tomb raider (1)   tpp (1)   tressfx (5)   tressfx 3.0 (2)   uc 3 (1)   ue3 (1)   ue3.5 (1)   ue4 (1)   unity engine (1)   unreal engine (1)   unreal engine 3 (2)   unreal engine 4 (2)   urządzenia wskazujące (1)   usługa (1)   valve (2)   video game awards (4)   vr (2)   warner bros. (1)   wb games (1)   wiedźmin 3 (5)   wiedźmin 3: dziki gon (2)   windows (3)   windows 10 (1)   windows 9 (1)   wirtualna rzeczywistość (1)   włosy (2)   wrażenia (1)   wydajność (3)   wydarzenie (1)   wygląd (1)   wymagania sprzętowe (1)   wyróżnienia (4)   xbox one (2)   xone (4)   zamknięcie (1)   zapowiedź (4)   zmiany (2)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 13.01.2017 | 7150 odsłon | 18 komentarzy

PS4 i XONE wyprzedzone przez smartfony i tablety. W sieci pojawiły się wyniki ankiety, którą przeprowadzono wśród ponad 4500 deweloperów tworzących gry. Podobnie jak w latach ubiegłych, twórcy najczęściej wskazywali na PC jako na sprzęt, na który właśnie przygotowują nowe produkcje. Widać też, że zainteresowanie Nintendo Switch jest bardzo małe, choć deweloperzy podchodzą do rynkowej przyszłości tego urządzenia bardzo optymistycznie. 

więcej »
Bartosz Woldański | 17.03.2016 | 6024 odsłony | 21 komentarzy

Wiedźmin 3: Dziki Gon został okrzyknięty grą roku w plebiscycie Game Developers Choice Awards 2016. Ostatecznie polski RPG studia CD Projekt RED zdobył dwie statuetki. Najwięcej jednak otrzymała ich niezależna, oryginalna produkcja: Her Story. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, który był nominowany, podobnie jak Wiedźmin 3, aż w czterech kategoriach, został największym przegranym, bo nie wygrał w żadnej. 

więcej »
Adrian Kotowski | 21.01.2016 | 4647 odsłon | 13 komentarzy

Na niespełna dwa miesiące przed startem Game Developers Conference, na stronie imprezy pojawiły się wyniki ankiety dotyczącej popularności konkretnych platform dla graczy wśród twórców gier. Nie jest zaskoczeniem, że kolejny rok z rzędu najwięcej głosów oddano na PC, choć sam udział komputerów spadł rok do roku. Wyraźnie natomiast wzrosło zainteresowanie technologią wirtualnej rzeczywistości. 

więcej »
Bartosz Woldański | 08.01.2016 | 7945 odsłon | 35 komentarzy

Ogłoszono nominacje do plebiscytu Game Developers Choice Awards 2016, w ramach którego zostaną wybrane najlepsze gry ubiegłego roku. Na liście nie mógł nie pojawić się polski Wiedźmin 3: Dziki Gon. RPG studia CD Projekt RED ma wraz z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain szanse na najwięcej statuetek przyznawanych przez twórców gier. Oba tytuły powalczą też o najważniejszą nagrodę.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.04.2015 | 8377 odsłon | 1 komentarz

Sony oficjalnie zamknęło usługę PlayStation Home. Produkt był dostępny od 2008 roku, ale nie zdobył zbyt dużego zainteresowania ze strony graczy i firm, które miały przygotowywać zawartość dostępną w wirtualnym świecie za prawdziwe pieniądze. Niestety wielkie zapowiedzi Phila Harrisona wygłoszone podczas GDC 2007 nie zostały wcielone przez Sony w życie i swego rodzaju niespodzianką jest, że usługa przetrwała tak długo.

więcej »
Adam Szymański | 06.03.2015 | 4717 odsłon | 9 komentarzy

Firma analityczna Jon Peddie Research podczas Game Developer Conference pochwaliła się raportem na temat rynku urządzeń do gier w zeszłym roku. Badacze wyliczyli ile wyniosła jego cała wartość oraz która platforma sprzętowa była najpopularniejsza wśród graczy. Wynika z niego, że komputery osobiste wciąż są najczęściej wybierane przez fanów wirtualnej rozrywki i to właśnie pecety wraz z akcesoriami okazały się najbardziej dochodowe dla producentów.

więcej »
Bartosz Woldański | 05.03.2015 | 19157 odsłon | 19 komentarzy

Zgodnie z oczekiwaniami, Steam Controller został zaprezentowany na GDC 2015. Po kilku opóźnieniach premiery urządzenia i kilku modyfikacjach Valve uznało, że jest gotowe do odsłonięcia ostatecznego wyglądu swojego gamepada, który jest dokładnie taki, jak na ostatniej grafice koncepcyjnej. Dziennikarze obecni na GDC 2015 mogli przetestować kontroler w określonych grach – jakie są pierwsze wrażenia z użytkowania?

więcej »
Adrian Kotowski | 05.03.2015 | 3367 odsłon | 5 komentarzy

Ogłoszono listę zwycięzców w tegorocznej edycji Game Developers Choice Awards – nagród przyznawanych przez samych twórców gier podczas targów GDC. Grą 2014 roku zostało Śródziemie: Cień Mordoru studia Monolith Productions. Przy okazji rozdano też nagrody dla najlepszych produkcji niezależnych w sześciu kategoriach.

więcej »
Bartosz Woldański | 19.02.2015 | 4212 odsłon | 9 komentarzy

Nowa edycja Game Developers Conference (GDC 2015) odbędzie się już na początku marca – czego można się po niej spodziewać? Swoją obecnością zaszczycą nas takie firmy, jak Valve (Steam Machines), AMD (DirectX 12, TressFX 3.0), Nvidia (DirectX 12, technologie GameWorks, Nvidia Shield i platforma GRID), Oculus VR (rozwój wirtualnej rzeczywistości) i Microsoft (gry na Xboksa One i system operacyjny Windows 10). Trzeba przyznać, że konferencje w ramach GDC 2015 zapowiadają się jeszcze lepiej niż przed rokiem.

więcej »
Bartosz Woldański | 14.02.2015 | 9573 odsłony | 45 komentarzy

Możliwości AMD TressFX 3.0 zostaną zaprezentowane na GDC 2015. „Czerwoni” poinformowali, że kolejna wersja technologii odpowiedzialnej za m.in. wygląd i animację włosów w grach będzie częścią silnika Dawn Engine, który ma napędzać projekty w ramach Deus Ex Universe. Życzymy sobie i Wam, żebyśmy wraz z „szamponem” nowej generacji od AMD ujrzeli pierwsze fragmenty z upragnionej, ale wciąż niezapowiedzianej kontynuacji Deus Ex: Human Revolution. 

więcej »
Bartosz Woldański | 11.01.2015 | 4019 odsłon | 10 komentarzy

Ogłoszono gry nominowane do tegorocznej edycji Game Developers Choice Awards, w ramach której deweloperzy wybiorą najciekawsze tytuły 2014 roku. O miano najlepszej produkcji roku zawalczą m.in. Alien: Isolation i Middle-earth: Shadow of Mordor, a ponadto na liście nie zabrakło polskich akcentów w postaci This War of Mine oraz The Vanishing of Ethan Carter, które mają szansę wygrać odpowiednio w dwóch oraz w aż czterech kategoriach.   

więcej »
Bartosz Woldański | 23.06.2014 | 7040 odsłon | 12 komentarzy

Firma Nvidia przedstawiła na oficjalnym materiale wideo technologię HairWorks, którą można było zobaczyć w Call of Duty: Ghosts. Podobnie jak konkurencyjny TressFX, tak i to rozwiązanie jest obecne wyłącznie w jednej produkcji (odświeżonego Tomb Raidera nie liczymy). Zarówno „Zieloni”, jak i „Czerwoni” na razie zachęcają deweloperów do wykorzystania narzędzi służących do realistycznej symulacji i wyrenderowania zarówno sierści zwierząt, jak i włosów postaci (jednak kosztem liczby klatek). Jak dobrze wiemy, kolejną grą w kolejce do obsługi Nvidia HairWorks jest polski Wiedźmin 3: Dziki Gon.

więcej »
Bartosz Woldański | 27.03.2014 | 8191 odsłon | 6 komentarzy

Jednym z głównych szwarccharakterów w Batman: Arkham Knight będzie niejaki Rycerz Arkham, którego wygląd został zaprezentowany na pierwszych wysokiej jakości obrazkach z gry. Czwarta część serii rozpoczętej przez jeszcze kilka lat temu praktycznie nieznane studio Rocksteady ma być jednocześnie jej zwieńczeniem. Zwieńczeniem w wielkim stylu, bowiem w całym cyklu jeszcze nie mieliśmy tak naprawdę do czynienia w pełni z otwartym światem. Gotham to nie będzie jednak próba zrobienia Los Santos w świecie Batmana – miasto będzie ponure, w dużej mierze opuszczone, a na ulicach spotkamy jedynie oddziały policji i zbirów. Batman: Arkham Knight wydaje się tą samą grą, co poprzednie odsłony, tylko zrealizowaną z większym rozmachem.

więcej »
Bartosz Woldański | 23.03.2014 | 13210 odsłon | 29 komentarzy

Technologia Nvidia HairWorks, znana wcześniej jako Nvidia Fur, została w tym tygodniu zaprezentowana na przykładzie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, nadchodzącego cRPG-a polskiego studia CD Projekt RED. W ubiegłym roku podziwialiśmy na materiałach wideo futerko wilków, a podczas tegorocznej edycji GDC 2014 twórcy odsłonili nieco więcej. Dzięki redakcji PC Games Hardware, która opublikowała nagranie prezentujące sierść przykładowego potwora oraz nieodłącznego przyjaciela Geralta, konia Płotki, możemy podziwiać bardzo miły dla oka efekt graficzny. Zarówno „statycznie”, jak i w ruchu.

więcej »
Bartosz Woldański | 20.03.2014 | 43980 odsłon | 222 komentarze

Odpowiedź na technologię AMD Mantle już oficjalnie! Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilkunastu dni, firma Microsoft przygotowała na imprezę Game Developer Conference specjalną prezentację, na której ogłoszono DirectX 12. Biblioteki mają być obsługiwane przez liczne, nie tylko najnowsze, karty graficzne kompatybilne z DirectX 11! Co więcej, z dobrodziejstw nadchodzącego API skorzystają nie tylko posiadacze komputerów osobistych, ale także tabletów, smartfonów czy konsol Xbox One.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.03.2014 | 4209 odsłon | 9 komentarzy

Już od jakiegoś czasu o Epic Games nie mówi się w kontekście gier, a właściwie jedynie ich silnika i dem technologicznych, które mają prezentować zalety opracowanych przez firmę technologii. Na szczęście już niedługo może się to zmienić. Epic Games przyznało, że pracuje nad nową produkcją korzystającą z mocy silnika Unreal Engine 4.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.03.2014 | 7124 odsłony | 9 komentarzy

Takie właśnie plotki dobiegają do nas z obozu japońskiego giganta. Sony miałoby zaprezentować własny projekt gogli VR, mających być poważną konkurencją dla Oculus Rift.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.02.2014 | 56372 odsłony | 222 komentarze

Zaledwie wczoraj poruszyliśmy temat bibliotek DirectX i OpenGL, które mają przynieść zmiany porównywalne do technologii AMD Mantle, a teraz swoje stanowisko wystosowała firma AMD. Rozwiązanie „Czerwonych” przełożyło się, ogólnie rzecz ujmując, na wzrost wydajności w grach, a konkretnie na razie tylko w Battlefieldzie 4. Czy DirectX 12 (oznaczenie jest tylko przypuszczeniem), które umożliwi dostęp do niskopoziomowego interfejsu, stanie się początkiem rewolucji?

więcej »
Bartosz Woldański | 27.02.2014 | 10378 odsłon | 95 komentarzy

Pierwsze korzyści, jakie przynosi technologia AMD Mantle, mogliśmy już ocenić na przykładzie benchmarku Star Swarm oraz gry Battlefield 4. Teraz w kolejce jest debiutujący w tym tygodniu Thief. Co jednak z posiadaczami kart graficznych nieobsługujących nowego API „Czerwonych”? Wygląda na to, że niebawem doczekamy się odpowiedzi na rozwiązanie AMD i biblioteki DirectX oraz OpenGL, za sprawą dostępu do niskopoziomowego interfejsu, również przełożą się na wzrost wydajności w grach.

więcej »
Bartosz Woldański | 16.01.2014 | 11367 odsłon | 27 komentarzy

Realistyczne włosy (i nie tylko) w wydaniu firmy Nvidia! „Zieloni” przygotowują się do ofensywy i technologia prezentowana (wstępnie) w Wiedźminie 3 i pod koniec listopada ubiegłego roku również w Call of Duty: Ghosts zmienia nazwę na Nvidia HairWorks.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Wydajnie i drogo. Microsoft ogłosił dzisiaj wprowadzenie do sprzedaży urządzenia 2 w 1 Surface Book 2. 2
Firma obiecuje duży wzrost mocy CPU. 1
Niewielka płyta główna dla chipów Intel Core X. 13
Wieśka dycha to duża okazja. 8
Serwery Destiny 2 na PC wystartują już 24 października o 19:00. 4
Intel próbuje zachęcić do kupna flagowych chipów Skylake i Kaby Lake. 18
Przykład na to, że małe gry też mogą się świetnie sprzedawać. 18
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Analitycy prognozują przełom na rynku pamięci masowej. 17
Microsoft reanimuje trupa. Firma wprowadziła właśnie swoją najnowszą przeglądarkę Edge do sklepu Play. 35
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Snapdragon 835 pod pokładem. 19
Ktoś chyba się właśnie obudził. 35
Wieśka dycha to duża okazja. 8
Było źle i wciąż jest źle. 31
Bardziej kolorowy Windows. 15
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
Wieśka dycha to duża okazja. 8
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Facebook nie jest jedyną platformą rozpowszechniającą fałszywe informacje. 15
Nowa paczka z nowościami. 14
Współtwórcą przeglądarki Opera i współzałożycielem firmy Opera Software. 17
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Bardziej kolorowy Windows. 15
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Rekordowa kara zasądzona przez tajwańskiego regulatora rynku. 19
Facebook
Ostatnio komentowane