Tagi
dx12
12 (1)   337.50 (1)   3dmark (1)   3dmark time spy (1)   4 (1)   aktualizacja (1)   amd (10)   amd a8-7670k (1)   amd catalyst 15.9 beta (1)   amd mantle (1)   ansel (1)   antyaliasing (1)   api (13)   api overhead (1)   aplikacje mobilne (1)   apu (2)   ashes of the singularity (2)   ashes of the singularity: escalation (1)   async (1)   async compute (1)   asynchroniczne obliczenia (1)   asynchronous compute (1)   battlefield (1)   battlefield 1 (1)   battlefield 4 (2)   beema (1)   benchmark (5)   beta (1)   bethesda (1)   beyonds earth (1)   biblioteka (1)   biblioteki (3)   brad wardell (1)   caffeine (1)   cd projekt red (1)   cdp (1)   cena (1)   civ:be (1)   civilization (1)   cloud imperium (1)   cpu (1)   crossfire (1)   cryengine (1)   cryengine 5.3 (1)   cryengine v (1)   crytek (2)   czasowy antyaliasing (1)   dawn engine (1)   deus ex mankind divided (1)   deus ex universe (1)   deus ex: mankind divided (2)   dice (2)   digital foundry (1)   direct x 12 (1)   direct3d 12 (1)   directx (1)   directx 11 (3)   directx 12 (28)   do pobrania (1)   download (1)   dragons age (1)   draw calls (1)   drivery (2)   dx (1)   dx 12 (1)   dx11 (10)   ea (1)   eidos (1)   eidos montreal (1)   enter the world of assassination (1)   epic (1)   explicit multi adapter (1)   fable legends (1)   fast sync sli (1)   feature level 11_0 (1)   fermi (1)   fifa 18 (1)   forceware (1)   fp16 (1)   framerate (1)   futuremark (1)   game developers conference (1)   gameworks (1)   gaming evolved (1)   garden warfare (1)   gdc (1)   gdc 2015 (1)   gdc 2017 (1)   gears of war (1)   gears of war 4 (1)   geforce (2)   geforce 337.50 (1)   geforce gtx 780 ghz (1)   gow 4 (1)   gpu (8)   gra (14)   gry (14)   hardline (1)   hitman (1)   hitman 2016 (1)   humble cryengine bundle (1)   id software (1)   id tech 6 (1)   incandescent imaging (1)   informacja (1)   inkwizycja (1)   intel (2)   jakość (1)   johan andersson (1)   karta graficzna (4)   kaveri (1)   kepler (1)   kertz (1)   khronos (1)   kl./s (1)   kompatybilność (1)   konferencje (1)   konfiguracja (1)   konsole (1)   lisa su (1)   listopad (1)   łatka (1)   mantle (5)   metody testowania procesorów w grach (1)   Microsoft (10)   mizuchi engine (1)   mullins (1)   multi gpu (2)   narzut (1)   nixxes (1)   nvidia (8)   nvidia geforce 387.92 whql (1)   obciążenie (1)   obliczenia (1)   obsługa (2)   oculus rift (1)   oculus vr (1)   oczekiwania (1)   opengl (2)   opengl ng (1)   oprogramowanie (3)   optymalizacja (1)   oxide games (1)   partnerstwo (1)   pascal (1)   patch (2)   pc (3)   phil spencer (2)   piłka nożna (1)   plants vs zombie (1)   plany (1)   playstation 4 (1)   poprawki (1)   porównanie (2)   powervr (1)   premiera (4)   programowanie (1)   project morpheus (1)   ps4 (1)   ps4 pro (1)   qualcomm (1)   quantum break (4)   r7 (1)   r9 (1)   radeon (4)   radeon r9 290x (1)   real madryt (1)   rebelion (1)   remedy (2)   remedy entertainment (1)   renderowanie (1)   rts (1)   rx vega (1)   shader model 6.0 (1)   shadowplay highlights (1)   silnik (1)   skalowanie (1)   sli (1)   sniper elite 4 (1)   specyfikacja (1)   sprzedaż (1)   square enix (1)   star citizen (1)   star wars battlefront beta (1)   stardock (4)   steam (3)   steam controller (1)   steam machines (1)   steam overlay (1)   sterowniki (4)   surface pro 3 (1)   temporal aa (1)   test (4)   test kart graficznych (2)   test kart graficznych w grze (2)   thief (1)   tressfx (1)   tressfx 3.0 (1)   true audio (1)   turbo (1)   twitter (1)   ubisoft (1)   układ (1)   ulepszenia (1)   unity engine (1)   unreal engine (1)   unreal engine 4 (1)   unreal engine 4.4 (1)   usprawnienia (2)   uwp (2)   valve (2)   vega (1)   vr (2)   vulkan (8)   vulkan 1.0 (1)   wddm 2.2 (1)   wersja demo (1)   wiedźmin 3 dziki gon (1)   windows 10 (7)   windows 10 creators update (1)   windows store (1)   witcher 3 (1)   wolfenstein ii: the new colossus (1)   wydajność (4)   wydarzenie (1)   wykres (1)   wymagania (1)   wymagania sprzętowe (2)   wypowiedź (1)   xbox one (4)   xone (2)   zapłać ile chcesz (1)   zgodność (1)   zużycie energii (1)   zwiastun (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Adrian Kotowski | 09.10.2017 | 6953 odsłony | 18 komentarzy

Drivery z pełną obsługą DirectX 12 Shader Model 6.0. Nvidia udostępniła w sieci sterowniki GeForce 387.92 WHQL, mające zapewnić jak najlepsze działanie kilku wydanych i nadchodzących tytułów. Przygotowana przez zielonych paczka pełna jest też nowych rozwiązań, dotyczących m.in. strumieniowania wideo, czy techniki Fast Sync.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.09.2017 | 5167 odsłon | 22 komentarze

Edycja testowa pojawi się jeszcze dzisiaj. Electronic Arts podzieliło się z graczami wymaganiami sprzętowymi gry Fifa 18. Co ciekawe, tym razem przygotowano oddzielne specyfikacje dla trybów DX11 i DX12, ale różnice nie są w tym przypadku bardzo duże. Przy okazji deweloperzy ujawnili informacje na temat zawartości wersji demonstracyjnej, którą każdy zainteresowany będzie mógł już niedługo pobrać.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.08.2017 | 6138 odsłon | 22 komentarze

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 31.07.2017 | 8456 odsłon | 56 komentarzy

Skorzystają właściciele kart Radeon RX Vega. Podczas dzisiejszej prezentacji AMD ujawniono sporo informacji nie tylko o nowych produktach firmy, ale też oprogramowaniu zoptymalizowanym z myślą o nowych Radeonach. Tego typu aplikacją będzie Wolfenstein II: The New Colossus, w którym twórcy zaimplementowali obsługę obliczeń FP16. Z ich zalet mają skorzystać oczywiście konstrukcje z rodziny Vega. 

więcej »
Adrian Kotowski | 03.07.2017 | 11432 odsłony | 42 komentarze

Firma w końcu wywiązała się ze swojej obietnicy. Okazuje się, że najnowsze sterowniki GeForce 384.76 WHQL wprowadzają więcej nowości, niż sądziliśmy. Dzięki nim właściciele kart z rodziny Fermi mogą uruchomić gry i aplikacje korzystające z DirectX 12. W sieci pojawiły się też pierwsze wyniki wydajności tych urządzeń w nowym API.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.03.2017 | 6753 odsłony | 23 komentarze

Kolejne API do porównania. Wraz z najnowszą aktualizacją dla benchmarka 3DMark, firma Futuremark wprowadziła w swojej aplikacji obsługę Vulkana. Dzięki temu użytkownicy mogą porównać, jak to rozwiązanie wypada na tle dostępnych w programie od początku DirectX 11 i DirectX 12. Przy okazji przygotowano też kilka poprawek dla oprogramowania.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.03.2017 | 8206 odsłon | 60 komentarzy

Firma myśli też o całkowitym porzuceniu wsparcia dla DirectX 11. Alistair Brown, przedstawiciel studia Cloud Imperium Games, które pracuje nad powstaniem gry Star Citizen, ujawnił kilka planów związanych z przyszłością produkcji. Twórcy tytułu chcą postawić na API Vulkan, kosztem DirectX 12, którego zaimplementowanie deweloperzy zapowiadali jakiś czas temu.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.03.2017 | 18395 odsłon | 79 komentarzy

Uzyskanie jeszcze wyższego poziomu wymaga ogromnego nakładu pracy. Tiago Rodrigues z Ubisoft Montreal podzielił się ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi słynnych bibliotek Microsoftu. Według niego DirectX 12 nie zawsze będzie dobrym wyborem, jeśli deweloper myśli jedynie o czystej wydajności. Z drugiej jednak strony, API to ma sporo zalet, które można i powinno się wykorzystywać.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.03.2017 | 5295 odsłon | 17 komentarzy

Pojawi się też zestaw narzędzi powiązany z techniką Ansel. Konferencja Nvidii obfitowała w wiele ciekawych wiadomości. Najważniejszą było oczywiście zaprezentowanie GeForce’a GTX 1080 Ti, ale firma ujawniła ponadto informacje na temat swojego oprogramowania. Zieloni ogłosili pełną kompatybilność swoich bibliotek GameWorks z API DirectX 12.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.02.2017 | 6872 odsłony | 23 komentarze

Podano też usprawnienia dla wersji na PS4 Pro. Rebelion ujawnił na swoim blogu, że Sniper Elite 4 będzie korzystał z API DirectX 12. Rozwiązanie ma być dostępne od dnia wprowadzenia gry do sprzedaży, wiec nie będziemy musieli czekać na żadną łatkę, jak w wielu wcześniej wydawanych tytułach. Firma ujawniła też, jakie ulepszenia względem wersji na PS4 trafią do wersji na PS4 Pro.

więcej »
Adrian Kotowski | 22.12.2016 | 12584 odsłony | 14 komentarzy

Nowe testy mają zostać pokazane na targach CES 2017. Futuremark zamierza rozbudować swoją aplikację 3DMark o nowe komponenty. Przedsiębiorstwo chce udostępnić nowe benchmarki mające sprawdzać wydajność nieco mniej wydajnych urządzeń. Studio po raz pierwszy skorzysta też z API Vulkan, więc warto przyglądać się temu, co ciekawego przygotują programiści. 

więcej »
Adrian Kotowski | 07.10.2016 | 6218 odsłon | 24 komentarze

Naprawa gry trwa w najlepsze. Nixxes udostępniło w sieci najnowszą łatkę dla gry Deus Ex: Mankind Divided, która poza eliminacją rozpoznanych wcześniej błędów wprowadza też oficjalnie obsługę DirectX 12. Do tej pory wszystkie patche związane z tym API były określane jako testowe. Co ważne, deweloperzy pracują nad kolejnymi usprawnieniami, w tym obsługą konfiguracji złożonych z kilku kart graficznych pod najnowszym API Microsoftu.

więcej »
Łukasz Marek | 07.10.2016 | 103848 odsłon | 126 komentarzy

Gears of War 4 to najnowsza produkcja studia The Coalition i zarazem czwarta odsłona popularnej serii, która wystartowała jeszcze na konsoli Xbox 360. W 2014 roku prawa do marki kupił Microsoft. W związku z tym pecetowa wersja Gears of War 4 obsługuje DirectX 12 i dostępna jest wyłącznie w sklepie Windows Store dla posiadaczy systemu Windows 10. Oto test kart graficznych w Gears of War 4.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.09.2016 | 5553 odsłony | 30 komentarzy

Ciekawych wieści jest więcej. Przedstawiciel studia Remedy ujawnił, że steamowa edycja Quantum Break nie będzie oferowała obsługi konfiguracji złożonych z kilku kart graficznych. Tym samym właściciele mocnych zestawów ze SLI i CrossFire nie wykorzystają pełnych możliwości swoich platform. Interesująca jest za to kwestia obsługi API w tej konkretnej wersji.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.09.2016 | 6397 odsłon | 18 komentarzy

Nadciągają naprawdę ważne nowości. Crytek ujawnił, że już w listopadzie udostępniony ma zostać silnik CryEngine w wersji 5.3. Najważniejszą zmianą, jaka zostanie w nim wprowadzona jest dodanie obsługi API Vulkan. Trzeba mieć tylko nadzieję, że znajdą się producenci, którzy będą chcieli w ogóle skorzystać z silnika, bo w ostatnim czasie ten jest praktycznie nieobecny w dużych tytułach.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.08.2016 | 5300 odsłon | 34 komentarze

Mała zmiana planów. Twórcy gry Deus Ex: Mankind Divided oficjalnie potwierdzili na forum gry na Steam, że DirectX 12 nie będzie dostępny w dniu premiery ich produkcji. Firma zamierza w późniejszym czasie udostępnić łatkę, która wprowadzi obsługę tych bibliotek. Przedstawiciele Eidos Montreal twierdzą, że potrzebują czasu, by zoptymalizować tę wersję gry.

więcej »
Adrian Kotowski | 10.08.2016 | 5447 odsłon | 35 komentarzy

Twórcy przygotowali specjalną edycję pudełkową. Coś, co nie tak dawno wydawało się wręcz niemożliwe, stało się faktem. Quantum Break zmierza na platformę Steam, gdzie zadebiutuje już 14 września tego roku. Co ciekawe, producent obniżył cenę gry, co widać już także w sklepie Windows. 

więcej »
Adrian Kotowski | 05.07.2016 | 6207 odsłon | 20 komentarzy

Deweloperzy otrzymają narzędzia, dzięki którym udostępnienie obsługi multi GPU w grach DX12 będzie prostsze. Firma z Redmond przygotuje materiały z przykładami wykorzystania nowego rozwiązania i opublikuje je w serwisie GitHub. Nie jest niestety jasne, kiedy się to stanie, a także kiedy wprowadzona zostanie odpowiednia aktualizacja dla systemu Windows 10.

więcej »
Adrian Kotowski | 27.06.2016 | 13810 odsłon | 29 komentarzy

Tak przynajmniej wynika z grafik przedstawiających ustawienia dostępne w grze. Co prawda, pochodzą one z wersji alfa gry, ale mało prawdopodobne, że twórcy zrezygnują z tego API w finalnej wersji Battlefield 1. Co jednak ciekawe, DICE nie wspomniało wcześniej o skorzystaniu z DirectX 12 w swojej nowej produkcji, choć wypowiedzi deweloperów delikatnie naprowadzały na taki wybór. 

więcej »
Adrian Kotowski | 24.06.2016 | 5669 odsłon | 25 komentarzy

Futuremark podzielił się nowymi informacjami o swoim kolejnym benchmarku. W sieci pojawił zwiastun, na którym możemy zobaczyć, co tym razem przygotowali twórcy popularnego 3DMarka. Twórcy zapewniają, że test Time Spy będzie w jak najlepszym stopniu prezentował wydajność kart graficznych w API DirectX 12 i że w pełni wykorzystano zalety niskopoziomowego dostępu do GPU.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 11
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 46
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 8
Mały komputer z Kaby Lake-U. 4
Wskazuje na to zarezerwowany przez firmę znak towarowy. 3
System można już testować w ramach dystrybucji Release Preview. 7
Kolejny monitor dla graczy. 8
Dla tych, którzy uważają DualShocka 4 za zbyt duży kontroler. 11
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 46
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 8
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Bardziej kolorowy Windows. 15
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 46
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 8
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Facebook
Ostatnio komentowane