Tagi
dx11
08 (1)   1080p (1)   11 (1)   30 fps (1)   337.50 (1)   60 fps (1)   6450 (1)   6570 (1)   6670 (1)   alien (1)   amd (5)   analiza (1)   api (5)   app (1)   apu (1)   ashes of the singularity: escalation (1)   asura (1)   asus (1)   avp (1)   batman (2)   batman: arkham origins (2)   battlefield 4 (1)   benchmark (1)   biblioteka (1)   biblioteki (2)   biblioteki graficzne (1)   caicos (1)   catalyst (1)   cienie (2)   cloud imperium (1)   codemasters (1)   crossfire (1)   cryengine (1)   crystal dynamics (1)   crytek (1)   definitive edition (1)   direct11 (1)   direct3d 12 (1)   directcu (1)   directx (1)   directx 11 (8)   directx 12 (7)   directx 9 (1)   directx11 (1)   driver (1)   dx12 (10)   dx9 (1)   ego (1)   engt440/di/1gd5 (1)   epic (1)   eyefinity (1)   f1 2010 (1)   fifa 18 (1)   filmik (1)   forceware (1)   fpp (1)   framerate (1)   game (1)   games (1)   geforce (4)   geforce 337.50 (1)   geforce gtx 780 ghz (1)   gf106 (1)   gpu (1)   gra (8)   grafika (3)   gry (8)   gt 240 (1)   gt 440 (1)   gtx 780 ti (1)   hd3d (1)   hdr (1)   informacja (1)   informacje (1)   intel (1)   jakość (1)   kl./s (1)   lara croft (1)   mantle (3)   marine (1)   metody testowania procesorów w grach (1)   Microsoft (4)   multigpu (1)   narzut (1)   nixxes (1)   nvidia (7)   nvidia physx (2)   nvision (1)   obciążenie (1)   obcy (1)   optymalizacja (2)   pax prime (1)   pax prime 2013 (1)   pc (3)   physx (2)   piłka nożna (1)   playstation 4 (1)   porównanie (3)   porównanie graficzne (1)   porównanie wydajności (1)   predator (1)   premiera (4)   programowanie (1)   ps3 (1)   ps4 (3)   ps4 pro (1)   quantum break (2)   r331 (1)   r334 (1)   r9 290x (1)   radeon (1)   radeon hd (1)   radeon r9 290x (1)   real madryt (1)   rebelion (1)   rebellion (1)   recenzje (1)   remedy (2)   rts (1)   shooter (1)   sli (1)   sniper elite 4 (1)   sniper: ghost warrior 3 (1)   specyfikacja (1)   splash damage (2)   star citizen (1)   stardock (1)   steam (2)   sterowniki (2)   strzelanka (1)   surface pro 3 (1)   technologie (2)   teselacja (3)   tomb raider (1)   tomb raider: definitive edition (1)   tpp (1)   tressfx (1)   turks (1)   ubisoft (1)   ulepszenia (1)   united front games (1)   unreal engine (1)   unreal engine 3 (1)   unreal engine 4 (1)   usprawnienia (1)   valve (1)   vulkan (2)   warner bros (2)   warner bros games montreal (1)   warstwa techniczna (1)   wersja demo (1)   wideo (1)   wii u (1)   windows 10 (1)   wydajność (3)   wykres (1)   wymagania (1)   wymagania sprzętowe (3)   x360 (1)   xbox one (2)   xone (2)   zapis rozgrywki (1)   zręcznościowe (1)   zużycie energii (1)   zwiastun (1)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 12.09.2017 | 5167 odsłon | 22 komentarze

Edycja testowa pojawi się jeszcze dzisiaj. Electronic Arts podzieliło się z graczami wymaganiami sprzętowymi gry Fifa 18. Co ciekawe, tym razem przygotowano oddzielne specyfikacje dla trybów DX11 i DX12, ale różnice nie są w tym przypadku bardzo duże. Przy okazji deweloperzy ujawnili informacje na temat zawartości wersji demonstracyjnej, którą każdy zainteresowany będzie mógł już niedługo pobrać.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.08.2017 | 6138 odsłon | 22 komentarze

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.03.2017 | 8206 odsłon | 60 komentarzy

Firma myśli też o całkowitym porzuceniu wsparcia dla DirectX 11. Alistair Brown, przedstawiciel studia Cloud Imperium Games, które pracuje nad powstaniem gry Star Citizen, ujawnił kilka planów związanych z przyszłością produkcji. Twórcy tytułu chcą postawić na API Vulkan, kosztem DirectX 12, którego zaimplementowanie deweloperzy zapowiadali jakiś czas temu.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.03.2017 | 18395 odsłon | 79 komentarzy

Uzyskanie jeszcze wyższego poziomu wymaga ogromnego nakładu pracy. Tiago Rodrigues z Ubisoft Montreal podzielił się ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi słynnych bibliotek Microsoftu. Według niego DirectX 12 nie zawsze będzie dobrym wyborem, jeśli deweloper myśli jedynie o czystej wydajności. Z drugiej jednak strony, API to ma sporo zalet, które można i powinno się wykorzystywać.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.02.2017 | 6872 odsłony | 23 komentarze

Podano też usprawnienia dla wersji na PS4 Pro. Rebelion ujawnił na swoim blogu, że Sniper Elite 4 będzie korzystał z API DirectX 12. Rozwiązanie ma być dostępne od dnia wprowadzenia gry do sprzedaży, wiec nie będziemy musieli czekać na żadną łatkę, jak w wielu wcześniej wydawanych tytułach. Firma ujawniła też, jakie ulepszenia względem wersji na PS4 trafią do wersji na PS4 Pro.

więcej »
Adrian Kotowski | 24.11.2016 | 6468 odsłon | 11 komentarzy

Kolejna produkcja z obsługą HDR na PC. Serwis WCCFTech udostępnił fragment wywiadu, jaki przeprowadził z twórcami gry Sniper Ghost Warrior 3. Dowiedzieliśmy się z niego kilku całkiem istotnych rzeczy związanych z samą warstwą techniczną produkcji i tym, jak tytuł ma działać na konsolach obecnej generacji. 

więcej »
Adrian Kotowski | 28.09.2016 | 5553 odsłony | 30 komentarzy

Ciekawych wieści jest więcej. Przedstawiciel studia Remedy ujawnił, że steamowa edycja Quantum Break nie będzie oferowała obsługi konfiguracji złożonych z kilku kart graficznych. Tym samym właściciele mocnych zestawów ze SLI i CrossFire nie wykorzystają pełnych możliwości swoich platform. Interesująca jest za to kwestia obsługi API w tej konkretnej wersji.

więcej »
Adrian Kotowski | 10.08.2016 | 5447 odsłon | 35 komentarzy

Twórcy przygotowali specjalną edycję pudełkową. Coś, co nie tak dawno wydawało się wręcz niemożliwe, stało się faktem. Quantum Break zmierza na platformę Steam, gdzie zadebiutuje już 14 września tego roku. Co ciekawe, producent obniżył cenę gry, co widać już także w sklepie Windows. 

więcej »
Adrian Kotowski | 16.12.2014 | 44476 odsłon | 48 komentarzy

W sieci pojawiły się wykresy, na których widzimy model obciążenia wątków w API DirectX 12 oraz porównanie do wykorzystywanego obecnie DirectX 11. Jak się okazuje, różnice mogą być naprawdę całkiem duże, choć oczywiście nie powinniśmy spodziewać się wyraźnego wzrostu wydajności w każdej sytuacji. Nowe biblioteki zadebiutować mają wraz z systemem Windows 10.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.08.2014 | 61602 odsłony | 76 komentarzy

Biblioteki DirectX 12 mają według Microsoftu przynieść naprawdę spory wzrost wydajności. Demo prezentujące możliwości nowego API pokazane na stoisku Intela na imprezie Siggraph 2014 zdaje się to potwierdzać. Dodatkowo powinniśmy spodziewać się niższego poboru energii przez procesor i kartę graficzną.

więcej »
Łukasz Marek | 08.04.2014 | 209050 odsłon | 224 komentarze

Po sukcesie nowego API Mantle w Battlefieldzie 4 oraz nowym Thiefie na dobre rozgorzała dyskusja na temat narzutu Microsoftowego DirectX 11 na procesor. AMD wraz z dwoma producentami gier pokazało, że da się go znacząco zmniejszyć, co niekiedy istotnie poprawia osiągi. Nvidia natychmiast podchwyciła temat i choć nie wyraziła zainteresowania obsługą Mantle, to postanowiła pokazać, że z DirectX da się wycisnąć dodatkowe pokłady wydajności, i wczoraj udostępniła sterownik GeForce 337.50. Przetestowaliśmy nowość w działaniu.

więcej »
Adrian Kotowski | 24.03.2014 | 10205 odsłon | 26 komentarzy

Nvidia przygotowuje się do premiery nowej wersji sterowników, które mogą wywołać naprawdę spore zamieszanie na rynku. Nowe drivery miałyby w zdecydowany sposób wpłynąć na zwiększenie liczby generowanych klatek na sekundę w grach korzystających z API DirectX 11.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.01.2014 | 12236 odsłon | 57 komentarzy

60 kontra 30 klatek na sekundę. Zgodnie z doniesieniami sprzed kilku dni, wersja na PlayStation 4 wypada znacznie lepiej niż edycja przeznaczona na konkurencyjną platformę sprzętową. Dlaczego stało się tak, a nie inaczej? Nad Tomb Raider: Definitive Edition pracowały dwa różne studia deweloperskie, a na dodatek gra na Xboksa One ma ustalony limit 30 klatek na sekundę.

więcej »
Bartosz Woldański | 25.10.2013 | 17326 odsłon | 57 komentarzy

Człowiek-Nietoperz powraca w trzeciej odsłonie serii Batman: Arkham. Inny producent, prequel zamiast sequela, ale ten sam silnik, wsparcie Nvidii i mechanika rozgrywki, która nie zmieniła się ani na jotę. Czy na takiego Batmana czekaliśmy?

więcej »
Bartosz Woldański | 09.09.2013 | 7504 odsłony | 12 komentarzy

Firma Nvidia przygotowała na tegoroczną imprezę PAX Prime pokaz efektów graficznych wdrożonych do pecetowej wersji Batman: Arkham Origins. Różnice zademonstrowano na kilkuminutowym fragmencie nagrania.

więcej »
Marek Stenzel | 19.08.2013 | 7361 odsłon | 32 komentarze

Choć pierwsze karty graficzne wspierające DirectX 11 zostały wydane prawie 4 lata temu, wciąż wydaje się, że nie ma gier, które w pełni skorzystałyby ze wszystkich dobrodziejstw, obsługiwanych przez tą bibliotekę Microsoftu.

więcej »
Michał Grzegorz Wójcik | 19.04.2011 | 337823 odsłony | 92 komentarze
Podczas gdy konkurencja po cichu wprowadza do sprzedaży najtańsze karty graficzne korzystające z najnowszego API, AMD prezentuje już drugą generację produktów obsługujących DirectX 11. Dwa omówione w artykule układy GPU: Turks i Caicos, są podstawą trzech modeli kart graficznych domykających ofertę producenta na dolnej półce. Radeon HD 6670, HD 6570 i HD 6450 – każdy wydajniejszy od poprzednika z serii 5xxx. Wszystkie z obsługą Eyefinity, HD3D, akceleracji APP (dawniej ATI Stream) i o małym poborze mocy. Będzie ciekawie. Zapraszamy! więcej »
Michał Grzegorz Wójcik | 02.02.2011 | 178377 odsłon | 67 komentarzy
Kilka miesięcy temu pojawił się GeForce GT 440 w wersji OEM, przeznaczony dla integratorów i większych producentów komputerów. Karta zasłynęła przede wszystkim tym, że mogła korzystać nawet z 3 GB VRAM, co przy tak mało wydajnym GPU wręcz śmieszyło. Tym razem brak obsługi tak wielkiej ilości pamięci może nieco utrudnić spopularyzowanie produktu w komputerach z marketów czy aukcji internetowych, jednak nadal będzie to jedna z bardziej rozchwytywanych pozycji w licytacjach. Dziś przedstawimy Wam przyzwoitego GT 440 firmy ASUS. więcej »
Mieszko Krzykowski | 09.10.2010 | 335328 odsłon | 61 komentarzy
Zainteresowanie wyścigami Formuły 1 rośnie w naszym kraju niczym fascynacja skokami narciarskimi w okresie szczytowej formy Adama Małysza. Jest to głównie zasługa osiągnięć Roberta Kubicy. Okazuje się jednak, że jest tak nie tylko w Polsce. Na całym świecie coraz więcej osób chce oglądać samochody kilkadziesiąt razy z rzędu pokonujące ten sam zamknięty tor wyścigowy. To pociągnęło za sobą zapotrzebowanie na następną grę wyścigową z F1 w roli głównej, zwłaszcza że ostatnia pojawiła się dość dawno. Dostrzegli to ludzie z Codemasters, czyli twórcy jednych z najlepszych gier wyścigowych ostatnich lat. Efektem ich pracy jest F1 2010, która została dość ciepło przyjęta przez recenzentów i sprzedaje się na całym świecie jak ciepłe bułeczki. Tym razem jednak nie będziemy mówić o tym, czy gra jest dobra czy nie, a o tym, na jakim sprzęcie da się w nią zagrać bez obawy, że obraz będzie przypominał Sapera. więcej »
Dawid Grzyb | 15.02.2010 | 107744 odsłony | 89 komentarzy
Szanujący się fan science fiction powinien znać postacie Obcego i Predatora. Każdy z nich pojawia się w paru filmach. Obaj walczą ze sobą m.in. w komiksie, filmie oraz grze komputerowej – a w samym środku zawsze jest człowiek. Dzięki studiu Rebellion doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji gry, która ostatni raz gościła na komputerach osobistych dziewięć lat temu. więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 11
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 46
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 8
Mały komputer z Kaby Lake-U. 4
Wskazuje na to zarezerwowany przez firmę znak towarowy. 3
System można już testować w ramach dystrybucji Release Preview. 7
Kolejny monitor dla graczy. 8
Dla tych, którzy uważają DualShocka 4 za zbyt duży kontroler. 11
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 46
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 8
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Bardziej kolorowy Windows. 15
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 46
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 8
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Facebook
Ostatnio komentowane