Tagi
cpu
api
4k (1)   64-bit (1)   adreno (1)   adreno 510 (1)   adreno 530 (1)   amd (1)   amd mantle (3)   aplikacja (1)   aplikacje (1)   architektura (2)   arm (1)   biblioteki (2)   cuda (1)   demo (1)   demo technologiczne (1)   device fusion (1)   deweloper (2)   direct3d (1)   directx (2)   directx 12 (1)   directx12 (1)   filmik (1)   full hd (1)   game developer conference (2)   gdc (2)   gdc 2014 (2)   geforce (1)   gpu (8)   gra (3)   gra komputerowa (1)   grafika (1)   grafika 3d (1)   gry (3)   hsa (1)   imagination (1)   imagination technologies (1)   intel (1)   interfejs (2)   karta graficzna (1)   karty graficzne (2)   kepler (1)   khronos (1)   khronos group (2)   konsole (1)   mantle (3)   mediatek (1)   Microsoft (2)   moduł (1)   możliwości (1)   mxm (1)   narzędzia (2)   narzut sterownika (1)   nitrous (1)   nitrous engine (1)   nvidia (2)   obliczenia (1)   opencl (2)   opengl (5)   opengl es (1)   oprogramowanie (2)   oxide games (1)   panele tematyczne (2)   pc (3)   phablet (1)   physx (1)   platforma (1)   płyta główna (1)   pokaz możliwości (1)   powervr (1)   prezentacja (3)   procesor (1)   programowanie (4)   quadro (1)   qualcomm (1)   rogue (1)   sec (1)   sesje tematyczne (2)   smartfon (2)   soc (2)   star swarm (1)   steam os (1)   sterownik (1)   tablet (2)   tbdr (1)   technologie (3)   tegra (1)   tegra 3 (1)   tegra 4 (1)   tegra 5 (1)   telewizor (1)   ultra hd (1)   urządzenia mobilne (1)   usc (1)   windows (2)   windows 9 (1)   wydajność (1)   x86 (1)   zapowiedź (2)   zmiany (2)  
Publikacji na stronę
1
Piotr Gontarczyk | 13.08.2015 | 5787 odsłon | 13 komentarzy

Dziś firma Qualcomm przedstawiła informacje na temat jednego z kilku elementów nowego układu SoC (System-on-a-Chip) Snapdragon 820, a konkretnie jego GPU. Co prawda wciąż nie mamy wieści o 64-bitowych, autorskich rdzeniach CPU Qualcomma, o nazwie Kryo, ale przynajmniej na konferencji SIGGRAPH 2015 zapowiedziano nowe procesory grafiki, Adreno 510 i Adreno 530, a także nowy procesor obrazu (Image Signal Processor) o nazwie Spectra.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.05.2015 | 9688 odsłon | 9 komentarzy

Na rynku procesorów i układów SoC (System-on-a-Chip) dla smartfonów i tabletów wyróżniają się trzy najważniejsze podmioty, Apple, Qualcomm oraz Samsung, ale nie są to oczywiście jedyni gracze bo swoje kawałki tortu zgarniają też inni, a więc np. Intel oraz MediaTek. Zwłaszcza ta ostatnia firma w zaledwie parę lat z niszowego producenta najtańszych, najsłabszych układów powoli staje zagrożeniem dla pozostałych. Podczas gdy Samsung umacnia swoją pozycję chociażby 14-nanometrowymi procesorami Exynos 7420 Octa, a Qualcomm próbuje ostatnio gonić z kolejnymi Snapdragonami, MediaTek gdzieś na tyłach spokojnie i konsekwentnie rozbudowuje swoje imperium.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.03.2014 | 51274 odsłony | 47 komentarzy

Choć wszystkie trzy firmy ostro ze sobą konkurują na rynku, to są sytuacje, w których zdarza im się ze sobą współpracować, by stworzyć wspólnie rozwiązanie, na którym skorzystają wszystkie strony. Tak było niedawno w przypadku konferencji Microsoftu i prezentacji DirectX 12, tak jest i z OpenGL.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2014 | 7947 odsłon | 18 komentarzy

Imagination Technologies ponownie napina muskuły oficjalnie zapowiadając nowy procesor grafiki należący do serii PowerVR Series6XT. Dla brytyjskiej firmy, jednego z liderów rynku GPU, a jedynego z Europy, powiększenie oferty jest konieczne, gdyż zainteresowanie firm projektujących układy SoC oraz procesory x86 (Intel) nową generacją układów "Rogue" jest coraz większe. Coraz większe są też oczekiwania, a te skupiają się przede wszystkim na większej wydajności i coraz lepszej sprawności energetycznej.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.02.2014 | 56374 odsłony | 222 komentarze

Zaledwie wczoraj poruszyliśmy temat bibliotek DirectX i OpenGL, które mają przynieść zmiany porównywalne do technologii AMD Mantle, a teraz swoje stanowisko wystosowała firma AMD. Rozwiązanie „Czerwonych” przełożyło się, ogólnie rzecz ujmując, na wzrost wydajności w grach, a konkretnie na razie tylko w Battlefieldzie 4. Czy DirectX 12 (oznaczenie jest tylko przypuszczeniem), które umożliwi dostęp do niskopoziomowego interfejsu, stanie się początkiem rewolucji?

więcej »
Bartosz Woldański | 27.02.2014 | 10380 odsłon | 95 komentarzy

Pierwsze korzyści, jakie przynosi technologia AMD Mantle, mogliśmy już ocenić na przykładzie benchmarku Star Swarm oraz gry Battlefield 4. Teraz w kolejce jest debiutujący w tym tygodniu Thief. Co jednak z posiadaczami kart graficznych nieobsługujących nowego API „Czerwonych”? Wygląda na to, że niebawem doczekamy się odpowiedzi na rozwiązanie AMD i biblioteki DirectX oraz OpenGL, za sprawą dostępu do niskopoziomowego interfejsu, również przełożą się na wzrost wydajności w grach.

więcej »
Bartosz Woldański | 16.01.2014 | 9730 odsłon | 46 komentarzy

Firma Oxide Games opublikowała kolejny materiał wideo ukazujący ogromną bitwę kosmiczną z udziałem nawet przeszło 10 tysięcy jednostek. Jest to demo technologiczne Star Swarm, czyli próbka demonstrująca autorski silnik studia wykorzystujący niskopoziomowe API amerykańskiego koncernu – AMD Mantle.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 27.03.2013 | 10166 odsłon | 14 komentarzy

Nvidia ujawniła pewne informacje o tym, jak będzie wyglądać następca procesora Tegra 4. Układ nowej generacji to konstrukcja o nazwie kodowej "Logan", który na rynku najpewniej pojawi się pod nazwą Tegra 5. Oczywiście w pierwszej kolejności należy spodziewać się wzrostu wydajności, w porównaniu do obecnej generacji.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 16
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 8
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 55
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Mały komputer z Kaby Lake-U. 6
Wskazuje na to zarezerwowany przez firmę znak towarowy. 4
System można już testować w ramach dystrybucji Release Preview. 9
Kolejny monitor dla graczy. 9
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 55
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Bardziej kolorowy Windows. 15
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Xbox odkryje, że jest pecetem. 29
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 16
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 55
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Facebook
Ostatnio komentowane