Tagi
biblioteki
7 (1)   action center (1)   aero peek (1)   aero shake (1)   amd (5)   amd mantle (2)   android (1)   androidworks (1)   antyaliasing (2)   api (13)   aplikacje (1)   arm (2)   ashes of the singularity: escalation (1)   assassin'c creed: unity (1)   assassin's creed: unity (1)   balazs torok (1)   benchmark (1)   bezpłatny (1)   cd projekt red (1)   cieniowanie (1)   cpu (2)   device stage (1)   deweloper (3)   deweloperzy (1)   direct3d 12 (3)   directx (3)   directx 11 (1)   directx 12 (8)   dlna (1)   dota 2 (1)   dx11 (2)   dx12 (3)   edycje (1)   far cry 4 (1)   gadżety (1)   game developer conference (2)   gameworks (4)   gdc (2)   gdc 2014 (2)   geforce (2)   god rays (1)   gpu (2)   gpuopen (1)   gra (8)   gra akcji (1)   grupa domowa (1)   gry (7)   gtx (1)   hairworks (1)   hboa+ (2)   intel (1)   interfejs (2)   interfejs użytkownika (1)   internet (1)   jump list (1)   karta graficzna (1)   karty graficzne (2)   khronos group (4)   klient (1)   konsola (1)   konsorcjum khronos (1)   kontrola kont użytkownika (1)   krytyka (1)   linuks (1)   Linux (2)   mac osx (1)   mantle (5)   Microsoft (4)   multi-res shading (1)   narzędzia (2)   negatywnie (1)   neil trevett (1)   next generation ogl (1)   nintendo (1)   nintendo nx (1)   nvidia (7)   nvidia shield (1)   obsługa (1)   obszar powiadomień (1)   opengl (4)   opengl ng (1)   oprogramowanie (5)   os (2)   panele tematyczne (2)   pasek zadań (1)   pc (2)   pcss (2)   personalizacja (1)   premiera (1)   prezentacja (2)   problemy (1)   program (1)   programowanie (3)   radeon (1)   richard huddy (1)   rts (1)   sesje tematyczne (2)   shader (1)   silnik (1)   snap (1)   sprostowanie (1)   stardock (1)   steamvr (1)   system (3)   system operacyjny (3)   technologie (2)   tegra (1)   tegra android developer pack (1)   telekomunikacja (1)   teselacja (1)   testy (1)   tom olson (1)   tp (1)   tp sa (1)   tpp (1)   tpsa (1)   tryb xp (1)   twórcy (1)   txaa (2)   uac (1)   ubisoft (2)   unity (1)   unity 5.6 beta (1)   unreal engine 4.4 (1)   urządzenia i drukarki (1)   valve (2)   vr sli (1)   vrworks (1)   vulkan (7)   webgl (1)   wiedźmin 3 (1)   windows (4)   windows 10 (3)   windows 7 (3)   windows 9 (1)   windows search (1)   wirtualna rzeczywistość (1)   wsparcie (1)   wydajność (6)   wymagania (2)   wywiad (1)   xp mode (1)   zapowiedź (3)   zmiany (2)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 17.08.2017 | 6134 odsłony | 22 komentarze

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.03.2017 | 18390 odsłon | 79 komentarzy

Uzyskanie jeszcze wyższego poziomu wymaga ogromnego nakładu pracy. Tiago Rodrigues z Ubisoft Montreal podzielił się ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi słynnych bibliotek Microsoftu. Według niego DirectX 12 nie zawsze będzie dobrym wyborem, jeśli deweloper myśli jedynie o czystej wydajności. Z drugiej jednak strony, API to ma sporo zalet, które można i powinno się wykorzystywać.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.12.2016 | 13080 odsłon | 48 komentarzy

Deweloperzy mogą już testować nową funkcję. Jakiś czas temu Unity poinformowało, że zamierza w przyszłości zaoferować pełną obsługę Vulkana w swoim silniku graficznym. Wraz z udostępnioną kilka dni temu wersją beta Unity 5.6 API w końcu jest dostępne dla twórców. Firma zapewnia, że wykorzystanie Vulkana w swoich produkcjach może zapewnić wyraźny wzrost wydajności.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.11.2016 | 3826 odsłon | 3 komentarze

Głównym problemem może być niestety bardzo ograniczona dostępność treści VR. Na tę chwilę z materiałów korzystających z techniki wirtualnej rzeczywistości mogą cieszyć się głównie właściciele pecetów z Windows. SteamVR nie obsługuje w tej chwili innych systemów, a i konkurencja raczej nie pali się do tego zapewnienia pełnej obsługi dla Linuksa i Mac OSX. Na szczęście Valve chce to zmienić. 

więcej »
Adrian Kotowski | 02.08.2016 | 5810 odsłon | 27 komentarzy

Organizacja uważa, że DX12 może być lepszym wyborem dla niektórych deweloperów. Przedstawiciele Khronos Group udzielili wywiadu serwisowi RedGamingTech, w którym poruszono m.in. kwestię rynkowej rywalizacji Vulkana i najnowszego API Microsoftu. Zaprezentowane przez nich wnioski są naprawdę ciekawe.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.05.2016 | 5717 odsłon | 10 komentarzy

Firma Valve potwierdziła, że planuje wprowadzić obsługę API Vulkan w swojej grze Dota 2. Wpisy, które pojawiły się w serwisie Steam Database sugerują, że odpowiednia aktualizacja powinna pojawić się już wkrótce. To bardzo ważna wiadomość, bo właśnie od tak dużych firm jak Valve w dużej mierze zależeć będzie, czy biblioteki będą zyskiwać popularność.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.03.2016 | 5064 odsłony | 28 komentarzy

Nvidia poinformowała, że jej zestaw bibliotek VRWorks jest już oficjalnie obsługiwany przez silnik Unity. Deweloperzy będą mogli korzystać ze wszystkich rozwiązań przygotowanych przez zielonych z myślą o technice wirtualnej rzeczywistości. Jest to o tyle ważne, że jak twierdzą przedstawiciele Unity Technologies, aż 45 procent powstających produkcji korzysta właśnie z ich silnika, więc szanse na adaptację rynkową VRWorks są spore.

więcej »
Adrian Kotowski | 27.01.2016 | 5280 odsłon | 12 komentarzy

AMD oficjalnie uruchomiło program GPUOpen, przygotowany z myślą o producentach gier komputerowych i autorów aplikacji do zastosowań profesjonalnych. Czerwoni udostępniają wszystkich zainteresowanym swoje rozwiązania, które mogą bez właściwie żadnych ograniczeń wykorzystywać w oprogramowaniu. Udostępniając pakiety open source z pełną dokumentacją, firma chce stworzyć przyjazną platformę dla deweloperów.

więcej »
Adrian Kotowski | 29.09.2015 | 3793 odsłony | 10 komentarzy

Nintendo dołączyło do Khronos Group. Logo przedsiębiorstwa znalazło się na nowej grafice skupiającej członków konsorcjum oraz na liście tzw. Contributor Members. W sieci zaczęły pojawiać się spekulacje, że krok Japończyków związany jest chęcią wykorzystania API Vulkan w swojej nowej konsoli, choć jest też kilka innych możliwości. 

więcej »
Adrian Kotowski | 24.09.2015 | 18001 odsłon | 71 komentarzy

Dan Ginsburg z Valve stwierdził podczas prezentacji na SIGGRAPH 2015, że nie ma zbyt wielu powodów, by tworzyć gry przy wykorzystaniu bibliotek DirectX 12. Według niego zdecydowanie ciekawszą opcją jest Vulkan, który pozwoli na przygotowanie wersji na kilka platform, bez ograniczeń co do systemu operacyjnego jak w przypadku API Microsoftu.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.08.2015 | 7895 odsłon | 108 komentarzy

Richard Huddy udzielił interesującego wywiadu serwisowi PCR, w którym ponownie skrytykował Nvidię za ich biblioteki GameWorks. Zarzucił firmie z Santa Clara, że ich technologia nie tylko obniża wydajność na kartach AMD, ale też coraz częściej problemy mają użytkownicy GeForce’ów, którzy mają być zmuszani w ten sposób do przesiadki na lepszy sprzęt.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.06.2015 | 8606 odsłon | 6 komentarzy

Nvidia zaprezentowała biblioteki AndroidWorks – odpowiednik GameWorks dla urządzeń działających pod kontrolą systemu Google’a. Nowe narzędzia mają pozwolić na  prostsze przygotowywanie gier na urządzenia mobilne, przy czym ich wykorzystanie nie będzie ograniczone do aplikacji tworzonych pod konstrukcje z Tegrą. 

więcej »
Adrian Kotowski | 17.11.2014 | 26253 odsłony | 31 komentarzy

AMD postanowiło sprostować wypowiedź Richarda Huddy’ego, który na panelu PDXLAN stwierdził, że Windows 7 na pewno nie otrzyma DirectX 12. Amerykańska firma opublikowała specjalne oświadczenie, w którym stwierdziła, że wypowiedziane przez szefa działu gier słowa były jedynie spekulacjami. AMD tak naprawdę nie posiada informacji na temat wydania lub niewydania DX12 dla Windows 7.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.11.2014 | 78221 odsłon | 62 komentarze

DirectX 12 nie będzie dostępny dla systemu Windows 7. Taką informację przekazał przedstawiciel firmy AMD. Aby móc skorzystać z nowych bibliotek będziemy prawdopodobnie zmuszeni uaktualnić system do Windows 10. Nie wiadomo niestety, jak sprawa będzie wyglądać z „ósemką”. 

więcej »
Adrian Kotowski | 07.11.2014 | 9159 odsłon | 14 komentarzy

Do sieci trafił kolejny materiał wideo z gry Far Cry 4. Tym razem Ubisoft postanowił zaprezentować technologie Nvidii, które zostały wykorzystane w produkcji francuskiego studia. Firma twierdzi, że dzięki nim to właśnie edycja pecetowa będzie wyglądała zdecydowanie najlepiej. Dodatkowo Ubisoft potwierdził ujawnione dwa dni temu przez Nvidię wymagania sprzętowe.

więcej »
Adrian Kotowski | 30.10.2014 | 6055 odsłon | 16 komentarzy

Ubisoft opublikował nowe wideo promujące grę Assassin’s Creed: Unity. Tym razem zaprezentowane zostały technologie Nvidii wykorzystane w produkcji, mające sprawić, że gra na PC będzie prezentowała się zdecydowanie najatrakcyjniej wizualnie. Jakość grafiki przełoży się też oczywiście na wymagania sprzętowe, które według oficjalnych informacji są naprawdę bardzo wysokie.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.10.2014 | 60963 odsłony | 49 komentarzy

Microsoft poinformował na swoim blogu, że biblioteki DirectX 12 zadebiutują wraz z finalną wersją systemu Windows 10. Jak wiadomo, nie znajdują się one w udostępnionej już w sieci testowej wersji systemu. Już niedługo dostęp do DX12 otrzymają natomiast twórcy gier, którzy będą mogli zapoznać się z nowościami i otrzymają pełną dokumentację, by byli w stanie przygotować wstępne wersje swoich produkcji.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.08.2014 | 8748 odsłon | 11 komentarzy

OpenGL jest jednym z najstarszych API graficznych na rynku, który na rynku gier na duże platformy niestety nie ma się najlepiej. Konsorcjum Khronos chce tę sytuację zmienić i zapowiada biblioteki nowej generacji. 

więcej »
Adrian Kotowski | 04.08.2014 | 16778 odsłon | 216 komentarzy

Każdy zainteresowany tematem wydajności sprzętu prawdopodobnie wie, że obecna generacja konsol nie należy do demonów wydajności. Pomijając Wii U, bardzo słabo wypada tutaj Xbox One, który ma wybitne problemy z rozdzielczością 1080p i 60 klatkami na sekundę. Według Balazsa Toroka z CD Projekt RED musimy nastawiać się na to, że nic się w przyszłości nie zmieni.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.02.2014 | 56372 odsłony | 222 komentarze

Zaledwie wczoraj poruszyliśmy temat bibliotek DirectX i OpenGL, które mają przynieść zmiany porównywalne do technologii AMD Mantle, a teraz swoje stanowisko wystosowała firma AMD. Rozwiązanie „Czerwonych” przełożyło się, ogólnie rzecz ujmując, na wzrost wydajności w grach, a konkretnie na razie tylko w Battlefieldzie 4. Czy DirectX 12 (oznaczenie jest tylko przypuszczeniem), które umożliwi dostęp do niskopoziomowego interfejsu, stanie się początkiem rewolucji?

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 26
Wygląda podobnie, ale trochę się zmieniła. 12
Firma postawiła też na mocną specyfikację techniczną. ZTE zapowiedziało smartfona z... dwoma ekranami. 11
Gigabyte stawia na sprawdzone rozwiązania. 13
Kolejne problemy ze sprzętem Google. 14
Obudowa dla wymagających. 12
Obudowa z lakierowanym frontem. 7
Wydajnie i drogo. Microsoft ogłosił dzisiaj wprowadzenie do sprzedaży urządzenia 2 w 1 Surface Book 2. 19
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Analitycy prognozują przełom na rynku pamięci masowej. 17
Microsoft reanimuje trupa. Firma wprowadziła właśnie swoją najnowszą przeglądarkę Edge do sklepu Play. 35
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Snapdragon 835 pod pokładem. 19
Ktoś chyba się właśnie obudził. 35
Bardziej kolorowy Windows. 15
Było źle i wciąż jest źle. 31
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 26
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Nowa paczka z nowościami. 14
Współtwórcą przeglądarki Opera i współzałożycielem firmy Opera Software. 17
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Facebook
Ostatnio komentowane