Tagi
biblioteki
7 (1)   action center (1)   aero peek (1)   aero shake (1)   amd (5)   amd mantle (2)   android (1)   androidworks (1)   antyaliasing (2)   api (13)   aplikacje (1)   arm (2)   ashes of the singularity: escalation (1)   assassin'c creed: unity (1)   assassin's creed: unity (1)   balazs torok (1)   benchmark (1)   bezpłatny (1)   cd projekt red (1)   cieniowanie (1)   cpu (2)   device stage (1)   deweloper (3)   deweloperzy (1)   direct3d 12 (3)   directx (3)   directx 11 (1)   directx 12 (8)   dlna (1)   dota 2 (1)   dx11 (2)   dx12 (3)   edycje (1)   far cry 4 (1)   gadżety (1)   game developer conference (2)   gameworks (4)   gdc (2)   gdc 2014 (2)   geforce (2)   god rays (1)   gpu (2)   gpuopen (1)   gra (8)   gra akcji (1)   grupa domowa (1)   gry (7)   gtx (1)   hairworks (1)   hboa+ (2)   intel (1)   interfejs (2)   interfejs użytkownika (1)   internet (1)   jump list (1)   karta graficzna (1)   karty graficzne (2)   khronos group (4)   klient (1)   konsola (1)   konsorcjum khronos (1)   kontrola kont użytkownika (1)   krytyka (1)   linuks (1)   Linux (2)   mac osx (1)   mantle (5)   Microsoft (4)   multi-res shading (1)   narzędzia (2)   negatywnie (1)   neil trevett (1)   next generation ogl (1)   nintendo (1)   nintendo nx (1)   nvidia (7)   nvidia shield (1)   obsługa (1)   obszar powiadomień (1)   opengl (4)   opengl ng (1)   oprogramowanie (5)   os (2)   panele tematyczne (2)   pasek zadań (1)   pc (2)   pcss (2)   personalizacja (1)   premiera (1)   prezentacja (2)   problemy (1)   program (1)   programowanie (3)   radeon (1)   richard huddy (1)   rts (1)   sesje tematyczne (2)   shader (1)   silnik (1)   snap (1)   sprostowanie (1)   stardock (1)   steamvr (1)   system (3)   system operacyjny (3)   technologie (2)   tegra (1)   tegra android developer pack (1)   telekomunikacja (1)   teselacja (1)   testy (1)   tom olson (1)   tp (1)   tp sa (1)   tpp (1)   tpsa (1)   tryb xp (1)   twórcy (1)   txaa (2)   uac (1)   ubisoft (2)   unity (1)   unity 5.6 beta (1)   unreal engine 4.4 (1)   urządzenia i drukarki (1)   valve (2)   vr sli (1)   vrworks (1)   vulkan (7)   webgl (1)   wiedźmin 3 (1)   windows (4)   windows 10 (3)   windows 7 (3)   windows 9 (1)   windows search (1)   wirtualna rzeczywistość (1)   wsparcie (1)   wydajność (6)   wymagania (2)   wywiad (1)   xp mode (1)   zapowiedź (3)   zmiany (2)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 17.08.2017 | 6865 odsłon | 22 komentarze

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.03.2017 | 18496 odsłon | 79 komentarzy

Uzyskanie jeszcze wyższego poziomu wymaga ogromnego nakładu pracy. Tiago Rodrigues z Ubisoft Montreal podzielił się ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi słynnych bibliotek Microsoftu. Według niego DirectX 12 nie zawsze będzie dobrym wyborem, jeśli deweloper myśli jedynie o czystej wydajności. Z drugiej jednak strony, API to ma sporo zalet, które można i powinno się wykorzystywać.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.12.2016 | 13180 odsłon | 48 komentarzy

Deweloperzy mogą już testować nową funkcję. Jakiś czas temu Unity poinformowało, że zamierza w przyszłości zaoferować pełną obsługę Vulkana w swoim silniku graficznym. Wraz z udostępnioną kilka dni temu wersją beta Unity 5.6 API w końcu jest dostępne dla twórców. Firma zapewnia, że wykorzystanie Vulkana w swoich produkcjach może zapewnić wyraźny wzrost wydajności.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.11.2016 | 3881 odsłon | 3 komentarze

Głównym problemem może być niestety bardzo ograniczona dostępność treści VR. Na tę chwilę z materiałów korzystających z techniki wirtualnej rzeczywistości mogą cieszyć się głównie właściciele pecetów z Windows. SteamVR nie obsługuje w tej chwili innych systemów, a i konkurencja raczej nie pali się do tego zapewnienia pełnej obsługi dla Linuksa i Mac OSX. Na szczęście Valve chce to zmienić. 

więcej »
Adrian Kotowski | 02.08.2016 | 5867 odsłon | 27 komentarzy

Organizacja uważa, że DX12 może być lepszym wyborem dla niektórych deweloperów. Przedstawiciele Khronos Group udzielili wywiadu serwisowi RedGamingTech, w którym poruszono m.in. kwestię rynkowej rywalizacji Vulkana i najnowszego API Microsoftu. Zaprezentowane przez nich wnioski są naprawdę ciekawe.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.05.2016 | 5774 odsłony | 10 komentarzy

Firma Valve potwierdziła, że planuje wprowadzić obsługę API Vulkan w swojej grze Dota 2. Wpisy, które pojawiły się w serwisie Steam Database sugerują, że odpowiednia aktualizacja powinna pojawić się już wkrótce. To bardzo ważna wiadomość, bo właśnie od tak dużych firm jak Valve w dużej mierze zależeć będzie, czy biblioteki będą zyskiwać popularność.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.03.2016 | 5111 odsłon | 28 komentarzy

Nvidia poinformowała, że jej zestaw bibliotek VRWorks jest już oficjalnie obsługiwany przez silnik Unity. Deweloperzy będą mogli korzystać ze wszystkich rozwiązań przygotowanych przez zielonych z myślą o technice wirtualnej rzeczywistości. Jest to o tyle ważne, że jak twierdzą przedstawiciele Unity Technologies, aż 45 procent powstających produkcji korzysta właśnie z ich silnika, więc szanse na adaptację rynkową VRWorks są spore.

więcej »
Adrian Kotowski | 27.01.2016 | 5323 odsłony | 12 komentarzy

AMD oficjalnie uruchomiło program GPUOpen, przygotowany z myślą o producentach gier komputerowych i autorów aplikacji do zastosowań profesjonalnych. Czerwoni udostępniają wszystkich zainteresowanym swoje rozwiązania, które mogą bez właściwie żadnych ograniczeń wykorzystywać w oprogramowaniu. Udostępniając pakiety open source z pełną dokumentacją, firma chce stworzyć przyjazną platformę dla deweloperów.

więcej »
Adrian Kotowski | 29.09.2015 | 3847 odsłon | 10 komentarzy

Nintendo dołączyło do Khronos Group. Logo przedsiębiorstwa znalazło się na nowej grafice skupiającej członków konsorcjum oraz na liście tzw. Contributor Members. W sieci zaczęły pojawiać się spekulacje, że krok Japończyków związany jest chęcią wykorzystania API Vulkan w swojej nowej konsoli, choć jest też kilka innych możliwości. 

więcej »
Adrian Kotowski | 24.09.2015 | 18251 odsłon | 71 komentarzy

Dan Ginsburg z Valve stwierdził podczas prezentacji na SIGGRAPH 2015, że nie ma zbyt wielu powodów, by tworzyć gry przy wykorzystaniu bibliotek DirectX 12. Według niego zdecydowanie ciekawszą opcją jest Vulkan, który pozwoli na przygotowanie wersji na kilka platform, bez ograniczeń co do systemu operacyjnego jak w przypadku API Microsoftu.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.08.2015 | 7931 odsłon | 108 komentarzy

Richard Huddy udzielił interesującego wywiadu serwisowi PCR, w którym ponownie skrytykował Nvidię za ich biblioteki GameWorks. Zarzucił firmie z Santa Clara, że ich technologia nie tylko obniża wydajność na kartach AMD, ale też coraz częściej problemy mają użytkownicy GeForce’ów, którzy mają być zmuszani w ten sposób do przesiadki na lepszy sprzęt.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.06.2015 | 8646 odsłon | 6 komentarzy

Nvidia zaprezentowała biblioteki AndroidWorks – odpowiednik GameWorks dla urządzeń działających pod kontrolą systemu Google’a. Nowe narzędzia mają pozwolić na  prostsze przygotowywanie gier na urządzenia mobilne, przy czym ich wykorzystanie nie będzie ograniczone do aplikacji tworzonych pod konstrukcje z Tegrą. 

więcej »
Adrian Kotowski | 17.11.2014 | 26930 odsłon | 31 komentarzy

AMD postanowiło sprostować wypowiedź Richarda Huddy’ego, który na panelu PDXLAN stwierdził, że Windows 7 na pewno nie otrzyma DirectX 12. Amerykańska firma opublikowała specjalne oświadczenie, w którym stwierdziła, że wypowiedziane przez szefa działu gier słowa były jedynie spekulacjami. AMD tak naprawdę nie posiada informacji na temat wydania lub niewydania DX12 dla Windows 7.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.11.2014 | 78457 odsłon | 62 komentarze

DirectX 12 nie będzie dostępny dla systemu Windows 7. Taką informację przekazał przedstawiciel firmy AMD. Aby móc skorzystać z nowych bibliotek będziemy prawdopodobnie zmuszeni uaktualnić system do Windows 10. Nie wiadomo niestety, jak sprawa będzie wyglądać z „ósemką”. 

więcej »
Adrian Kotowski | 07.11.2014 | 9201 odsłon | 14 komentarzy

Do sieci trafił kolejny materiał wideo z gry Far Cry 4. Tym razem Ubisoft postanowił zaprezentować technologie Nvidii, które zostały wykorzystane w produkcji francuskiego studia. Firma twierdzi, że dzięki nim to właśnie edycja pecetowa będzie wyglądała zdecydowanie najlepiej. Dodatkowo Ubisoft potwierdził ujawnione dwa dni temu przez Nvidię wymagania sprzętowe.

więcej »
Adrian Kotowski | 30.10.2014 | 6108 odsłon | 16 komentarzy

Ubisoft opublikował nowe wideo promujące grę Assassin’s Creed: Unity. Tym razem zaprezentowane zostały technologie Nvidii wykorzystane w produkcji, mające sprawić, że gra na PC będzie prezentowała się zdecydowanie najatrakcyjniej wizualnie. Jakość grafiki przełoży się też oczywiście na wymagania sprzętowe, które według oficjalnych informacji są naprawdę bardzo wysokie.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.10.2014 | 61225 odsłon | 49 komentarzy

Microsoft poinformował na swoim blogu, że biblioteki DirectX 12 zadebiutują wraz z finalną wersją systemu Windows 10. Jak wiadomo, nie znajdują się one w udostępnionej już w sieci testowej wersji systemu. Już niedługo dostęp do DX12 otrzymają natomiast twórcy gier, którzy będą mogli zapoznać się z nowościami i otrzymają pełną dokumentację, by byli w stanie przygotować wstępne wersje swoich produkcji.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.08.2014 | 8786 odsłon | 11 komentarzy

OpenGL jest jednym z najstarszych API graficznych na rynku, który na rynku gier na duże platformy niestety nie ma się najlepiej. Konsorcjum Khronos chce tę sytuację zmienić i zapowiada biblioteki nowej generacji. 

więcej »
Adrian Kotowski | 04.08.2014 | 16845 odsłon | 216 komentarzy

Każdy zainteresowany tematem wydajności sprzętu prawdopodobnie wie, że obecna generacja konsol nie należy do demonów wydajności. Pomijając Wii U, bardzo słabo wypada tutaj Xbox One, który ma wybitne problemy z rozdzielczością 1080p i 60 klatkami na sekundę. Według Balazsa Toroka z CD Projekt RED musimy nastawiać się na to, że nic się w przyszłości nie zmieni.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.02.2014 | 56414 odsłon | 222 komentarze

Zaledwie wczoraj poruszyliśmy temat bibliotek DirectX i OpenGL, które mają przynieść zmiany porównywalne do technologii AMD Mantle, a teraz swoje stanowisko wystosowała firma AMD. Rozwiązanie „Czerwonych” przełożyło się, ogólnie rzecz ujmując, na wzrost wydajności w grach, a konkretnie na razie tylko w Battlefieldzie 4. Czy DirectX 12 (oznaczenie jest tylko przypuszczeniem), które umożliwi dostęp do niskopoziomowego interfejsu, stanie się początkiem rewolucji?

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Poprawa sytuacji dopiero na wiosnę, być może. 133
Czekaliście na większego Surface Booka 2? No to się doczekaliście. 0
Do sieci wyciekły zdjęcia nowego modelu. 3
"Wygaszanie" Panelu Sterowania trwa. 26
Odświeżone myszki do kupienia. 8
Sporo tego hartowanego szkła. Modecom przygotował nową obudowę dla graczy o nazwie Volcano Ceres. 5
Aż trudno uwierzyć, że ceny osiągnęły taki poziom. 56
Ciekawy produkt dla wymagających. be quiet! 5
Premiera może nastąpić dużo później, niż zakładaliśmy.  10
Niedroga płyta dla Skylake i Kaby Lake. 6
Ostatnie podwyżki w Polsce to mógł być tylko początek. 114
Sytuacja jednak powoli się stabilizuje. IDC opublikowało właśnie kolejny raport dotyczący rynku PC. 31
W przypadku polskiej dystrybucji trzeba dopłacić kilkaset złotych. 42
Informacji na temat urządzeń udzielił DJ Koh, szef działu urządzeń przenośnych. 8
Poprawa sytuacji dopiero na wiosnę, być może. 133
Ogrzewanie wody w kranach i basenach to następny krok. 24
Świetna wiadomość dla fanów konsol retro. Hyperkin, firma odpowiedzialna za m.in. 8
Chodzi oczywiście o wyczekiwany od dawna model Galaxy X. 10
Aż trudno uwierzyć, że ceny osiągnęły taki poziom. 56
Pięć nowych modeli. Targi CES 2018 obfitowały w premiery sprzętu. 1
Ogrzewanie wody w kranach i basenach to następny krok. 24
Może da się nie oślepnąć. 35
Podczas trwających właśnie w Las Vegas targów CES Mercedes zaprezentował zupełnie nowy kokpit swoich samochodów, kontrolowany przez nowy interfejs MBUX (Mercedes-Benz User Experience). 26
Premiera może nastąpić dużo później, niż zakładaliśmy.  10
Ostatnie podwyżki w Polsce to mógł być tylko początek. 114
Samsung cały czas rozwija swojego wirtualnego pomocnika. 24
Dodatek dla niezbyt wymagającego gracza. Lenovo na targach CES 2018 prezentuje m.in. 8
Facebook
Ostatnio komentowane