Tagi
amd mantle
1080p (2)   12 (1)   2k games (1)   30 fps (1)   3d vision (1)   4 (1)   4k (4)   60 fps (1)   64-bit (2)   900p (1)   action-rpg (1)   akcja (1)   aktualizacja (5)   alien (1)   alien: isolation (1)   alpha centauri (2)   amd (24)   amd catalyst (2)   amd catalyst 14.1 beta (3)   amd catalyst 14.2 beta (1)   amd catalyst 14.3 beta 1 (1)   amd catalyst 14.6 (1)   amd developer summit (2)   amd developer summit 2013 (2)   amd enduro (1)   amd never settle forever (2)   amd radeon (10)   amd tressfx 2.0 (1)   amd trueaudio (5)   api (14)   aplikacja (1)   asura (3)   asura engine (3)   battlefield (3)   battlefield 4 (10)   battlefield hardline (1)   benchmark (1)   beta (4)   beta-testy (1)   beyond earth (1)   beyonds earth (1)   bf 4 (2)   bf hardline (1)   bf4 (3)   biblioteki (2)   bioware (1)   bundle (1)   capcom (1)   catalyst (3)   catalyst 14.1 beta (3)   catalyst 14.2 beta (1)   cena (1)   cenega (5)   ces (1)   ces 2014 (1)   chiny (1)   civ:be (1)   civilization (1)   civilization: beyond earth (2)   cloud imperium games (1)   cpu (3)   creative assembly (1)   crpg (1)   cry engine (2)   cryengine (3)   cryengine 3 (2)   crysis (1)   crysis 3 (1)   crytek (3)   data premiery (9)   deep down (1)   deep silver (1)   demo (3)   demo technologiczne (2)   deweloper (2)   deweloperzy (2)   dice (1)   directx (6)   directx 11 (3)   directx 12 (3)   directx11 (1)   długość gry (1)   dragon age (1)   dragon age iii (1)   dragon age: inkwizycja (1)   dragon age: inquisition (1)   dragons age (1)   dx (1)   dx12 (1)   dźwięk (1)   e3 (1)   e3 2014 (1)   ea (4)   ea dice (5)   eidos (1)   eidos montreal (5)   electronic arts (5)   eletronic arts (1)   eyefinity (1)   filmik (3)   firaxis games (3)   fpp (2)   fps (2)   fragmenty rozgrywki (1)   frostbite (3)   frostbite 3 (3)   full hd (1)   game developer conference (2)   gameplay (2)   garden warfare (1)   garrett (1)   gcn (15)   gdc (2)   gdc 2014 (2)   gpu (19)   gra (29)   gra komputerowa (7)   grafika (13)   graphics core next (3)   gry (29)   hardline (1)   hd 7000 (2)   hd 8000 (1)   hdao (1)   horror (1)   inkwizycja (1)   intel (3)   interfejs (2)   isolation (1)   karta graficzna (1)   karty graficzne (17)   khronos group (2)   konferencja (1)   konsola (1)   konsole (1)   korzyści (1)   lichdom (1)   mantle (27)   mantle sdk (1)   Microsoft (2)   możliwości (1)   murdered: soul suspect (1)   narzędzia (4)   never settle (2)   never settle forever (2)   nitrous (4)   nitrous engine (3)   nixxes (1)   notebook (1)   nvidia (3)   nvidia geforce (2)   obcy (1)   obcy: izolacja (1)   obsuwa (3)   opengl (2)   opóźnienie (3)   oprogramowanie (7)   oxide (1)   oxide games (4)   panele tematyczne (2)   panta rhei (1)   pc (12)   pdxlan (1)   plants vs zombie (1)   plany (2)   pokaz możliwości (1)   poprawki (2)   portal (1)   premiera (11)   prezentacja (5)   program (1)   programowanie (3)   promocja (1)   ps3 (1)   ps4 (2)   r7 (5)   r9 (5)   raden hd 7000 (1)   radeon (12)   radeon hd 7000 (2)   radeon hd 7800 (1)   radeon hd 7900 (1)   radeon hd 8970m (1)   radeon r7 (1)   radeon r7 200 (1)   radeon r9 (1)   radeon r9 200 (1)   rebellion (3)   resident evil revelations 2 (1)   rozdzielczość (2)   różnice (1)   rpg (1)   ryse (1)   ryse son of rome (1)   ryse: son of rome (1)   sandbox (1)   screeny (4)   sdk (2)   sega (1)   sesje tematyczne (2)   sid meier's civilization: beyond earth (2)   silnik (6)   skradanka (4)   sniper elite (3)   sniper elite 3 (3)   sniper elite iii (2)   sniper elite iii: afrika (2)   spin-off (1)   sprzedaż (1)   square enix (4)   star citizen (1)   star swarm (4)   steam (1)   sterowniki (5)   strategia (2)   strzelanina (1)   strzelanka (1)   survival horror (1)   szczegóły (1)   techland (1)   technologia (4)   technologie (12)   test (4)   testy (1)   thief (9)   true audio (1)   trueaudio (7)   unreal engine 3 (4)   valkyria chronicles (1)   visceral games (1)   watch dogs (1)   watch_dogs (1)   windows (2)   windows 7 (1)   windows 8 (1)   windows 8.1 (1)   windows 9 (1)   wydajność (12)   wymagania sprzętowe (7)   wymagania systemowe (7)   wyniki (1)   x360 (1)   xbox (1)   xbox one (1)   xone (2)   zakaz (1)   zalety (1)   zapis rozgrywki (1)   zapowiedź (2)   zmiany (3)   zwiastun (3)  
Publikacji na stronę
1 2
Radosław Stanisławski, Łukasz Marek | 28.02.2015 | 90718 odsłon | 129 komentarzy

Mantle, czyli nowy interfejs programowania, stworzony przez AMD we współpracy z DICE, zaprezentowano (za zamkniętymi drzwiami) we wrześniu 2013 roku. Po raz pierwszy został wykorzystany w lutym 2014 roku w czwartym Battlefieldzie dzięki łatce, która udostępniła go kartom graficznym AMD Radeon. Jak wygląda sytuacja Mantle po roku od pierwszego użycia?

więcej »
Adrian Kotowski | 20.11.2014 | 7172 odsłony | 18 komentarzy

AMD Mantle stanie się częścią silnika Panta Rhei firmy Capcom. Tym samym kolejny wielki deweloper dołącza do grupy twórców, którzy zadeklarowali chęć wykorzystania technologii czerwonych. Warto zauważyć, że wspomniany silnik został zaprojektowany z myślą o konsolach i będzie wykorzystany m.in. w grze Deep Down.

więcej »
Bartosz Woldański | 14.11.2014 | 9121 odsłon | 37 komentarzy

Richard Huddy z firmy AMD potwierdził podczas prezentacji na PDXLAN, że najprawdopodobniej Mantle SDK wyjdzie z fazy beta jeszcze przed końcem tego roku. Narzędzia, które są dostępne na razie tylko dla określonej grupy deweloperów, staną otworem przed wszystkimi zainteresowanymi rozwijającą się technologią „Czerwonych” bez żadnych opłat licencyjnych czy jakichkolwiek ograniczeń. 

więcej »
Bartosz Woldański | 11.10.2014 | 24046 odsłon | 22 komentarze

Dragon Age: Inquisition początkowo dołączył do gier potrzebujących karty graficznej ze sporą ilością pamięci, ale wymagania sprzętowe wersji PC zostały szybko skorygowane. Po poprawkach tytuł studia BioWare nie jest bardziej „sprzętożerny” niż Battlefield 4, pierwsza produkcja działająca na silniku Frostbite 3. Dodatkowo komputerowa edycja nadchodzącego Dragon Age’a będzie obsługiwać rozdzielczość 4K i technologię AMD Mantle. Poznaliśmy też szczegóły na temat natywnej rozdzielczości w wersjach przeznaczonych na PlayStation 4 i Xboksa One.

więcej »
Adrian Kotowski | 06.10.2014 | 5113 odsłon | 40 komentarzy

Ryse: Son of Rome nie będzie wspierał Mantle zarówno na premierę, jak i w przyszłości. Crytek twierdzi, że optymalizacja silnika, jaka została przeprowadzona przy tworzeniu wersji na konsolę Xbox One będzie odpowiednia także dla komputerów osobistych i nie było potrzeby stosowania rozwiązań AMD. Co więcej, takie podejście ma sprawić, że wszyscy użytkownicy pecetów będą traktowani tak samo.

więcej »
Bartosz Woldański | 04.10.2014 | 10048 odsłon | 39 komentarzy

Szczerze mówiąc, zdążyliśmy zwątpić w to, że technologia AMD Mantle w ogóle pojawi się w Sniper Elite III: Afrika. Jednak, po miesiącach ciszy w tym temacie, światło dzienne ujrzała aktualizacja do gry wprowadzająca obsługę niskopoziomowego API. Lepiej późno niż wcale...

więcej »
Bartosz Woldański | 10.09.2014 | 26720 odsłon | 23 komentarze

Alien: Isolation prezentuje się pod względem wizualnym na tyle dobrze, że wielu graczy zastanawiało się nad tym, jakie gra będzie mieć wymagania sprzętowe. Studio Creative Assembly postanowiło nie zwlekać dłużej i opublikowało na platformie Steam minimalną i rekomendowaną konfigurację komputera. Wygląda na to, że do survival horroru z tytułowym Obcym nie będzie potrzeba żadnego monstrum wydajności.

więcej »
Bartosz Woldański | 07.09.2014 | 18459 odsłon | 56 komentarzy

Zgodnie z obietnicą, firma Crytek ujawniła bardziej szczegółowe wymagania sprzętowe pecetowej wersji Ryse: Son of Rome. Dowiedzieliśmy się więc, jakie modele procesorów i kart graficznych są zalecane przez producenta, w tym do rozdzielczości 4K Ultra HD. Jak się okazuje, gra - przynajmniej teoretycznie - nie ma wcale tak wygórowanych wymagań sprzętowych.

więcej »
Bartosz Woldański | 21.08.2014 | 19597 odsłon | 16 komentarzy

Zostały tylko dwa miesiące do wydania gry Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth. W związku z tym poznajemy coraz więcej szczegółów na temat rozgrywki oraz strony technicznej. Parę miesięcy temu wspominaliśmy o obsłudze AMD Mantle, a teraz studio Firaxis Games było gotowe podzielić się wymaganiami sprzętowymi.

więcej »
Bartosz Woldański | 10.06.2014 | 10956 odsłon | 20 komentarzy

Jak informowaliśmy w naszej relacji z konferencji EA w ramach targów E3 2014, jeszcze wczoraj wieczorem ruszyły beta-testy gry Battlefield Hardline, promowanej dość mocno przez "Elektroników" strzelaniny. Aby wysłać swoje zgłoszenie, wystarczy udać się na oficjalną stronę internetową, wypełnić dane, wybrać wersję, jaką chcielibyście sprawdzić, zalogować się na Origin oraz czekać na odpowiedź drogą e-mailową. Beta-testy obejmują na razie jedynie posiadaczy PlayStation 4 i PC, a liczba kodów jest ograniczona. Jeśli do tej pory nie czuliście się przekonani do Battlefielda Hardline, to odsyłamy do najnowszych materiałów wideo prosto z targów E3, które być może rozwiewają wątpliwości, czy warto się w ogóle interesować się wczesną wersją tego FPS-a.

więcej »
Bartosz Woldański | 06.06.2014 | 9569 odsłon | 5 komentarzy

Koncern AMD poinformował, że promocja Never Settle Forever („Nigdy nie spoczywaj na laurach”) została poszerzona o kolejną nowość. Jest nią Sniper Elite III: Afrika, strzelanina osadzona w czasie II wojny światowej autorstwa studia Rebellion. Tak przypuszczaliśmy, że gra prędzej czy później będzie objęta akcją promocyjną AMD, no i… stało się to jeszcze przed jej wydaniem.

więcej »
Bartosz Woldański | 27.05.2014 | 8968 odsłon | 21 komentarzy

Zgodnie z wczorajszymi nieoficjalnymi doniesieniami, pakiet AMD Catalyst 14.6 Beta został właśnie udostępniony na oficjalnej stronie internetowej AMD. Od wprowadzenia pierwszych sterowników z obsługą Mantle do kart graficznych AMD Radeon minęły już prawie cztery miesiące. Od tamtego czasu doczekaliśmy się kolejnych wersji oprogramowania, ale dopiero najnowsze, AMD Catalyst 14.6 Beta, pozwala na wykorzystanie dobrodziejstw nowego API w komputerach przenośnych z technologią AMD Enduro. Sterownikami powinny zainteresować się także osoby, które chcą zagrać w Murdered: Soul Suspect i Watch_Dogs.

więcej »
Bartosz Woldański | 19.05.2014 | 14445 odsłon | 21 komentarzy

Czyżby Sniper Elite III: Afrika było pierwszą grą obsługującą od początku technologię AMD Mantle? Niestety, to nie jest jeszcze pewne, ale najbliższe tygodnie przyniosą odpowiedź, ponieważ strzelanina wojenna zadebiutuje na rynku za nieco ponad miesiąc. Tymczasem poznaliśmy wymagania sprzętowe pecetowej wersji, które praktycznie nie zmieniły się od czasu wydanego w 2012 roku Sniper Elite V2.

więcej »
Bartosz Woldański | 09.05.2014 | 12769 odsłon | 99 komentarzy

O tym, że Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth będzie obsługiwać niskopoziomowe API, dowiedzieliśmy się w ubiegłym miesiącu. Dzięki najnowszemu wpisowi na blogu studia Firaxis Games poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat korzyści, jakie przyniesie AMD Mantle w duchowym następcy Alpha Centauri.

więcej »
Bartosz Woldański | 01.05.2014 | 6447 odsłon | 46 komentarzy

Choć technologia Mantle została na razie zastosowana w dwóch wydanych grach (Battlefield 4 i Thief), to firma AMD stopniowo pozyskuje kolejnych partnerów chętnych do zaimplementowania nowego API w swoich produkcjach. Dziś „Czerwoni” poinformowali o kolejnym kroku mającym przyczynić się w większym stopniu do rozwoju AMD Mantle, a jest nim udostępnienie odpowiednich narzędzi programistom (SDK) oraz uruchomienie specjalnego portalu dla zainteresowanych technologią deweloperów.

więcej »
Redakcja | 19.03.2014 | 14317 odsłon | 58 komentarzy

Mantle trafi do silnika graficznego Cryengine! Technologia AMD będzie natywnie wspierana przez rozwiązanie serwowane przez studio Crytek odpowiedzialne choćby za przełomowego Crysisa.

więcej »
Bartosz Woldański | 18.03.2014 | 8114 odsłon | 8 komentarzy

Zgodnie z wczorajszymi doniesieniami, doczekaliśmy się aktualizacji do gry Thief wprowadzającej obsługę technologii Mantle i TrueAudio, a także kolejnej wersji sterowników, AMD Catalyst 14.3 Beta 1, które umożliwiają przetestowanie nowych rozwiązań w skradance studia Eidos Montreal.

więcej »
Łukasz Marek i Dawid Grzyb | 18.03.2014 | 75169 odsłon | 128 komentarzy

Dzień po tym, jak Thief trafił do sklepów, opublikowaliśmy artykuł poruszający kwestię wydajności sprzętu komputerowego w tej grze. Wtedy jednak nie obsługiwała ona jeszcze technik Mantle i TrueAudio. Zapewnienia, że stosowna aktualizacja ukaże się w pierwszym tygodniu marca, okazały się gołosłowne, ale w końcu jest. Dzisiaj została udostępniona wraz ze sterownikiem pozwalającym zarówno skorzystać z alternatywnego API AMD, jak i po raz pierwszy posłuchać TrueAudio. Było na co czekać? Na te pytania odpowie dzisiejszy test!

więcej »
Bartosz Woldański | 17.03.2014 | 4578 odsłon | 10 komentarzy

Firma Square Enix, wydawca najnowszego Thiefa, potwierdziła, że technologie AMD Mantle i AMD TrueAudio zostaną zaimplementowane w czwartej części przygód Garretta już jutro. Dotychczas mieliśmy okazję sprawdzić wpływ niskopoziomowego API na wydajność jedynie w Battlefieldzie 4, ale wreszcie przyszła pora na kolejny tytuł.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.02.2014 | 56388 odsłon | 222 komentarze

Zaledwie wczoraj poruszyliśmy temat bibliotek DirectX i OpenGL, które mają przynieść zmiany porównywalne do technologii AMD Mantle, a teraz swoje stanowisko wystosowała firma AMD. Rozwiązanie „Czerwonych” przełożyło się, ogólnie rzecz ujmując, na wzrost wydajności w grach, a konkretnie na razie tylko w Battlefieldzie 4. Czy DirectX 12 (oznaczenie jest tylko przypuszczeniem), które umożliwi dostęp do niskopoziomowego interfejsu, stanie się początkiem rewolucji?

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Jeżeli pasjonujesz się technologiami i sprawnie władasz piórem, zgłaszaj się! 73
W tym celu otwierają drugie, duże studio. 4
Z oknem lub bez. Sharkoon ogłosił dodanie do swojej oferty obudów S1000 i S1000W. 3
Niedrogi monitor dla graczy. 2
Ma to usprawnić aktualizowanie modułów systemu. Dzięki użytkownikowi Twittera o nicku Ducky! 8
Dobry czas na zakup elektroniki. 26
Są LED-y, jest i wentylator na VRM. 13
Microsoft tym razem się nie postarał. 9
Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek? 27
Niebieska komunikacja na nowo. 6
Odsłonięta albo zamknięta. 8
Grażyna nie leci, bo to nie torebka Wittchen z Lidla. 27
Tragiczny wynik, którego każdy się spodziewał. 30
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 54
Niedroga hybryda z Core M3. 21
Bot zobaczył, łapki w górę nie dał. 5
Intel Optane będzie mieć rywala. 27
Czarny Piątek we wtorek. 4
Jeżeli pasjonujesz się technologiami i sprawnie władasz piórem, zgłaszaj się! 73
Dobry czas na zakup elektroniki. 26
Facebook
Ostatnio komentowane