Informacja prasowa
Kaspersky Lab Polska, Czwartek, 13 lipca 2017, 12:25
Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane
z redakcją PCLab.pl czy Grupą Onet.pl SA. Redakcja PCLab.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść poniższej publikacji.

Badacze z Kaspersky Lab wykryli nową sieć zainfekowanych urządzeń (tzw. botnet), która umożliwia cyberprzestępcom zarabianie pieniędzy na agresywnej reklamie, głównie w Niemczech i Stanach Zjednoczonych. 

Przestępcy infekują komputery swoich ofiar trojanem Magala, generując fałszywe odsłony reklam i zarabiając nawet 350 dolarów na każdej maszynie. Najbardziej tracą na tym małe firmy, które nie zdają sobie sprawy, że współpracują z pozbawionymi skrupułów reklamodawcami.

Kontekstowa reklama online to wybawienie dla wielu małych firm, które zwykle nie są w stanie promować swoich produktów i usług ani dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w inny sposób. Najpowszechniejszym sposobem stworzenia kanału zaopatrzenia i komunikacji dla tych organizacji jest zakup reklam w legalnych firmach. Jeśli jednak te ostatnie okażą się nieuczciwe, pieniądze małych firm zostaną wyrzucone w błoto, a klienci nie zobaczą reklamy. Tak właśnie dzieje się w przypadku botnetu Magala.  

Jego twórcy infekują komputery szkodliwym oprogramowaniem, które następnie generuje fałszywe odsłony i kliknięcia reklam, zamieniając tym samym maszyny w zombie i zarabiając na korzyść autorów szkodliwego oprogramowania. Po rozprzestrzenieniu się Magala imituje kliknięcia przez użytkownika określonej strony internetowej. Głównymi ofiarami są osoby, które płacą za reklamę — zwykle są to właściciele niewielkich przedsiębiorstw, którzy mają do czynienia z nieuczciwymi firmami reklamowymi.   

Wektor infekcji Magala jest bardzo prosty — szkodnik rozprzestrzenia się na komputerach za pośrednictwem zainfekowanych stron internetowych i dyskretnie instaluje odpowiednie oprogramowanie reklamowe (tzw. adware). Następnie Magala kontaktuje się ze zdalnym serwerem i żąda listy liczników kliknięć, które należy podbić. Przy użyciu tej listy program zaczyna klikać każdy z pierwszych 10 odsyłaczy wyświetlonych w wynikach wyszukiwania z 10-sekundowym odstępem między każdym kliknięciem.         

Według badaczy z Kaspersky Lab średni koszt kliknięcia (CPC) w takiej kampanii wynosi 0,07 dolarów amerykańskich. Koszt tysiąca kliknięć (CPM) wynosi 2,2 dolara. W idealnych warunkach, w przypadku botnetu składającego się z tysiąca zainfekowanych komputerów, które generują kliknięcia 10 adresów stron internetowych z każdego wyniku wyszukiwania i wysyłają 500 żądań wyszukiwania bez nakładania się wyników wyszukiwania, twórca trojana mógłby zarobić nawet 350 dolarów amerykańskich na każdym zainfekowanym komputerze.            

Chociaż tego typu oszustwo reklamowe znane jest od dawna, pojawianie się nowych botnetów skoncentrowanych na tym obszarze oznacza, że nadal istnieje zapotrzebowanie na promocję przy użyciu na wpół legalnych środków. Małe firmy wybierają tę opcję, ponieważ chcą ciąć koszty, jednak w ostatecznym rozrachunku psują swoje działania związane z reklamą. Sukces botnetu Magala stanowi kolejny sygnał ostrzegawczy dla użytkowników, który powinien przekonać ich do wykorzystywania niezawodnych rozwiązań bezpieczeństwa i aktualizowania zainstalowanego oprogramowania — powiedział Siergiej Junakowski, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, Kaspersky Lab. 

Szczegóły techniczne dotyczące trojana Magala znajdują się na stronie http://r.kaspersky.pl/WJ8qN

W celu ograniczenia ryzyka infekcji eksperci z Kaspersky Lab zalecają następujące działania:

  • Korzystaj z niezawodnego rozwiązania bezpieczeństwa i upewnij się, że zainstalowane oprogramowanie oraz system operacyjny są aktualne. 
  • Regularnie przeprowadzaj skanowanie systemu pod kątem możliwych infekcji.
  • Zachowaj rozsądek podczas zakupu reklam. Lepiej wybrać zaufanych partnerów niż ciąć koszty i polegać na niepewnych kontrahentach.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/nowosci

Ocena :
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
http://netpoint.systems (2017.07.14, 08:26)
Ocena: 0

0%
Powiem tak, rynek tych którzy wyłudzają kasę od reklamodawców jest ogromny, dlatego nie ma sensu wchodzić w jakiekolwiek systemy PPC jako reklamodawca poza tymi największymi tj chocby Google AdWords gdzie ma się jako taką gwarancję że ta firma robi coś z nieuczciwymi praktykami klikania w reklamy 'na swoich stronach' ..... to samo dotyczy zakupu tzw ruchu, jest mnostwo firm któ®e to oferują ale niestety w wiekszosci jest to ruch FAKE generowany przez narzedzia automatyczne. Są oczywiscie firmy ktore oferują wartosciowy RUCH ale w wiekszosci przypadkow jest to ruch nie targetowany a więc o nikłej jakości.
Edytowane przez autora (2017.07.14, 08:29)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Prototypowy egzemplarz ujawniony. 3
Rynek monitorów przeznaczonych dla graczy rośnie jak na drożdżach. 8
Dużo aluminium i trochę szkła. 4
Nowe karty graficzne na horyzoncie. 9
Płatne treści w Instant Articles coraz bliżej. 10
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 24
Sprzętu na pewno nie znajdziemy pod choinką. 5
System można za darmo testować przez 90 dni. 20
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 4
Szef Valve ma się czym pochwalić. 18
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 68
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 24
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 40
Xbox odkryje, że jest pecetem. 31
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane