Aktualność
Piotr Gontarczyk, Czwartek, 23 listopada 2017, 05:14

Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek? Futuremark poinformował o udostępnieniu nowego testu Cyan Room dla programu VRMark, dzięki któremu można sprawdzić gotowość platformy na granie w wirtualnej rzeczywistości, przy użyciu interfejsu programowania aplikacji DirectX 12.

Warto od razu podkreślić, że testy przeprowadzać można zarówno z goglami VR, jak i z wykorzystaniem zwykłego monitora. Po zakończeniu testu użytkownik uzyskuje informacje o tym, czy jego sprzęt zdołał osiągnąć płynność animacji wymaganą (minimalną) dla rozwiązań VR. Wyniki można, jak na Futuremarka przystało, porównać z innymi.

Sam test jest w pełni powtarzalny, ale Futuremark udostępnił też tryb Experience, w którym użytkownik, najlepiej z goglami VR, może samodzielnie zwiedzać efektownie stworzony Cyan Room. W trybie tym można oczywiście modyfikować ustawienia, tak aby sprawdzić, jak nasz system reaguje nad poszczególne rozdzielczości, czy parametry jakości renderowanej grafiki.

Cyan Room udostępniany jest jako darmowa aktualizacja dla pełnych wersji programu VRMark. Na Steamie obecnie jest obniżka cen tego programu, który można kupić za 17,99 złotych (obniżka o 75%).

Warto dodać, że firma AMD pochwaliła się swoimi testami, z których wynika, że karty graficzne z jej procesorami wypadają w nim naprawdę świetnie. Radeony RX Vega 64 i 56 dość mocno wyprzedzają GeForce'a GTX 1080, a Radeon RX 580 kartę GeForce GTX 1060. AMD swoje testy przeprowadziło na platformie z procesorem AMD Ryzen 7 1800X, 16 GB pamięci DDR3-2933, działającej pod kontrolą 64-bitowego Windowsa 10.

Sprawdź ranking najczęściej poszukiwanych kart graficznych

Źródło: Futuremark, AMD, opr. wł.
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
Masketta Man (2017.11.23, 07:23)
Ocena: 11

0%
Dopóki nie powstanie jakaś poważna gra VR to ta technologia będzie traktowana jak zabawka :/ Pomijam ceny w Oculus Store, bo gra o głaskaniu zwierzątek za 40€ to chyba jakiś żart.
arczi79 (2017.11.23, 08:14)
Ocena: 5

0%
Ciekawe co piszecie :) Ja już od ponad roku nie mam nic co nie ma znaczka 'VR' w tytule. Praktycznie każdego dnia od momentu zakupu gogli mam 'opad szczeny' w różnego typu momentach korzystania z hełmu VR. Interesujących tytułów jest całkiem sporo i wciąż bardzo dużo jest w produkcji (i praktycznie co tydzień pojawia się coś nowego). Dzięki promocjom na sprzęt VR i spadającym cenom baza użytkowników też się systematycznie powiększa. Niedawno w mojej okolicy otworzono nowy salon VR. Więc - o czym Wy tutaj piszecie? Nie bardzo rozumie...
Masketta Man (2017.11.23, 08:21)
Ocena: 0

0%
Ja tam patrzę z perspektywy posiadacza Oculusa :E poza kilkoma tytułami reszta do mnie nie trafia, a wiele chciałbym zobaczyć w wersji VR.
arczi79 (2017.11.23, 09:01)
Ocena: 5

0%
Masketta Man @ 2017.11.23 08:21  Post: 1110126
Ja tam patrzę z perspektywy posiadacza Oculusa :E poza kilkoma tytułami reszta do mnie nie trafia, a wiele chciałbym zobaczyć w wersji VR.


Też mam Oculusa. Tak na szybko lista tytułów które ostatnio mocno ogrywałem (i wciąż ogrywam):
Elite: Dangerous, War Thunder, Doom 3 BFG, Edge of Nowhere, Vanishing of Ethan Carter, Alice VR, Robo Recall, Raw Data, Super Hot, Defense Grid 2, Dirt Rally, Anshar Wars 2, Lucky's Tale, Herobound, Dead and Buried, The Climb, Scanner Sombre
...a każda z tych gier ma naprawdę długi gameplay. Poluję jeszcze na kilka innych sporych (gameplayem) tutułów... no i jest MASA mniejszych gier (i trochę fajnych programów jak Medium, Bigscreen czy też GENIALNE Google Earth) które mogą zająć uwagę na długie godziny. Oddzielną kategorią są wszystkie gry/programy multiplayer/społecznościowe jak: RecRoom, Sansar, AltSpace, Facebook... A poza tym jest jeszcze VorpX - dzięki temu programowi (teoretycznie) wszystko co jest w 3D powinno dać się uruchomić w VR. Naprawdę nie czuję jakiejkolwiek potrzeby powracania do gamingu w 2D... przez ostatni rok wywaliłem z kompa wszystko co nie miało wsparcia VR.
l0b0 (2017.11.23, 09:05)
Ocena: 5

0%
Też mam Oculusa i nie narzekam. VR i AR rozwija się coraz bardziej - sprzęt tanieje, silna moc obliczeniowa PC już nie jest tak wymagana, tytułów gier VR jak sprawdzałem na Steamie parę miesięcy temu było ponad tysiąc, teraz pewnie z 1500, każdy znajdzie coś dla siebie. Ja w sumie przetestowałem ponad 400 tytułów, większość zwróciłem (refund) ale przede wszystkim ze względu na kasę. Obecnie mam ponad 50 tytułów i chyba nawet za dużo bo czasu mam mniej żeby te wszystkie gry ogarnąć od początku do końca. Poza tym prawda jest taka, że zdecydowana większość ludzi nie miała żadnej styczności ze sprzetem VR typu Premium (Oculus Rift, HTV Vive, ewent. Playstation VR) i nie mają pojęcia jak to wygląda. Filmiki na YouTube kompletnie tego nie odwzorowują. Wiem o czym piszę, bo mojego Oculusa przetestowało już około 30 osób i tak na prawdę tylko jedna była tym średnio zainteresowana po przetestowaniu (głównie rajcowały ją przejażdżki kolejką górską w VR i to wszystko). Całej reszcie szczęka opada. VR to nie efekt 3D w telewizorze, to zupełnie inny rodzaj rozrywki ale i nie tylko samej rozrywki (medycyna - operacje, deweloperzy - mieszkania, producenci aut - salony VR, telekonferencje biznesowe, podróże, zwiedzanie, edukacja w szkołach poprzez VR - ale głównie w szkołach średnich ze względu na wzrok zbyt młodych osób). Obecnie każda firma z sektora IT zaczyna wchodzić w rynek VR/AR i to nie ze względu na to, że prezes np. ASUS-a czy APPLE podniecił się jakąś grą zakładając gogle Oculusa czy HTC a ze względu na biznes. Działy R&D doskonale wiedzą jaki to potencjał i dlatego firmy zaczynają w to inwestować grube miliony a niekiedy nawet już miliardy dolarów.
arczi79 (2017.11.23, 09:10)
Ocena: 2

0%
Piotrze Gontarczyk - 'Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek?' - jest już trzech: Masketta Man, arczi79, l0b0. Rozumiem nie spodziewamy się już komentarzy innych posiadaczy urządzeń VR w tym artykule?
Kynareth (2017.11.23, 09:46)
Ocena: 3

0%
Rozumiem że rozdzielczość taka jak Vive i Rift mają.
chceto (2017.11.23, 09:53)
Ocena: 2

0%
arczi79 @ 2017.11.23 09:10  Post: 1110137
Piotrze Gontarczyk - 'Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek?' - jest już trzech: Masketta Man, arczi79, l0b0. Rozumiem nie spodziewamy się już komentarzy innych posiadaczy urządzeń VR w tym artykule?


Jeszcze ja! :)
Też mam Rift'a i gier w VR mi nie brakuje. Kończę właśnie fantastycznego Talos Principle VR, w którego również świetną, 'płaską' wersję grałem wcześniej. I w VR ta gra jest dużo, dużo bardziej angażująca i po prostu lepsza. To samo miałem z serią Serious Sam, Doomem 3 i podobnie pewnie będzie z Half-Life 2, Fallout 4, Skyrim itd.. Że to stare gry są? Co z tego skoro tak wiele one w VR zyskują.
A gier nowych, wyłącznie VR-owych wciąż przybywa, jak m.in chociażby rewelacyjne Lone Echo czy dopiero co wydane The Other Sun. To że nie widać ich na portalach głównego nurtu jak chociażby PClab nie znaczy, że ich nie ma.
Odkąd mam Rift'a, gry na monitorze/TV zeszły u mnie na dalszy plan.
Moim zdaniem VR idzie w dobrym kierunku - nie jest to szybka rewolucja a powolny rozwój, co przewidywali od lat ludzie z Oculusa i co się pięknie sprawdza.
Edytowane przez autora (2017.11.23, 09:57)
ghs (2017.11.23, 09:54)
Ocena: -4

0%
dzieciakom google VR niszczą wzrok. i to nie po godzinach używania ale po minutach. stąd takie szybkie wyniki badań. jaki jest wpływ na mózg dorosłych? wyjdzie po latach

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/rzeczy...dla-dzieci.html
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Więcej mocy w Twoich dłoniach. 18
Kolejna „darmówka”. Humble Store znowu ma niespodziankę dla pecetowych graczy. 2
Brakuje tylko kompatybilności z gniazdem TR4. 0
Firma odcina się od swoich korzeni. 3
Nawet sam producent jest pod wrażeniem popularności modelu Switch. 8
Nasi koledzy z Komputer Świata sprawdzili, jak Huawei Matebook X sprawuje się podczas codziennej, dziennikarskiej pracy. 7
Firma chce poszerzyć dostępność swojego systemu płatności mobilnych. 1
Deweloperzy rozwiewają obawy fanów. 4
Interesujące statystyki dotyczące haseł. 22
Apple chce potwierdzać naprawę systemu. 25
Najdroższy All-in-One na świecie. 81
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 28
Szybsze ładowanie gier. 14
Kolejna świetna gra dla pecetowych graczy. 17
Rok sztucznej inteligencji. 10
Sprzęt zostawia konkurencję daleko w tyle. 29
Zapowiada się całkiem solidny sprzęt. 10
Cloud Imperium Games miało złamać postanowienia kontraktu. 17
Kolejna „darmówka”. Humble Store znowu ma niespodziankę dla pecetowych graczy. 2
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 28
Pod tym ekranem ukrywa się AMD Vega. 23
Firma zanotowała najlepsze zyski od sześciu lat. 8
Szybsze ładowanie gier. 14
Stal i maty wygłuszające na bokach. 11
Najnowszy partner biznesowy AMD. 16
To małe, ale bardzo istotne z punktu widzenia użytkowników usprawnienie. Facebook rozpoczął testy tzw. 11
Artykuły spokrewnione
O autorze
Facebook
Ostatnio komentowane