Aktualność
Adrian Kotowski, Poniedziałek, 23 października 2017, 11:50

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Arcade Berg ze studia MachineGames udzielił serwisowi GameWatcher ciekawego wywiadu, w którym poruszono temat wymierania strzelanek nastawionych na kampanię dla jednego gracza. Wymienione przez dewelopera powody postępujących zmian na rynku nie są może zbyt odkrywcze, ale potwierdzają to, o czym mówi się już od jakiegoś czasu.

Obecnie duże strzelanki bez trybu wieloosobowego to naprawdę ogromna rzadkość. Coraz częściej producenci decydują się wręcz wyciąć kampanię dla jednego gracza i dopieścić multiplayer, który z ich perspektywy jest lepszym wabikiem na potencjalnych klientów. Arcade Berg ze studia MachineGames, odpowiedzialnego m.in. za mającą zadebiutować w tym tygodniu grę Wolfenstein II: The New Colossus (sprawdź najniższe ceny), nie widzi w tym nic dziwnego, bo takie są obecnie wymogi rynku.

– Moja osobista opinia? Duże znaczenie mają prawdopodobnie pieniądze. Solidna gra wieloosobowa przynosi wielkie dochody, a gracze namawiają swoich znajomych do zakupu, by mogli grać w nią wspólnie. Produkcja wieloosobowa na konsoli wymaga, by gracz zatrzymał płytę z grą, podczas gdy tytuły nastawione na kampanię dla jednego gracza można sprzedać komuś innemu lub wymienić po ukończeniu, a deweloper i wydawca nic z tego nie mają. To nie jest oczywiście wina konsumenta, ale to jeden z ważniejszych aspektów biznesowych – stwierdził Berg.

Wolfenstein II: The New Colossus

Pieniądze są istotne, ale to nie jedyny powód, dlaczego zmiany w gatunku strzelanek idą w stronę rozgrywki wieloosobowej. Deweloper wspomina, że duże znaczenie ma też rozwój techniki. Nie ma obecnie większych problemów z dostępem do sieci, więc twórcy gier starają się to wykorzystać najlepiej jak mogą. Berg wspomniał przy okazji, że choć liczba jednoosobowych strzelanek spada, to zawsze znajdą się studia, które będą przygotowywać tego typu produkcje. Niemniej, będzie ich niestety coraz mniej. 

Źródło: GameWatcher
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
ghs (2017.10.23, 12:00)
Ocena: 25

0%
może być mniej ważne aby jakościowo były takie jak wolf, doom czy shadow warrior
NiemcyMnieBija (2017.10.23, 12:05)
Ocena: 24

33%
Będziecie teraz w każdym newsie dawać reklamę?

Po drugie... Skoro debile wolą multi bez polotu, singla bez polotu byle by multi był to ja nie mam pytań. Dla mnie doom, jak i poprzednie wolfy były świetne i bawiłem się świetnie.

Multi w doomie nawet nie włączyłem.
hexon06 (2017.10.23, 12:06)
Ocena: 5

0%
Oglądałem już gameplay z tej gry i narobili mi tyle smaku, że nie mogę się doczekać premiery ich nowej gry. Klimat i grafika w tej grze jest wyśmienita.
Legtom (2017.10.23, 12:23)
Ocena: 4

0%
Nie gram w FPS ale w Wolfa , Dooma zawsze świetny klimat mnóstwo dobre zabawy.
ygdersil (2017.10.23, 12:24)
Ocena: 8

0%
Szczerze? wolę żeby wydali raz na ruski rok jakąś porządną strzelankę single player z naprawdę dobra fabułą i rozgrywką, niż żeby wydawali milion FPS-ów rocznie jak to było 10 czy 15 lat temu, z czego 90% to były średniaki.
chmielu1258 (2017.10.23, 12:25)
Ocena: 9

0%
NiemcyMnieBija @ 2017.10.23 12:05  Post: 1103587
Będziecie teraz w każdym newsie dawać reklamę?


Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze
manriusz (2017.10.23, 12:26)
Ocena: 8

0%
No przecież, biedne korpa. '...dla jednego gracza można sprzedać komuś innemu lub wymienić po ukończeniu, a deweloper i wydawca nic z tego nie mają.' Idźmy dalej. Niech producent samochodu, lodówki, laptopa za każdym razem pobiera prowizję przy odsprzedaży. Oni się później dziwią że rynek gier umiera lub piractwo duże.
Edytowane przez autora (2017.10.23, 12:27)
h63619 (2017.10.23, 12:28)
Ocena: 12

0%
Za shooterami nigdy nie przepadałem, ale to zjawisko dotyczy wszystkich gatunków gdzie możliwy jest multiplayer.
Jak byłem studentem to nawet lubiłem pograć z kolegami. Obecnie na granie mam mniej czasu. Podobnie koledzy a i gry różne lubimy. Nigdy nie lubiłem grać z obcymi ludźmi, więc gram tylko w single player.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 33
Niedroga hybryda z Core M3. 5
Radzi sobie ze 135-watowym CPU. 9
Białe, czarne, przeszklone lub nie. 5
Duży sukces polskiej gry. 11
Maksimum mocy i wszechstronności. 7
Wygodna regulacja głośności. 1
Polska drużyna zwarta i gotowa. 2
W najbliższy piątek, 17 listopada, rozpocznie się Audio Video Show & Smart Home. 8
To była kwestia czasu. 37
Nowy moduł już nagrodzony. 26
Duża metamorfoza znanej przeglądarki. 86
Coś dla pobudzenia nostalgii. 29
Rekord na Reddicie i mocny udział mediów. 57
Będzie wielkie liczenie. 33
Było wzgórze i nie ma wzgórza. 22
O zagrożeniach związanych z Intel ME mówiło się od długiego czasu. 28
Blizzard, zgodnie z obietnicą, udostępnił jedną ze swoich popularnych gier, StarCraft II, zupełnie za darmo, a więc w formie free-2-play. 17
Było wzgórze i nie ma wzgórza. 22
Nowy typ pamięci coraz bliżej. 13
Firma liczy na wyższą ofertę? 13
Będzie wielkie liczenie. 33
Wielka, ciężka i głodna mocy! 44
Jedni się cieszą, a inni krytykują. 18
O zagrożeniach związanych z Intel ME mówiło się od długiego czasu. 28
Zakrzywione 32 cale i FreeSync. 16
Płyta główna w formacie CEB. 8
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane