Aktualność
Bartosz Czechowicz, Środa, 11 października 2017, 12:14

Sprzęt może być następcą headsetu Vive. HTC zarejestrowało właśnie nowy znak towarowy, który ma być nazwą nadchodzących gogli wirtualnej rzeczywistości firmy. Model nosi nazwę Vive Eclipse, ale, póki co, w sieci brakuje szczegółowych informacji na temat jego możliwości i specyfikacji technicznej.

Co ciekawe, oznacza to, że HTC ma w planach przynajmniej dwa nowe headsety. Pierwszy to Vive Focus, który ma działać w pełni autonomiczne. Oznacza to, że do pracy z nim nie będzie wymagane ani połączenie ze smartfonem, ani sparowanie z komputerem klasy PC. Drugi to natomiast wspomniany wcześniej Vive Eclipse. Czym dokładnie będzie charakteryzował się ten model? Tego niestety nie wiemy, ale można założyć, że jeśli faktycznie zastąpi on obecną generację Vive (aktualne polskie ceny możecie sprawdzić tutaj), to możemy oczekiwać podzespołów typowych dla segmentu high-end, wysokiej ceny i sporych wymagać sprzętowych. Niewykluczone także, że urządzenie będzie kompatybilne z platformą Windows Mixed Reality.

HTC niedawno sprzedało sporą część swojego działu sprzętu przenośnego firmie Google. Tajwańczycy wciąż oczywiście mają zamiar dostarczać na rynek smartfony, ale tak mocne okrojenie oddziału odpowiedzialnego za tego typu urządzenia z pewnością da się przedsiębiorstwu we znaki. Niewkluczone więc, że szuka ono innej, bardziej intratnej działalności (HTC już od bardzo długiego czasu nie może pochwalić się dobrą sprzedażą telefonów). Czy będzie nią właśnie VR? Trudno powiedzieć. Ten rynek z pewnością ma spory potencjał, ale jednocześnie wciąż jest bardzo świeży. Niewykluczone więc, że z czasem popadnie on w zapomnienie, podobnie jak np. telewizory 3D.

Źródło: letsgodigital
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
arczi79 (2017.10.11, 18:08)
Ocena: 4

0%
'Niewykluczone więc, że z czasem popadnie on w zapomnienie, podobnie jak np. telewizory 3D.'

Bzdura kosmiczna. VR w tej chwili ma już tak mocne korzenie w rynku że głowa mała. Przykładem niech będą chociażby statystyki opublikowane przez producenta aplikacji BigScreen - która posiada już ponad 250 tyś. użytkowników (300% wzrost w ostatnim okresie) z czego duża ilość osób spędza w tej aplikacji nawet 20h tygodniowo (a to tylko jedna aplikacja). Sony natomiast w ostatnim okresie oznajmiło że przekroczyło pułap miliona (!!!) sprzedanych zestawów PS VR. Co do samych aplikacji dostępnych pod VR - sugeruję zapoznać się ze stroną uploadvr.com i serią artykułów 'Biggest Releases Of The Week'. Ani hardwarowo, ani softwarowo tutaj nie ma prawa cokolwiek posypać się z tą technologią.
Edytowane przez autora (2017.10.11, 18:10)
Negratyw (2017.10.11, 20:47)
Ocena: 2

0%
ale nawet nie gadaj z biedakami cebulakami ktorzy VR nawet na wystawie nie widzieli.....
Negratyw (2017.10.11, 20:49)
Ocena: 2

0%
mfuker @ 2017.10.11 13:24  Post: 1100860
Niewykluczone więc, że z czasem popadnie on w zapomnienie, podobnie jak np. telewizory 3D.

O tym wspominam od samego początku, od kiedy to producenci próbują wstrzyknąć VR dla mas w kosmicznych cenach.
nikogo nie interesuje ze jestes biedny i nie mozesz kupic hełmu VR..... ps: co do 3d...regularnie gram w gry na pc w stereo 3D i jakoś dla mnie ciągle jest to zajebista technologia....
Edytowane przez autora (2017.10.11, 20:52)
Negratyw (2017.10.11, 20:52)
Ocena: 2

0%
darkmartin @ 2017.10.11 14:08  Post: 1100877
Gogle VR był już w latach 90 ubiegłego wieku zarówno do PC, jak i Amigi a także konsol. Wtedy byłą to klapa i dzisiaj również jest to klapa i następnym razem również będzie to klapa.

potrzebowałem 30 sekund po odpaleniu VIVE u kumpla zeby zlozyc zamowienie na własny....gram od 30 lat...i nic na mnie jeszcze nigdy nie zrobiło takiego wrazenia..... Skyrim odpalony na VorpX przez DirectVR urywa cyce....dodajmy do tego ponad 3000 gier/appek na VIVE + setki zmodowanych gier AAA pod VR.......ale spoko dla ciebie to klapa.......pewnie wszystko na co cie nie stać to klapa....
arczi79 (2017.10.11, 21:16)
Ocena: 1

0%
Właśnie oglądałem na w VR konferencję Oculus Connect 4. Zapowiedziano dwa nowe headsety (jeden z nich to tylko 199$ - więc osoby z mniej zasobnym portfelem też będą miał możliwość 'zasmakować' VR), stałą obniżka ceny Oculus Rift'a do 399$, w grudniu niesamowity update Oculus Home i wciągnięto do współpracy kilka kolejnych firm (w tym jedno duże studio developerskie). Z ciekawych statystyk przytoczonych na konferencji - jedna z aplikacji (już nie pamiętam która) - ponad milion pobrań - a to chyba o czymś świadczy ;) Ponadto w Oculu Store ponad 300 dużych aplikacji i ponad 2000 ogólnie dostępnych pod VR - a to tylko po 18 miesiącach od momentu gdy zaczęto sprzedawać Oculus Rift CV1 i po niecałym roku odkąd są dostępne na rynku kontrolery Oculus Touche! Już się nie mogę doczekać nowych niesamowitych możliwości nowego Oculus Home (i tego panelu sterowania który chyba nazwali 'Oculus Dash' ). Gdzie to umierające VR? No pytam - GDZIE?!!!!
Edytowane przez autora (2017.10.11, 21:21)
Kynareth (2017.10.11, 22:09)
Ocena: 0

0%
Aby VR uczynić popularne, trzeba by gier popularności CS:GO czy Minecrafta w VR. Można już w te tytuły grać w taki sposób, ale nie działa to tak jak byśmy chcieli, a same giery nie wykorzystują w pełni możliwości VRa i raczej szybko nie zaczną (Minecraft jest bliżej). Chodzi o to, by istniało coś iście zajebistego, atrakcyjnego i świetnie działającego, z zabawą na przynajmniej setki godzin, w co można grać tylko w VR i wykorzystuje potencjał tych rozwiązań tak jak powinno. Wtedy może będzie dostateczny pęd na kupno VR setów i odpowiednich kompów. Szczególnie przy kolejnej generacji konsol za 2-3 lata. Dzieciaki muszą wkręcić się na dobre w VR i nagabywać rodziców do kupowania. Dzięki temu rozkręci się rynek i będą pieniążki oraz zachęta do tworzenia więcej contentu.
mfuker (2017.10.12, 10:02)
Ocena: -3

0%
Negratyw @ 2017.10.11 20:49  Post: 1100970
mfuker @ 2017.10.11 13:24  Post: 1100860
(...)

O tym wspominam od samego początku, od kiedy to producenci próbują wstrzyknąć VR dla mas w kosmicznych cenach.
nikogo nie interesuje ze jestes biedny i nie mozesz kupic hełmu VR..... ps: co do 3d...regularnie gram w gry na pc w stereo 3D i jakoś dla mnie ciągle jest to zajebista technologia....

Amatorzy tak mają, że zachwycają się na dobra sprawę niczym. A mamunia ile na komputer dla synusia wyłożyła?
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Jeżeli pasjonujesz się technologiami i sprawnie władasz piórem, zgłaszaj się! 73
Half-Life 3 dla marzycieli. 3
Ciekawa gra do wzięcia. 1
Programujesz, kombinujesz i dobrze główkujesz? 0
Ruszył Black Friday, czyli ogólnoświatowy dzień przecen i wyprzedaży. 0
W tym celu otwierają drugie, duże studio. 6
Z oknem lub bez. Sharkoon ogłosił dodanie do swojej oferty obudów S1000 i S1000W. 3
Niedrogi monitor dla graczy. 4
Ma to usprawnić aktualizowanie modułów systemu. Dzięki użytkownikowi Twittera o nicku Ducky! 8
Dobry czas na zakup elektroniki. 30
Są LED-y, jest i wentylator na VRM. 13
Microsoft tym razem się nie postarał. 9
Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek? 28
Tragiczny wynik, którego każdy się spodziewał. 30
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 54
Niedroga hybryda z Core M3. 21
Bot zobaczył, łapki w górę nie dał. 5
Intel Optane będzie mieć rywala. 27
Dobry czas na zakup elektroniki. 30
Czarny Piątek we wtorek. 4
Jeżeli pasjonujesz się technologiami i sprawnie władasz piórem, zgłaszaj się! 73
Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek? 28
Niebieska komunikacja na nowo. 6
Więcej terabajtów do wykorzystania. 5
Mikrotransakcje są teraz passé? 19
Stal i hartowane szkło. 7
Bot zobaczył, łapki w górę nie dał. 5
Intel Optane będzie mieć rywala. 27
Zasilacz Surface Dock mu nie wystarcza. 7
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane