Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 5 września 2017, 12:43

Solidny wzrost przychodów w pierwszej połowie tego roku. Firma GFK przygotowała raport dotyczący pecetowego rynku sprzętu dla graczy. Dowiedzieliśmy się z niego, że segment ten ma się bardzo dobrze i cały czas się rozwija, a coraz więcej podmiotów zainteresowanych jest wprowadzaniem na rynek własnych urządzeń. Doskonale sprzedają się zarówno pecety, jak i akcesoria komputerowe.

W przeprowadzonym przez GFK badaniu przyjrzano się światowej sprzedaży sprzętu dla graczy w pierwszej połowie tego roku. Analiza została przygotowana ze względu na trwające targi IFA 2017. Z udostępnionego materiału wiemy, że w porównaniu do odpowiadającego okresu ubiegłego roku przychody ze sprzedaży gamingowych desktopów na monitorowanych przez GFK rankach (z wyłączeniem Ameryki Północnej) wzrosły aż o 55 procent. W przypadku notebooków dla graczy wzrost był mniejszy, ale i tak znaczący, bo wyniósł 24 procent. GFK podaje, że wartość światowego rynku komputerów tworzonych stricte do grania przekroczyła 1,5 mld euro.

Jako, że Stany Zjednoczone nie były brane pod uwagę w badaniu, liderem jeśli chodzi o wielość sprzedaży pecetów jest Europa Zachodnia, z udziałem na poziomie 44 procent. Największy wzrost zanotowano jednak w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie udział wyniósł 34 procent, a przychód zwiększył się o 67 procent, do 522 mln euro. Raport wskazuje ponadto na bardzo dobrą kondycję segmentu akcesoriów dla graczy. Rok do roku przychody zwiększyły się o 56 procent i wyniosły 1,1 mld euro.

Najlepiej sprzedającymi się produktami były monitory. Przychód z tego rynku zwiększył się aż o 114 procent, głównie za sprawą wysokiego zapotrzebowania na urządzenia o dużej przekątnej oraz produktów z zakrzywionym ekranem. W segmencie akcesoriów monitory mają 57 procent udziałów (597 mln euro) i wyprzedzają słuchawki (210 mln euro), myszki (130 mln euro) i klawiatury (117 mln euro). Każdy z tych produktów zanotował co najmniej 10-procentowy wzrost przychodów rok do roku.

GFK twierdzi, że pecetowy rynek sprzętu dla graczy będzie rósł bardzo szybko także w drugiej połowie tego roku. Według analityków, ma mieć na to wpływ rozwój e-sportu, a także coraz większe zainteresowanie sprzętem wirtualnej rzeczywistości, który w ostatnim czasie zauważalnie potaniał, a na ostatni kwartał tego roku zapowiedziano kolejne niedrogie zestawy VR.

Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
daerragh (2017.09.05, 12:57)
Ocena: 3

0%
To ciekawe, od lat słyszymy zupełnie odwrotne plotki, że PC umiera ;) Ale to jasne, ze e-sport, CS:GO, LOL bardzo pomagają napędzać rynek gamingowy. Sprzedaje co jakis czas jakies komputery i widzę, że dzieciaki ubzdurały sobie, że nie da się grac w mniej niz 200 FPS, oczywiście na monitorze 60 Hz i interneciku LTE... Często się pytają ile klatek w CS:GO i LOL i jak mówie, że 100 to dla nich za mało. :D
Edytowane przez autora (2017.09.05, 13:37)
NiemcyMnieBija (2017.09.05, 13:00)
Ocena: 13

0%
daerragh @ 2017.09.05 12:57  Post: 1092785
To ciekawe, od lat słyszymy zupełnie odwrotne informacje :P Ale to jasne, ze e-sport, CS:GO, LOL bardzo pomagją napędzać rynek. Sprzedaje co jakis czas jakies komputery i widzę, że dzieciaki ubzdurały sobie, że nie da się grac w mniej niz 200 FPS na monitorze 60 Hz...


Śmiem twierdzić, że sprzedają się typowe 'gaming', a nie składaki złożone przez kogoś z głową. To że ktoś w Saturnie napisze 'gaming' i da świecącą obudowę i dowali kartę z 8GB pamięci (jakiś GTX 1030) i 16GHz CPU (bo według nich rdzenie się sumują) to nie znaczy jeszcze, że to gaming.
daerragh (2017.09.05, 13:09)
Ocena: 7

0%
NiemcyMnieBija @ 2017.09.05 13:00  Post: 1092787
daerragh @ 2017.09.05 12:57  Post: 1092785
To ciekawe, od lat słyszymy zupełnie odwrotne informacje :P Ale to jasne, ze e-sport, CS:GO, LOL bardzo pomagją napędzać rynek. Sprzedaje co jakis czas jakies komputery i widzę, że dzieciaki ubzdurały sobie, że nie da się grac w mniej niz 200 FPS na monitorze 60 Hz...


Śmiem twierdzić, że sprzedają się typowe 'gaming', a nie składaki złożone przez kogoś z głową. To że ktoś w Saturnie napisze 'gaming' i da świecącą obudowę i dowali kartę z 8GB pamięci (jakiś GTX 1030) i 16GHz CPU (bo według nich rdzenie się sumują) to nie znaczy jeszcze, że to gaming.


Tak, tak, magia gigabajtów nadal działa na nieobeznanych. Tak samo i3/5/7 niewazne, ze w wersji Ultra Low Voltage (szczegolnie i3 maja wtedy smieszne taktowania @1.7GHz, i7 tylko cztery wątki ). Musi byc i3/i5/i7. Pentium nie przejdzie, choćby był zbliżony do tych najslabszych i3, nawet do komputera stricte przeglądarka internetowa, wiec trzeba obniżać cenę.
Edytowane przez autora (2017.09.05, 15:49)
mfuker (2017.09.05, 13:51)
Ocena: 5

33%
daerragh @ 2017.09.05 13:22  Post: 1092795
cukru @ 2017.09.05 13:15  Post: 1092794
(...)

Śmiejesz się z 'dzieciaków', a mają rację, że dobrze mieć dużo więcej klatek na sekundę, nawet na 60 Hz monitorze.


Tak, jeśli te maks. 5ms robi dla kogos różnice pomiedzy 100 a 200 FPS. Dla mnie nie robi.

'Kulawej baletnicy przeszkadza rąbek spódnicy' :)

Także te kilka klatek to taki rąbek dla młodocianych pr0 elo graczy w kosmicznej ESL.
bi3dron4 (2017.09.05, 14:49)
Ocena: 8

0%
Tyle w temacie zmierzchu PCta jako maszynki do gier. Kto chce NAPRAWDĘ pograć, gra na PCie.
TheMr. (2017.09.05, 15:12)
Ocena: 6

0%
daerragh @ 2017.09.05 12:57  Post: 1092785
To ciekawe, od lat słyszymy zupełnie odwrotne plotki, że PC umiera ;) Ale to jasne, ze e-sport, CS:GO, LOL bardzo pomagają napędzać rynek gamingowy. Sprzedaje co jakis czas jakies komputery i widzę, że dzieciaki ubzdurały sobie, że nie da się grac w mniej niz 200 FPS, oczywiście na monitorze 60 Hz i interneciku LTE... Często się pytają ile klatek w CS:GO i LOL i jak mówie, że 100 to dla nich za mało. :D

Tak, fpsy na 60 Hz maja znaczenie w CS:GO, polecam zapoznać się z silnikiem Source.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Użytkownicy Nintendo Network będą bezpieczniejsi. 0
Headset odchodzi w zapomnienie. 9
Czy to początek czegoś większego? Microsoft zmienia nazwę Sklepu Windows. 20
Wielki Brat patrzy. Facebook przygotował nowe narzędzie do personalizacji reklam. 34
Kolejne problemy z Androidem Oreo. 6
Smartfon, wbrew wcześniejszym przypuszczeniom, trafi do Europy. 12
Promocja potrwa jeszcze tylko jeden dzień. 20
Opera robi duży krok w kierunku wirtualnej rzeczywistości. 15
Ogromna moc nowej architektury. 44
Zmiana nastąpi jeszcze w tym roku. 37
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Kolejne problemy z Androidem Oreo. 6
Smartfon, wbrew wcześniejszym przypuszczeniom, trafi do Europy. 12
Właściciele GeForce’ów gotowi na nadchodzące premiery. 5
Czy to początek czegoś większego? Microsoft zmienia nazwę Sklepu Windows. 20
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane