Aktualność
Piotr Gontarczyk, Poniedziałek, 26 czerwca 2017, 03:28

Smartfony zaraziły inne platformy. Z corocznego raportu firmy analitycznej Newzoo wynika, że w wciąż rosną kwoty wydawane przez graczy na zakupy w grach. Newzoo szacuje, że w bieżącym roku aż 47% graczy wydaje pieniądze w trakcie grania, a więc np. w ramach mikrotransakcji.

Zakupy w grach, płatne dodatki i rozszerzenia już teraz są dla wydawców lukratywną częścią ich działalności. Coraz więcej gier pojawia się z różnymi formami handlu cyfrowymi treściami, który ma zapewniać długotrwałe dochody. W sektorze konsol mamy coraz więcej gier wieloosobowym z darmowymi aktualizacjami i dodatkami, ale finansowanymi z zakupów w nich samych. Przykładami takich gier są m.in. Star Wars Battlefront II oraz Destiny 2. Obie te gry zdają się imitować modele finansowe znane już z rynku gier mobilnych. Według analityków trend ma się utrzymywać, a gracze powinni spodziewać się coraz więcej gier, które będą zachęcać ich do wydawania pieniędzy.

Z analiz Newzoo wynika, że w tym roku 2,2 miliarda ludzi kupi gry, a 47% z nich (około miliard) dodatkowo wyda pieniądze na cyfrowe treści oferowane w grach. Łącznie na same gry i płatne treści gracze w tym roku mają wydać 108,9 miliarda dolarów, a więc aż o 7,8 miliarda więcej niż w roku ubiegłym. Jeśli chodzi o stronę mobilną, to same mikrotransakcje mają wygenerować aż 42% (46,1 miliarda dolarów) dochodów całego rynku (mobilnego). 

Z ostatnich raportów finansowych wynika, że mistrzem w czerpaniu zysków z mikrotransakcji jest Activision. Przez rok firma z gier Blizzarda, takich jak Hearthstone, Heroes of the Storm, a także swojej serii Call of Duty, łącznie wyciągnęła 3,6 miliarda dolarów, wydanych przez graczy w ramach mikrotransakcji, czy kupowania DLC lub innych dodatków. Firma Electronic Arts zarobiła 1,68 miliarda dolarów. Wydawca serii Grand Theft Auto, Take-Two Interactive, ściągnął taką samą drogą blisko 461 milionów dolarów. Najgorsze jest jednak to, że lawinowo rosnące zyski ze sprzedaży treści z gier nie skłaniają wydawców do obniżania ich cen. Obok gier Free-to-Play, w przypadku których jedyne zyski generują m.in. mikrotransakcje, mamy wciąż gry z podobnym modelem monetyzacji, kosztujące nierzadko ponad 200 złotych.

Pytanie brzmi: jak daleko to zajdzie? Płatne dodatki, płatne ulepszenia, płatne bronie, płatne "znajdźki", płatne tekstury w wysokiej rozdzielczości, itd., a wszystko to do płatnych gier. Kiedy dojdziemy do punktu, w którym płatne będą..., no nie wiem,... rozdzielczości? Chcesz 4K? Zapłać!

Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 9
Zaloguj się, by móc oceniać
KULA666 (2017.06.26, 04:44)
Ocena: 27

0%
A myślałem że najwięcej kasy wydaje gimbaza kupując skrzynki do CS:GO :E
adul (2017.06.26, 05:20)
Ocena: 4

0%
Najgorsze jest jednak to, że lawinowo rosnące zyski ze sprzedaży treści z gier nie skłaniają wydawców do obniżania ich cen.

O, własnie. Gdyby chociaż była możliwość zakupu 'niepełnej' gry za 'niepełną' kasę, a dodatkowe rzeczy można było dokupić, to spoko. Są przykłady tego, jak Rainbow Six Starter Edition, czy nowy, epizodyczny Hitman. Ale z reguły są to dopłaty do, i tak już pełnej, ceny gry.
Edytowane przez autora (2017.06.26, 05:20)
lukevipno1 (2017.06.26, 05:53)
Ocena: 8

0%
KULA666 @ 2017.06.26 04:44  Post: 1076292
A myślałem że najwięcej kasy wydaje gimbaza kupując skrzynki do CS:GO :E


kupuje się klucze jak już coś IMO nie warto lepiej kupić skin docelowy :E
rafaello (2017.06.26, 08:08)
Ocena: -3

0%
Koszty produkcji gier z coraz łądniejszą grafiką rosna coraz drastyczniej. Musiało sie skończyć albo podniesieniem cen, albo drastycznym podniesieniem ilości kupujących albo skutecznymi mikropłatnościami. Przyrost naruralny jest za wolny ;)
Kineskop (2017.06.26, 08:55)
Ocena: 3

0%
lukevipno1 @ 2017.06.26 05:53  Post: 1076299
KULA666 @ 2017.06.26 04:44  Post: 1076292
A myślałem że najwięcej kasy wydaje gimbaza kupując skrzynki do CS:GO :E


kupuje się klucze jak już coś IMO nie warto lepiej kupić skin docelowy :E


Ale wtedy nie ma tego hazardu, bo otwieranie skrzynek to jak granie w ruletkę.
rops (2017.06.26, 09:11)
Ocena: 4

0%
rafaello @ 2017.06.26 08:08  Post: 1076308
Koszty produkcji gier z coraz łądniejszą grafiką rosna coraz drastyczniej. Musiało sie skończyć albo podniesieniem cen, albo drastycznym podniesieniem ilości kupujących albo skutecznymi mikropłatnościami. Przyrost naruralny jest za wolny ;)

Po części, ale zwykle to właśnie produkcje stosunkowo proste sięgają głębiej do kieszeni graczy - tam gdzie jest multiplayer - skórki, boost do XP, lepsze bronie, zestawy zbroi itp. I to tego typu gry są robione po części nie by dawać przyjemność, ale by uzależnić od poczucia satysfakcji, a potem to poczucie dawkować coraz rzadziej i rzadziej, ale dać furtkę (mikropłatności) by jednak móc to wszystko przyspieszyć.

Gry też większe, ładniejsze ale narzędzia są dużo potężniejsze, spokojnie w pojedynkę można zrobić rzeczy do których kiedyś potrzebny cały zespół.
Edytowane przez autora (2017.06.26, 09:55)
Telvas (2017.06.26, 10:51)
Ocena: 5

0%
Pytanie brzmi: jak daleko to zajdzie? Płatne dodatki, płatne ulepszenia, płatne bronie, płatne 'znajdźki', płatne tekstury w wysokiej rozdzielczości, itd., a wszystko to do płatnych gier. Kiedy dojdziemy do punktu, w którym płatne będą..., no nie wiem,... rozdzielczości? Chcesz 4K? Zapłać!

Wtedy pojawi się jakiś wizjoner, jakiś nowatorski, innowacyjny, odważny, agresywny deweloper, czy wydawca, który, uwaga... <werble> wyda całą grę na raz bez mikrotranzakcji!

I będzie szał nowości, piszczące nastolatki, Nobel za genialny wynalazek, etc. i wszystko wróci do zapomnianej przez wszystkich normy. Na jakiś czas.
Edytowane przez autora (2017.06.26, 10:51)
Stjepan (2017.06.26, 11:04)
Ocena: -3

0%
Ja kupuje dodatki w przecenach, a w grze z mikrominiaturyzacjami jeszcze nic nigdy nie kupiłem, mam na myśli np. androidowego Star Wars: Heroes w którego gram.
mfuker (2017.06.26, 11:37)
Ocena: 3

33%
A czy w statystykach nie podano, ile razy pociechy podkradły karty kredytowe rodzicom?
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 3
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 3
Szef Valve ma się czym pochwalić. 14
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 66
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 11
Mały komputer z Kaby Lake-U. 6
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 11
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 66
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
Aktualności spokrewnione
O autorze
Facebook
Ostatnio komentowane