Aktualność
Adrian Kotowski, Piątek, 23 czerwca 2017, 14:35

Interakcja na nowym poziomie. Valve przedstawiło informacje dotyczące swojego nowego kontrolera o kodowej nazwie Knuckles. Konstrukcja przygotowana została z myślą o obsłudze materiałów korzystających z techniki wirtualnej rzeczywistości. Na tle dostępnych na rynku kontrolerów VR wyróżnia się funkcją rozpoznawania położenia palców, dzięki czemu możliwe będzie wykonywanie prostych gestów w świecie wirtualnym.

Valve pracuje nad kontrolerem Knuckles od kilku lat i co jakiś czas ujawnia kilka informacji na jego temat. Tym razem firma podała ich naprawdę sporo – poznaliśmy najważniejsze funkcje urządzenia, a także dowiedzieliśmy się, jak z nich korzystać. Sprzęt wyposażony został w kilka paneli pojemnościowych, dzięki którym możliwe jest wykrywanie położenia i nacisku naszych palców.

Valve Knuckles

Valve Knuckles

Większość czynności wykonujemy za pomocą kciuka, którym obsługujemy panel dotykowy i sąsiadujące z nim przyciski. Palec wskazujący służy do naciskania spustu, a reszta zapewnia odpowiedni uchwyt kontrolera. Co istotne, po oderwaniu od Knuckles któregokolwiek z palców, informacja ta zostaje odnotowana, co może być wykorzystane przy wykonywaniu interakcji w świecie wirtualnym. Dzięki zastosowanemu mocowaniu nie musimy się martwić, że sprzęt wypadnie nam z dłoni, nawet gdy jest ona otwarta. By móc skorzystać z funkcji rozpoznawania położenia palców należy wykonać szybką kalibrację, widoczną na gifie poniżej.

Rozwiązanie może pozwolić m.in. na chwytanie, podnoszenie lub obracanie w naturalny sposób elementów znajdujących się w świecie wirtualnym. Może też służyć do komunikacji za pomocą gestów i łatwiejszej obsługi interfejsu. Pierwsze modele Knuckles rozsyłane są obecnie do deweloperów. Nie jest niestety jasne, kiedy kontrolery mogą trafić do sprzedaży. 

Valve

Źródło: Steam
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 2
Zaloguj się, by móc oceniać
motiff (2017.06.23, 14:45)
Ocena: 7

0%
Skończy jak steam os, machine, kijem tego nie tykać.
adul (2017.06.23, 14:48)
Ocena: 4

0%
...Knuckles?
Giovanne (2017.06.23, 15:16)
Ocena: -4

0%

Na tle dostępnych na rynku kontrolerów VR wyróżnia się funkcją rozpoznawania położenia palców, dzięki czemu możliwe będzie wykonywanie prostych gestów w świecie wirtualnym.


Czyli będzie pozwalał na to co od ponad pół roku pozwala Oculus Touch, ale wiadomo Oculus = Facebook = Hate
Giovanne (2017.06.23, 16:05)
Ocena: 4

0%
motiff @ 2017.06.23 14:45  Post: 1075709
Skończy jak steam os, machine, kijem tego nie tykać.


A ja mam nadzieję że się przyjmie i zostanie już na zawsze w gameingu, od prawie roku gram na VR i jest to świetna zabawa, ale jak źle skończy to co sobie pogram to moje :)
~!@#$%^&*()_+ (2017.06.23, 16:41)
Ocena: 9

0%
Nareszcie będzie można strzelić palcowe w grach VR dla dorosłych.
_QuaTTrO_ (2017.06.23, 17:15)
Ocena: 4

0%
Steam teraz będzie wykrywał kiedy ręka zbliża się do portfela i automatycznie będzie otwierał sklep
Pet_BB (2017.06.23, 18:57)
Ocena: 3

0%
Giovanne @ 2017.06.23 15:16  Post: 1075720
Czyli będzie pozwalał na to co od ponad pół roku pozwala Oculus Touch, ale wiadomo Oculus = Facebook = Hate

No właśnie to samo mi się ciśnie na usta. To kolejny news na tym portalu kiedy autor nie ma pojęcia co istnieje już na rynku lub nie rozumie o czym pisze.
nietopyrz (2017.06.23, 20:09)
Ocena: -4

0%
Wrzucić automatycznie ładowany 2MB gif tylko po to żeby pokazać, jak się rękę zgina
-_-'
embrion (2017.06.23, 23:12)
Ocena: 1

0%
nietopyrz @ 2017.06.23 20:09  Post: 1075810
Wrzucić automatycznie ładowany 2MB gif tylko po to żeby pokazać, jak się rękę zgina
-_-'

Chyba masz jakiegos specjalnego PCL, bo u mnie ma 28KB
Giovanne (2017.06.24, 02:40)
Ocena: 3

0%
Pet_BB @ 2017.06.23 18:57  Post: 1075795
Giovanne @ 2017.06.23 15:16  Post: 1075720
Czyli będzie pozwalał na to co od ponad pół roku pozwala Oculus Touch, ale wiadomo Oculus = Facebook = Hate

No właśnie to samo mi się ciśnie na usta. To kolejny news na tym portalu kiedy autor nie ma pojęcia co istnieje już na rynku lub nie rozumie o czym pisze.

Bo autor tylko przepisuje newsa z innego bardziej znanego portalu, ale czemu tamten portal nie wie tego, że te same funkcje są w Touch i ten nowy kontroler to w zasadzie kopia Touch tak samo jak nowy pasek do Vive jest kopią uchwytu Rifta...
Oni (PCLab) chyba nawet nie mają gogli VR w redakcji, kiedyś tam dostali zrobili test z gtx1080 i chyba musieli oddać, bo od tamtej pory wyszły chyba dwa Titany, gtx1080Ti i kilka kart od AMD a kolejnego testu w VR nie było. Z resztą moim zdaniem to powinien być jeden z etapów testu kart graficznych, bo VR jest już od ponad roku na rynku.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Prototypowy egzemplarz ujawniony. 3
Rynek monitorów przeznaczonych dla graczy rośnie jak na drożdżach. 8
Dużo aluminium i trochę szkła. 4
Nowe karty graficzne na horyzoncie. 9
Płatne treści w Instant Articles coraz bliżej. 10
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 24
Sprzętu na pewno nie znajdziemy pod choinką. 5
System można za darmo testować przez 90 dni. 20
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 4
Szef Valve ma się czym pochwalić. 18
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 68
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 24
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 40
Xbox odkryje, że jest pecetem. 31
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane