Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 9 maja 2017, 18:15

DM BZWBK zawiesza rekomendacje dla spółki. Miało być światowo, bez błędów, mieliśmy otrzymać dopracowany tytuł ze świetną fabułą i jak zwykle nic z zapowiedzi nie wyszło. Analitycy twierdzą, że Sniper Ghost Warrior 3 może być ostatnią dużą produkcją polskiego studia, gdyż CI Games nie będzie miało po prostu pieniędzy na stworzenie kolejnej.

Informowaliśmy Was już, że nowa gra CI Games zbiera raczej średnie i słabe recenzje. Sniper Ghost Warrior 3 nie spełnił pokładanych w nim nadziei i raczej są bardzo małe szanse na to, że z czasem opinia o tym tytule się w ogóle zmieni. Produkcja, która miała wprowadzić deweloperów do pierwszej ligi polskich twórców, gdzie już są choćby CD Projekt i Techland, może paradoksalnie przyczynić się do problemów w dalszym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Łukasz Kosiarski z DM BZWBK twierdzi, że CI Games może nie zarobić na Sniper Ghost Warrior 3 tylu pieniędzy, by mogło w ogóle myśleć o stworzeniu kolejnej wysokobudżetowej gry.

-Zdecydowaliśmy się na zawieszenie rekomendacji dla spółki. Podane wyniki sprzedaży przesądziły o takiej decyzji. Z każdą kolejną częścią Snipera spółka zwiększała budżet, a sprzedaż była coraz gorsza. W przypadku trzeciej części brake even [próg rentowności – przyp. red.] szacujemy na poziomie 700-800 tys. szt., a sprzedaż w całym roku w najlepszym wypadku będzie niewiele większa. Nakłady na Snipera 3 wyniosły zapewne powyżej 60 mln zł. Spółka ma sporo kredytu w jednym z banków i po spłacie zobowiązań nie będzie miała środków na kolejną produkcję wielkości Snipera 3. Spółka ma duży problem. Moim zdaniem w obecnej sytuacji ciężko uzasadnić biznesowo produkcję Snipera 4, a to jest dla CI Games najważniejsza marka, długo budowana. Sytuacja wymaga poważnego zastanowienia się co dalej i być może przedefiniowania strategii biznesu. – stwierdził Kosiarski.

Jak podaje CI Games, Sniper Ghost Warrior 3 sprzedał się do tej pory w nakładzie 250 tysięcy sztuk. Wiemy też, że do sklepów wysłano 700 tysięcy pudełek z grą. Władze studia w oficjalnym komunikacie poinformowały, że sprzedaż ich najnowszej produkcji jest niższa niż oczekiwano. Słabo wyglądają notowania giełdowe spółki. Jeszcze 24 kwietnia (dzień premiery Sniper Ghost Warrior 3) za jedną akcję płacono 2,67 zł, podczas gdy dzisiaj zaledwie 1,25 zł. Co ciekawe, tylko od wczoraj cena spadła o 21 procent. Problemy dewelopera doskonale widać także po podpisaniu aneksu do umów kredytowych z bankiem PKO, które wydłużają termin spłaty do 30 czerwca 2017 roku. 

Źródło: Bankier, PAP
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
motiff (2017.05.09, 18:37)
Ocena: -3

0%
To baaardzo dziwne, bo mamy najlepsze wyniki jako gospodarka w historii i eksport szaleje, startupy promowane jest tiptop i jak widać nieliczny flop.
rops (2017.05.09, 18:40)
Ocena: 23

0%
Z tego co widziałem na Digital Foundry to wersje konsolowe są tragicznie, spadki poniżej 30 fps są regułą. Widzieli co wydają. Tak czy inaczej szkoda, bo wygląda na to, że gra ma potencjał i sporo osób jej jednak broni w internecie (chyba że to zorganizowana akcja CI).
Edytowane przez autora (2017.05.09, 19:02)
Amitoza (2017.05.09, 19:05)
Ocena: 16

0%
kieros @ 2017.05.09 18:34  Post: 1063815
przestroga dla tych co nadmuchują CDprojektRED do granic absurdu.
Te firemki padają jak muchy.

Akurat CDP ma sporo kasy, więc nawet gdyby cyberpunk2077 przyniosło straty, to nic im nie będzie.
vallentine (2017.05.09, 19:14)
Ocena: 13

0%
Gierka powinna kosztować na PC ~99zł, a konsole ~130, 140 zł. Może by to trochę ich uratowało. Ale grając w grę można zauważyć, że nie wykorzystali w ogóle potencjału CryEngine, a przecież pierwszą grą którą na nim wydali był Sniper Ghost Warrior 2. Posiadają licencje na silnik od ponad 5 czy tam 6 lat a nic praktycznie się nie nauczyli.
michaml9995 (2017.05.09, 19:20)
Ocena: 34

0%
Nie czaje, co za debile są w zarządzie żeby przyklepać takie coś?

Serio szkoda im było poczekać 3-6 miesięcy, dopracować to, wydać i zgarnąć 3-4x tyle hajsu?

Wtf?
deton24 (2017.05.09, 19:45)
Ocena: 9

0%
Ja uważam że po prostu nie byli zupełnie pewni żeby to całkowicie uratowało sytuację. Odnoszę wrażenie że oni mają raczej słabe zaplecze. Część prac była zalecana zewnętrznym studiom. CryEngine nie słynie z dobrej dokumentacji tak czy siak, też i wersje silnika się zmieniają. Poza Crytekiem trudno jest zrobić coś porządnego na Cry Engine. Są pewne ograniczenia. Rzucili się na głęboką wodę, i trochę się zaczęli poddtapiać, bo nie każdy wrzucony do rzeki nauczy się na żywca pływać.
kiokio (2017.05.09, 19:49)
Ocena: 15

0%
michaml9995 @ 2017.05.09 19:20  Post: 1063829
Nie czaje, co za debile są w zarządzie żeby przyklepać takie coś?

Serio szkoda im było poczekać 3-6 miesięcy, dopracować to, wydać i zgarnąć 3-4x tyle hajsu?

Wtf?

Widac nie masz pojecia o biznesie, terminy, roadmap, biznesplany są bardzo ważne bo tego typu firmy projekty finansują z kredytów. To wlasnie w umowach z bankami, czy inwestorami są zawarte terminy, kazde odstepstwo od umowy skutkuje albo karami finansowymi, albo renegocjacją umów czesto na gorszych warunkach. Jak widzisz nawet w artykule jest info o aneksowaniu umowy z wydłużonym terminem splaty kredytu na czerwiec, wiec jak Ty sobie wyobrażasz przelożenie premiery o 6 m-cy??
Aargh (2017.05.09, 19:54)
Ocena: 13

0%
deton24 @ 2017.05.09 19:45  Post: 1063836
Ja uważam że po prostu nie byli zupełnie pewni żeby to całkowicie uratowało sytuację. Odnoszę wrażenie że oni mają raczej słabe zaplecze. Część prac była zalecana zewnętrznym studiom. CryEngine nie słynie z dobrej dokumentacji tak czy siak, też i wersje silnika się zmieniają. Poza Crytekiem trudno jest zrobić coś porządnego na Cry Engine. Są pewne ograniczenia. Rzucili się na głęboką wodę, i trochę się zaczęli poddtapiać, bo nie każdy wrzucony do rzeki nauczy się na żywca pływać.

Przecież to norma w tej branży i robią to o wiele większe firmy niż CI. Świat outsourcem stoi.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 50
Niedroga hybryda z Core M3. 14
Radzi sobie ze 135-watowym CPU. 10
Białe, czarne, przeszklone lub nie. 9
Duży sukces polskiej gry. 12
Maksimum mocy i wszechstronności. 7
Wygodna regulacja głośności. 3
Polska drużyna zwarta i gotowa. 2
W najbliższy piątek, 17 listopada, rozpocznie się Audio Video Show & Smart Home. 9
To była kwestia czasu. 37
Duża metamorfoza znanej przeglądarki. 89
Coś dla pobudzenia nostalgii. 29
Rekord na Reddicie i mocny udział mediów. 57
Będzie wielkie liczenie. 33
Było wzgórze i nie ma wzgórza. 22
O zagrożeniach związanych z Intel ME mówiło się od długiego czasu. 28
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 50
Blizzard, zgodnie z obietnicą, udostępnił jedną ze swoich popularnych gier, StarCraft II, zupełnie za darmo, a więc w formie free-2-play. 17
Wielka, ciężka i głodna mocy! 44
Było wzgórze i nie ma wzgórza. 22
Nowy typ pamięci coraz bliżej. 13
Firma liczy na wyższą ofertę? 13
Będzie wielkie liczenie. 33
Wielka, ciężka i głodna mocy! 44
Jedni się cieszą, a inni krytykują. 18
O zagrożeniach związanych z Intel ME mówiło się od długiego czasu. 28
Zakrzywione 32 cale i FreeSync. 16
Płyta główna w formacie CEB. 8
Facebook