Aktualność
Adrian Kotowski, Niedziela, 19 marca 2017, 15:13

Firma myśli też o całkowitym porzuceniu wsparcia dla DirectX 11. Alistair Brown, przedstawiciel studia Cloud Imperium Games, które pracuje nad powstaniem gry Star Citizen, ujawnił kilka planów związanych z przyszłością produkcji. Twórcy tytułu chcą postawić na API Vulkan, kosztem DirectX 12, którego zaimplementowanie deweloperzy zapowiadali jakiś czas temu.

Alistair Brown w swojej wypowiedzi na oficjalnym forum gry stwierdził, że studio od początku myślało o wykorzystaniu DX12 w swojej produkcji. Niemniej, tytuł powstawał na bazie dostępnego API DX11 i właśnie w tym trybie można obecnie odpalić Star Citizen. Plany zmieniły się wraz z prezentacją Vulkana, który bardzo mocno zainteresował Cloud Imperium Games.

Star Citizen

Przedstawiciel studia ujawnił, że jego firma chce całkowicie przejść na to API przy tworzeniu Star Citizen. Brown tłumaczy, że Vulkan i DX12 są do siebie bardzo podobne i oferują w zasadzie ten sam zestaw funkcji. Przewagą tego pierwszego jest jednak to, że jest niezależny od systemu operacyjnego, podczas gdy drugi dostępny jest jedynie dla użytkowników Windows 10. Zastosowanie Vulkana zamiast DirectX 12 jest więc po prostu bardziej sensowne, bo Star Citizen będzie mogło kupić więcej graczy.

Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że czas DX11 w grze Cloud Imperium Games jest policzony. Studio chce w przyszłości całkowicie odciąć się od tego API i skupić na rozwijaniu wersji z Vulkanem. Nie podano jednak żadnego konkretnego terminu kiedy ma się to stać. Inna sprawa, że nadal nie wiemy, kiedy w ogóle wydana zostanie sama gra, rozwijana już od kilku lat. Twórcy nie muszą martwić się o fundusze, bo same zbiórki przyniosły im już 145 mln dolarów. 

Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 10
Zaloguj się, by móc oceniać
blasta (2017.03.19, 15:25)
Ocena: 47

0%
Bardzo dobre posunięcie.
PabloPikaschu (2017.03.19, 15:28)
Ocena: 38

0%
Jeśli faktycznie się w pracę zaangażują i zrobią użytek z Lumberyarda i Vulkana, to może być nieźle.
michasu2 (2017.03.19, 15:37)
Ocena: 26

0%
Miła wiadomość
Kazubin (2017.03.19, 15:39)
Ocena: 23

0%
PabloPikaschu @ 2017.03.19 15:28  Post: 1049377
Jeśli faktycznie się w pracę zaangażują i zrobią użytek z Lumberyarda i Vulkana, to może być nieźle.

Jeżeli faktycznie będą odchodzić w miarę sprawnie od DX11 to Vulkan po Doomie może mieć następny duży sukces.

Dość zimny kubeł wody na głowy w MS :E
Edytowane przez autora (2017.03.19, 15:44)
jacenty101 (2017.03.19, 15:50)
Ocena: 26

0%
W końcu jakiś kuksaniec w DX. Czas zakończyć tą hegemonię MS.
Atak_Snajpera (2017.03.19, 15:52)
Ocena: 16

0%
No i po co wam Win10 dzieci? Dni DX12 są policzone.Quake Champions również będzie używał Vulkana więc co niektórzy pewnie będą mieć po 150-200 fps ;)
Kitu (2017.03.19, 16:07)
Ocena: 24

0%
SambaVerde @ 2017.03.19 15:59  Post: 1049385
Atak_Snajpera @ 2017.03.19 15:52  Post: 1049384
No i po co wam Win10 dzieci?

A to pod Win10 Vulkan nie działa?


A to dla graczy był jakiś inny powód instalacji Win 10 niż DX12?
Kazubin (2017.03.19, 16:08)
Ocena: 25

0%
SambaVerde @ 2017.03.19 15:59  Post: 1049385
Atak_Snajpera @ 2017.03.19 15:52  Post: 1049384
No i po co wam Win10 dzieci?

A to pod Win10 Vulkan nie działa?

Zła sentencja, to DX12 nie działa pod Windowsem 7/8 ;)
NiemcyMnieBija (2017.03.19, 16:32)
Ocena: -4

0%
I co z tego, że będzie skoro gra w tym tempie nigdy nie wyjdzie.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nowy mikrokod z lepszą obsługą pamięci RAM. 11
Sporo informacji o nowej grze Ubisoftu. 24
Sprzęt ma własny wyświetlacz, ale do pracy wciąż wymaga smartfona. 4
Firma zaktualizowała swój program certyfikacji PC. 9
Inteligentnie zmieniający parametry obrazu. 4
Dobra okazja do nabycia nowej konsoli. 19
Dobry wybór, gdy potrzebujemy wysokiej wydajności. 8
Monitory dla wymagających. 24
Tanio nie jest, ale to chyba żadna niespodzianka. 35
Firma zapowiada szereg nowych litografii. 23
Premiera odbędzie się na targach Computex. 6
Produkcja idzie pełną parą. 59
Aż 98% zainfekowanych komputerów pracuje pod kontrolą siódemki. 36
Duży postęp w rozwoju emulatora PlayStation 3. 40
Kolejne duże usprawnienie dla użytkowników Androida. 31
Czy można wykorzystać grę komputerową do rozwoju dziedziny nauki? 22
Mała czarna, czy duża jasna? 38
Kilka interfejsów może przejść do historii. 33
David Hasselhoff lubi to, jak wszystko z 2000. 107
Pierwsze filmiki na zachętę. 28
Fałszywki to zmora internetu i niestety trudno z nimi walczyć. 28
Rozluźnij się, to tylko Wątko-rozpruwacz. 61
Mała czarna, czy duża jasna? 38
Rozluźnij się, to tylko Wątko-rozpruwacz. 61
Produkcja idzie pełną parą. 59
David Hasselhoff lubi to, jak wszystko z 2000. 107
Hybryda z lepszą specyfikacją. 3
Nowy mikrokod z lepszą obsługą pamięci RAM. 11
Jeszcze więcej informacji. 12
Kolejna płyta główna z AM4. 11
Monitory dla wymagających. 24
Telemetria w sprzęcie sieciowym. 28
Pierwsze filmiki na zachętę. 28
Dla fanów jednoslotowych kart graficznych. 7
Aktualności spokrewnione
Facebook