Aktualność
Paweł Pilarczyk, Wtorek, 18 października 2016, 19:48

Amazon, gigant rynku ecommerce, otwiera się na polskich konsumentów. Dziś oficjalnie startuje polska strona Amazonu dostępna na razie jeszcze pod adresem www.amazon.de (www.amazon.pl też działa, ale przenosi na domenę .de). Przetłumaczono całą witrynę oraz opisy milionów produktów dostępnych w ofercie Amazonu. To na razie pierwszy krok - Amazon (jeszcze) nie wszedł oficjalnie do Polski.

Od dziś polscy konsumenci mogą dokonywać zakupów na Amazonie i wybierać przesyłkę produktów do Polski. Na nieco droższe produkty (próg cenowy to 39 euro) przesyłka jest dostępna za darmo, koszt wysyłki tańszych to zwykle kilka euro.

Jak zauważyliście, witryna amazon.de wciąż operuje jeszcze cenami w euro, jednak wbudowany mechanizm "Amazon Converter" umożliwia automatyczne przeliczenie kwoty zakupów na złotówki. Niestety obecnie stosowany kurs jest bardzo wysoki i dziś wynosi ok. 4,61 zł za 1 euro, chociaż kantory internetowe sprzedają euro po 4,32 zł. 

Dlatego jest też możliwość tańszego rozliczania zakupów - wystarczy wyłączyć "Amazon Converter" o pozwolić, by nasz bank przeliczył euro na złotówki według swojego kursu (który najczęściej też jest wysoki, choć pewnie niższy od tego Amazonu), ale obecnie najlepszą metodą jest zamówienie w banku karty płatniczej nominowanej w euro i opłacanie zakupów z wykorzystaniem tej karty (a euro można najtaniej kupić w kantorach internetowych).

Udało nam się porozmawiać z przedstawicielami Amazonu, Marzeną Więckowską, rzeczniczką prasową Amazon w Polsce oraz Benem Howesem, dyrektorem działu PR na Europę.

Marzena Więckowska, rzecznik prasowy Amazon Polska

Oboje zapewniali nas, że Amazon jest firmą skoncentrowaną przede wszystkim na użytkowniku, zgodnie z maksymą "Klient ma zawsze rację". Dlatego to nawet klienci jako pierwsi dowiedzą się o spolszczeniu niemieckiej witryny Amazon - jeszcze przed samymi sprzedawcami, którzy współpracują z Amazonem. Dlatego ci ostatni będą musieli tak zmodyfikować swoją ofertę, by była ona w pełni dostępna także dla polskich użytkowników.

Na naszą uwagę o drogim przeliczniku walutowym uzyskaliśmy odpowiedź, że cena na pewno będzie weryfikowana i dostosowana tak, by być najbardziej korzystną dla użytkowników. Warto jednak porównywać końcowe ceny produktów na Amazonie w złotówkach do cen tych samych produktów w polskich sklepach. Nie zawsze może się to udać, bo bardzo wielu przedmiotów w Polsce kupić się nie po prostu nie da.

Amazon w Polsce? Jeszcze nie do końca

Co prawda już dziś wchodząc na niemiecką witrynę Amazonu można wybrać język polski (co na pewno znacznie ułatwia robienie zakupów), jednak oferta nie jest jeszcze dla nas kompletna. Wybrane produkty wciąż mają niemieckie (lub angielskie) opisy, niektórych nie można jeszcze wysłać do Polski, niedostępna jest jeszcze usługa Amazon Prime, nie można też zakupić urządzenia Amazon Echo. Wszystkie te niedogodności z czasem zostaną usunięte, ale jeszcze nie dziś...

Najważniejsze jest jednak nie tylko spolszczenie samej witryny, ale uruchomienie polskiego centrum obsługi klientów. Pracownicy Amazonu nie tylko odpiszą na maile wysłane po polsku, ale można też uzyskać pomoc telefonicznie - wystarczy zadzwonić na działającą od dziś polską infolinię. W przypadku jakichkolwiek problemów z zakupami, uzyskamy pełne wsparcie po polsku.

 

Na nasze pytanie, jakie są przewagi Amazonu nad konkurencją (chyba wszyscy wiemy, kogo mieliśmy na myśli zadając to pytanie ;-)), przedstawiciele Amazonu odparli, że starają się koncentrować nad dostarczeniem najwyższej jakości usług dla swoich użytkowników, aniżeli podglądać konkurencję. Ich zdaniem unikalną cechą Amazonu są tzw. centra logistyczne e-commerce, z którymi współpracują zrzeszone sklepy. Centra te zlokalizowane są na całym świecie, w tym w Polsce (w Poznaniu i we Wrocławiu). Sklepy oferujące swoje produkty w ramach Amazonu wysyłają najpierw swój asortyment do takiego centrum, a nie bezpośrednio do klienta. Stamtąd Amazon dystrybuuje towar do pozostałych swoich centrów, co pozwala dokonywać zakupów klientom Amazonu na całym świecie.

Wnętrze jednego z centrów logistycznych Amazonu

Daje to nie tylko dostęp sprzedawcom do o wiele szerszego, międzynarodowego rynku, ale - z drugiej strony - klientom pozwala na dokonywanie zakupów u kilku sprzedawców z poziomu Amazonu, a kurier dostarczy potem jedną przesyłkę zawierająca wszystkie przedmioty. Takie rozwiązanie umożliwia także wykupienie (trochę droższej) przesyłki ekspresowej z gwarantowaną dostawą paczki już następnego dnia. 

Źródło: własne
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
C-traxx (2016.10.18, 20:11)
Ocena: 16

0%
Amazon ma bardzo dobra obsluge klienta ale pracowac dla nich nigdy bym nie chcial, tragedia. Zreszta rzadko kiedy od nich cos kupuje. Banggood, aliexpress, goodluckbuy, gearbest nie maja konkurencji...
Ngreedia (2016.10.18, 20:14)
Ocena: 35

0%
C-traxx @ 2016.10.18 20:11  Post: 1013220
Amazon ma bardzo dobra obsluge klienta ale pracowac dla nich nigdy bym nie chcial, tragedia. Zreszta rzadko kiedy od nich cos kupuje. Banggood, aliexpress, goodluckbuy, gearbest nie maja konkurencji...


Żeby tam były tanie karty, procki a nie tylko wibratory i podobny szajs.
Vendeur (2016.10.18, 20:21)
Ocena: 31

0%
Na nasze pytanie, jakie są przewagi Amazonu nad konkurencją (chyba wszyscy wiemy, kogo mieliśmy na myśli zadając to pytanie ;-))


Ja nie wiem, bo chyba nie Allegro - to nie sklep i kładą laskę na wszystkich kupujących poprzez ten portal. W Polsce nie ma dostępnego żadnego sklepu z tak ogromną ofertą jak Amazon.
aqvario (2016.10.18, 20:35)
Ocena: 13

0%
No cóż, elektronika nie jest najtańsza na Amazonie, ale powyżej 20 funtów mają darmową przesyłkę, a sklepy komputerowe online bardzo często powyżej 300-500. Plus faktycznie wysyłka na dzień następny (prime) działa - dostarczają też w soboty i niedziele (!).

Mają świetny system zwrotów i reklamacji. Np produkty, które mają w swoich centrach i sprzedają pod własnym szyldem w ramach zwrotów są przesyłane na ich koszt. Wypełniam formularz, że produkt mi się nie podoba i dostaję zwrotkę, że następnego dnia (tak, jeden dzień) ich przedstawiciel przyjedzie odebrać niechciany produkt. Za trzy dni zwrot kasy na konto.

Oczywiście, zdarzają się wpadki, ale na ilość rzeczy, które od nich zamówiłem, to promil. Aczkolwiek Prime mają dla mnie stanowczo za drogo (80 funtów rocznie i wciśniętą w to telewizję online z ofertą dość marną w porównaniu do netfixa, z którym chcieli konkurować). Mogli pozostać przy 50 funtach rocznie bez telewizji, to bym im nawet płacił, bo wysyłka na dzień następny jest szalenie wygodna.

Ach tak, pracowałem dla firm kurierskich i tam jest już niezła harówka. Podobno przy Amazonie to pikuś. Nie dziwię się, że Amazon chce inwestować w roboty i bezobsługowe dostarczanie przesyłek.
szefons (2016.10.18, 21:39)
Ocena: 19

0%
A allegro szmaciarze do dziś nie mają infolinii, idealny momenty na atak, gdy alledrogo jest sprzedawane...

Nie tłumaczyli by całej strony i opisów gdyby nie ruszali w PL, to nie miałoby sensu, wreszcie.

Tylko ciekawe czy wyszukiwarka tez już spolszczona.
Edytowane przez autora (2016.10.18, 21:41)
Aucon (2016.10.18, 21:41)
Ocena: 4

0%
Ngreedia @ 2016.10.18 20:14  Post: 1013221
C-traxx @ 2016.10.18 20:11  Post: 1013220
Amazon ma bardzo dobra obsluge klienta ale pracowac dla nich nigdy bym nie chcial, tragedia. Zreszta rzadko kiedy od nich cos kupuje. Banggood, aliexpress, goodluckbuy, gearbest nie maja konkurencji...


Żeby tam były tanie karty, procki a nie tylko wibratory i podobny szajs.

Telefony, słuchawki, mini pc, zegarki, klawiatury, myszki, gpsy, drony, instrumenty. Różne pamięci czy nawet dyski ssd. Tylko wibratory oczywiście.
Edytowane przez autora (2016.10.18, 21:42)
ZIB2000 (2016.10.18, 22:00)
Ocena: 14

0%
C-traxx @ 2016.10.18 20:11  Post: 1013220
Amazon ma bardzo dobra obsluge klienta ale pracowac dla nich nigdy bym nie chcial, tragedia. Zreszta rzadko kiedy od nich cos kupuje. Banggood, aliexpress, goodluckbuy, gearbest nie maja konkurencji...


wszak napisali że są skoncentrowani na użytkowniku - pracownik dla nich jest tylko niewolnikiem...

klasyk w dużych korpo - kierownictwo i wyżej trepie kasę a poniżej traktowani są jak śmiecie

szefons @ 2016.10.18 21:39  Post: 1013236
A allegro szmaciarze do dziś nie mają infolinii, idealny momenty na atak, gdy alledrogo jest sprzedawane...

Nie tłumaczyli by całej strony i opisów gdyby nie ruszali w PL, to nie miałoby sensu, wreszcie.

Tylko ciekawe czy wyszukiwarka tez już spolszczona.


widziałeś pasera który ma infolinię?

wymyślili sobie swojego czasu centrum sporów - czy komuś pomogło?
raz skorzystałem ale po stronie allegro ZERO pomocy nie mówiąc o odzewie
nawet na maila nie raczyli odpowiedzieć
dobrze że to było tylko 35 pln straty...

1piotr13 @ 2016.10.18 22:01  Post: 1013241
Darmowa wysyłka powyżej 39 euro, a w uk już powyżej 20 funtów, to złodzieje.


do Polski
czy z UK też wysyłają do Polski za darmo powyżej 20 funtów?
Edytowane przez autora (2016.10.18, 22:04)
Sfinks (2016.10.18, 22:09)
Ocena: 9

0%
Tylko czekać na uruchomienie pozostałych usług. Obłsuga klienta w amazonie to prawie że ideał. Zgłaszałem im dwa egzemplarze kindle (swój i znajomego, na kilkanaście które kupiłem) że się zepsuły i nie dają się włączyć. Wystarczyło zamówić kuriera i za kilka dni miałem nowe egzemplarze. :)
1piotr13 (2016.10.18, 22:12)
Ocena: -1

0%
ZIB2000 @ 2016.10.18 22:00  Post: 1013240
C-traxx @ 2016.10.18 20:11  Post: 1013220
Amazon ma bardzo dobra obsluge klienta ale pracowac dla nich nigdy bym nie chcial, tragedia. Zreszta rzadko kiedy od nich cos kupuje. Banggood, aliexpress, goodluckbuy, gearbest nie maja konkurencji...


wszak napisali że są skoncentrowani na użytkowniku - pracownik dla nich jest tylko niewolnikiem...

klasyk w dużych korpo - kierownictwo i wyżej trepie kasę a poniżej traktowani są jak śmiecie

szefons @ 2016.10.18 21:39  Post: 1013236
A allegro szmaciarze do dziś nie mają infolinii, idealny momenty na atak, gdy alledrogo jest sprzedawane...

Nie tłumaczyli by całej strony i opisów gdyby nie ruszali w PL, to nie miałoby sensu, wreszcie.

Tylko ciekawe czy wyszukiwarka tez już spolszczona.


widziałeś pasera który ma infolinię?

wymyślili sobie swojego czasu centrum sporów - czy komuś pomogło?
raz skorzystałem ale po stronie allegro ZERO pomocy nie mówiąc o odzewie
nawet na maila nie raczyli odpowiedzieć
dobrze że to było tylko 35 pln straty...

1piotr13 @ 2016.10.18 22:01  Post: 1013241
Darmowa wysyłka powyżej 39 euro, a w uk już powyżej 20 funtów, to złodzieje.


do Polski
czy z UK też wysyłają do Polski za darmo powyżej 20 funtów?

Nie wiem czy do Polski wysyłają za darmo powyżej 20 funtów ale do Irlandii tak.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Jeżeli pasjonujesz się technologiami i sprawnie władasz piórem, zgłaszaj się! 73
Ciekawa gra do wzięcia. 0
Programujesz, kombinujesz i dobrze główkujesz? 0
Ruszył Black Friday, czyli ogólnoświatowy dzień przecen i wyprzedaży. 0
W tym celu otwierają drugie, duże studio. 4
Z oknem lub bez. Sharkoon ogłosił dodanie do swojej oferty obudów S1000 i S1000W. 3
Niedrogi monitor dla graczy. 2
Ma to usprawnić aktualizowanie modułów systemu. Dzięki użytkownikowi Twittera o nicku Ducky! 8
Dobry czas na zakup elektroniki. 26
Są LED-y, jest i wentylator na VRM. 13
Microsoft tym razem się nie postarał. 9
Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek? 27
Tragiczny wynik, którego każdy się spodziewał. 30
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 54
Niedroga hybryda z Core M3. 21
Bot zobaczył, łapki w górę nie dał. 5
Intel Optane będzie mieć rywala. 27
Czarny Piątek we wtorek. 4
Jeżeli pasjonujesz się technologiami i sprawnie władasz piórem, zgłaszaj się! 73
Dobry czas na zakup elektroniki. 26
Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek? 27
Niebieska komunikacja na nowo. 6
Więcej terabajtów do wykorzystania. 5
Mikrotransakcje są teraz passé? 19
Stal i hartowane szkło. 7
Bot zobaczył, łapki w górę nie dał. 5
Intel Optane będzie mieć rywala. 27
Zasilacz Surface Dock mu nie wystarcza. 7
Facebook
Ostatnio komentowane