Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 10 maja 2016, 18:23

Microsoft poinformował, że od dzisiaj platforma UWP umożliwia odblokowanie liczby wyświetlanych klatek na sekundę w grach i aplikacjach. Nie oznacza to jednak, że automatycznie będziemy mogli z tej opcji skorzystać – twórcy programów muszą odpowiednio zaktualizować swoje produkty. Według Microsoftu, ma to nastąpić w naprawdę bliskiej przyszłości.

Problem z blokadą liczby klatek był często wypominany Microsoftowi. Dla wielu graczy jest to istotna funkcja, której od początku istnienia platformy UWP brakowało. Na szczęście firma dotrzymała słowa i dzisiaj udostępniła odpowiednią aktualizację. Nadal musimy jednak czekać na ruch ze strony samych twórców, bo bez odpowiednich łatek i tak nie skorzystamy z opcji. Jak czytamy w oświadczeniu, opcja w pierwszej kolejności trafi do gier Gears of War: Ultimate Edition i Forza Motorsport 6: Apex.

Microsoft: możliwość wyłączenia synchronizacji pionowej i inne poprawki dla platformy UWP w maju

Co istotne, razem ze zdjęciem blokady wprowadzono też obsługę technik G-Sync i FreeSync. Gracze, którzy mają monitory kompatybilne z tymi rozwiązaniami w końcu będą mogli w pełni wykorzystać ich możliwości w grach UWP. Microsoft zapewnia, że bacznie przygląda się opiniom graczy i bierze je pod uwagę w kontekście kolejnych usprawnień. Miejmy nadzieję, że firma z Redmond przyłoży się do aktualizacji, by platforma UWP stała się bardziej przyjazna dla użytkowników i deweloperów.

Forza Motorsport 6: Apex

Źródło: Microsoft
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
BloodDriver (2016.05.10, 18:54)
Ocena: -2

0%
Takie coś powinno być obrazu.....
Putout (2016.05.10, 19:01)
Ocena: 1

0%
Dobra wiadomośc. Nie można było tak od razu? Co ci ludzie sobie wyobrażali, zmuszając ludzi do maks. 60 fps-ów.
szefons (2016.05.10, 19:11)
Ocena: 13

0%
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.
iArtrix (2016.05.10, 19:26)
Ocena: 5

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.

Synchronizacja pionowa nie zawsze działa jak powinna. W sumie Vsync zawsze mi się źle kojarzył.
Edytowane przez autora (2016.05.10, 19:27)
miszczu0097 (2016.05.10, 19:30)
Ocena: 0

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.


Pograj w ceesa w 60FPS na 60HZ monitorze :P
Gra się jakoś tnie co jest dziwne i czuć lekkie opóźnienie myszy :P
andrzejmleczko (2016.05.10, 19:51)
Ocena: 0

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.


Jak nie wiesz jaki to s**t to się nie wypowiadaj. Jak ktoś miał monitor 144 Hz to miał limit na 72 FPS (tak, takie to głupie)
FD2 (2016.05.10, 20:42)
Ocena: -1

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.


120fps na 60hz daje zauważalnie większą płynność niż 60fps/60hz. 120/120 oczywiście deklasuje oba rozwiązania :)
Edytowane przez autora (2016.05.10, 20:42)
Telvas (2016.05.10, 23:31)
Ocena: 0

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.

Powiedz to developerom wiążącym generowanie klatki obrazu z tick time silnika gry. I nagle się okazuje, że 90 fps, mimo że na monitorze niewidoczne, znacznie zwiększa płynność gry w porównaniu do 60 fps.
Edytowane przez autora (2016.05.10, 23:31)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Prototypowy egzemplarz ujawniony. 12
Czas na szybkie płatności online. 2
Firma myśli tylko o tym, jak wyciągnąć od klientów więcej pieniędzy. 23
Firma nawiązała współpracę z Microsoftem. 2
Sterowniki z obsługą nadchodzących hitów. 8
Użytkownicy flagowego smartfona Google mają na co narzekać. 22
To dobra okazja, żeby kupić urządzenie. 14
Rynek monitorów przeznaczonych dla graczy rośnie jak na drożdżach. 15
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 68
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 30
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 40
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Prototypowy egzemplarz ujawniony. 12
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane