Aktualność
Adrian Kotowski, Piątek, 12 lutego 2016, 15:08

Studio Nixxes, twórcy pecetowej konwersji Rise of the Tomb Raider, udostępniło właśnie drugi patch do wspomnianego tytułu. Jedną z najważniejszych zmian ma być zwiększenie wydajności produkcji. Tytuł ma naprawdę duży apetyt na moc obliczeniową, więc społeczność graczy bardzo czeka na wszelkie poprawki dotyczące właśnie tej kwestii. 

Na Steam pojawiła się druga łatka dla gry Rise of the Tomb Raider. Patch naprawia szereg błędów, które były zgłaszane przez graczy w ciągu ostatnich kilku tygodni. Co istotne, obecnie dostępna jest jedynie wersja na platformę Valve – wydanie łatki dla edycji ze sklepu Windows ma potrwać kilka dni. Podobnie zresztą sprawa miała się z pierwszym patchem.

Chyba najbardziej wyczekiwaną zmianą było zwiększenie wydajności gry. Nixxes przygotowało poprawki i usprawnienia, dzięki którym gra ma działać lepiej w miejscach uzależnionych od mocy karty graficznej. Patch nie wpływa na miejsca, w których to procesor odgrywa główną rolę. Inne ważne zmiany to m.in.:

  • naprawa mapy, która czasem wyświetlała błędny region,
  • usunięcie problemu zawieszania gry lub całego systemu, po skorzystaniu z kombinacji ALT+Tab w trybie exclusive fullscreen (tylko w wersji Steam),
  • naprawa błędów graficznych dotyczących ubrań postaci niezależnych podczas gry na kartach Nvidii z serii GTX 600 i GTX 700,
  • dodanie opcji umożliwiającej zredukowanie drgania kamery,
  • dodanie opcji niezależnego ustawienia czułości myszki w pionie i poziomie,
  • wiele mniejszy optymalizacji, poprawek i usprawnień.

Łatka 1.0.616.4 zostanie automatycznie pobrana, przy uruchomieniu klienta Steam. Ciekawe są też informacje o tym, że Rise of the Tomb Raider może w niedalekiej przyszłości otrzymać patch z obsługą DirectX 12 oraz VXAO, o którym jakiś czas temu wspominaliśmy. Nadal jednak nic o tego typu łatce nie wiadomo.

Źródło: WCCFTech
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Racuch Zawodowiec (2016.02.12, 15:21)
Ocena: -1

0%
Ładnie, że patchują grę, ale poczekam z zagraniem do czasu premiery Pascali. Ta gra potrafi podobno użyć naraz nawet 6 gb vramu, według jednej z recenzji zagranicznych, więc większa ilość pamięci niż 3,5 gb z gtx 970 może się przydać.
mksej (2016.02.12, 15:31)
Ocena: 4

0%
nowe dying light the following w 1440p na gtx 970 potrafi zjesc ponad 3,9gb ram i nie ma zadnego problemu z wydajnoscia:), widac gra dobrze zoptymalizowana a w tomb raider widac zrypali cos:)
Irek4 (2016.02.12, 16:07)
Ocena: 11

0%
poczekam aż połatają tą grę i później kupię.
michal89chz (2016.02.12, 16:13)
Ocena: -3

0%
Absolutnie żadnych problemów na Q9650/GTX670/8GB/SSD na high w 1080p. Miło ,że łatają no ale bez przesady, to nie Unity :) Optymalizacja jest OK. Świetny zakup.
Drzemor (2016.02.12, 16:14)
Ocena: 4

0%
a ja się kaleczyłem grając w stabilnych 25-60 fps na moim odsmażanym dziadku. Drugi raz nie chce mi się przechodzić tej gry.

@Irek4

Masz racje poczekaj niż masz się użerać np z tym:



To lepiej poczekaj na goty :E
Edytowane przez autora (2016.02.12, 16:15)
WujekAntoś (2016.02.12, 16:25)
Ocena: 12

0%
jakoś sporo lepiej nie wygląda ta gra w stosunku do poprzedniej części co uzasadniało by taaakie wymagania hw :E ms spierniczy wszystko czego się dotknie :E
peterkov (2016.02.12, 18:31)
Ocena: 5

0%
Racuch Zawodowiec @ 2016.02.12 15:21  Post: 949547
Ładnie, że patchują grę, ale poczekam z zagraniem do czasu premiery Pascali. Ta gra potrafi podobno użyć naraz nawet 6 gb vramu, według jednej z recenzji zagranicznych, więc większa ilość pamięci niż 3,5 gb z gtx 970 może się przydać.

Niepotrzebnie. Gra w full hd u mnie działała stabilnie. Klatki wahały się od 27 w otwartych lokacjach ze śniegiem itp. do około 60-80 w zamknięciu lub mniej wymagających lokacjach otwartych.
'naprawa mapy, która czasem wyświetlała błędny region' - czekałem aż to poprawią bo bardzo to wkurzało. Otwierasz mapę i masz czarny ekran bo mapa jest w innym rejonie. Trzeba było przesuwać w tą i z powrotem żeby zatrybiła region w którym aktualnie jesteśmy.
Optymalizacja jest taka sobie, tomb raider nr 1 chodził o wiele lepiej a wyglądał tak samo. Ale z dobrym gpu grać się da. Mamy porównanie: tomb raider 1 robiony pod radeony działał płynnie na wszystkim (poza tymi przeklętymi włosami), tomb raider 2 robiony pod nvidia - ledwo działa na karcie za 1500zł
Edytowane przez autora (2016.02.12, 18:32)
DisconnecT (2016.02.12, 19:06)
Ocena: 1

0%
Wzrost FPS waha się od 2 do 8 %, głównie wzrost zaobserwowałem na mapach zimowych.
jarecki3460 (2016.02.12, 20:14)
Ocena: 6

0%
Jak zawsze wypuszczają produkt niedokończony i robią z końcowych odbiorców testerów. Przecież AMD zawsze dostaje w kość, mimo że ich karty nie odbiegają wydajnością od nVidia..
smilehunter (2016.02.12, 20:31)
Ocena: 20

0%


ave Geben.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Google stawia na bezpieczeństwo internautów. 0
TSMC przygotowuje się do wprowadzenia niższego procesu technologicznego. 23
Facebook usprawnia aplikację dla urządzeń z Androidem. 7
HTC pracuje nad nowym, flagowym smartfonem. 5
Transakcja mogłaby negatywnie wpłynąć na pierwszą ofertę publiczną szwedzkiej firmy. 6
Obudowa z oknem i podświetlanym przednim panelem. 5
Poprawiono kilka błędów. 10
Komputer AIO dla graczy. 11
Dwa nowe zasilacze z certyfikatem 80 PLUS Gold. serii Revolution. 10
Firma cały czas dąży do wrogiego przejęcia. 12
Dean Hall uważa, że na tytułach VR właściwie nie można zarobić. 22
Szybszy, o większym zasięgu. 20
Według przedstawicieli rządzącej partii, prawo jest w tej kwestii zbyt liberalne. 154
Jak Kaby Lake wypada w testach? 112
LinkedIn, popularny serwis społecznościowy o charakterze biznesowym, należy do Microsoftu. 16
Google prezentuje swoje pierwsze podsumowanie roku. 9
Siódma gra w prezencie. 15
Nvidia jest gotowa na premierę Oculus Touch. 19
Facebook
Ostatnio komentowane