Aktualność
Adrian Kotowski, Piątek, 12 lutego 2016, 15:08

Studio Nixxes, twórcy pecetowej konwersji Rise of the Tomb Raider, udostępniło właśnie drugi patch do wspomnianego tytułu. Jedną z najważniejszych zmian ma być zwiększenie wydajności produkcji. Tytuł ma naprawdę duży apetyt na moc obliczeniową, więc społeczność graczy bardzo czeka na wszelkie poprawki dotyczące właśnie tej kwestii. 

Na Steam pojawiła się druga łatka dla gry Rise of the Tomb Raider. Patch naprawia szereg błędów, które były zgłaszane przez graczy w ciągu ostatnich kilku tygodni. Co istotne, obecnie dostępna jest jedynie wersja na platformę Valve – wydanie łatki dla edycji ze sklepu Windows ma potrwać kilka dni. Podobnie zresztą sprawa miała się z pierwszym patchem.

Chyba najbardziej wyczekiwaną zmianą było zwiększenie wydajności gry. Nixxes przygotowało poprawki i usprawnienia, dzięki którym gra ma działać lepiej w miejscach uzależnionych od mocy karty graficznej. Patch nie wpływa na miejsca, w których to procesor odgrywa główną rolę. Inne ważne zmiany to m.in.:

  • naprawa mapy, która czasem wyświetlała błędny region,
  • usunięcie problemu zawieszania gry lub całego systemu, po skorzystaniu z kombinacji ALT+Tab w trybie exclusive fullscreen (tylko w wersji Steam),
  • naprawa błędów graficznych dotyczących ubrań postaci niezależnych podczas gry na kartach Nvidii z serii GTX 600 i GTX 700,
  • dodanie opcji umożliwiającej zredukowanie drgania kamery,
  • dodanie opcji niezależnego ustawienia czułości myszki w pionie i poziomie,
  • wiele mniejszy optymalizacji, poprawek i usprawnień.

Łatka 1.0.616.4 zostanie automatycznie pobrana, przy uruchomieniu klienta Steam. Ciekawe są też informacje o tym, że Rise of the Tomb Raider może w niedalekiej przyszłości otrzymać patch z obsługą DirectX 12 oraz VXAO, o którym jakiś czas temu wspominaliśmy. Nadal jednak nic o tego typu łatce nie wiadomo.

Źródło: WCCFTech
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Racuch Zawodowiec (2016.02.12, 15:21)
Ocena: -1

0%
Ładnie, że patchują grę, ale poczekam z zagraniem do czasu premiery Pascali. Ta gra potrafi podobno użyć naraz nawet 6 gb vramu, według jednej z recenzji zagranicznych, więc większa ilość pamięci niż 3,5 gb z gtx 970 może się przydać.
mksej (2016.02.12, 15:31)
Ocena: 4

0%
nowe dying light the following w 1440p na gtx 970 potrafi zjesc ponad 3,9gb ram i nie ma zadnego problemu z wydajnoscia:), widac gra dobrze zoptymalizowana a w tomb raider widac zrypali cos:)
Irek4 (2016.02.12, 16:07)
Ocena: 11

0%
poczekam aż połatają tą grę i później kupię.
michal89chz (2016.02.12, 16:13)
Ocena: -3

0%
Absolutnie żadnych problemów na Q9650/GTX670/8GB/SSD na high w 1080p. Miło ,że łatają no ale bez przesady, to nie Unity :) Optymalizacja jest OK. Świetny zakup.
Drzemor (2016.02.12, 16:14)
Ocena: 4

0%
a ja się kaleczyłem grając w stabilnych 25-60 fps na moim odsmażanym dziadku. Drugi raz nie chce mi się przechodzić tej gry.

@Irek4

Masz racje poczekaj niż masz się użerać np z tym:



To lepiej poczekaj na goty :E
Edytowane przez autora (2016.02.12, 16:15)
WujekAntoś (2016.02.12, 16:25)
Ocena: 12

0%
jakoś sporo lepiej nie wygląda ta gra w stosunku do poprzedniej części co uzasadniało by taaakie wymagania hw :E ms spierniczy wszystko czego się dotknie :E
peterkov (2016.02.12, 18:31)
Ocena: 5

0%
Racuch Zawodowiec @ 2016.02.12 15:21  Post: 949547
Ładnie, że patchują grę, ale poczekam z zagraniem do czasu premiery Pascali. Ta gra potrafi podobno użyć naraz nawet 6 gb vramu, według jednej z recenzji zagranicznych, więc większa ilość pamięci niż 3,5 gb z gtx 970 może się przydać.

Niepotrzebnie. Gra w full hd u mnie działała stabilnie. Klatki wahały się od 27 w otwartych lokacjach ze śniegiem itp. do około 60-80 w zamknięciu lub mniej wymagających lokacjach otwartych.
'naprawa mapy, która czasem wyświetlała błędny region' - czekałem aż to poprawią bo bardzo to wkurzało. Otwierasz mapę i masz czarny ekran bo mapa jest w innym rejonie. Trzeba było przesuwać w tą i z powrotem żeby zatrybiła region w którym aktualnie jesteśmy.
Optymalizacja jest taka sobie, tomb raider nr 1 chodził o wiele lepiej a wyglądał tak samo. Ale z dobrym gpu grać się da. Mamy porównanie: tomb raider 1 robiony pod radeony działał płynnie na wszystkim (poza tymi przeklętymi włosami), tomb raider 2 robiony pod nvidia - ledwo działa na karcie za 1500zł
Edytowane przez autora (2016.02.12, 18:32)
DisconnecT (2016.02.12, 19:06)
Ocena: 1

0%
Wzrost FPS waha się od 2 do 8 %, głównie wzrost zaobserwowałem na mapach zimowych.
jarecki3460 (2016.02.12, 20:14)
Ocena: 6

0%
Jak zawsze wypuszczają produkt niedokończony i robią z końcowych odbiorców testerów. Przecież AMD zawsze dostaje w kość, mimo że ich karty nie odbiegają wydajnością od nVidia..
smilehunter (2016.02.12, 20:31)
Ocena: 20

0%


ave Geben.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Pierwsza poważna inwestycja od przejęcia firmy przez Foxconna. 11
HP kończy z blokowaniem kartridży firm trzecich w swoich drukarkach. 17
Sprawą zajęła się brytyjska organizacja ASA. 11
Samsung przygotował następcę smartfona Galaxy A8. 9
Google Allo cieszy się naprawdę dużym zainteresowaniem. 15
Asus powiększył swoją ofertę o nowy model płyty głównej z podstawką AM3+ dla układów AMD. 28
Xiaomi kontynuuje swoją ekspansję. Firma ogłosiła właśnie, że przygotowuje się do otworzenia... 24
Trochę z kampanii fabularnej, trochę z trybu wieloosobowego. 4
Wydajne nośniki SSD M.2. 11
Przedsiębiorstwo obserwuje, w jakim kierunku pójdzie technika wirtualnej rzeczywistości. 27
Inny wariant GP107 na kartach. 71
Dopieszczona architektura i ulepszony proces produkcji. 40
Mali-G71 lepszy niż następny Adreno. 32
Xiaomi Mi Box dla rynków zachodnich w końcu pojawił się w sprzedaży. 26
Valve podzieliło się informacjami z deweloperami. 17
Dziel się filmami nawet bez dostępu do internetu. 14
DICE naprawdę się postarało. 15
APU z architekturą GPU Navi. 40
Fabrycznie podkręcona, chłodzona hybrydowo. 10
Z sensorem Avago ADNS-9800. Trust International B.V. 5
Sieciowy tryb Multiplayer powrócił. 9
Dopieszczona architektura i ulepszony proces produkcji. 40
MacBook Pro z Zen miałby pojawić się za dwa lata. 38
Zapowiada się kolejna świetna gra RPG. inXile Entertainment oficjalnie zapowiedziało grę Wasteland 3. 7
Firma zamierza się skupić na oprogramowaniu. 20
Facebook
Ostatnio komentowane