Aktualność
Piotr Gontarczyk, Wtorek, 5 stycznia 2016, 03:00

Nvidia ogłosiła uruchomienie nowego programu partnerskiego, GeForce GTX VR Ready, w ramach którego chce pasywnie wspomóc mający się w najbliższych latach ponoć szybko rozwijać rynek VR. Program określa przygotowane na technikę wirtualnej rzeczywistości komputery stacjonarne i przenośne, a także karty graficzne od różnych producentów, przygotowane tak aby zapewniać komfortowe korzystanie z tego rozwiązania. W wyniku tego produkty zgodne z założeniami programu będą oznaczane logotypem "GeForce GTX VR Ready".

Z informacji przedstawionej już przez Nvidię wynika, że według firmy do programu GeForce GTX VR Ready potencjalnie kwalifikować się mogą karty graficzne GeForce GTX 970, GTX 980, GTX 980 Ti oraz Titan X, a także komputery fabrycznie w nie wyposażane. Jeśli chodzi o komputery przenośne, to do zgodności z założeniami programu będą mogły kwalifikować się tylko konstrukcje z kartami GeForce GTX 980 (nie "M"). Inne wymagania GeForce GTX VR Ready to m.in. procesor Intel Core i5-4590 lub lepszy, co najmniej 8 GB pamięci RAM, system operacyjny Windows 7 z SP1 lub nowszy, port HDMI 1.3 oraz dwa porty USB 3.0.

Nvidia pochwaliła się tym, że do programu GeForce GTX VR Ready przyłączyło się już 57 firm. Listę partnerów można znaleźć pod adresem www.geforce.com/hardware/technology/vr/vr-ready-program. Równolegle Nvidia udostępnia nowe rozwiązania programowe, GameWorks VR oraz DesignWorks VR, dzięki którym twórcy gier i aplikacji mogą w łatwy sposób przystosować swoje oprogramowanie do wykorzystywania możliwości kart GeForce GTX zgodnych z techniką wirtualnej rzeczywistości.

GeForce GTX 980 Ti – test 10 modeli

Źródło: Nvidia, opr. wł.
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
BOLOYOO (2016.01.05, 05:35)
Ocena: 3

0%
Ciekawe ile kasy utopią producenci w VR. Zuckebera chyba nikt nie przebije... :)
Noa3 (2016.01.05, 07:06)
Ocena: 7

0%
Mnie to się marzy takie VR jak w Sword Art Online :)
Piccardo (2016.01.05, 08:50)
Ocena: 8

0%
BOLOYOO @ 2016.01.05 05:35  Post: 938844
Ciekawe ile kasy utopią producenci w VR. Zuckebera chyba nikt nie przebije... :)


Tacy ludzie którzy dorobili się niewyobrażalnego majątku na głupocie ludzkiej nie odczuwają takich śmiesznych wydatków.
Żywy (2016.01.05, 09:30)
Ocena: 3

0%
Piccardo @ 2016.01.05 08:50  Post: 938857
BOLOYOO @ 2016.01.05 05:35  Post: 938844
Ciekawe ile kasy utopią producenci w VR. Zuckebera chyba nikt nie przebije... :)


Tacy ludzie którzy dorobili się niewyobrażalnego majątku na głupocie ludzkiej nie odczuwają takich śmiesznych wydatków.


Dokladnie, dowali bardziej hamskie reklamy na FB i odrobi straty ;)
Żywy (2016.01.05, 09:33)
Ocena: 1

0%
dubel...
Edytowane przez autora (2016.01.05, 09:34): duplicate post
operatorkomputera (2016.01.05, 11:09)
Ocena: 3

0%
Juz widzę jak jedna 970atka da rade.

Nvidia lapie jeleni.
Ryuhoshi (2016.01.05, 12:29)
Ocena: 0

0%
operatorkomputera @ 2016.01.05 11:09  Post: 938900
Juz widzę jak jedna 970atka da rade.

Nvidia lapie jeleni.

W czym problem? Przecież od dawna znane są wymagania, R9 290 lub GTX 970. Powinno być w porządku, przecież nie musi być wszystko na maksymalnych :P
Sławekpl (2016.01.05, 13:35)
Ocena: 7

0%
na innej stronie jest pełniejszy tekst, taka sciema że ręce opadają
podają że potrzeba do VR 7x większej mocy od obecnych układów, dwa niezależne ekrany + minimalne 90 FPS, a później wspominają o obecnych 970 i 980
ich dział marketingu pobił wreszcie atrapę :rotfl:
dymek91 (2016.01.05, 13:38)
Ocena: -3

0%
operatorkomputera @ 2016.01.05 11:09  Post: 938900
Juz widzę jak jedna 970atka da rade.

Nvidia lapie jeleni.

taki bf4 czy E : D na 970 chodzi w 100 fps na ultra, zmniejszy się trochę detale i większość gier pociągnie w 60fps na każde oko.
Edytowane przez autora (2016.01.05, 13:38)
szefons (2016.01.05, 14:00)
Ocena: 1

0%
Czyli akcja umieszczania nalepek na mocny sprzęt, jaka żenada.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
PCI Express 4.0 w serwerach Nvidia mówi "nie". 27
Coś dla fanów naprawdę cichych konstrukcji. 23
Tym razem trochę o kontrolerze i strategii Nintendo. 8
Odświeżona wersja obudowy już dostępna w sprzedaży. 16
Kolejne nośniki Intela z kośćmi TLC. 13
Pobór energii ze złącza PCIe pozostanie bez zmian. 19
Gearbox odświeży kultową produkcję z 1996 roku. 15
Acer wprowadza do sprzedaży nowy model monitora o nazwie Predator XB271Hbmiprz. 26
Przynajmniej wszystko na to wskazuje. 7
Spory wyciek przed targami IFA 2016. 14
Czyżby Nvidia szykowała nową wersję swojej konsoli? 7
Firma X2 uruchomiła sprzedaż nowego modelu obudowy komputerowej o nazwie Empire. 10
Oficjalna prezentacja nowego urządzenia Xiaomi. 27
Google znacznie ograniczy wsparcie dla aplikacji napisanych z myślą o przeglądarce Chrome. 14
Populacja poszukiwaczy Pokemonów zmniejsza się. 36
Nakręcany "hype", świetna sprzedaż i... ogromny spadek liczby graczy. 49
Wybrano najlepsze gry i sprzęt targów gamescom 2016. 23
Windows 10 po aktualizacji Anniversary Update nastręcza swoim użytkownikom coraz większych problemów. 78
Google rozpoczęło proces aktualizacji dla urządzeń z serii Nexus. 40
Czyli jak stworzyć problemy legalnemu użytkownikowi gry. 24
PCI Express 4.0 w serwerach Nvidia mówi "nie". 27
Samsung pracuje także nad tańszą wersją HBM2. 19
Interesujący wyciek na dwa tygodnie przed konferencją Sony. 35
Koreańczycy ujawnili swój nowy harmonogram dotyczący pamięci. 16
Możemy wreszcie obejrzeć najmocniejszego Pascala z bliska. 24
Nakręcany "hype", świetna sprzedaż i... ogromny spadek liczby graczy. 49
Populacja poszukiwaczy Pokemonów zmniejsza się. 36
Oferta firmy Cooler Master powiększa się o nowy model myszki dla gracza - MasterMouse Pro L. 6
PCI Express 4.0 w serwerach Nvidia mówi "nie". 27
Coś dla fanów naprawdę cichych konstrukcji. 23
Podczas gry czas będzie nam umilać ponad 100 kawałków. 13
Historia powstania Oculus Rift ma nie być prawdziwa. ZeniMax, a więc spółka, do której należy m.in. 16
Odświeżona wersja obudowy już dostępna w sprzedaży. 16
Divinity: Original Sin 2 pojawi się wkrótce w usłudze Steam Early Access. 10
Artykuły spokrewnione
O autorze
Piotr Gontarczyk
Dziennikarz internetowy z wieloletnim doświadczeniem w branży. Publikował swoje artykuły na łamach kilku popularnych wortali, był także redaktorem naczelnym jednego z nich.
Ostatnie publikacje:
Facebook