Aktualność
Bartosz Czechowicz, Sobota, 6 czerwca 2015, 18:21

Mojang, twórcy niezwykle popularnej gry wideo Minecraft, już od prawie roku podlegają Microsoftowi. Redmond kupiło firmę za kwotę 2,5 miliarda dolarów, czym wzbudziło spore zainteresowanie branżowej prasy. Nie obyło się także bez pewnych kontrowersji, ponieważ studio bardzo szybko opuścili jego trzej założyciele - Carl Manneh, Jakob Porser oraz Markus "Notch" Persson. Tymczasem już 16 czerwca do sprzedaży trafi książka, która opisuje historię powstawania klockowego świata i wyjaśnia, w jaki sposób zespół Satyi Nadelli zachęcił pracowników Mojang do pozostania w szeregach Microsoftu.

Jak wynika z informacji opublikowanych przez serwis Wired, amerykański gigant postanowił przyznać po 300 tysięcy dolarów premii każdemu pracownikowi który nie opuści Mojang w ciągu sześciu miesięcy od momentu zmiany właściciela. Dodatkowo firma zobowiązała się do wypłacania członkom zespołu pensji przez okres dwóch lat i to nawet sytuacji, w której studio zostałoby rozwiązane. Bez wątpienia była to świetna zachęta, szczególnie biorąc pod uwag fakt, że wynagrodzenia za czasów Perssona podobno nie były zbyt wysokie.

Co ciekawe, Redmond nie wystrzegło się także pewnych błedów. Matt Booty, szef Microsoft Games Studios, podczas pierwszego spotkania z zespołem Mojang kilkukrotnie mylił nazwę studia. Nazywał je on Minecraftem, co tylko utwierdzało byłych podwładnych Notcha w przekonaniu, że firma została przejęta tylko i wyłącznie ze względu na tę jedną produkcję. Nie wydawało się to zbyt korzystną sytuacją dla wszystkich pracowników Mojang, ponieważ tylko część studia pracowała nad tym tytułem.

Więcej informacji na temat Mojang oraz Minecrafta będzie można znaleźć w książce pod tytułem "Minecraft: The Unlikely Tale of Markus Notch Persson and the Game that Changed Everything: Second Edition". Niestety, wydaje się mało prawdopodobne żeby pozycja kiedykolwiek mogła zostać przetłumaczona na język polski. Mówiąc krótko, do jej zrozumienia potrzebna będzie przynajmniej dobra znajomość angielskiego.

Źródło: wired
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
mefisto777 (2015.06.06, 18:26)
Ocena: -4

0%
A Notch zrobi teraz symulator KONIa, bo symulator kozy już jest i zarobimy następne miliony xD Wcielamy sie w rolę konia i zaczynamy swoją przygodą w otwartym świecie :P

Lego Worlds na horyzoncie :D
Edytowane przez autora (2015.06.06, 18:27)
Laston (2015.06.06, 18:53)
Ocena: 19

0%
@mefisto777
Wątpię, że Notch jeszcze kiedyś osiągnie sukces. Raz skopiował dobry pomysł, trafiło się jak ślepej kurze ziarno.
nsmarcin (2015.06.06, 18:53)
Ocena: 16

0%
and the Game that Changed Everything

Bez jaj...
Edytowane przez autora (2015.06.06, 18:54)
blondasek (2015.06.06, 18:58)
Ocena: 21

0%
Trzeba oddać tej grze jedno -> jest wirtualną piaskownicą, która naprawdę potrafi rozwijać. I nie ważne ile ma się lat, to da się tam znaleźć coś dla siebie (vide studenci uczący się budowy układów elektronicznych, używając bramek logicznych). Dobre kilka miesięcy budowaliśmy w kilka osób interaktywną kolejkę, działającą na czerwonym proszku i kilkuset bramkach logicznych :x Warto było :D
szefons (2015.06.06, 21:16)
Ocena: 1

0%
nsmarcin @ 2015.06.06 18:53  Post: 876665
and the Game that Changed Everything

Bez jaj...

Wiesz... dla Notcha tak.
szefons (2015.06.06, 21:19)
Ocena: 4

0%
Laston @ 2015.06.06 18:53  Post: 876664
@mefisto777
Wątpię, że Notch jeszcze kiedyś osiągnie sukces. Raz skopiował dobry pomysł, trafiło się jak ślepej kurze ziarno.


Lepsi są ci od crossy road, w wywiadzie stwierdzili, że jak chcesz osiągnąć sukces to nie staraj się kopiować pomysłu, rób coś swojego, tymczasem ta gra to zrypany i przerobiony frogger, lol.

No, ale dla tych miliardów co zarobił, by mi wisiało szczerze powiedziawszy.
Akozz (2015.06.06, 22:17)
Ocena: 8

0%
Niezła premia uznaniowa :D muszę mojemu szefowi powiedzieć :D
.:Proxy:. (2015.06.07, 06:26)
Ocena: 4

0%
Idealna gra do promocji obecnych produktów Microsoftu. :E

MC w podstawowej wersji, jest idealną grą dla dzieci - naprawdę bardzo dobrą grą. Problem w tym, że stosunkowo szybko się nudzi.
Z pomocą przychodzą mody, które wprost dodają grze skrzydeł :) Nie nudzi się, jest ciekawsza i bardziej kreatywna.

Podobnie będzie z nowym produktem Microsoftu - jeśli się nie pojawią mody, zainteresuje tylko mało wymagających ;)

Oby przejęcie MC przez MS, negatywnie nie wpłynęło na rozwój modów do tej gierki.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Zakrzywiony ekran i obsługa technologii FreeSync. 15
W paczce między innymi Darkest Dungeon, Her Story i The Park. 9
Niedroga hybryda z Core M3. 21
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 53
Radzi sobie ze 135-watowym CPU. 11
Białe, czarne, przeszklone lub nie. 12
Duży sukces polskiej gry. 14
Maksimum mocy i wszechstronności. 7
Wygodna regulacja głośności. 3
Polska drużyna zwarta i gotowa. 2
Duża metamorfoza znanej przeglądarki. 94
Coś dla pobudzenia nostalgii. 29
Rekord na Reddicie i mocny udział mediów. 57
Będzie wielkie liczenie. 33
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 53
Było wzgórze i nie ma wzgórza. 22
O zagrożeniach związanych z Intel ME mówiło się od długiego czasu. 28
Blizzard, zgodnie z obietnicą, udostępnił jedną ze swoich popularnych gier, StarCraft II, zupełnie za darmo, a więc w formie free-2-play. 17
Wielka, ciężka i głodna mocy! 44
Zakrzywiony ekran i obsługa technologii FreeSync. 15
Było wzgórze i nie ma wzgórza. 22
Nowy typ pamięci coraz bliżej. 13
Firma liczy na wyższą ofertę? 13
Będzie wielkie liczenie. 33
Wielka, ciężka i głodna mocy! 44
Jedni się cieszą, a inni krytykują. 18
O zagrożeniach związanych z Intel ME mówiło się od długiego czasu. 28
Zakrzywione 32 cale i FreeSync. 16
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane