Aktualność
Adam Szymański, Czwartek, 25 września 2014, 09:30

PayPal to usługa płatnicza, która jest dostępna na 193 rynkach, posiada 143 miliony aktywnych użytkowników, dziennie obsługuje miliony płatności poprzez tysiące różnych stron internetowych, a przychód firmy w roku 2013 wyniósł 6,6 miliarda dolarów. Mimo to zarząd wciąż szuka nowych sposobów na dotarcie do jeszcze większej liczby klientów i ułatwienie im wykonywania płatności. Dotychczas PayPal obsługiwał 26 walut, ale teraz liczba ich się jeszcze zwiększyła za sprawą wprowadzenia wsparcia dla Bitcoina. Decyzja ta jest naturalnym następstwem podobnego kroku wykonanego przez portal Ebay, który jest właścicielem PayPala.

Od teraz wszyscy sprzedawcy mogą włączyć opcję otrzymywania płatności w Bitcoinach. Transakcje mają być przeprowadzane za pośrednictwem trzech spółek – BitPay, Coinbase i GoCoin. Jak podkreśla Scott Ellison – dyrektor strategiczny PayPala - firmy te zostały wybrane, ponieważ zapewniają swoim użytkownikom największe bezpieczeństwo. Przewiduje się, że obsługa kryptowaluty przypadnie do gustu szczególnie sprzedawcom towarów cyfrowych, takich jak gry czy muzyka.

Jak twierdzą analitycy, wsparcie kolejnego giganta z dziedziny internetowego handlu może bardzo dobrze wpłynąć na stabilność i pozycję Bitcoina, ponieważ ruch ten z pewnością przyciągnie nowych przedsiębiorców i użytkowników, którzy postanowią rozliczać się za pomocą tej kryptowaluty. Według Scotta Ellisona, PayPal zawsze pozytywnie spogląda na wszelkie rynkowe innowacje, jednakże początkowo bitcoinowe płatności będą na bieżąco monitorowane, aby móc stwierdzić, czy nowa funkcja została dobrze przyjęta. O ile tak będzie, w przyszłości usługa może wprowadzić wsparcie również dla innych walut cyfrowych.

Należy jednak pamiętać, że dodanie obsługi Bitcoina w dłuższym scenariuszu może okazać się niekoniecznie pozytywnym dodatkiem. Warto przypomnieć chociażby ostatnią, dużą aferę z upadłą giełdą Mt. Gox, która po rzekomym ataku hakerów straciła około 850 tysięcy monet. Poskutkowało to ogromnym spadkiem wartości waluty, a to oznacza, że sprzedawcy akceptujący płatność w Bitocinach, mogą pewnego dnia dużo stracić na sprzedanych przez siebie towarach.

Źródło: Cryptocoins
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
HΛЯPΛGŌN (2014.09.25, 09:45)
Ocena: 10

0%
Nie sądziłem, że udostępnią krytowaluty w oficjalny środek płatniczy. To moze być zalążek ogromnych zmian finansowych na rynku.
Kenjiro (2014.09.25, 10:05)
Ocena: 3

0%
Owszem, może. Obecne kryptowaluty są zbyt słabe i podatne, aby stanowiły konkurencję dla walut obowiązujących, ale rzucony kamyk będzie się toczyć...

PS. Największym minusem kryptowalut jest kompletne oderwanie od wartości pracy człowieka, a zamiast tego tworzy się sztuczną i kompletnie niepotrzebną pracę programu.
Ch3rub (2014.09.25, 10:23)
Ocena: 19

0%
Kenjiro @ 2014.09.25 10:05  Post: 787528

PS. Największym minusem kryptowalut jest kompletne oderwanie od wartości pracy człowieka, a zamiast tego tworzy się sztuczną i kompletnie niepotrzebną pracę programu.


Wszystkie waluty, od momentu odejscia od parytetu zlota sa 'oderwanie od wartości pracy człowieka' bo drukuje sie je na potege...

Jak wyglada nasz system finansowy i dlaczego jego upadek/drastyczna zmiana jest nieunikniony/a. Polecam (jezyk ang):
http://www.youtube.com/watch?v=y-IemeM-Ado&hd=1
mikolaj612 (2014.09.25, 10:24)
Ocena: -2

0%
Pytanie może z dupy.

Ale skoro kryptowaluty są anonimowe, a konta na PayPal (tak mi się wydaje) są zweryfikowane na dane realne dane to jak oni zamierzają ogień z wodą połączyć ?
sayan (2014.09.25, 10:35)
Ocena: 4

0%
mikolaj612 @ 2014.09.25 10:24  Post: 787539
Pytanie może z dupy.

Ale skoro kryptowaluty są anonimowe, a konta na PayPal (tak mi się wydaje) są zweryfikowane na dane realne dane to jak oni zamierzają ogień z wodą połączyć ?

jest wiele możliwości robienia tego bez danych
Każdej transakcji nadadzą numer który będziesz musiał wpisać w tytule przelewu BTC,
albo będzie wystarczyło że podasz swój adres BTC bez danych?
zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce, czas pokaże :)
ale jeśli dane osobowe będą niezbędne to wątpię żeby ludzie się do tego przekonali, stracą tym sposobem największy atut krypto (jak pisał kolega wyżej - anonimowość)
sgh (2014.09.25, 10:57)
Ocena: 0

0%
Ch3rub @ 2014.09.25 10:23  Post: 787537
Kenjiro @ 2014.09.25 10:05  Post: 787528

PS. Największym minusem kryptowalut jest kompletne oderwanie od wartości pracy człowieka, a zamiast tego tworzy się sztuczną i kompletnie niepotrzebną pracę programu.


Wszystkie waluty, od momentu odejscia od parytetu zlota sa 'oderwanie od wartości pracy człowieka' bo drukuje sie je na potege...



mylisz się, jest tylko jeden kraj co drukuje na potęgę. USA. w każdym innym kraju dodruk na potęgę kończy się bankructwem państwa. są pewne zasady ekonomiczne określające jak dużo dodrukować aby miało to pokrycie w konkretnej pracy, usługach, wydobytych surowcach, etc. ale tej wiedzy nie da się pozyskać tylko z filmików typu 'money as dept'
mikolaj612 (2014.09.25, 11:00)
Ocena: -2

0%
Dokładnie o to mi chodzi.

Ja mam konto zweryfikowane i przypisane pod bank, dlatego mi się wydaje, że z tymi krypto to po prostu będzie tylko 'pusta' możliwość.

Nie wydaje mi się aby PyaPal szedł w jakieś rozwiązania 'poboczne' bo on jest tak skonstruowany aby wszystko było maksymalnie szybko i prosto.

Poza tym, załóżmy, że coś kupię za 1 BTC, krypto ma bardzo duże wahania ceny, więc jeśli ktoś mnie oszuka a jeden BTC w dniu zakupu był warty 1000zł, a w dniu zgłoszenia oszustwa był wart 500zł to co wtedy ? Ciekawe jak oni zamierzają rozwiązać ten problem.

Obecnie jak kupię coś za 100 euro a 1E=4,2zł to zapłacę te 420zł (+ prowizje), ale jak coś nie pyknie a w oddadzą mi kasę a w tym dniu 1E=4zł to oddadzą mi 400zł, mimo tego, że PP wie o płatności w PLN, pisze o tym dlatego, że kilka razy miałem taki przypadek i w przypadku niskich kwot to nie ma problemu, ale jak ktoś kupuje na poważne sumy to już inaczej wygląda.

A krypto to wahania mają ogromne, nie wiem jak oni zamierzają do tego podejść, bo oni generalnie oddają wartość zakupu i wszystko ok, ale wątpię aby chcieli pokryć straty wynikłe ze straty wartości przez obecny kurs.
SebZMC (2014.09.25, 11:21)
Ocena: 0

0%
mikolaj612 @ 2014.09.25 11:00  Post: 787567
Dokładnie o to mi chodzi.

Ja mam konto zweryfikowane i przypisane pod bank, dlatego mi się wydaje, że z tymi krypto to po prostu będzie tylko 'pusta' możliwość.

Nie wydaje mi się aby PyaPal szedł w jakieś rozwiązania 'poboczne' bo on jest tak skonstruowany aby wszystko było maksymalnie szybko i prosto.

Poza tym, załóżmy, że coś kupię za 1 BTC, krypto ma bardzo duże wahania ceny, więc jeśli ktoś mnie oszuka a jeden BTC w dniu zakupu był warty 1000zł, a w dniu zgłoszenia oszustwa był wart 500zł to co wtedy ? Ciekawe jak oni zamierzają rozwiązać ten problem.

Obecnie jak kupię coś za 100 euro a 1E=4,2zł to zapłacę te 420zł (+ prowizje), ale jak coś nie pyknie a w oddadzą mi kasę a w tym dniu 1E=4zł to oddadzą mi 400zł, mimo tego, że PP wie o płatności w PLN, pisze o tym dlatego, że kilka razy miałem taki przypadek i w przypadku niskich kwot to nie ma problemu, ale jak ktoś kupuje na poważne sumy to już inaczej wygląda.

A krypto to wahania mają ogromne, nie wiem jak oni zamierzają do tego podejść, bo oni generalnie oddają wartość zakupu i wszystko ok, ale wątpię aby chcieli pokryć straty wynikłe ze straty wartości przez obecny kurs.

Czy ktoś ci każe przwalutowywać po niekorzystnym dla ciebie kursie?
Vymmiatacz (2014.09.25, 11:52)
Ocena: 5

0%
Mam wrażenie, że im chętniej akceptowany jest BTC, tym jego kurs słabszy.
Ch3rub (2014.09.25, 11:59)
Ocena: 4

0%
sgh @ 2014.09.25 10:57  Post: 787565
Ch3rub @ 2014.09.25 10:23  Post: 787537
(...)


Wszystkie waluty, od momentu odejscia od parytetu zlota sa 'oderwanie od wartości pracy człowieka' bo drukuje sie je na potege...



mylisz się, jest tylko jeden kraj co drukuje na potęgę. USA. w każdym innym kraju dodruk na potęgę kończy się bankructwem państwa. są pewne zasady ekonomiczne określające jak dużo dodrukować aby miało to pokrycie w konkretnej pracy, usługach, wydobytych surowcach, etc. ale tej wiedzy nie da się pozyskać tylko z filmików typu 'money as dept'


teraz sie zastanow - USA drukuje na potege a kurs waluty np GBP/USD, EUR/USD czy PLN/USD jest taki sam i tylko nieco sie zmienia w czasie? Jak by to bylo mozliwe, skoro tylko USA drukuje na potege?

Z oficjalnych danych wiadomo, ze tylko w latach 2009 - Styczen 2010 UK wydrukowalo 200mld funtow dla ratowania bankow (oficjalne dokumenty Bank of England - http://www.bankofengland.co.uk/publication...n/qb110301.pdf)
W latach 2008 - 2010 bylo to juz 350mld. Po 2010 juz sie nie chwala swoimi 'wynikami'.

Wszyscy drukuja na potege miedzy innymi dlatego, ze USA drukuje na potege - masz racje 'dodruk na potęgę kończy się bankructwem państwa'. Dokladnie w tym kierunku zmierzamy. Cypr, Grecja to tylko poczatek tego co bedziemy ogladac w UE. Na razie podtrzymywane przy zyciu przez Niemcow bo chca swoja kase odzyskac.

Zamiast sluchac 'madre glowy' z telewizora zapoznaj sie z faktami. Polecam miedzy innymi dane na temat zakupow zlota przez rozne panstwa, badz to jak ladnie coraz wiecej krajow unika handlu w USD bo wiedza, ze dni dolara sa juz policzone i przerzucaja sie na walute Chinska badz zloto.

W 2008 madre glowy tez mowily, ze wszystko jest ok. Ba! U nas ciagle co wieksi kredytni mowia, ze Polska to zielona wyspa i mamy poprawe. Wystarczy posluchac specjalistow, zeby zdac sobie sprawe z tego, ze z rzeczywistoscia ma to bardzo malo wspolnego.
Edytowane przez autora (2014.09.25, 12:19)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Wskazuje na to zarezerwowany przez firmę znak towarowy. 0
System można już testować w ramach dystrybucji Release Preview. 1
Kolejny monitor dla graczy. 6
Dla tych, którzy uważają DualShocka 4 za zbyt duży kontroler. 8
Najlepsze gogle Windows Mixed Reality nie dla mieszkańców Starego Kontynentu. 2
AMD chce zachęcić do zakupu swojego sprzętu. 25
Sprzęt uzyskał kilka nowych możliwości. 5
Najmniejszy na świecie GTX 1080 Ti chłodzony cieczą. 7
NEC zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu monitora MultiSync EA295WMi, przeznaczonego do zastosowań profesjonalnych. 9
Xbox odkryje, że jest pecetem. 28
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Microsoft reanimuje trupa. Firma wprowadziła właśnie swoją najnowszą przeglądarkę Edge do sklepu Play. 35
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Snapdragon 835 pod pokładem. 19
Ktoś chyba się właśnie obudził. 35
Bardziej kolorowy Windows. 15
Było źle i wciąż jest źle. 31
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Nowa paczka z nowościami. 14
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane