Aktualność
Marek Kowalski, Środa, 12 lutego 2014, 13:42

Linie lotnicze Virgin Atlantic rozpoczęły sześciotygodniowe testy rozwiązania mającego podnieść jakość obsługi pasażerów. Cechą szczególną testowanego wdrożenia jest wyposażenie pracowników odpowiadających za obsługę pasażerów w urządzenia Google Glass i Sony SmartWatch 2.

Lotniskiem, na którym pracownicy linii Virgin Atlantic, zajmujący się obsługą pasażerów zostali wyposażeni w okulary Google Glass i zegarki Sony SmartWatch 2 jest jedna z największych tego typu placówek na świecie - londyński Heathrow.

W chwili obecnej wdrożony program testowy obejmuje wyłącznie obsługę pasażerów klas wyższych niż turystyczna. Dzięki elektronicznym gadżetom pracownicy linii lotniczych otrzymują natychmiastowo informacje o danym pasażerze, a proces odprawy rozpoczyna się już w momencie, w którym pasażer opuścił limuzynę zaparkowaną przed specjalnym wejściem dla pasażerów wyższej klasy i VIP-ów.

Jeżeli wierzyć informacjom rozpowszechnianym przez firmę SITA, współtwórcę rozwiązania testowo wdrożonego przez Virgin Atlantic, pracownicy linii lotniczych dzięki elektronice nie tylko natychmiast będą wiedzieli z kim mają do czynienia, ponadto będą mogli od razu udzielić wszelkich informacji na temat np. pogody w miejscu docelowym, czy innych ciekawych wydarzeniach w miejscu, do którego dany pasażer się udaje. W przyszłości testowane rozwiązanie ma pozwolić na dopasowanie poziomu obsługi do indywidualnych wymagań konkretnego pasażera poprzez np. poznanie preferencji dietetycznych itp. Powstaje pytanie, jak na taką analizę własnych przyzwyczajeń zareagują bezpośrednio sami zainteresowani - pasażerowie.

Sony SmartWatch 2

Jeżeli pilotażowy program zakończy się sukcesem, Virgin Atlantic potwierdziło, że wielce prawdopodobne jest, iż rozwiązanie zostanie wdrożone na pozostałych lotniskach, na których pracują pracownicy obsługi naziemnej tych linii. Nie wiadomo jednak, czy spersonalizowana obsługa byłaby rozszerzona również na pasażerów klasy turystycznej. Liczba zakupionych (bądź wypożyczonych) okularów Google Glass (pojedyncza sztuka dostępna tylko dla osób, które zapiszą się na program Glass Explorer kosztuje 1499 dolarów) oraz urządzeń Sony SmartWatch 2 nie została ujawniona.

Źródło: The Verge, SITA
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
Yumakis (2014.02.12, 14:30)
Ocena: -3

0%
Czekam aż ktoś wpadnie na taki pomysł z oculusem :D. Tam to cały HUD można ładnie wyświetlić.
cienki77 (2014.02.12, 16:34)
Ocena: 1

0%
Lepiej dla Ryanair i Wizzair :D
.:Proxy:. (2014.02.12, 17:07)
Ocena: 3

0%
Czyli już wiem z jakich linii nie korzystać, gdy kiedykolwiek miałbym zasiąść w klasie wyższej... Aby tylko na tej klasie ekspansja się zatrzymała ^^
daker836 (2014.02.12, 17:31)
Ocena: 0

0%
ładna dupcia, choc moim zdaniem ten google glass troche szpeci.
Stanley (2014.02.12, 23:28)
Ocena: 2

0%
daker836 @ 2014.02.12 17:31  Post: 724300
ładna dupcia, choc moim zdaniem ten google glass troche szpeci.


ładna bo ma google glass, smartwatcha, pół centymetra makijażu, młodo czerwone usta i żakiet, a wole pod brodą przewiązane apaszką żeby nie było widać
po przyjściu do domu zrzuca wszystko co ma na sobie(poza zbędnymi kilogramami) i oddycha z ulgą - ciekaw jestem czy chociaż uśmiech jest prawdziwy czy sztuczny
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Twój procesor już nie jest zbyt nowy. 54
Nvidia przygotowuje kartę z niskiej półki. 33
Jest drożej, niż moglibyśmy oczekiwać. 36
Powodem ma być coraz gorsza sytuacja na rynku GPU. 45
Chciałbym Was wszystkich serdecznie przywitać! Zostałem nowym wydawcą portalu PCLab.pl. 163
Na razie tylko w jednej grze. 29
Teraz już w pełni dopracowanej wersji. 10
Facebook
Ostatnio komentowane