Aktualność
Bartosz Woldański, Wtorek, 28 stycznia 2014, 11:16

60 kontra 30 klatek na sekundę. Zgodnie z doniesieniami sprzed kilku dni, wersja na PlayStation 4 wypada znacznie lepiej niż edycja przeznaczona na konkurencyjną platformę sprzętową. Dlaczego stało się tak, a nie inaczej? Nad Tomb Raider: Definitive Edition pracowały dwa różne studia deweloperskie, a na dodatek gra na Xboksa One ma ustalony limit 30 klatek na sekundę.

Tomb Raider: Definitive Edition na PS4 vs Tomb Raider na PS3porównanie graficzne

Tomb Raider na PlayStation 4 i Xbox One ładniejszy niż wersja komputerowa

Tak jak przewidywaliśmy, Digital Foundry z brytyjskiego serwisu Eurogamer nas nie rozczarowało i przeprowadziło analizę wydajności najnowszej, odświeżonej części Tomb Raidera. Grę na PlayStation 4 przeniosło studio Nixxes, które obecnie zajmuje się pecetowym Thiefem, natomiast na Xboksa One – zespół United Front Games odpowiedzialny za Sleeping Dogs. Mimo że początkowo Tomb Raider: Definitive Edition miał działać na obu platformach sprzętowych w 30 klatkach na sekundę, to posiadacze konsoli Sony mogą być zadowoleni z rezultatu, bo tytuł zazwyczaj osiąga wartości bliższe 60 FPS (ang. frame per second).

Porównanie wydajności: PS4 vs Xbox One (przerywniki filmowe)

Porównanie wydajności: PS4 vs Xbox One (rozgrywka)

Porównanie graficzne pomiędzy Tomb Raiderem na PS4 a PS3 mieliśmy już okazję zobaczyć, dlatego tym razem analiza dotyczy wyłącznie wydajności. Jak łatwo zauważyć, obie wersje na konsole nowej generacji, zwłaszcza na Xboksa One, zapewniają dość stałą liczbę klatek na sekundę. Główną różnicą jest maksymalna wartość, jaką może osiągnąć gra. Według nieoficjalnych doniesień wersja na Xboksa One poradziłaby sobie z utrzymaniem płynności na poziomie nawet 45 klatek na sekundę – jest to bardzo możliwe, gdyż gra utrzymuje przez większość czasu 30 klatek, sporadycznie odnotowano spadki (nawet do 18-24 klatek, chociaż ta najniższa wartość nie została uwzględniona). W przypadku PlayStation 4 mamy do czynienia ze średnią na poziomie 50-53 klatek, przy czym spadki do 32-33 klatek są dość odczuwalne. Dlatego opcja zablokowania górnej granicy byłaby miłą alternatywą, gdyż drastyczne spadki mogą niektórym przeszkadzać, chociaż nie występują przez cały czas. Ogólnie rzecz ujmując, poza wyjątkami scenami, komfort z rozgrywki jest mimo wszystko dużo wyższy na sprzęcie Sony, wszak różnica względem urządzenia Microsoftu sięga nawet kilkudziesięciu klatek na sekundę. Według źródeł, do których dotarli redaktorzy serwisu Eurogamer, "sterownik" DirectX 11 na Xboksie One wciąż wymaga dopracowania.

Przypominamy, że Tomb Raider: Definitive Edition jest odświeżoną graficznie wersją gry wydanej w ubiegłym roku na PC, PlayStation 3 i Xboksa 360. Oferuje nie tylko to, co ma edycja komputerowa, włącznie z obsługą AMD TressFX, ale także wiele elementów wykonano od podstaw – na przykład twarz Lary Croft na PlayStation 4 i Xboksie One jest bogatsza w detale i znacznie naturalniejsza. Gracze będą mogli o tym przekonać się już 31 stycznia – wtedy tytuł trafi w Polsce na konsole nowej generacji. Dystrybutorem w kraju znad Wisły jest firma Cenega. O samej grze więcej dowiecie się z naszej recenzji.

Tomb Raider – recenzja długo oczekiwanej zręcznościówki

Źródło: Eurogamer
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Cezarr (2014.01.28, 11:51)
Ocena: 9

0%
Jak dla mnie powinna być opcja do wyboru czy blokować większą ilość FPS niż 30 czy odblokować i wyciskać maksimum z konsoli, ale dla mnie i tak liczyłyby się stałe klatki, bo spadek nagle z 60 czy nawet 50 do 30 jest odczuwalny i przeszkadza w rozgrywce. Aczkolwiek ja się nie dziwię, że niekiedy słabo chodzi, bo nawet u mnie TressFX zżera połowę klatek, a mam przyzwoity komputer.
santro (2014.01.28, 11:56)
Ocena: 22

0%
porównanie fps na youtube? Przecież tam jest cap na 30kl/s :E
Edytowane przez autora (2014.01.28, 11:56)
szefons (2014.01.28, 12:00)
Ocena: -3

0%
Wydajności xone już żaden sterownik nie uratuje, tu jest potrzeba optymalizacji w każdej grze z osobna pod ten sprzęt, a i wtedy nie przeskoczy się fizycznych barier, ps4 ma po prostu więcej mocy.
No kupilibyście grafę do grania z ddr3? No właśnie, ps4 wyrównał do góry i ma dzielone gddr5, xone wyrównali do dołu, lol generacji już na samym początku, gdzie oni mieli łeb.
bogo126 (2014.01.28, 12:11)
Ocena: 6

0%
Nie wiem jakim cudem te g.... (od strony technicznej) znalazło już ponad 2 mln fraj... to znaczy nabywców. M$ mówił niedawno, że od strony sprzętowej nie widzi wielkich różnic między konsolami. Właśnie widać :) :) :) :).
Grave (2014.01.28, 12:42)
Ocena: 9

0%
szefons @ 2014.01.28 12:00  Post: 719734
Wydajności xone już żaden sterownik nie uratuje, tu jest potrzeba optymalizacji w każdej grze z osobna pod ten sprzęt, a i wtedy nie przeskoczy się fizycznych barier, ps4 ma po prostu więcej mocy.


Ma mocniejsze GPU i identyczne CPU, ale jakie to będzie miało znaczenie w praktyce kiedy z tych 'next genów' twórcy gier będą chcieli wycisnąć maksimum? Moim zdaniem koniec końców obie konsole dobiją do ściany bardzo szybko i w podobnym czasie niezależnie od szybszego GPU w konsoli Sony.

Realna przewaga Sony tak naprawdę nie jest w sprzęcie, ale w tym, że Sony ma pod swoimi skrzydłami piekielnie zdolne zespoły tworzące exclusive'y na tę konsolę. I tu wygra z MS.
Edytowane przez autora (2014.01.28, 12:43)
HDR'o (2014.01.28, 13:11)
Ocena: 18

0%
Dlaczego minusujecie ludzi faworyzujących pc ? Prawda jest taka, że wersje na nowe konsole nic nie wprowadzają i nadal graficznie jest przepaść między X0 i PS4 a PC, szczególnie w 3D
jukojuko (2014.01.28, 13:20)
Ocena: 8

0%
Ja bym to zmierzył w FCAT i wyszło by szydło z worka.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Intel próbuje zachęcić do kupna flagowych chipów Skylake i Kaby Lake. 13
Przykład na to, że małe gry też mogą się świetnie sprzedawać. 14
Dobra prezentacja i duże możliwości. 10
Sprzedaż dodatków idzie w najlepsze. 18
Konstrukcja z mobilnym układem Vega. 14
Słabiutkie te OC, słabiutkie. 22
Duże zmiany w BIOS-ach. 122
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Mała aktualizacja sterowników. Nvidia parę dni temu udostępniła tzw. 5
Bardziej kolorowy Windows. 14
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Analitycy prognozują przełom na rynku pamięci masowej. 17
Microsoft reanimuje trupa. Firma wprowadziła właśnie swoją najnowszą przeglądarkę Edge do sklepu Play. 35
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Snapdragon 835 pod pokładem. 19
Ktoś chyba się właśnie obudził. 35
Było źle i wciąż jest źle. 31
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Nowe GPU na horyzoncie. 45
Facebook nie jest jedyną platformą rozpowszechniającą fałszywe informacje. 15
Nowa paczka z nowościami. 14
Współtwórcą przeglądarki Opera i współzałożycielem firmy Opera Software. 17
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Duże zmiany w BIOS-ach. 122
Bardziej kolorowy Windows. 14
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Rekordowa kara zasądzona przez tajwańskiego regulatora rynku. 19
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook