Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Masketta Man (2017.11.23, 07:23)
Ocena: 11
#2

0%
Dopóki nie powstanie jakaś poważna gra VR to ta technologia będzie traktowana jak zabawka :/ Pomijam ceny w Oculus Store, bo gra o głaskaniu zwierzątek za 40€ to chyba jakiś żart.
arczi79 (2017.11.23, 08:14)
Ocena: 5
#3

0%
Ciekawe co piszecie :) Ja już od ponad roku nie mam nic co nie ma znaczka 'VR' w tytule. Praktycznie każdego dnia od momentu zakupu gogli mam 'opad szczeny' w różnego typu momentach korzystania z hełmu VR. Interesujących tytułów jest całkiem sporo i wciąż bardzo dużo jest w produkcji (i praktycznie co tydzień pojawia się coś nowego). Dzięki promocjom na sprzęt VR i spadającym cenom baza użytkowników też się systematycznie powiększa. Niedawno w mojej okolicy otworzono nowy salon VR. Więc - o czym Wy tutaj piszecie? Nie bardzo rozumie...
Masketta Man (2017.11.23, 08:21)
Ocena: 0
#4

0%
Ja tam patrzę z perspektywy posiadacza Oculusa :E poza kilkoma tytułami reszta do mnie nie trafia, a wiele chciałbym zobaczyć w wersji VR.
arczi79 (2017.11.23, 09:01)
Ocena: 5
#5

0%
Masketta Man @ 2017.11.23 08:21  Post: 1110126
Ja tam patrzę z perspektywy posiadacza Oculusa :E poza kilkoma tytułami reszta do mnie nie trafia, a wiele chciałbym zobaczyć w wersji VR.


Też mam Oculusa. Tak na szybko lista tytułów które ostatnio mocno ogrywałem (i wciąż ogrywam):
Elite: Dangerous, War Thunder, Doom 3 BFG, Edge of Nowhere, Vanishing of Ethan Carter, Alice VR, Robo Recall, Raw Data, Super Hot, Defense Grid 2, Dirt Rally, Anshar Wars 2, Lucky's Tale, Herobound, Dead and Buried, The Climb, Scanner Sombre
...a każda z tych gier ma naprawdę długi gameplay. Poluję jeszcze na kilka innych sporych (gameplayem) tutułów... no i jest MASA mniejszych gier (i trochę fajnych programów jak Medium, Bigscreen czy też GENIALNE Google Earth) które mogą zająć uwagę na długie godziny. Oddzielną kategorią są wszystkie gry/programy multiplayer/społecznościowe jak: RecRoom, Sansar, AltSpace, Facebook... A poza tym jest jeszcze VorpX - dzięki temu programowi (teoretycznie) wszystko co jest w 3D powinno dać się uruchomić w VR. Naprawdę nie czuję jakiejkolwiek potrzeby powracania do gamingu w 2D... przez ostatni rok wywaliłem z kompa wszystko co nie miało wsparcia VR.
l0b0 (2017.11.23, 09:05)
Ocena: 5
#6

0%
Też mam Oculusa i nie narzekam. VR i AR rozwija się coraz bardziej - sprzęt tanieje, silna moc obliczeniowa PC już nie jest tak wymagana, tytułów gier VR jak sprawdzałem na Steamie parę miesięcy temu było ponad tysiąc, teraz pewnie z 1500, każdy znajdzie coś dla siebie. Ja w sumie przetestowałem ponad 400 tytułów, większość zwróciłem (refund) ale przede wszystkim ze względu na kasę. Obecnie mam ponad 50 tytułów i chyba nawet za dużo bo czasu mam mniej żeby te wszystkie gry ogarnąć od początku do końca. Poza tym prawda jest taka, że zdecydowana większość ludzi nie miała żadnej styczności ze sprzetem VR typu Premium (Oculus Rift, HTV Vive, ewent. Playstation VR) i nie mają pojęcia jak to wygląda. Filmiki na YouTube kompletnie tego nie odwzorowują. Wiem o czym piszę, bo mojego Oculusa przetestowało już około 30 osób i tak na prawdę tylko jedna była tym średnio zainteresowana po przetestowaniu (głównie rajcowały ją przejażdżki kolejką górską w VR i to wszystko). Całej reszcie szczęka opada. VR to nie efekt 3D w telewizorze, to zupełnie inny rodzaj rozrywki ale i nie tylko samej rozrywki (medycyna - operacje, deweloperzy - mieszkania, producenci aut - salony VR, telekonferencje biznesowe, podróże, zwiedzanie, edukacja w szkołach poprzez VR - ale głównie w szkołach średnich ze względu na wzrok zbyt młodych osób). Obecnie każda firma z sektora IT zaczyna wchodzić w rynek VR/AR i to nie ze względu na to, że prezes np. ASUS-a czy APPLE podniecił się jakąś grą zakładając gogle Oculusa czy HTC a ze względu na biznes. Działy R&D doskonale wiedzą jaki to potencjał i dlatego firmy zaczynają w to inwestować grube miliony a niekiedy nawet już miliardy dolarów.
arczi79 (2017.11.23, 09:10)
Ocena: 2
#7

0%
Piotrze Gontarczyk - 'Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek?' - jest już trzech: Masketta Man, arczi79, l0b0. Rozumiem nie spodziewamy się już komentarzy innych posiadaczy urządzeń VR w tym artykule?
Kynareth (2017.11.23, 09:46)
Ocena: 3
#8

0%
Rozumiem że rozdzielczość taka jak Vive i Rift mają.
chceto (2017.11.23, 09:53)
Ocena: 2
#9

0%
arczi79 @ 2017.11.23 09:10  Post: 1110137
Piotrze Gontarczyk - 'Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek?' - jest już trzech: Masketta Man, arczi79, l0b0. Rozumiem nie spodziewamy się już komentarzy innych posiadaczy urządzeń VR w tym artykule?


Jeszcze ja! :)
Też mam Rift'a i gier w VR mi nie brakuje. Kończę właśnie fantastycznego Talos Principle VR, w którego również świetną, 'płaską' wersję grałem wcześniej. I w VR ta gra jest dużo, dużo bardziej angażująca i po prostu lepsza. To samo miałem z serią Serious Sam, Doomem 3 i podobnie pewnie będzie z Half-Life 2, Fallout 4, Skyrim itd.. Że to stare gry są? Co z tego skoro tak wiele one w VR zyskują.
A gier nowych, wyłącznie VR-owych wciąż przybywa, jak m.in chociażby rewelacyjne Lone Echo czy dopiero co wydane The Other Sun. To że nie widać ich na portalach głównego nurtu jak chociażby PClab nie znaczy, że ich nie ma.
Odkąd mam Rift'a, gry na monitorze/TV zeszły u mnie na dalszy plan.
Moim zdaniem VR idzie w dobrym kierunku - nie jest to szybka rewolucja a powolny rozwój, co przewidywali od lat ludzie z Oculusa i co się pięknie sprawdza.
Edytowane przez autora (2017.11.23, 09:57)
ghs (2017.11.23, 09:54)
Ocena: -4
#10

0%
dzieciakom google VR niszczą wzrok. i to nie po godzinach używania ale po minutach. stąd takie szybkie wyniki badań. jaki jest wpływ na mózg dorosłych? wyjdzie po latach

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/rzeczy...dla-dzieci.html
arczi79 (2017.11.23, 10:03)
Ocena: 1
#11

0%
ghs @ 2017.11.23 09:54  Post: 1110152
dzieciakom google VR niszczą wzrok. i to nie po godzinach używania ale po minutach. stąd takie szybkie wyniki badań. jaki jest wpływ na mózg dorosłych? wyjdzie po latach

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/rzeczy...dla-dzieci.html
Powiem tylko jedno - bzdurne analizy. Ale fakt że dzieciom do 6 roku życia (gdy rozwój jest najbardziej intensywny) nie dawałbym ani gogli VR ani dostępu do monitora/TV. Później przy odpowiednim dawkowaniu tych mediów - nie powinno być problemów. Co do efektów korzystania z VR u dorosłych - po roku intensywnego korzystania z gogli nie mam jakichkolwiek negatywnych objawów (wzrok nie pogorszył się, brak problemów z błędnikiem, nie widzę też innych problemów zdrowotnych które mogły by mieć związek z VR) natomiast uległy zmniejszeniu u mnie objawy akrofobii.
Edytowane przez autora (2017.11.23, 10:18)
chceto (2017.11.23, 10:06)
Ocena: 2
#12

0%
ghs @ 2017.11.23 09:54  Post: 1110152
dzieciakom google VR niszczą wzrok. i to nie po godzinach używania ale po minutach. stąd takie szybkie wyniki badań. jaki jest wpływ na mózg dorosłych? wyjdzie po latach

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/rzeczy...dla-dzieci.html
Dlatego od początku się mówi, że VR nie nadaje się dla najmłodszych, których wzrok się ciągle rozwija. U dorosłych nie ma to zastosowania. W moim przypadku gogle VR mniej męczą mi wzrok niż TV/monitor.
arczi79 (2017.11.23, 10:13)
Ocena: 1
#13

0%
chceto @ 2017.11.23 09:53  Post: 1110151
arczi79 @ 2017.11.23 09:10  Post: 1110137
Piotrze Gontarczyk - 'Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek?' - jest już trzech: Masketta Man, arczi79, l0b0. Rozumiem nie spodziewamy się już komentarzy innych posiadaczy urządzeń VR w tym artykule?


Jeszcze ja! :)
Też mam Rift'a i gier w VR mi nie brakuje.


No i cóż Panie Piotrze... złamaliśmy kolejny próg z Pana niecnej wyliczanki....
Kris (2017.11.23, 10:41)
Ocena: 2
#14

0%
Hm. Mam rifta/vive'a/osvr'a ostatniego/pimax zamówiony/parę innych prototypów gogli - mogę śmiało powiedzieć tylko tyle, że ten światek nigdy nie zemrze. Tę technologię stworzono na potrzeby militarów, wchodzi ona w konsumenckie stadium rozwoju i też zaczyna (ponownie) dosyć dobrze, więc bez paniki.

Resident Evil 7 miażdży w VR np. Odpowiednio skalibrowany oculus czy vive też nie męczy wzroku - trzeba po prostu wiedzieć jak się za to zabrać, a niestety obie ww. firmy nie pozwalają na to, a to już ich świadoma strata.
iwanme (2017.11.23, 10:42)
Ocena: 3
#15

0%
ghs @ 2017.11.23 09:54  Post: 1110152
dzieciakom google VR niszczą wzrok. i to nie po godzinach używania ale po minutach. stąd takie szybkie wyniki badań. jaki jest wpływ na mózg dorosłych? wyjdzie po latach

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/rzeczy...dla-dzieci.html
Ha ha, poziom ruskich naukowców w tej analizie. Z tego, że dzieciaki po używaniu gogli VR miały chwilowe zaburzenia równowagi i określania dystansu wywnioskowali, że niszczy wzrok. To jak w tym kawale - po wyrwaniu wszystkich nóg mucha ogłuchła...

I żeby nie było, nie twierdzę, że VR jest zdrowe, ani że nie powoduje trwałych uszkodzeń wzroku u dzieci. Sam uważam, że małe dzieciaki nie powinny za dużo czasu spędzać przed ekranem (najlepiej w ogóle), ale tego typu 'odkrycia' w swoim braku naukowego podejścia są irytujące.

No bo wiecie, gry powodują agresję, a czytanie po ciemku niszczy wzrok... ;)
kostek13_88 (2017.11.23, 11:12)
Ocena: 1
#16

0%
dobra, który mam numer w kolejce? czy wszystkie 3 miejsca czy tam 5 już zajęte?
arczi79 (2017.11.23, 11:17)
Ocena: -3
#17

0%
kostek13_88 @ 2017.11.23 11:12  Post: 1110172
dobra, który mam numer w kolejce? czy wszystkie 3 miejsca czy tam 5 już zajęte?


Masketta Man, arczi79, l0b0, chceto, Kris, kostek13_88

Jesteś szósty... Więc kolejny punkt wyliczanki z krzykliwego nagłówka osiągnięty :D A podobno VR upada... jest już tuż tuż od niechybnego zgonu - tak jak telewizja 3D i jak kinekt - dokładnie ten sam scenariusz. Dokładnie!
Edytowane przez autora (2017.11.23, 11:24)
Avalanc (2017.11.23, 11:19)
Ocena: 4
#18

0%
No, jeszcze trochę i będziecie mogli klub parlamentarny założyć i walczyć o swoje prawa!
Edytowane przez autora (2017.11.23, 11:19)
arczi79 (2017.11.23, 11:21)
Ocena: -2
#19

0%
Avalanc @ 2017.11.23 11:19  Post: 1110175
No, jeszcze trochę i będziecie mogli klub parlamentarny założyć i walczyć o swoje prawa!


Ciągle na to liczymy ;) Będziemy zadawali kłam tezom stawianym przez wątpliwej jakości polityków/redaktorów/itd.
Zodiac (2017.11.23, 12:01)
Ocena: 1
#20

0%
Eclipse @ 2017.11.23 06:36  Post: 1110115
VR ginie na naszych oczach. Skonczy dokladnie tak jak hajp na 3d w tv. I zginie poniewaz jest dodatkowym standardem z niszowym zainteresowaniem. Devsom sie nie chce i nie bedzie chcialo tego uzywac.


Nawet nie wiesz jakie bzdury piszesz.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 27
Najdroższy All-in-One na świecie. 72
Z Kaby Lake Refresh i opcjonalnym GPU Nvidii. 8
Zapowiada się całkiem solidny sprzęt. 8
Stal i maty wygłuszające na bokach. 11
Szybsze ładowanie gier. 13
Kolejna świetna gra dla pecetowych graczy. 17
Kolejna usługa strumieniowania na naszym rynku. 23
Najdroższy All-in-One na świecie. 72
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 27
Szybsze ładowanie gier. 13
Kolejna świetna gra dla pecetowych graczy. 17
Rok sztucznej inteligencji. 10
Sprzęt zostawia konkurencję daleko w tyle. 28
Cloud Imperium Games miało złamać postanowienia kontraktu. 17
Rekordowa gra wchodzi w fazę wydania. 15
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 27
Pod tym ekranem ukrywa się AMD Vega. 23
Firma zanotowała najlepsze zyski od sześciu lat. 8
Dużo tu rowów i dziurek. 10
Szybsze ładowanie gier. 13
Stal i maty wygłuszające na bokach. 11
Najnowszy partner biznesowy AMD. 16
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 19
Walec go przejechał. Zotac przedstawił swój najnowszy komputer dla gracza - MEK1. 7
Facebook
Ostatnio komentowane