Komentarze
Komentarzy na stronę
1
huudy (2017.11.06, 19:47)
Ocena: 8
#1

0%
i ciekawe jaki sprzęt udźwignie taką rozdzielczość :E
iwanme (2017.11.06, 19:57)
Ocena: 19
#2

0%
Ej no. To jest Kickstarter. Nie piszcie, że coś trafi do kogoś bo to wyraźnie wygląda jak typowa zbiórka gdzie wpłacający zobaczą towar jak świnia niebo... Ewentualnie zobaczą go z kilkuletnim opóźnieniem...

I moglibyście nie pisać o jakości 8k. Jedno 4k na oko to nie jest 8k, tak jak 2 rdzenie 4GHz to nie jest 8 GHz...
Atak_Snajpera (2017.11.06, 20:18)
Ocena: 1
#3

0%
huudy @ 2017.11.06 19:47  Post: 1106450
i ciekawe jaki sprzęt udźwignie taką rozdzielczość :E

Tu chodzi o eliminację screen door effect ,a nie o graniu w takiej rozdzielczości!

https://www.youtube.com/watch?v=JuVWs9IZIvk&t=5s
Edytowane przez autora (2017.11.06, 20:18)
aqvario (2017.11.06, 20:49)
Ocena: 9
#4

0%
iwanme @ 2017.11.06 19:57  Post: 1106454
I moglibyście nie pisać o jakości 8k. Jedno 4k na oko to nie jest 8k, tak jak 2 rdzenie 4GHz to nie jest 8 GHz...

Należy zacząć od tego, że 8k to rozdzielczość pozioma, a pionowa się nie zmienia, więc 8k to nie jest, a co najwyżej 6k. To jak mówienie o 4k, mając na myśli 3840x1024 (tysiąc dwadzieścia cztery) piksele. Pełne 8k to są cztery ekrany 4k, dwa w poziomie i dwa w pionie. Ale sprzęt wygląda fajnie.
kaczy99 (2017.11.06, 23:11)
Ocena: -2
#5

0%
Jak dla mnie nieźle ale mogło być lepiej, 200 stopniowe pole widzenia to przesada i 50% pikseli po bokach się właściwie marnuje, nikt nie patrzy tak daleko. Widzenie poboczne człowieka jest bardzo ograniczone i nie da się nawet w ten sposób określić koloru obiektu na który się patrzy, gdyby zamontowali ekrany o proporcjach bliskich 1:1 i zachowali ilość pikseli ekranów 4k to był by dopiero skok jakościowy.
Kwant (2017.11.07, 00:43)
Ocena: 4
#6

0%
huudy @ 2017.11.06 19:47  Post: 1106450
i ciekawe jaki sprzęt udźwignie taką rozdzielczość :E


Każdy mocniejszy smartfon o ile zastosujesz eye-tracking. Całą zabawa w przyszłych VRach będzie polegać na tym, żeby renderować dokładnie tylko te fragmenty na które użytkownik patrzy a pozostałe renderować w bardzo ograniczonej rozdzielczości. Wtedy sumarycznie będzie do renderowania coś około FullHD przy 100 megapikselowym wyświetlaczu i jakości nieodróżnialnej od rzeczywistości (w sensie gęstości piskeli).

Człowiek widzi ostro i z dużą rozdzielczością tylko w centralnej części kadru, chyba ze 3 stopnie. Mniej więcej tyle ile zajmują dwa kciuki złączone ze sobą na odległości wyprostowanych rąk. Zrób eksperyment, skup wzrok na jednym wyrazie w tekście, nie przenoś wzroku w bok ale spróbuj przeczytać dwa wyrazy obok. Nie da się bo tam już nie masz ostrego widzenia... mózg oszukuje... więc jego też trzeba oszukać ;-)

Mnie ciekawi jak obejdą problem soczewek. Żeby mieć 200 stopni FOV trzeba soczewki o bardzo dużej mocy. Obecne generacje VR mają soczewki lenticularne, żeby nie dawać grubych i ciężkich szklanych. Niestety odbija się to na jakości :-/ są mocne artefakty obniżające rozdzielczość. Jak to zrobią dla 200 stopni?
Atak_Snajpera (2017.11.07, 13:41)
Ocena: 1
#7

0%
Kwant @ 2017.11.07 00:43  Post: 1106527
huudy @ 2017.11.06 19:47  Post: 1106450
i ciekawe jaki sprzęt udźwignie taką rozdzielczość :E


Każdy mocniejszy smartfon o ile zastosujesz eye-tracking. Całą zabawa w przyszłych VRach będzie polegać na tym, żeby renderować dokładnie tylko te fragmenty na które użytkownik patrzy a pozostałe renderować w bardzo ograniczonej rozdzielczości. Wtedy sumarycznie będzie do renderowania coś około FullHD przy 100 megapikselowym wyświetlaczu i jakości nieodróżnialnej od rzeczywistości (w sensie gęstości piskeli).

Człowiek widzi ostro i z dużą rozdzielczością tylko w centralnej części kadru, chyba ze 3 stopnie. Mniej więcej tyle ile zajmują dwa kciuki złączone ze sobą na odległości wyprostowanych rąk. Zrób eksperyment, skup wzrok na jednym wyrazie w tekście, nie przenoś wzroku w bok ale spróbuj przeczytać dwa wyrazy obok. Nie da się bo tam już nie masz ostrego widzenia... mózg oszukuje... więc jego też trzeba oszukać ;-)

Mnie ciekawi jak obejdą problem soczewek. Żeby mieć 200 stopni FOV trzeba soczewki o bardzo dużej mocy. Obecne generacje VR mają soczewki lenticularne, żeby nie dawać grubych i ciężkich szklanych. Niestety odbija się to na jakości :-/ są mocne artefakty obniżające rozdzielczość. Jak to zrobią dla 200 stopni?


Odpowiedzi na twoje pytania
https://youtu.be/93Fd8atublU
liko (2017.11.07, 14:15)
Ocena: 0
#8

33%
Obecne generacje VR mają soczewki Fresnela, czyli płaskie.
Giovanne (2017.11.07, 16:51)
Ocena: 1
#9

0%
kaczy99 @ 2017.11.06 23:11  Post: 1106515
Jak dla mnie nieźle ale mogło być lepiej, 200 stopniowe pole widzenia to przesada i 50% pikseli po bokach się właściwie marnuje, nikt nie patrzy tak daleko. Widzenie poboczne człowieka jest bardzo ograniczone i nie da się nawet w ten sposób określić koloru obiektu na który się patrzy, gdyby zamontowali ekrany o proporcjach bliskich 1:1 i zachowali ilość pikseli ekranów 4k to był by dopiero skok jakościowy.

Ja bym powiedział, że przesada jak na dzisiejsze czasy, gdzie gtx 1080ti nie wyrabia w co ładniejszych i bardziej rozbudowanych grach VR. W goglach się jednak rozglądasz, więc kiedyś tam zwiększenie FOV jest rzeczą normalną, ale obecnie powinni się bardziej skupić na poprawie jakości w tych 100°.
O eye trackingu czytałem ostatnio, że w praktyce nie sprawdza się tak dobrze jak w teorii i można na nim zaoszczędzić trochę mocy ale nie tyle ile początkowo zakładano. Może to jest kwestia dopracowania, nie wiem, jak wyjdą pierwsze gogle VR ze śledzeniem wzroku to się przekonamy.

Jeszcze co do uciągnięcia 2x4K to producent chwali się funkcją brain storm która ma odciążyć PC, gdyż klatki mają być wyświetlane naprzemiennie. Ciekawe jak to się sprawdzi, gdyż z AWS nie jestem w 100% zadowolony i wolę jednak 90fps.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 26
Najdroższy All-in-One na świecie. 65
Z Kaby Lake Refresh i opcjonalnym GPU Nvidii. 7
Zapowiada się całkiem solidny sprzęt. 8
Stal i maty wygłuszające na bokach. 11
Szybsze ładowanie gier. 13
Kolejna świetna gra dla pecetowych graczy. 15
Kolejna usługa strumieniowania na naszym rynku. 23
Najdroższy All-in-One na świecie. 65
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 26
Szybsze ładowanie gier. 13
Moc w najczystszej postaci. 53
Rok sztucznej inteligencji. 10
Kolejna świetna gra dla pecetowych graczy. 15
Sprzęt zostawia konkurencję daleko w tyle. 28
Cloud Imperium Games miało złamać postanowienia kontraktu. 17
Rekordowa gra wchodzi w fazę wydania. 15
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 26
Pod tym ekranem ukrywa się AMD Vega. 23
Firma zanotowała najlepsze zyski od sześciu lat. 8
Dużo tu rowów i dziurek. 10
Szybsze ładowanie gier. 13
Stal i maty wygłuszające na bokach. 11
Najnowszy partner biznesowy AMD. 16
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 19
Walec go przejechał. Zotac przedstawił swój najnowszy komputer dla gracza - MEK1. 7
Facebook
Ostatnio komentowane