Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Dark06 (2017.09.05, 06:45)
Ocena: 11
#1

0%
Już jedne nokie miały kiedyś obiecany update :) Mam nadzieję, że nowy właściciel dotrzyma słowa.
kult5 (2017.09.05, 07:44)
Ocena: 10
#3

0%
Mają jeszcze mało modeli to mogą obiecywać. Problemy się zaczną później.
iron fOx (2017.09.05, 09:21)
Ocena: 3
#4

0%
topiq @ 2017.09.05 07:38  Post: 1092728
Nowe Nokie to łaski nie robią. Jakby to były ponad roczne, mogliby się migać od aktualizacji.

łaski niby nie robią ale wielu producentów ma podejście takie iż wsparcie dla produktu się kończy w momencie jego wypuszczenia na rynek i jedynie naprawy w ramach gwarancji są załatwiane a pogwarancyjny serwis jest nieopłacalny. O jakiejkolwiek oficjalnej aktualizacji oprogramowania można zapomnieć bo po co aktualizować jak może klienta przez brak wsparcia się zmusi do kupna nowego telefonu z nowym systemem. I nie chodzi mi tu tylko o jakieś chińskie marki których nazwy nie da się poprawnie wymienić.
mfuker (2017.09.05, 10:11)
Ocena: 2
#5

0%
Odrobinę przymierzam się do słuchawki Nokii by Nokia.
Gruby Dżery (2017.09.05, 11:08)
Ocena: 0
#6

0%
Miła wiadomość właścicieli modelu 5. :)
stark2991 (2017.09.05, 12:48)
Ocena: 3
#7

0%
topiq @ 2017.09.05 07:38  Post: 1092728
Nowe Nokie to łaski nie robią. Jakby to były ponad roczne, mogliby się migać od aktualizacji.

kult5 @ 2017.09.05 07:44  Post: 1092729
Mają jeszcze mało modeli to mogą obiecywać. Problemy się zaczną później.

Zabawna jest ta społeczność PCLaba. Obaj panowie napisaliście prawie to samo, a w zasadzie o to samo wam chodziło, ale jeden pozbierał minusy, a drugi plusy.
I taka jest prawda, Nokia ma obecnie ile, 3 modele w ofercie? Wszystko świeżutkie, więc łatwo dotrzymać słowa ze wsparciem i obiecywać dalej. Cyrki się zaczną za rok, po premierze nowej generacji. Ciekaw jestem czy wtedy też będą aktualizować wszystkie modele, i wszystkie w podobnym okresie a nie rok później ;)
Chciałbym żeby coś się ruszyło, ale jestem realistą :/
tracer123 (2017.09.05, 12:49)
Ocena: 1
#8

0%
mfuker @ 2017.09.05 10:11  Post: 1092742
Odrobinę przymierzam się do słuchawki Nokii by Nokia.

nokia by mały chinczyk to dramat. musisz czekać na prawdziwą nokie.
.:Proxy:. (2017.09.05, 13:38)
Ocena: 0
#9

0%
Szkoda, że nie jakiś autorski OS... :( :(

Strasznie brakuje na rynku takich urządzeń. Każda marka powinna oferować alternatywę dla androida.
Gdyby ta chińska Nokia zaproponowała inny OS, to wykupiłbym każdy model, który oferują.
mfuker (2017.09.05, 13:48)
Ocena: 1
#10

0%
tracer123 @ 2017.09.05 12:49  Post: 1092779
mfuker @ 2017.09.05 10:11  Post: 1092742
Odrobinę przymierzam się do słuchawki Nokii by Nokia.

nokia by mały chinczyk to dramat. musisz czekać na prawdziwą nokie.

Obawiam się, że duchów nikt nie wywoła ;)
stark2991 (2017.09.05, 16:29)
Ocena: 2
#11

0%
.:Proxy:. @ 2017.09.05 13:38  Post: 1092801
Szkoda, że nie jakiś autorski OS... :( :(

Strasznie brakuje na rynku takich urządzeń. Każda marka powinna oferować alternatywę dla androida.
Gdyby ta chińska Nokia zaproponowała inny OS, to wykupiłbym każdy model, który oferują.

Autorski OS jest w stanie stworzyć tylko gigant, a Nokia gigantem nie jest. Nawet MS się nie udało z Windowsem. Upadł FFOS, upadł BBOS, upadło Ubuntu, a Sailfish póki co stoi w miejscu i wzbudza tylko uśmiechy politowania (platny dostęp na Xperii).
Co więcej, stworzenie własnego systemu to nie jest najtrudniejsza rzecz. System nie będzie istniał bez sklepu z aplikacjami, bo nikt go nie będzie używał. Trzeba więc skłonić developerów by coś napisali. Albo użyć sklepu Google, ale to ma swoje minusy. Ogółem, to nie jest prosta sprawa.
petertech (2017.09.05, 16:50)
Ocena: -1
#12

0%
To już pewnie Huawei więcej kasy obecnie pakuje w dział telefonów. Nokie są od HMD Global, a te....już pisałem od FiH Mobile (kajmany? :D). Telefony świeże, parę sztuk - łatwo o takie zagranie, ale i tak się chwali. Pytanie co będzie za rok ? Poza tym weszli na rynek późno, obecnie nawet HTC i Sony mają problemy, bo większość zgarnia Samsung i Apple. A nie każdy ma sentyment do marki, która zmarła jako niezależna w 2010, potem okres pod Elopem/sprzedaż do MS i Windows Phone, a teraz...klepanie telefonów na zlecenie. Oprócz Samsunga S8, jest S7, iPhone 7 i będzie 8, Sony XZ, XZ1, HTC U11, LG G6, V30, OP5 itd. Naprawdę mało miejsca.
Szkoda Symbiana/MeeGo, ale dzisiaj Android to prawie już jak Windows, chociaż nadal łatwiej wejść na rynek i przydałby się ten trzeci....

Tutaj częściowo celują ;)
Edytowane przez autora (2017.09.05, 16:51)
tracer123 (2017.09.05, 17:51)
Ocena: 1
#13

0%
mfuker @ 2017.09.05 13:48  Post: 1092803
tracer123 @ 2017.09.05 12:49  Post: 1092779
(...)

nokia by mały chinczyk to dramat. musisz czekać na prawdziwą nokie.

Obawiam się, że duchów nikt nie wywoła ;)

kupiłem nokie 5 i szczerze współczuje wszystkim co kupuja chinczyki.
jednak niska cena idzie w parze z nijakością. moja xperia z1 która popełniła seppuku (sam ekran pękł po 4 latach) zjada nokie 5 pod niemal każdym względem.
Edytowane przez autora (2017.09.05, 17:51)
.:Proxy:. (2017.09.05, 18:22)
Ocena: -1
#14

0%
stark2991 @ 2017.09.05 16:29  Post: 1092852
.:Proxy:. @ 2017.09.05 13:38  Post: 1092801
Szkoda, że nie jakiś autorski OS... :( :(

Strasznie brakuje na rynku takich urządzeń. Każda marka powinna oferować alternatywę dla androida.
Gdyby ta chińska Nokia zaproponowała inny OS, to wykupiłbym każdy model, który oferują.

Autorski OS jest w stanie stworzyć tylko gigant, a Nokia gigantem nie jest. Nawet MS się nie udało z Windowsem. Upadł FFOS, upadł BBOS, upadło Ubuntu, a Sailfish póki co stoi w miejscu i wzbudza tylko uśmiechy politowania (platny dostęp na Xperii).
Co więcej, stworzenie własnego systemu to nie jest najtrudniejsza rzecz. System nie będzie istniał bez sklepu z aplikacjami, bo nikt go nie będzie używał. Trzeba więc skłonić developerów by coś napisali. Albo użyć sklepu Google, ale to ma swoje minusy. Ogółem, to nie jest prosta sprawa.


Nokii w ogóle nie ma (tzn. działu telefonów). Przecież to Chińczyk z szyldem Nokii.

Microsoftowi nie udało się tylko przez własną głupotę, a nie przez to, że system był zły. Interfejs był świetny jak i same słuchawki - mogli pozamiatać konkurencje, ale przez głupotę zamietli samych siebie. Telefony z WP robiły dokładnie to co każdy android i iOS - czyli zbierały niebotyczne ilości danych. Pazerność i debilne decyzje w sprawie sklepu aplikacji doprowadziły MS na dno i dobrze.

Kto powiedział, że musi być sklep z aplikacjami? Wystarczy opcja instalacji alternatywnego systemu. Jeśli ludzie będą chcieli lizać zad guglowi pławiąc się w ogromnej ilości aplikacji - przecież nikt im nie broni.
Ja z chęcią zainstalowałbym alternatywny OS, nawet jeśli nie byłoby na niego ani jednej aplikacji. Cieszyłbym się, że chociaż taki wybór mam.


Dziś jedyną opcją zaistnienia marki, to alternatywny OS (nawet jako opcja), który zapewniałby personalizacje, bezpieczeństwo i prywatność.

Hardware jest ważny, ale software również. Co to jest za wybór, skoro wszędzie pakują ten sam fatalny system, a tylko różnice występują w niewielkich detalach z zewnątrz (głownie logotypie marki), a raczej wewnątrz (podzespołach). Z zewnątrz, to wszystkie telefony wyglądają dziś identycznie, wielgachne patelnie pozbawione ergonomii. Ostatnimi ciekawymi telefonami były Nokie podrzynane na żywca przez jełopa z Microsoftu.
topiq (2017.09.05, 20:25)
Ocena: 0
#15

0%
iron fOx @ 2017.09.05 09:21  Post: 1092735
topiq @ 2017.09.05 07:38  Post: 1092728
Nowe Nokie to łaski nie robią. Jakby to były ponad roczne, mogliby się migać od aktualizacji.

łaski niby nie robią ale wielu producentów ma podejście takie iż wsparcie dla produktu się kończy w momencie jego wypuszczenia na rynek i jedynie naprawy w ramach gwarancji są załatwiane a pogwarancyjny serwis jest nieopłacalny. O jakiejkolwiek oficjalnej aktualizacji oprogramowania można zapomnieć bo po co aktualizować jak może klienta przez brak wsparcia się zmusi do kupna nowego telefonu z nowym systemem. I nie chodzi mi tu tylko o jakieś chińskie marki których nazwy nie da się poprawnie wymienić.

Nokia musi wpierw odzyskać rynek. Weszli w androida zbyt późno i muszą nadgonić lata pomyłek jak choćby Lumie na WP 8, które pomału zabija się aktualizacją do WM10, a każda aktualizacja bardziej destabilizuje system, za to wsparcie WP 8 od jakiegoś czasu jest wygaszane a sklep zamykany.
Z aktualizacją androida przez największych graczy w tym firmy na S tłukącym co roku Galaktyczne smartfony też bywa różnie. Mam starego A5 z 2015. Wyszedł z KK, później dostał LP i obecnie MM 6.0.1. I to w ciągu 2 lat. Jak widać potrafią, tylko nie zawsze chcą. Od czego to zależy tylko Sam wie :) Sony zresztą nie lepsze. Czas pokaże.
adrpl (2017.09.05, 22:17)
Ocena: -1
#16

0%
Porównujesz flagowy sony Z1 do budżetowego nokia 5? Rozumiem że tęsknicie za nokia n95 lub n8 ale tansze modele Nokii z tamtej epoki to był straszny pazdziez. Zobaczymy co pokaże nokia 8 i słupki sprzedaży. Ja z nokii 5 jestem zadowolony. Fajnie wykonany telefon, również w środku jeśli będą potrzebne jakieś naprawy.
Tabalan (2017.09.05, 23:54)
Ocena: 0
#17

0%
.:Proxy:. @ 2017.09.05 18:22  Post: 1092894
Microsoftowi nie udało się tylko przez własną głupotę, a nie przez to, że system był zły. Interfejs był świetny jak i same słuchawki - mogli pozamiatać konkurencje, ale przez głupotę zamietli samych siebie. Telefony z WP robiły dokładnie to co każdy android i iOS - czyli zbierały niebotyczne ilości danych. Pazerność i debilne decyzje w sprawie sklepu aplikacji doprowadziły MS na dno i dobrze.

Kto powiedział, że musi być sklep z aplikacjami? Wystarczy opcja instalacji alternatywnego systemu. Jeśli ludzie będą chcieli lizać zad guglowi pławiąc się w ogromnej ilości aplikacji - przecież nikt im nie broni.
Ja z chęcią zainstalowałbym alternatywny OS, nawet jeśli nie byłoby na niego ani jednej aplikacji. Cieszyłbym się, że chociaż taki wybór mam.


Dziś jedyną opcją zaistnienia marki, to alternatywny OS (nawet jako opcja), który zapewniałby personalizacje, bezpieczeństwo i prywatność.

Hardware jest ważny, ale software również. Co to jest za wybór, skoro wszędzie pakują ten sam fatalny system, a tylko różnice występują w niewielkich detalach z zewnątrz (głownie logotypie marki), a raczej wewnątrz (podzespołach). Z zewnątrz, to wszystkie telefony wyglądają dziś identycznie, wielgachne patelnie pozbawione ergonomii. Ostatnimi ciekawymi telefonami były Nokie podrzynane na żywca przez jełopa z Microsoftu.
Mylisz się - MS poległ właśnie przez słaby system. Nikogo nie obchodziło to ile danych zbierał MS, w jakim stopniu zapewniał prywatność. Większość użytkowników chciała implementacji funkcji, które pojawiły się w iOS oraz Androidzie. Nawet tak banalnych jak oddzielne profile głośności dla budzika, aplikacji, dzwonka. Tylko że MS bardzo powoli rozwijał system, ta funkcja została wprowadzona jakieś 1,5-2 lata po jej pojawieniu się w TOP 5 pożądanych zmian w WP8. Druga kwestia to tragiczna oferta ich sklepu z aplikacjami. Przy czym sam MS mógł zapewnić te podstawowe aplikacje, ale nawet w tej kwestii poległ (np. Office na WP był swego czasu najgorszy z wszystkich wersji na platformy mobilne).

Co do opcji z instalacją alternatywnego systemu - widzę, że wyobraźnia ponosi. Ile osób by to zainstalowało mając taką okazję 1 osoba na 100, 1000 czy jeszcze mniej? Ludzie nie chcą mieć ogromnych możliwości, ponieważ tylko mała garstka osób z tego korzysta. To w żaden sposób by nie wpłynęło na popularność platformy. Już bardziej płynność działania lub bogata oferta sklepu, to by mogło przyciągnąć tłumy.

Co do ciekawych telefonów - akurat praktycznie wszystkie Lumie były podobne do ówcześnie panujących trendów, nie wyróżniały się z tłumu (no chyba że mówimy o tym, że na każdą funkcję/lepszy parametr miały jakąś chwytliwą nazwę marketingową).
.:Proxy:. (2017.09.06, 03:00)
Ocena: 1
#18

0%
Tabalan @ 2017.09.05 23:54  Post: 1092966
.:Proxy:. @ 2017.09.05 18:22  Post: 1092894
(...)

Mylisz się - MS poległ właśnie przez słaby system. Nikogo nie obchodziło to ile danych zbierał MS, w jakim stopniu zapewniał prywatność. Większość użytkowników chciała implementacji funkcji, które pojawiły się w iOS oraz Androidzie. Nawet tak banalnych jak oddzielne profile głośności dla budzika, aplikacji, dzwonka. Tylko że MS bardzo powoli rozwijał system, ta funkcja została wprowadzona jakieś 1,5-2 lata po jej pojawieniu się w TOP 5 pożądanych zmian w WP8. Druga kwestia to tragiczna oferta ich sklepu z aplikacjami. Przy czym sam MS mógł zapewnić te podstawowe aplikacje, ale nawet w tej kwestii poległ (np. Office na WP był swego czasu najgorszy z wszystkich wersji na platformy mobilne).

Co do opcji z instalacją alternatywnego systemu - widzę, że wyobraźnia ponosi. Ile osób by to zainstalowało mając taką okazję 1 osoba na 100, 1000 czy jeszcze mniej? Ludzie nie chcą mieć ogromnych możliwości, ponieważ tylko mała garstka osób z tego korzysta. To w żaden sposób by nie wpłynęło na popularność platformy. Już bardziej płynność działania lub bogata oferta sklepu, to by mogło przyciągnąć tłumy.

Co do ciekawych telefonów - akurat praktycznie wszystkie Lumie były podobne do ówcześnie panujących trendów, nie wyróżniały się z tłumu (no chyba że mówimy o tym, że na każdą funkcję/lepszy parametr miały jakąś chwytliwą nazwę marketingową).


Poległ bo wolno go rozwijał i celowo upośledzał nie wprowadzając istotnych zmian - w taki sposób telefony produkowane przez Nokie (przodujące w wykonaniu, wyglądzie i możliwościach) nie mogły nawiązywać równej walki (zastosować mocniejszego SoC czy większej rozdzielczości). Gdy przeszli na swoje, wypuścili kilka aktualizacji, ale najwięcej zmian i poprawek otrzymał dopiero Windows 10.
Nie twierdzę, że wszystko grało, bo dużo nie grało i nie gra po dziś dzień. Jak najbardziej Microsoft sam się pozamiatał (o czym wspomniałem), a był to jedyny system od dawna, który mógł nawiązać równą walkę z gigantami. Tego dlaczego później nie stworzyli dobrych fundamentów nikt nie wie, podobnie można zachodzić w głowę jak można było tak spierdzielić desktopowy system.

Jeśli chodzi o prywatność, to ja zdaje sobie z tego sprawę, że nikt sobie tym dupy nie zawracał - bo przecież tak ludzie zostali wytresowani. To logiczne.
Na mnie ta tresura nie działa, wiec mnie to bardzo przeszkadzało, że np. mogę kopię kontaktów wysłać na ten ich cholerny onedrive (czy jak to się tam zwie), ale nie mogę ich zapisać po prostu na karcie SIM w telefonie (co bez problemu robię na Symbianie).

Dlaczego twierdzisz, że wyobraźnia ponosi? Co w tym złego, że masz taką opcję - na desktopie masz. I co? Przeszkadza Ci? Możesz zainstalować Różne odmiany Linuksa, MackOS, lub starszego Windowsa. Wolałbyś, gdziebyś miał wszystko narzucone odgórnie przez korporacje?
Pytasz ilu zdecyduje się zainstalować alternatywny OS. Wiec powiedz mi, ilu się zdecydowało instalować CR na androida? Miłośników było całkiem sporo, jak na jakiś mod przygotowany przez kogoś w piwnicy.
Dlaczego producent słuchawek z możliwością instalacji alternatywnego oprogramowania miałby tego nie reklamować? Wręcz powinien wykorzystać to jako atut i zachęcać ludzi do tego!

Ludzie nie chcą mieć ogromnych możliwości, ludzie chcą być zamykani w klatkach - a najlepiej, żeby ktoś nad nimi stał i prał ich skórzanym biczem. Taki mokry sen to mają wszystkie korposzity. Ludzie tego nie chcą, bo tak zostali wytresowani. Wszyscy tylko kombinują jak przejść na usługi i uzależnić od siebie jak najwięcej zombie ćpunów.
Dawanie wyboru niemal nigdzie nie jest popularyzowane, bo korporejszyn boja się strat. Ty masz właśnie tak myśleć, że komu to potrzebne, kto by tego używał, szkoda zawracać sobie 4 liter.

Oj chyba przespałeś pewien okres, gdy Lumie próbowały uszczknąć kawałeczek tortu.
Wtedy królowały mydelniczki, którym tylko rósł wyświetlacz i nic więcej. To Nokie wprowadziły lepsze kamery, stabilizację optyki, naturalne tonacje kolorów w amoledach, autorskie filtry poprawiające widoczność w słońcu wysokie odświeżanie wyświetlacza, ładowanie bezprzewodowe. Wtedy był znacznie ciekawsze niż dziś każdy nowy telefon pojawiający się na rynku - bo zmienia się tylko wielkość patelni i mnożą się aparaty (gdzie same matryce pozostają bez zmian gówniane).
tracer123 (2017.09.06, 14:05)
Ocena: 0
#19

0%
adrpl @ 2017.09.05 22:17  Post: 1092952
Porównujesz flagowy sony Z1 do budżetowego nokia 5? Rozumiem że tęsknicie za nokia n95 lub n8 ale tansze modele Nokii z tamtej epoki to był straszny pazdziez. Zobaczymy co pokaże nokia 8 i słupki sprzedaży. Ja z nokii 5 jestem zadowolony. Fajnie wykonany telefon, również w środku jeśli będą potrzebne jakieś naprawy.

highendowa xperia z 2013 roku!
htc a9s jakos potrafi dorównać z1, a nawet przez 3 gb ram lepiej się z htc korzysta.
a nokia? 219chf i mamy niedokładnie pomalowaną obudowę, 4 bad piksele, grzejnik na pleckach i ujowy czytnik linii papilarnych.
SajlorMun (2017.09.06, 15:33)
Ocena: 2
#20

0%
tracer123 @ 2017.09.05 12:49  Post: 1092779
mfuker @ 2017.09.05 10:11  Post: 1092742
Odrobinę przymierzam się do słuchawki Nokii by Nokia.

nokia by mały chinczyk to dramat. musisz czekać na prawdziwą nokie.

Jakieś argumenty by poprzeć tę tezę, czy to tylko internetowe biadolenie młodocianych trolli?
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ogromna moc nowej architektury. 44
Dobra wiadomość dla posiadaczy sprzętu od Apple. 27
Zmiana nastąpi jeszcze w tym roku. 37
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Funkcja jest obecnie w fazie testów, ale da się ją włączyć. 17
Właściciele GeForce’ów gotowi na nadchodzące premiery. 5
Facebook
Ostatnio komentowane