Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
revcorey (2017.08.17, 17:46)
Ocena: 12
#1

0%
pewnie trzeba dopieścić implementację żeby mieć praktycznie identyczne wyniki jak z dx12.
Markiz88 (2017.08.17, 18:38)
Ocena: 12
#3

0%
Dobrze by było jak by potyczkę dx12 vs vulkan wygrał ten drugi. Na chwilę obecną niestety gier z tym drugim api jest bardzo mało.
SunTzu (2017.08.17, 18:57)
Ocena: 5
#4

67%
Markiz88 @ 2017.08.17 18:38  Post: 1089115
Dobrze by było jak by potyczkę dx12 vs vulkan wygrał ten drugi. Na chwilę obecną niestety gier z tym drugim api jest bardzo mało.

Wiesz ostatnie kilkanaście lat przekonuje, że wydajność nie ma znaczenia tylko łatwość implementacji. Dlatego opengl przegrał z DXem i dlatego vulkan ma problemy.
Producentów nie wzrusza nawet wsparcie W7.
Szkoda, że Apple nie wspiera Vulkana.

Vulkan powinien być wyraźnie lepszy od DX12...
Ale oba API wymagają sporo pracy. W dodatku to benchmark (lub gra w którą prawie nikt nie gra) współtworzony z AMD więc mam nadzieję, że wkrótce pojawią się tu przynajmniej pewne featury z AMD.
Edytowane przez autora (2017.08.17, 19:04)
decorator12 (2017.08.17, 18:59)
Ocena: 4
#5

0%
M$ nie pozwoli aby DX 12 przegrał :E
motiff (2017.08.17, 19:52)
Ocena: 2
#7

100%
Szkoda, że Nvidia to uwali, bo dx11 to ich konik, a dx12 daje dupy.
Hashi (2017.08.17, 21:24)
Ocena: 9
#8

67%
No prosze, nie trzeba mieć W10, nawet W8, a nawet DX12 by mieć tą samą wydajność i funkcje co w DX12 i to na uniwersalnym API.
revcorey (2017.08.17, 22:18)
Ocena: 0
#11

0%
Wiesz ostatnie kilkanaście lat przekonuje, że wydajność nie ma znaczenia tylko łatwość implementacji. Dlatego opengl przegrał z DXem i dlatego vulkan ma problemy.

w dx nie programowałem ale co ci brakuje? obiektowości? Wiesz mamy takie coś jak c++ i klasy. Do tego tak czy siach jak piszesz silnik gry to opakowujesz sobie ogl i korzystasz z odwołań do renderu a nie na żywca wołasz komendy ogl. O ile się orientuję DX12 i vulkan są podobne aczkolwiek słyszałem że vulkan ma lepiej pomyślane warstwy abstrakcji nad poszczególnymi mechanizmami(ale sam jeszcze nie klepałem).
Edytowane przez autora (2017.08.17, 22:18)
Ha11ucionogen (2017.08.17, 22:25)
Ocena: 4
#12

0%
Markiz88 @ 2017.08.17 18:38  Post: 1089115
Dobrze by było jak by potyczkę dx12 vs vulkan wygrał ten drugi. Na chwilę obecną niestety gier z tym drugim api jest bardzo mało.


Tylko jakby vulcan był powszechny to nagle by się okazało, że GTX1070 wystarcza do wszystkiego, a tego producenci przecież nie chcą nie prawdasz milordzie?
SunTzu (2017.08.18, 00:09)
Ocena: -2
#13

67%
revcorey @ 2017.08.17 22:18  Post: 1089158
Wiesz ostatnie kilkanaście lat przekonuje, że wydajność nie ma znaczenia tylko łatwość implementacji. Dlatego opengl przegrał z DXem i dlatego vulkan ma problemy.

w dx nie programowałem ale co ci brakuje? obiektowości?

W DXie brakuje wydajności. Prosty test odpal sobie Unity czy UE4 masz tam wsparcie dla vulkana DX12... możesz stworzyć generator częsteczek patrz co lepsze.

revcorey @ 2017.08.17 22:18  Post: 1089158

Wiesz mamy takie coś jak c++ i klasy. Do tego tak czy siach jak piszesz silnik gry to opakowujesz sobie ogl i korzystasz z odwołań do renderu a nie na żywca wołasz komendy ogl. O ile się orientuję DX12 i vulkan są podobne aczkolwiek słyszałem że vulkan ma lepiej pomyślane warstwy abstrakcji nad poszczególnymi mechanizmami(ale sam jeszcze nie klepałem).

W którym momencie pisałem, żeby wołać komendy z żywca? OpenCL też jest podobne do CUDA, a akumulatory do baterii też są podobne wyglądem.... i co z tego?
Shadery nie są kompatybilne. Zrobienie tego jeszcze wydajnie wymaga pracy.
Edytowane przez autora (2017.08.18, 00:23)
pythoncyb0rg (2017.08.18, 07:06)
Ocena: -1
#15

0%
No i kolejny raz otwarta technologia służy i pomaga ludziom podejmować własne decyzje.
maslascher (2017.08.18, 10:01)
Ocena: -2
#17

0%
W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

Vulcan słabszy od DX12. Nie nazwałbym tego przyzwoitym wynikiem. Z tego co widzę to dobra implementacja API to dzisiaj luksus.
TitoBandito (2017.08.18, 11:50)
Ocena: -2
#19

33%
Raider0001 (2017.08.19, 21:27)
Ocena: 1
#20

0%
revcorey @ 2017.08.17 17:46  Post: 1089099
pewnie trzeba dopieścić implementację żeby mieć praktycznie identyczne wyniki jak z dx12.


Cholernie podejrzane że DX w wersji 11 !! jest gorszy niż jakiś Vulkan w wersji.. 1 czy 1.6 ? nie ważne że Microsoft pucował swój standard tyle lat, przegrał ze standardem zrobionym 'przedwczoraj'
Edytowane przez autora (2017.08.19, 21:28)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Headset odchodzi w zapomnienie. 9
Czy to początek czegoś większego? Microsoft zmienia nazwę Sklepu Windows. 20
Wielki Brat patrzy. Facebook przygotował nowe narzędzie do personalizacji reklam. 34
Kolejne problemy z Androidem Oreo. 6
Smartfon, wbrew wcześniejszym przypuszczeniom, trafi do Europy. 12
Promocja potrwa jeszcze tylko jeden dzień. 20
Opera robi duży krok w kierunku wirtualnej rzeczywistości. 15
Ogromna moc nowej architektury. 44
Zmiana nastąpi jeszcze w tym roku. 37
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Kolejne problemy z Androidem Oreo. 6
Smartfon, wbrew wcześniejszym przypuszczeniom, trafi do Europy. 12
Właściciele GeForce’ów gotowi na nadchodzące premiery. 5
Facebook
Ostatnio komentowane