Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
revcorey (2017.08.17, 17:46)
Ocena: 12
#1

0%
pewnie trzeba dopieścić implementację żeby mieć praktycznie identyczne wyniki jak z dx12.
Markiz88 (2017.08.17, 18:38)
Ocena: 12
#3

0%
Dobrze by było jak by potyczkę dx12 vs vulkan wygrał ten drugi. Na chwilę obecną niestety gier z tym drugim api jest bardzo mało.
SunTzu (2017.08.17, 18:57)
Ocena: 5
#4

33%
Markiz88 @ 2017.08.17 18:38  Post: 1089115
Dobrze by było jak by potyczkę dx12 vs vulkan wygrał ten drugi. Na chwilę obecną niestety gier z tym drugim api jest bardzo mało.

Wiesz ostatnie kilkanaście lat przekonuje, że wydajność nie ma znaczenia tylko łatwość implementacji. Dlatego opengl przegrał z DXem i dlatego vulkan ma problemy.
Producentów nie wzrusza nawet wsparcie W7.
Szkoda, że Apple nie wspiera Vulkana.

Vulkan powinien być wyraźnie lepszy od DX12...
Ale oba API wymagają sporo pracy. W dodatku to benchmark (lub gra w którą prawie nikt nie gra) współtworzony z AMD więc mam nadzieję, że wkrótce pojawią się tu przynajmniej pewne featury z AMD.
Edytowane przez autora (2017.08.17, 19:04)
decorator12 (2017.08.17, 18:59)
Ocena: 4
#5

0%
M$ nie pozwoli aby DX 12 przegrał :E
motiff (2017.08.17, 19:52)
Ocena: 2
#7

0%
Szkoda, że Nvidia to uwali, bo dx11 to ich konik, a dx12 daje dupy.
Hashi (2017.08.17, 21:24)
Ocena: 9
#8

0%
No prosze, nie trzeba mieć W10, nawet W8, a nawet DX12 by mieć tą samą wydajność i funkcje co w DX12 i to na uniwersalnym API.
revcorey (2017.08.17, 22:18)
Ocena: 0
#11

0%
Wiesz ostatnie kilkanaście lat przekonuje, że wydajność nie ma znaczenia tylko łatwość implementacji. Dlatego opengl przegrał z DXem i dlatego vulkan ma problemy.

w dx nie programowałem ale co ci brakuje? obiektowości? Wiesz mamy takie coś jak c++ i klasy. Do tego tak czy siach jak piszesz silnik gry to opakowujesz sobie ogl i korzystasz z odwołań do renderu a nie na żywca wołasz komendy ogl. O ile się orientuję DX12 i vulkan są podobne aczkolwiek słyszałem że vulkan ma lepiej pomyślane warstwy abstrakcji nad poszczególnymi mechanizmami(ale sam jeszcze nie klepałem).
Edytowane przez autora (2017.08.17, 22:18)
Ha11ucionogen (2017.08.17, 22:25)
Ocena: 4
#12

0%
Markiz88 @ 2017.08.17 18:38  Post: 1089115
Dobrze by było jak by potyczkę dx12 vs vulkan wygrał ten drugi. Na chwilę obecną niestety gier z tym drugim api jest bardzo mało.


Tylko jakby vulcan był powszechny to nagle by się okazało, że GTX1070 wystarcza do wszystkiego, a tego producenci przecież nie chcą nie prawdasz milordzie?
SunTzu (2017.08.18, 00:09)
Ocena: -2
#13

33%
revcorey @ 2017.08.17 22:18  Post: 1089158
Wiesz ostatnie kilkanaście lat przekonuje, że wydajność nie ma znaczenia tylko łatwość implementacji. Dlatego opengl przegrał z DXem i dlatego vulkan ma problemy.

w dx nie programowałem ale co ci brakuje? obiektowości?

W DXie brakuje wydajności. Prosty test odpal sobie Unity czy UE4 masz tam wsparcie dla vulkana DX12... możesz stworzyć generator częsteczek patrz co lepsze.

revcorey @ 2017.08.17 22:18  Post: 1089158

Wiesz mamy takie coś jak c++ i klasy. Do tego tak czy siach jak piszesz silnik gry to opakowujesz sobie ogl i korzystasz z odwołań do renderu a nie na żywca wołasz komendy ogl. O ile się orientuję DX12 i vulkan są podobne aczkolwiek słyszałem że vulkan ma lepiej pomyślane warstwy abstrakcji nad poszczególnymi mechanizmami(ale sam jeszcze nie klepałem).

W którym momencie pisałem, żeby wołać komendy z żywca? OpenCL też jest podobne do CUDA, a akumulatory do baterii też są podobne wyglądem.... i co z tego?
Shadery nie są kompatybilne. Zrobienie tego jeszcze wydajnie wymaga pracy.
Edytowane przez autora (2017.08.18, 00:23)
pythoncyb0rg (2017.08.18, 07:06)
Ocena: -1
#15

0%
No i kolejny raz otwarta technologia służy i pomaga ludziom podejmować własne decyzje.
maslascher (2017.08.18, 10:01)
Ocena: -2
#17

0%
W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

Vulcan słabszy od DX12. Nie nazwałbym tego przyzwoitym wynikiem. Z tego co widzę to dobra implementacja API to dzisiaj luksus.
TitoBandito (2017.08.18, 11:50)
Ocena: -2
#19

0%
Raider0001 (2017.08.19, 21:27)
Ocena: 1
#20

0%
revcorey @ 2017.08.17 17:46  Post: 1089099
pewnie trzeba dopieścić implementację żeby mieć praktycznie identyczne wyniki jak z dx12.


Cholernie podejrzane że DX w wersji 11 !! jest gorszy niż jakiś Vulkan w wersji.. 1 czy 1.6 ? nie ważne że Microsoft pucował swój standard tyle lat, przegrał ze standardem zrobionym 'przedwczoraj'
Edytowane przez autora (2017.08.19, 21:28)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 26
Najdroższy All-in-One na świecie. 68
Z Kaby Lake Refresh i opcjonalnym GPU Nvidii. 8
Zapowiada się całkiem solidny sprzęt. 8
Stal i maty wygłuszające na bokach. 11
Szybsze ładowanie gier. 13
Kolejna świetna gra dla pecetowych graczy. 16
Kolejna usługa strumieniowania na naszym rynku. 23
Najdroższy All-in-One na świecie. 68
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 26
Szybsze ładowanie gier. 13
Moc w najczystszej postaci. 53
Rok sztucznej inteligencji. 10
Kolejna świetna gra dla pecetowych graczy. 16
Sprzęt zostawia konkurencję daleko w tyle. 28
Cloud Imperium Games miało złamać postanowienia kontraktu. 17
Rekordowa gra wchodzi w fazę wydania. 15
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 26
Pod tym ekranem ukrywa się AMD Vega. 23
Firma zanotowała najlepsze zyski od sześciu lat. 8
Dużo tu rowów i dziurek. 10
Szybsze ładowanie gier. 13
Stal i maty wygłuszające na bokach. 11
Najnowszy partner biznesowy AMD. 16
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 19
Walec go przejechał. Zotac przedstawił swój najnowszy komputer dla gracza - MEK1. 7
Facebook
Ostatnio komentowane