Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3
R4zen (2017.06.28, 08:28)
Ocena: 23
#1

0%
I tak powinien wyglądać każdy test gier, wykres z wykorzystaniem rdzeni /wątków świetny.
irmo (2017.06.28, 08:31)
Ocena: 23
#2

0%
Na Ryzenie obciążenie w ok. 70% opiera się na 2 wątkach.
DaviM (2017.06.28, 09:03)
Ocena: 19
#3

0%
Skoro pokusiliście się o te dodatkowe wykresy zajętości rdzeni, to w takiej grze jak ta (z 'problemami' na procach z 8c/16t AMD) przydałoby się jeszcze dodatkowo przetestować ją na Ryzenie 8c/16t ale z następującym przydziałem (koligacja/affinity) wątków/rdzeni do gry:

...0.......1.......2.......3.................4.......5.......6.......7 (rdzenie)
00.01.02.03.04.05.06.07..........08.09.10.11.12.13.14.15 (wątki)
.x...1...x...1..x...1...x...1............x...x...x...x...x...x...x...x (przydział/koligacja/affinity)

gdzie: 1 - wątek/rdzeń przydzielony grze, x - nieprzydzielony.

Czyli będzie to takie zasymulowanie (bez wchodzenia do BIOSu i restartów) wyłączenia HT i wyłączenia rdzeni 4-7 (czyli całego CCX #2) dla tylko tej konkretnej aplikacji (gry), co nie na każdej płycie da się zrobić z poziomu BIOS (a jak da, to tylko dla całego systemu, a nie dla wybranej aplikacji/gry).

Być może będzie to lekarstwem na jej zachowanie na Ryzenie 8c/16t, a być może nie - będzie wtedy można również wyciągnąć dodatkowe wnioski na temat optymalizacji gry (pod daną architekturę CPU, czy pod wielowątkowość).

Ale z drugiej strony średnie 200 klatek na sekundę i minimalne 170 klatek na sekundę na Ryzenie 8c/16t może zniechęcać do dalszych testów i optymalizacji: po co komu więcej niż 200 kl//s?
Pozostaje jednak dyskomfort psychiczny (ale ja go nie mam :) ) patrząc na wykres wydajności CPU :) .

PS. Jeżeli już ręcznie (lub automatycznie poprzez np. Process Lasso) przydzielamy 4 wątki do gry na Ryzenach 8c/16t to najlepiej przydzielić je oczywiście w ramach jednego CCX (pierwszego - 4 parzyste lub 4 nieparzyste wątki od 0. do 7. lub drugiego - 4 parzyste lub 4 nieparzyste wątki od 8. do 15.)

PS2. Oczywiście dla równowagi (i z ciekawości) można by również na i7-6700K 4c/8t przydzielić grę tylko do 4 fizycznych rdzeni (parzystych lub nieparzystych wątków), czyli w sumie na nim byłoby to akurat takie zasymulowanie wyłączenia HT bez niepotrzebnego grzebania w BIOSie i restartów.
Edytowane przez autora (2017.06.28, 13:03)
ediz4 (2017.06.28, 09:09)
Ocena: 11
#4

0%
I to jest właśnie problem AMD - niski udział w rynku + gra spoza głównego nurtu = developerzy mają w dupie optymalizacje pod ich produkty. Muszą blisko współpracować ze studiami albo samemu dorzucać łatki do każdej produkcji.
Assassin (2017.06.28, 09:12)
Ocena: 16
#5

0%
Niestety, większość wątków procesorów Ryzen jest nieużywana – są całkowicie bezczynne. Na wykresie można wyróżnić 6 pracujących rdzeni i 12, które są w zasadzie niewykorzystywane. Może warto poczekać na nowe łatki, które usuną ten problem.

Zazdroszczę twórcom wolnego czasu, jeśli faktycznie zdecydują się zająć tym 'problemem' przy ponad 170 min. fps ;)
Protector1987 (2017.06.28, 10:00)
Ocena: 8
#7

0%
i3 lepszy od Ryzen 1700, koniec świata. Kolejna gówniana gra faworyzująca procesory niebieskich.
czolgista778 (2017.06.28, 10:06)
Ocena: 16
#8

0%
Kop w dupę dla developerów za 100% optymalizacji pod Intela.
SunTzu (2017.06.28, 10:23)
Ocena: 3
#10

0%
R4zen @ 2017.06.28 08:28  Post: 1076866
I tak powinien wyglądać każdy test gier, wykres z wykorzystaniem rdzeni /wątków świetny.

Jakie ma to znaczenie jeśli masz wynik tego wykorzystania w postaci FPSu na procesorach np. Ryzen 5,6,7. To jest prawdziwy wyznacznik stopnia wykorzystania. Oczywiście znów zabrakło tych procesorów.
Gra składa z tak wielu mikrooperacji, że programy po prostu nie uchwycą tego tak dokładnie inaczej same by stanowiły obciążenie i wypaczały wynik.

Dużo bardziej potrzebny jest wykres FPSu w czasie - taki jaki był przy testach FCATem...

Tak proszę co jakiś czas. Mamy monitory 120Hz, sic mamy 144Hz...
Czy naprawdę wykresy kart graficznych muszą się kończyć na 80FPSach?
Raz polecacie monitory z wysoką częstotliwością do gier, zachwycacie się i bronicie ich (słusznie), lecz innym razem gdy już macie fizycznie tą grę to nie testujecie kart graficznych, by osiągnąć ten FPS.

DaviM @ 2017.06.28 09:03  Post: 1076871
Skoro pokusiliście się o te dodatkowe wykresy zajętości rdzeni, to w takiej grze jak ta (z 'problemami' na procach z 8c/16t AMD) przydałoby się jeszcze dodatkowo przetestować ją na Ryzenie 8c/16t ale z następującym przydziałem (koligacja/affinity) rdzeni do gry:

00.01.02.03.04.05.06.07..........08.09.10.11.12.13.14.15
.x...1...x...1..x...1...x...1............x...x...x...x...x...x...x...x

gdzie: 1 - rdzeń/wątek przydzielony grze, x - nieprzydzielony.

Być może będzie to lekarstwem na jej zachowanie na Ryzenie 8c/16t, a być może nie - będzie wtedy można również wyciągnąć dodatkowe wnioski na temat optymalizacji gry (pod daną architekturę CPU, czy pod wielowątkowość).

Ale z drugiej strony średnie 200 klatek na sekundę i minimalne 170 klatek na sekundę na Ryzenie 8c/16t może zniechęcać do dalszych testów i optymalizacji: po co komu więcej niż 200 kl//s?
Pozostaje jednak dyskomfort psychiczny (ale ja go nie mam :) ) patrząc na wykres wydajności CPU :) .

PS. Jeżeli już ręcznie (lub automatycznie poprzez np. Process Lasso) przydzielamy wątki do gry na Ryzenach 8c/16t to najlepiej przydzielić je oczywiście w ramach jednego CCX (pierwszego - parzyste lub nieparzyste wątki od 0 do 7 lub drugiego - parzyste lub nieparzyste wątki od 8 do 15)

PS2. Oczywiście dla równowagi (i z ciekawości) można by również na i7-6700K 4c/8t przydzielić grę tylko do 4 fizycznych rdzeni (parzystych lub nieparzystych wątków), czyli w sumie na nim byłoby to akurat takie zasymulowanie wyłączenia HT bez niepotrzebnego grzebania w BIOSie i restartów.


Jak już to tak i tak. Napisz maskę to wystarczy plik bat by otworzyć.
Z tego co widzę to gdy jedna aplikacja mimo windowsa i jego przeucania wątkami; to na Intelu ma to mierne znaczenie, a na AMD tak było w FX-ach i tak jest w Ryzenach.
Kolejne wersje poprawek jednak wydało mi się ten problem rozwiązały.

Jaja się robią gdy masz otwarte masę rzeczy. Wtedy np. ja porządkuję względem SMT
Edytowane przez autora (2017.06.28, 11:28)
AtakiSeTyp (2017.06.28, 11:13)
Ocena: 3
#14

0%
Słaba gra, słaba grafika, dobry dźwięk.
SunTzu (2017.06.28, 11:40)
Ocena: 1
#17

0%
@Up
To samo w TV do premiery GOT :) Tylko w kinach wyjdzie masa chłamu.
Edytowane przez autora (2017.06.28, 11:41)
szefons (2017.06.28, 12:59)
Ocena: 4
#18

0%
Chciałem nadmienić, że gra przeszła dość wyraźny downgrade do tego co prezentowali kiedyś.

Ale, TRZEBA TO ZAPISAĆ, w końcu wykresy obciążenia rdzeni w czasie! Oby było tego więcej, najlepiej w każdym teście gier.

Jak na dłoni widać, że na ryzenie ewidentnie coś nie działa, 2 rdzenie maks plus trzeci, ale tak sobie używany.
Edytowane przez autora (2017.06.28, 13:00)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 3
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 2
Szef Valve ma się czym pochwalić. 13
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 64
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Mały komputer z Kaby Lake-U. 6
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 64
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Bardziej kolorowy Windows. 15
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Xbox odkryje, że jest pecetem. 31
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 39
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 9
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 64
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
Facebook
Ostatnio komentowane