Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3
R4zen (2017.06.28, 08:28)
Ocena: 23
#1

0%
I tak powinien wyglądać każdy test gier, wykres z wykorzystaniem rdzeni /wątków świetny.
irmo (2017.06.28, 08:31)
Ocena: 23
#2

0%
Na Ryzenie obciążenie w ok. 70% opiera się na 2 wątkach.
DaviM (2017.06.28, 09:03)
Ocena: 19
#3

33%
Skoro pokusiliście się o te dodatkowe wykresy zajętości rdzeni, to w takiej grze jak ta (z 'problemami' na procach z 8c/16t AMD) przydałoby się jeszcze dodatkowo przetestować ją na Ryzenie 8c/16t ale z następującym przydziałem (koligacja/affinity) wątków/rdzeni do gry:

...0.......1.......2.......3.................4.......5.......6.......7 (rdzenie)
00.01.02.03.04.05.06.07..........08.09.10.11.12.13.14.15 (wątki)
.x...1...x...1..x...1...x...1............x...x...x...x...x...x...x...x (przydział/koligacja/affinity)

gdzie: 1 - wątek/rdzeń przydzielony grze, x - nieprzydzielony.

Czyli będzie to takie zasymulowanie (bez wchodzenia do BIOSu i restartów) wyłączenia HT i wyłączenia rdzeni 4-7 (czyli całego CCX #2) dla tylko tej konkretnej aplikacji (gry), co nie na każdej płycie da się zrobić z poziomu BIOS (a jak da, to tylko dla całego systemu, a nie dla wybranej aplikacji/gry).

Być może będzie to lekarstwem na jej zachowanie na Ryzenie 8c/16t, a być może nie - będzie wtedy można również wyciągnąć dodatkowe wnioski na temat optymalizacji gry (pod daną architekturę CPU, czy pod wielowątkowość).

Ale z drugiej strony średnie 200 klatek na sekundę i minimalne 170 klatek na sekundę na Ryzenie 8c/16t może zniechęcać do dalszych testów i optymalizacji: po co komu więcej niż 200 kl//s?
Pozostaje jednak dyskomfort psychiczny (ale ja go nie mam :) ) patrząc na wykres wydajności CPU :) .

PS. Jeżeli już ręcznie (lub automatycznie poprzez np. Process Lasso) przydzielamy 4 wątki do gry na Ryzenach 8c/16t to najlepiej przydzielić je oczywiście w ramach jednego CCX (pierwszego - 4 parzyste lub 4 nieparzyste wątki od 0. do 7. lub drugiego - 4 parzyste lub 4 nieparzyste wątki od 8. do 15.)

PS2. Oczywiście dla równowagi (i z ciekawości) można by również na i7-6700K 4c/8t przydzielić grę tylko do 4 fizycznych rdzeni (parzystych lub nieparzystych wątków), czyli w sumie na nim byłoby to akurat takie zasymulowanie wyłączenia HT bez niepotrzebnego grzebania w BIOSie i restartów.
Edytowane przez autora (2017.06.28, 13:03)
ediz4 (2017.06.28, 09:09)
Ocena: 11
#4

0%
I to jest właśnie problem AMD - niski udział w rynku + gra spoza głównego nurtu = developerzy mają w dupie optymalizacje pod ich produkty. Muszą blisko współpracować ze studiami albo samemu dorzucać łatki do każdej produkcji.
Assassin (2017.06.28, 09:12)
Ocena: 16
#5

0%
Niestety, większość wątków procesorów Ryzen jest nieużywana – są całkowicie bezczynne. Na wykresie można wyróżnić 6 pracujących rdzeni i 12, które są w zasadzie niewykorzystywane. Może warto poczekać na nowe łatki, które usuną ten problem.

Zazdroszczę twórcom wolnego czasu, jeśli faktycznie zdecydują się zająć tym 'problemem' przy ponad 170 min. fps ;)
Protector1987 (2017.06.28, 10:00)
Ocena: 8
#7

33%
i3 lepszy od Ryzen 1700, koniec świata. Kolejna gówniana gra faworyzująca procesory niebieskich.
czolgista778 (2017.06.28, 10:06)
Ocena: 16
#8

0%
Kop w dupę dla developerów za 100% optymalizacji pod Intela.
SunTzu (2017.06.28, 10:23)
Ocena: 3
#10

33%
R4zen @ 2017.06.28 08:28  Post: 1076866
I tak powinien wyglądać każdy test gier, wykres z wykorzystaniem rdzeni /wątków świetny.

Jakie ma to znaczenie jeśli masz wynik tego wykorzystania w postaci FPSu na procesorach np. Ryzen 5,6,7. To jest prawdziwy wyznacznik stopnia wykorzystania. Oczywiście znów zabrakło tych procesorów.
Gra składa z tak wielu mikrooperacji, że programy po prostu nie uchwycą tego tak dokładnie inaczej same by stanowiły obciążenie i wypaczały wynik.

Dużo bardziej potrzebny jest wykres FPSu w czasie - taki jaki był przy testach FCATem...

Tak proszę co jakiś czas. Mamy monitory 120Hz, sic mamy 144Hz...
Czy naprawdę wykresy kart graficznych muszą się kończyć na 80FPSach?
Raz polecacie monitory z wysoką częstotliwością do gier, zachwycacie się i bronicie ich (słusznie), lecz innym razem gdy już macie fizycznie tą grę to nie testujecie kart graficznych, by osiągnąć ten FPS.

DaviM @ 2017.06.28 09:03  Post: 1076871
Skoro pokusiliście się o te dodatkowe wykresy zajętości rdzeni, to w takiej grze jak ta (z 'problemami' na procach z 8c/16t AMD) przydałoby się jeszcze dodatkowo przetestować ją na Ryzenie 8c/16t ale z następującym przydziałem (koligacja/affinity) rdzeni do gry:

00.01.02.03.04.05.06.07..........08.09.10.11.12.13.14.15
.x...1...x...1..x...1...x...1............x...x...x...x...x...x...x...x

gdzie: 1 - rdzeń/wątek przydzielony grze, x - nieprzydzielony.

Być może będzie to lekarstwem na jej zachowanie na Ryzenie 8c/16t, a być może nie - będzie wtedy można również wyciągnąć dodatkowe wnioski na temat optymalizacji gry (pod daną architekturę CPU, czy pod wielowątkowość).

Ale z drugiej strony średnie 200 klatek na sekundę i minimalne 170 klatek na sekundę na Ryzenie 8c/16t może zniechęcać do dalszych testów i optymalizacji: po co komu więcej niż 200 kl//s?
Pozostaje jednak dyskomfort psychiczny (ale ja go nie mam :) ) patrząc na wykres wydajności CPU :) .

PS. Jeżeli już ręcznie (lub automatycznie poprzez np. Process Lasso) przydzielamy wątki do gry na Ryzenach 8c/16t to najlepiej przydzielić je oczywiście w ramach jednego CCX (pierwszego - parzyste lub nieparzyste wątki od 0 do 7 lub drugiego - parzyste lub nieparzyste wątki od 8 do 15)

PS2. Oczywiście dla równowagi (i z ciekawości) można by również na i7-6700K 4c/8t przydzielić grę tylko do 4 fizycznych rdzeni (parzystych lub nieparzystych wątków), czyli w sumie na nim byłoby to akurat takie zasymulowanie wyłączenia HT bez niepotrzebnego grzebania w BIOSie i restartów.


Jak już to tak i tak. Napisz maskę to wystarczy plik bat by otworzyć.
Z tego co widzę to gdy jedna aplikacja mimo windowsa i jego przeucania wątkami; to na Intelu ma to mierne znaczenie, a na AMD tak było w FX-ach i tak jest w Ryzenach.
Kolejne wersje poprawek jednak wydało mi się ten problem rozwiązały.

Jaja się robią gdy masz otwarte masę rzeczy. Wtedy np. ja porządkuję względem SMT
Edytowane przez autora (2017.06.28, 11:28)
AtakiSeTyp (2017.06.28, 11:13)
Ocena: 3
#14

0%
Słaba gra, słaba grafika, dobry dźwięk.
SunTzu (2017.06.28, 11:40)
Ocena: 1
#17

33%
@Up
To samo w TV do premiery GOT :) Tylko w kinach wyjdzie masa chłamu.
Edytowane przez autora (2017.06.28, 11:41)
szefons (2017.06.28, 12:59)
Ocena: 4
#18

0%
Chciałem nadmienić, że gra przeszła dość wyraźny downgrade do tego co prezentowali kiedyś.

Ale, TRZEBA TO ZAPISAĆ, w końcu wykresy obciążenia rdzeni w czasie! Oby było tego więcej, najlepiej w każdym teście gier.

Jak na dłoni widać, że na ryzenie ewidentnie coś nie działa, 2 rdzenie maks plus trzeci, ale tak sobie używany.
Edytowane przez autora (2017.06.28, 13:00)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Po trzy modele dla urządzeń mobilnych i desktopów. 10
To jedno z ważniejszych usprawnień nowego systemu Google. Android 8.1. 9
Dobra wiadomość dla posiadaczy konsol Microsoftu. 4
Firma ujawnia swoje plany na przyszłość. 9
Największa inwestycja w historii firmy. 26
Microsoft zachęca do zakupów przed świętami. 16
Dużo tu rowów i dziurek. 9
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 18
Facebook
Ostatnio komentowane