Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3
TheTymol (2017.06.16, 09:22)
Ocena: 38
#1

0%
To jest taki PCLab jaki kocham. Pewnie często będe na forum linkował ten artykuł :D
Drzemor (2017.06.16, 09:24)
Ocena: 21
#2

0%
I tak jeżeli przyjdzie do was testować taki TylkoTak któremu jakiś moderator liże tyłek, i usuwa wszystkie posty które ośmieszają jego manipulacyjne zagrywki. To powiem tylko tak... ostatni w mordorze gasi światło. :E
Żywy (2017.06.16, 09:42)
Ocena: 15
#3

0%
@percentyle - IMO te 0.1-0.01% pokazujace najnizszy framerate na wykresach jest kompletnie pozbawione sensu, poniewaz w 99-99,9% (o ironio) przypadkow jest to wynik zarejestrowany zaraz po loadingu, kiedy ostatnie dane sa jeszcze doczytywane w locie, gdy na ekranie jest nic innego jak czarny obraz, wiec co za rozniaca czy tam jest 80 czy 10FPS? Dlatego nigdy nie pojme ludzi, ktorzy uparcie staraja sie przekonac innych, ze sredni FPS jest, cytuje - 'g**** wart', a liczy sie jedynie minimalny FPS, i jest to jedyny prawilny wyznacznik wydajnosci sprzetu, gdzie tak naprawde sama zmiana dysku z HDD na SSD potrafi go skutecznie znaczaco podniesc.

'Najważniejszy wniosek jest taki, że do wszystkich wyników testów publikowanych w internecie trzeba podchodzić z rezerwą.' - otoz to, ja jak tylko widze uzycie w testach przestarzalego MSAA ktore pochlania 15-20FPS, gdzie mamy do dyspozycji mase rodzajow post-processing AA robiacych ta sama robote (jak nie lepsza) za to nie kosztujac nawet jednego FPSa, to po prostu parskam smechem i zamykam taki test, bo jest on w moim mniemaniu niemiarodajny. I niestety jest to bolaczka kazdego jednego testu publikowanego w internecie, gdzie wszystkie opcje sa na sztywno ustawiona na Ultra/High/Medium/Minumum (malo tego - 80-90% serwisow w ogole sie nie sili zeby przetestowac cokolwiek ponizej Ultra), a nikt, absolutnie nikt nie stara sie znalezc optymalnych ustawien, ktore zapewniaja jak najlepszy wyglad, przy mozliwie jak najwiekszym framerate'ie, czyli de facto wykorzystujac najwieksza zalete grania na PC. I tutaj chyba sztampowy przyklad, czyli Quantuma Break:

Volumetric Lighning na Ultra:
http://abload.de/image.php?img=quantumbrea...6-06-03mseh.jpg
Volumetric Lighning na Medium:
http://abload.de/image.php?img=quantumbrea...6-06-0j3skm.jpg
Kto mi powie ma co idzie 30FPS w pierwszym obrazku? No wlasnie... A wystarczy zostawic VL ma Medium, tak samo wylaczyc 4xMSAA ktorego w ogole nie widac bo gra i tak ma wymuszony TAA - tylko te dwie opcje a gra juz smiga o 40-50FPS wiecej, przy tym nie wygladajac nawet o piksel gorzej. A te 40-50FPS pozwala na wylaczenie Upscalingu i granie w natywnej rozdzielczosci w +-60FPS, ale nie, po co, musi byc Ultra albo nic, i granie w rozmytej papce (Upscaling, a.k.a. 720p). I podobnie z kazda jedna gra...

Na szczescie Nvidia dla kazdej wiekszej gry przygotowuje szczegolowy poradnik, rozdrabniajacy kazda jedna opcje graficzna na czesci pierwsze, wraz z interaktywnym porownaniem side-to-side, ktore dobitnei pokazuja, ktore opcje faktycznie sa warte wymaksowania, a ktore to tylko placebo niepotrzebnie pochlaniajace zasoby. Ale to mowie, kazdy gracz musi to zrobic na wlasny rachunek, bo na 'powazne' serwisy niestety nie mozna liczyc.
Edytowane przez autora (2017.06.16, 10:33)
111222 (2017.06.16, 09:54)
Ocena: 25
#4

0%
Ważny głos w sprawie. Dlatego właśnie uważam że takie wykresy powinny być dołączane do testów wydajności. Dobrze widać który CPU lub GPU ma problem ze stabilnym wynikiem
Wiadro Cementu (2017.06.16, 10:36)
Ocena: 27
#5

0%
Felieton na PCLabie, co za czasów dożyłem :E
Aż miło popatrzeć.
Kazubin (2017.06.16, 10:36)
Ocena: 3
#6

0%
Myślę, że to dobry pomysł i właściwy test gry powinien obejmować ten długi gameplay, a dla ciekawostek dodać dwa miejsca gdzie gra najbardziej siada na cpu oraz lokację obciążającą mocno gpu.

Pozdrawiam i życzę sukcesów :)
zomeer (2017.06.16, 10:40)
Ocena: 8
#7

0%
Świetny artykuł ;)

Czyli testy na pclab jak najbardziej wiarygodne.
Stjepan (2017.06.16, 10:55)
Ocena: 16
#8

0%
Pierwszy felieton od długiego czasu, fajnie było poczytać coś konkretnego, a nie na zmianę test k/m, test laptopa dla gracza, test smartfona.
Hashi (2017.06.16, 11:02)
Ocena: 1
#9

0%
Ja osobiście jestem zwolennikiem testowania urządzeniem na wyjściu karty graficznej (czy tez na kablu HDMI lub innym), a test trwał co najmniej 5 minut i najlepiej w multi.

Sam mam kilka pytań. Co się dzieje z klatkami, np jeśli mamy wydajność powiedzmy ~126fps, a gramy na monitorze 60Hz lub nawet 120Hz. Co się dzieje z tymi dodatkowymi 66fps/6fps? Trafiając do buffora w monitorze i są pomijane?
Ogólnie jestem zwolennikiem blokad fps by kazda klatka trwała dokładnie tyle samo czasu, a reszta czekała w buforze. Tylko pytanie co się dzieje z bufforem gdy klatki narastają nie-liniowo?
arad (2017.06.16, 11:02)
Ocena: 11
#10

0%
Stjepan @ 2017.06.16 10:55  Post: 1073881
Pierwszy felieton od długiego czasu, fajnie było poczytać coś konkretnego, a nie na zmianę test k/m, test laptopa dla gracza, test smartfona.

No właśnie... Zalinkowana na pierwszej stronie stara ekipa robiła takie testy i analizy. Teraz posucha..... :(
PACIK19 (2017.06.16, 11:33)
Ocena: 7
#11

0%
PCLab wraca? Czyżby PCLab wracał!? Oooo, świetny artykuł =)
SunTzu (2017.06.16, 11:35)
Ocena: 0
#12

0%
Dlatego trzymam kciuki, że przywrócicie wykresy fcat, bo co tu dużo mówić zrobiliście parę kroków w tył i to jeden z nich.
Odziwo ostatnio (od nieco ponad roku) pojawiło sporo dziwnych ludzi nagle, taki wysyp- argumentacja słaba, minusowanie totalne. Chyba taki art jest bardzo potrzebny jak nigdy.

Hashi @ 2017.06.16 11:02  Post: 1073882
Ja osobiście jestem zwolennikiem testowania urządzeniem na wyjściu karty graficznej (czy tez na kablu HDMI lub innym), a test trwał co najmniej 5 minut i najlepiej w multi.

Sam mam kilka pytań. Co się dzieje z klatkami, np jeśli mamy wydajność powiedzmy ~126fps, a gramy na monitorze 60Hz lub nawet 120Hz. Co się dzieje z tymi dodatkowymi 66fps/6fps? Trafiając do buffora w monitorze i są pomijane?
Ogólnie jestem zwolennikiem blokad fps by kazda klatka trwała dokładnie tyle samo czasu, a reszta czekała w buforze. Tylko pytanie co się dzieje z bufforem gdy klatki narastają nie-liniowo?

Miałeś już artykuły na ten temat. Jesteś tutaj od dawna, komentujesz sporo. Tak w ogromnym skrócie

Było w artach na labie o tym.
Edytowane przez autora (2017.06.16, 11:41)
Kazubin (2017.06.16, 11:40)
Ocena: 7
#13

0%
SunTzu @ 2017.06.16 11:35  Post: 1073887
Dlatego trzymam kciuki, że przywrócicie wykresy fcat, bo co tu dużo mówić zrobiliście parę kroków w tył i to jeden z nich.

Hashi @ 2017.06.16 11:02  Post: 1073882
Ja osobiście jestem zwolennikiem testowania urządzeniem na wyjściu karty graficznej (czy tez na kablu HDMI lub innym), a test trwał co najmniej 5 minut i najlepiej w multi.

Sam mam kilka pytań. Co się dzieje z klatkami, np jeśli mamy wydajność powiedzmy ~126fps, a gramy na monitorze 60Hz lub nawet 120Hz. Co się dzieje z tymi dodatkowymi 66fps/6fps? Trafiając do buffora w monitorze i są pomijane?
Ogólnie jestem zwolennikiem blokad fps by kazda klatka trwała dokładnie tyle samo czasu, a reszta czekała w buforze. Tylko pytanie co się dzieje z bufforem gdy klatki narastają nie-liniowo?

Trochę pytanie przez Ciebie zadawane nie na miejscu. Jesteś tutaj od dawna, komentujesz sporo, miałeś już artykuły na ten temat.
W skrócie

Było w artach na labie o tym.

fcat to bardzo dobre rozwiązania do testowania multigpu, ale do pojedynczych kart już jest formą na wyrost. Wolałbym już analizę ustawień low<->ultrta i testy gameplayu na nich plus poradnik dla optymalnego ustawienia, czyli wydajność kosztem ustawień mających nie tak duży wpływ na jakość grafiki.
Edytowane przez autora (2017.06.16, 11:42)
taith (2017.06.16, 11:43)
Ocena: 5
#14

0%
Tiaa i jak jeszcze dorzucimy zmianę ustawień graficznych lub rozdzielczości lub akyualizację sterowników/gry to mamy piekiełko.
Czy nie było propozycji utworzenia firmy/organizacji gdzie automaty/AI testowało by sprzęt/gry w różnych konfiguracjach?
Redakcje by płaciły otrzymywały miejsca gry, ustawienia, tytuły i odstęp czasu od kolejnej zmierzonej klatki.
Redakcja płaci dostaje 40mb danych na grę które jednej osobie zajęło by tygodnie a sprzęt/gra ma być testowana na wczoraj.
Redakcja zajęła by się tylko interpretacją i obróbką danych bez potrzeby zdobywania sprzętu/gier, w takiej sytuacji każdy chętny płacić miał by nieporównywalnie lepszy pogląd sytuacji.
rops (2017.06.16, 11:43)
Ocena: 4
#15

0%
Fajny tekst. Macie twardy orzech do zgryzienia - jak testować, co pokazywać - nie zaroszę. Jak byście się nie starali i tak znajda się cwaniacy na forum którzy twierdza , że opłacony bo konkurencja ma inne wyniki.

Osobiście jednak uważam, że tego typu testy są skazane na porażkę. Szczerze zachęcam was do robienia testów wideo, lub przynajmniej wrzucania materiałów na wzór Digital Foudry (niestety ich testy są bardzo ubogie w konfiguracje). Film z testu/rozgrywki, na który nałożony jest wykres fps, frametime i zaznaczony jest terig/duble jednak pokazuje najlepiej faktyczną płynność, nie ma też wątpliwości co do testowanej rozgrywki.

Swoją droga ciekawe kiedy w końcu na PC pojawi się dynamiczna rozdzielczość, jako posiadacza dość słabego sprzętu brakuje mi tego bardzo. Jeśli się w końcu pojawi to na pewno utrudni wam życie jeszcze bardziej :)

Hashi @ 2017.06.16 11:02  Post: 1073882
(...)
Ogólnie jestem zwolennikiem blokad fps by kazda klatka trwała dokładnie tyle samo czasu, a reszta czekała w buforze. Tylko pytanie co się dzieje z bufforem gdy klatki narastają nie-liniowo?

Też blokuję zwykle klatki w grach (na konsolowe 30 - słaby sprzęt ;(, zauważyłem, że wtedy koniecznością jest wyłączyć Tripple Buffering i ustawić Max Pre Rendered Frames na 1 bo inaczej nie da się grać - ogromy input lag (poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba o to chodzi). Podejrzewam, że manipulując tymi dwiema opcjami tez dało by się łatwo zafałszować wyniki testów.
Edytowane przez autora (2017.06.16, 11:53)
EntuzjastaKpiny (2017.06.16, 11:51)
Ocena: 3
#16

0%
Jakoś rosyjski Gamegpu daje radę testować z 20 procesorami każdą nową grę, a Wy tylko felietony i filozofowanie... W sumie największe znaczenie ma całość testowanej platformy, a nie jakieś bzdety i detale
DisconnecT (2017.06.16, 12:01)
Ocena: 5
#17

0%
Drzemor @ 2017.06.16 09:24  Post: 1073868
I tak jeżeli przyjdzie do was testować taki TylkoTak któremu jakiś moderator liże tyłek, i usuwa wszystkie posty które ośmieszają jego manipulacyjne zagrywki. To powiem tylko tak... ostatni w mordorze gasi światło. :E


Jak by extreme szajs robił testy dla laba to Ci nawet by nie mieli na kostkę zapachową do kibla, więc światła by nawet nie musieli gasić :E
SunTzu (2017.06.16, 12:11)
Ocena: -4
#18

0%
Kazubin @ 2017.06.16 11:40  Post: 1073888

fcat to bardzo dobre rozwiązania do testowania multigpu, ale do pojedynczych kart już jest formą na wyrost. Wolałbym już analizę ustawień low<->ultrta i testy gameplayu na nich plus poradnik dla optymalnego ustawienia, czyli wydajność kosztem ustawień mających nie tak duży wpływ na jakość grafiki.

Nie miałem na myśli pojedynczych kart.
Tylko testy procesorów oraz przy testach danej gry dwóch najmocniejszych kart konkurencyjnych firm. Różne sterowniki inaczej zachowują się w danej grze i czasem na x karcie nie ma przycięć, a czasem na y są ogromne mimo niezłego FPSa śreniego- nie chodzi tutaj by porównać stricte dwa wykresy (to muszą być dwa wykresy), tylko charakterystyę wykresu- przebieg krzywej.
Za czasem podstaw w dzisiejszych czasach niestety nierzadko
Edytowane przez autora (2017.06.16, 12:15)
Kazubin (2017.06.16, 12:19)
Ocena: 5
#19

0%
SunTzu @ 2017.06.16 12:11  Post: 1073896
Kazubin @ 2017.06.16 11:40  Post: 1073888

fcat to bardzo dobre rozwiązania do testowania multigpu, ale do pojedynczych kart już jest formą na wyrost. Wolałbym już analizę ustawień low<->ultrta i testy gameplayu na nich plus poradnik dla optymalnego ustawienia, czyli wydajność kosztem ustawień mających nie tak duży wpływ na jakość grafiki.

Nie miałem na myśli pojedynczych kart.
Tylko testy procesorów oraz przy testach danej gry dwóch najmocniejszych kart konkurencyjnych firm. Różne sterowniki inaczej zachowują się w danej grze i czasem na x karcie nie ma przycięć, a czasem na y są ogromne mimo niezłego FPSa śreniego- nie chodzi tutaj by porównać stricte dwa wykresy (to muszą być dwa wykresy), tylko charakterystyę wykresu- przebieg krzywej.
Za czasem podstaw w dzisiejszych czasach niestety nierzadko

Wydaje mi się, że aż takie rozdrabnianie się gubi ogólny sens, a z tego co pamiętam bliska konkurencja też miała taki dylemat z fact i chyba z niego zrezygnowali, bo gier z anomaliami jest naprawdę niewiele na pojedynczym gpu.
Tramwaj z Bombaju (2017.06.16, 12:22)
Ocena: 4
#20

0%
Co powiecie na wersję 'light' takiego felietonu? Dajmy na to, zamiast operować pojęciami (jak na portalu o tematyce IT przystało) moglibyście zastosować nieskomplikowany opis tego pojęcia, np. pogrubioną czcionką, a po opisie (czy definicji, jak zwał tak zwał), podać to pojęcie w nawiasie. Inną opcją jest zrobić słowniczek pojęć na początku artykułu, dzięki czemu będzie przystępniejszy dla nieobeznanego z tematem odbiorcy. Pamiętajcie, że ci obeznani w terminologii nie zdają sobie sprawy, że to, co dla nich oczywiste i banalne, dla drugiego jest nowością!
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 3
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 2
Szef Valve ma się czym pochwalić. 14
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 65
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 10
Mały komputer z Kaby Lake-U. 6
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 65
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 10
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Bardziej kolorowy Windows. 15
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 3
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Xbox odkryje, że jest pecetem. 31
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 10
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 65
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
Facebook
Ostatnio komentowane